Divari-topic

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Löysin hausta samanlaisen, mutta en ajatellut mitään yli vuoden ja muutaman kuukauden vanhaa topaa kyllä nosta.

Eli siis, mitä divari löytöjä olette tehnyt lähiaikoina? Itse en ole mitään, koska meiän paikkakunnassa ei ole divaria, mutta tulee kyllä joskus käytyä. Eli kertokaa, että mitä löytöjä olette löytäneet divarista, millä hinnalla, oliko hyvä vai huono paikka jne.. Eräässä divarissa jossa kävin oli aika kallista.. Ainakin omasta mielestäni! Taskukirjat olivat 3.00€ kappale ja Roope-sedät 1.00€ kappale ja lehdet olivat 50 snt kappale! Paloi sillon noin 30€, mutta siitä on aikaa todella paljon. Täällä puhutaan VAIN divareista, ei kirpputori löydöistä. Ok?

Eli tässä on vielä muutama asia, joihin voi vastata, ei ole pakko:

Oliko tämä divari hyvä vai huono paikka?

Oletko käynyt koskaan divarissa?

Oletko löytänyt mitään löytöjä divareista?

Oliko siellä kallista vai halpaa?

Minkä arvosanan antaisit paikalle?

Suosittelisitko sitä?

Missä paikkakunnassa se oli se divari, jossa oletk käynyt?

Oletko ajatellut käydä divarissa?

Jne..

Toivottavasti topic kantaa hedelmää, koska olen uusi käyttäjä ja tämä on ehkä "paras" tekemistäni topista, huomaan ainakin viestin laadusta jne..

PS: En halua kommenteja, että olisit voinut nostaa sen topan tms muita sen tapaisia kommenteja.

Tee myös PITKÄ viesti, koska tulee aivan varmasti asiaa. Alle kahden rivin viestit voi jättää ainakin omasta mielestä kokonaan pois, mutta ei ole kiellettyä tehdä niin lyhyitä.

Voit kopioida kysymykset, jos haluat vastata, mutta niinkuin sanoin, ei ole PAKKO vastata.

Kommentit (2)

Akuhullu97
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Eikös tämä olisi ollut parempi Keräily-osiossa? (: Toisaalta nyt tähän topicciin voi kai pistää muitakin löytöjä, kuin ankkalöytöjä/ostoksia/divareita... Mutta itselläni ei kyllä ikinä ole muuta kuin Ankkaa... ; )

Jaa-ah. Helsingissä, jossa asun, on todella paljon divareita. Muutama on ihan hyviäkin. Keräilyliike Kulku-Katin poika on kyllä omasta mielestäni Helsingin paras. Siellä myydään pelkkiä sarjakuvia, huippukuntoisina, mutta halvemmilla hinnoilla, kuin kahdessa muulla Suomen parhaalla sarjakuvaliikkeessä Antikvariaatti Makedoniassa ja SS Libriconissa. Sinne on kyllä rahaa palanut useampi satanen... Jos KKP: lle pitäisi antaa pisteet, niin antaisin kyllä 4,5/5.

Helsingin varsinaisista sarjakuvakeräilyliikkeistä toinen, SS Librocon, on myöskin ihan hyvä. Muistuttaa aika paljon Kulku-Katin poikaa, elikkä huippukuntoista kamaa, asiantuntevin hinnoin. Hinnat vain ovat vielä hieman kalliimpia. Löytöjäkin saattaa sieltä tehdä, varsinkin "tarjouksessa" olevista kirjoista... 4/5

Sitten Tampereen paras (ja ehdottomasti ylikallis) Antikvariaatti Makedonia. Huippukuntoisia ja harvinaisia Aku Ankkoja löytyy, mutta huippukunnolla on hintansa. Ei ole aivan minun makuun, kun joistakin aika tavallisista näköispainoksistakin pyydetään käytettynä 50€ tai enemmän... Toki harvinaisuudet ymmärrän, mutta kun osa noista eivät edes ole harvinaisia! : ( Liian kallis, tavara hyvää, arvosanaksi 3,5/5

Juuri äskettäin Vallilan suunnalle, muuttanut Helsinkiläinen Divari Kaleva on aina kuulunut minun mielestä parhaisiin divareihin. Tuosta divarista ei löydä useinkaan mitään harvinaisuuksia, mutta Ok-kuntoisia taskukirjoja, Roope-setiä ja Albumeita löytää aika halvalla. Peruslukijalle/taskukirjakeräilijälle suosittelen varsinkin. Ja löytyihän tuolta kerran minullekin muutama Taikaviittalehti, ainoastaan 2€/kpl. Arvosanaksi annan 3,5/5

Myyrmannin divari, Helsingin Myyrmäessä, on aika hyvä myöskin. Ei sieltä aina mitään erikoista löydy, mutta Taskukirjoja (2€/kpl), Albumeita (1-3€/kpl), Roope-setiä (o,50€/kpl), löytyy ihan kelpo hinnoilla. Tuolta saattaa löytyä joitakin kovakantisia muutaman päivän ilmestymisen jälkeen todella halvalla. Esimerkiksi löysin Ankkojen maailmanhistoria 1: den 3 päivää ilmestymisen jälkeen tuplasti kauppaa halvemmalla, hintaan 15€. Joitakin vanhoja euron maksuisia Aku Ankka Ekstrojakin löytyy usein... Arvosanaksi 3,5/5

Helsingistä löytyy myöskin muutamia pieniä, nimettömiä divareita, esimerkiksi Albertinkadulla ja Vallilan kaupunginosassa, josta löytyy hyvinkin Akkareita...

Itse olen kyllä divareiden kannattajia. Sieltä saa paljon halvemmalla kuin kaupasta, ja sieltä voi tehdä jotakin harvinaisia löytöjä ja vanhoja Akkareita vaikkapa... Minun kokoelmanikin suuruus on kyllä suurimmilta osin divareiden ansiota. Kauppahinnoilla ei olisi varaa ostaa lähes mitään, ja vanhoja Aku Ankkoja ei kyllä löytäisi sitten paljoa mistään. Harmi vain, että lähellä kotiamme ollut Divari Kaleva muutti kauemmas. Olisi kyllä todella hauska saada divari tuohon läheiselle kadulle... : D

-Akuhullu

Vierailija

Oho.. Olisi kyllä pitänyt laittaa keräilyyn, mutta kyllähän tähän voi laittaa muitakin löytöjä...

Kukaan minun sukulaisistani ei ikinä veisi Helsinkiin akkareitten takia. Aina pitää ostaa kaupasta, koska oikeasti kukaan sukulainen ei suostu viemään ja sitten ne valittaa minun rahan kulutustani. Noin 50 taskaria minun kokoelmistani on ostettu KAUPASTA vain ja ainoastaan sen takia, että sukulaiset ei viitti viedä Helsinkiin asti. Olisi kyllä kiva, jos pääsisin divariin ostelemaan jotakin.. Sitten kun saan kuukausrahan, eli siis 20€ niin voisi kysyä, että voisiko joku sukulainen kyydittää minut divariin. Ketuttaa niin suuresti, että sukulaiset ei voi viedä minua. Joskus ne sanoo; katotaan sitten! Oota hetki. Ei, nyt ei mennä tms muita tuommoisia.

Olisin varma, että kokoelmani olisi suurempi, jos saisin mennä divareihin..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat