Elektroniikka

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Eli tässä topicissa keskustellaan elektroniikasta, siis esimerkiksi DVD-laitteet, tietokoneet televisiot, vastukset, LEDit, transistorit, siis kaikesta mikä liittyy elektroniikkaan.

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Jaa.. Ajattelin itse tehdä tämmöisen topicin joskus, mutta sinä kerkesit ennen. Ei se haittaa..

Kysynkin tässä heti. Minkä merkkinen tietokone teillä on ja minkälainen telkkari? Itselläni on jokin Samsungin 32 tuuman televisio ja iskälläni olevasta koneesta en tiedä mitään, koska iskä on itse rakentanut sen.

Vierailija

No, mulla on Compaq Presario (käyttöjärjestelmä on Linux Gentoo) ja äitin "työkone" on Fujitsu Siemens, senkin käyttöjärjestelmä on on Gentoo. Telkkari on Philips, en tiedä monenko tuuman.

Don McAnkka
Seuraa 
Liittynyt26.10.2009

Meidän konemme on joku LG:n valmistama, Windows XP- käyttöjärjestelmällä.

Olohuoneen televisio on Sonyn, mutta kokoa en tiedä. Huoneessani on LG:n 26- tuumainen televisio ja kuntolaitteen yhteydessä on kai 19- tuumainen LG.

Niin, ja Sonyn PlayStation 2 löytyy (tietenkin) huoneestani.

Vierailija

Koneemme on HP:n valmistama läppäri, käyttöjärjestelmänä Windows Vista, joka on mielestäni aivan surkea. Ennemmin tahtoisin XP:n.

Telkkarimme on vanha kuin taivas. 21-tuumainen Salora, joita ei varmaan enää edes valmisteta.

No, hyvinhän tuo pelaa, vaikka vähän turhan pieni onkin.

Don McAnkka
Seuraa 
Liittynyt26.10.2009

Kyselin isältäni olohuoneen televisiomme kokoa, ja hän sanoi, että se on 29- tuumainen, sellainen kuvaputki- TV vuodelta 2000.

Näin eilen Hesarin mukana tulleessa Gigantin mainoksessa 55- tuumaisen taulu- TV: n. Hinta "vaivaiset" 3000 euroa!

Vierailija

RC-veneilyn ystävät,(ja toki muutkin), käykää YouTubessa ja kirjottakaa haku palkkiin Outrigger Electric Airboat ja ota eka video.

Hermanni 313
Seuraa 
Liittynyt9.6.2008

Lainaus:
Re: Re: Re: Elektroniikka

roope setä - 24.11.09 04:54 (ID 396203) RC-veneilyn ystävät, käykää YouTubessa ja kirjottakaa haku palkkiin Outrigger Electric Airboat ja ota eka video. Veljen tekemä vene.

Kävin katsomassa, ja oli oikein hieno vene! Kulki aika haipakkaa;)!

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Elektroniikka

Hermanni 313 - 24.11.09 04:57 (ID 396212)

Lainaus:
Re: Re: Re: Elektroniikka

roope setä - 24.11.09 04:54 (ID 396203) RC-veneilyn ystävät, käykää YouTubessa ja kirjottakaa haku palkkiin Outrigger Electric Airboat ja ota eka video. Veljen tekemä vene.

Kävin katsomassa, ja oli oikein hieno vene! Kulki aika haipakkaa;)!

Jep, harmi vaan kun mun kamerassa oli silloin kuvatessa digital zoom päällä, sen takia vähän epäselvä :(

Vierailija

Meiltä löytyy Sonyn 32 tuuman Tv ja sitten löytyy veljen huoneesta 26 tuuman Philipsin telkkari ja tottakai löytyy myös Ps2 ja Ps3 (: Ja ainii löytyy tämä tietokonekkin : D

Vierailija

Elektroniikka on ihanaa! En voi tajuta miten joku ei osaa käyttää esim. Televisiota. Isä aina sanoo Että minä pienempänäkin kun olin netissä minä vain näpsyttelin ihan kaikkea enkä pelännyt mitään että tietokone sekoaisi(sama nykyään). Olen tottunut siihen että se laitteen mukana tuleva ohjekirja on vaan semmoinen vihko jolla ei ole mitään väliä vaan pitää testata mitä mistäkin tapahtuu. Tässä eessäni on tälläinen kannettava Fujitsu Siemens Amilo ja meillä on Samsungin 32 tuuman taulutelevisio olohuoneessa.

Vaa_ri
Seuraa 
Liittynyt7.4.2009

Elektroniikkamasentaja ilmoittautuu. Ammatista on kieltämättä ollut hyötyä nykyajan arjenhelpottajien oikutellessa, ja tietysti on tullut väsättyä kaikenlaista kivaa ihan itsekin.

Tietokone nyt on luonnollisesti itse rakennettu, mutta myös kaikenlainen pikku puuhastelu kiinnostaa. Mm. sähkömoottoritoimista verhonnostinta with ajastin ja pneumaattista ovenaavaajaa löytyy omasta huoneesta. : D Myös rc-harrastus vie aikaa kaiken pikku säätämisen vuoksi. Autoja löytyy "tallista" ties kuinka monta, lukuisten Nikkojen ja Tronicojen lisäksi mm. Kyosho Pure ten Alpha II EP, Kyosho Pure Ten Fazer GP, Team Associated TC4 ja Team Associated Nitro TC3. Viimeisestä löytyy muuten omavalmisteinen korisarja ja Aku Ankka -vinyylit.

Telkkari on 32-tuumainen LG:n littu, pelikonsoleita löytyy Nintendon puolelta lähes jokainen julkaistu ja AV-laitteet on liitetty omavalmisteisiin kaiuttimiin. Nämä kailottimet ovat muuten suorat kopiot Chorus Compact 662: sta, jotka maksavat liikkeissä reilusti yli kaksi hunttia kappaleelta, itse rakensin 175 euroon pari.

// Hymiö veke

Vierailija

No huhhuh! Ei sinulla Vaa_ri, taida aika käydä pitkäksi... Yksi "Oikea" R/C auto täältäkin löytyy, Hävettää vain myöntää että se on merkkiä Ansmann...

Akkupuolella hyvä merkki, mutta välillä tuntuu että autopuolelle ei heidän olisi tarvinut tulla. Löytyy vielä R/C lentokonekin, merkkiä Multiplex, ja mallia Easystar. Tähän olen tyytyväinen, jopa ilmakuvailtu sillä on. (Harmittaa tässä vaiheessa, kun tänne ei voi laittaa kuvia...)

Seuraavaksi tuohon verhonaukaisiaan harjatonta tekniikkaa.: D

Vierailija

Mulla on Nikko Hummer H1, ja veljen avustuksella laitoin punaiset LEDit palaneiden hehkulamppujen tilalle. Nyt vähän vanhempana vaihdoin itse tilalle siniset LEDit. Ja kun kerran elektroniikka kärpänen pääsi puremaan, laitoin taakse punaiset LEDit. Näyttää aikas hienolta kun ajaa pilkkopimeässä.

Vaa_ri
Seuraa 
Liittynyt7.4.2009

Lainaus:
Osku Peloton: Löytyy vielä R/C lentokonekin, merkkiä Multiplex, ja mallia Easystar. Tähän olen tyytyväinen, jopa ilmakuvailtu sillä on. (Harmittaa tässä vaiheessa, kun tänne ei voi laittaa kuvia...)
Tosiaan, unohdin nuo lentohärvelit ja ruuhet tyystin. Lennokkia en omista, mutta kaverin Calmatoa on tullut lennätettyä. Hulikukkeri löytyy kyllä, sellainen minikopteri. Mitäs kun halvalla sain, amiksessa tilattiin Verkkokauppa.comista porukalla 13 kappaletta ja yksikköhinnaksi jäi 8 euroa. : D Muutenkin nuo maksavat vain kympin, eikä postikuluista tarvinnut huolehtia koulun kustantaessa nekin.

Veneitä löytyy pari legendaarista Tronicoa, ja Kyoshon Sun Storm 600. Itse rakennettu höyrykoneellinen jokilaiva, African Queen, löytyy myös... Todellakin harmi ettei kuvia saa linkittää.

Lainaus:
Peloton: Seuraavaksi tuohon verhonaukaisiaan harjatonta tekniikkaa.:D
On jo : D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat