Kamera/Kuvaus topic

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Ajattelin tehdä tämmöisen topicin joka käsittelee kameroita (järkkäri tai pokkari tai muunlainen kamera) ja yleensäkin kuvausta. Voi kertoa ongelmia, kuvaukseen liittyviä tarinoita tai muita Kuvaukseen ja kameroihin liittyvää. Mun on pakko kertoo semmoinen juttu: olin Turkissa lomalla. Otin rannalta pari kuvaa samaan aikaan samasta paikasta. Toiseen kuvaan tuli joku musta soikion muotoinen läikkä taivaalle. Se ei ollut lintu, lentokone, Teräsmies tai roska, koska se olisi näkynyt myös ensimmäisessä kuvassa. Luulen siis, että se oli UFO. UFO muuten tarkoittaa lentävää tunnistamatonta esinettä.

Sivut

Kommentit (78)

Vierailija

Äh,tämän minun pikku veljeni saa katua.Olin Italiassa.Minä olin rannalla ja kun menin suihkuun niin valokuvan räpäytys tapahtui.Joku kumma juttu siinä sitten oli.Hahaehhaa.Ja kun olin luokkakuvassa minulta putosi rusetti ja otin sen laittialta niin kuva oli otettu.Ja minä kun sitten sain sen kuvan kotiin niin varmaan muiden luokkalaisteni vanhemmat ihmettelee että minä olin ekan ja tokan luokan kuvassa,mutta kipeä en ollut.PS:Tosi hyvä topic!Kiitos kun teit tämän.

Touhula
Seuraa 
Liittynyt25.8.2008

Minulla ei ole omaa kameraa, mutta kotona niitä on useampi kappale. Paras on Canon PowerShot S5IS, sekin on tosin digikamera eikä järkkäri. (järkkäri=järjestelmäkamera) Kuitenkin hyvälaatuinen. Toinen on vanhempi Olympus-merkkinen, mutta se ei enää toimi enkä edes muista mallia. Kolmas on joku Canon, mutta senkään mallia en muista. Kaikki siis digitaalikameroita.

Valokuvaaminen on mukavaa puuhaa. En kuitenkaan sanoisi sitä harrastuksekseni, aika harvoin loppujen lopuksi kuvailen. Erilaisissa juhlissa (kotona) kuvaan melko paljon. Esim. jouluna.

Kiitos muuten hyvästä nettiosoitteesta roope setä. Hyödyllinen sivusto.

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Kamera/Kuvaus topic

Vingeri - 24.11.09 08:01 (ID 396458)

Omistan Nikon L100 mallisen digikameran, sain sen tänään Hobby Hallilta.

Mulla on Canon Powershot a1100 IS.

Vierailija

mulla on fujifilm finepix z30. ei mikään huippuhyvä, mutta juuri budjetilleni sopivaa. :). kannattaa muuten katsoa tota digifaq sivustoa.

Vierailija
Seuraa 
Liittynyt22.2.2009

Iskä on töissä "Enpäs san missä"-lehdessä! Toimii kuvaajana, äsken lähti kuvaamaan "jotakin" "enpäs sano mihin"! ; ) Minulla ei ole kameroita, muuta kuin kännykässä!

Vierailija

Itse näpsin kuvia aika ahkerasti, minulla on muistaakseni Samsungin NV100HD-digikamera, ei mikään huippuhyvä mutta saa sillä ihan hyviä kuvia - haaveissa olisi tietenkin järkkäri :>

Vierailija

Kuvailen aika vähän, mutta jos kuvailen niin yleensä kuvaan lentokoneita ja mulla on hyvä digi-kamera, mutta saatan ostaa järkkärin.

Vierailija

Lainaus:
Re: Kamera/Kuvaus topic

Viiru - 28.11.09 02:05 (ID 398812)

Itse näpsin kuvia aika ahkerasti, minulla on muistaakseni Samsungin NV100HD-digikamera, ei mikään huippuhyvä mutta saa sillä ihan hyviä kuvia - haaveissa olisi tietenkin järkkäri :>

Järkkärit on "asiallisia", mutta kannattaa tutustua kuvauksen saloihin ensin pokkarilla.

Kun kuvaatte videota, ottakaa digital zoom pois päältä. Kokemusta on.

Vierailija

Hyvä topic. Harrastelen aina välillä kuvien räpsimistä. Mutta omistan vain vanhan digi kameran joka ei ole kovin hyvä. :(

Tali
Seuraa 
Liittynyt13.5.2009

Lainaus:
Re: Re: Re: Kamera/Kuvaus topic

partajussi5 - 08.12.09 05:42 (ID 408552)

Minulla on Sony Cyber-Shot DSC W110,ja sillä kuvaan lähinnä busseja.

Busseja? Minä kuvaan luontoa, mutta voihan bussejakin kuvata.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat