Runot, laulut ja tarinat

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

En tiedä onko tämä hyödyllinen toppa, mutta toivon että on! Tänne saa kirjoittaa (ei siis ole pakko) _OMAN_ runon, laulun tai tarinan. _EI_ siis kopsata muilta. Muuten idea on varmaan selvä kuin pläkki! Täällä siis saa:

-Kirjoittaa tarinoita.

-Kirjoittaa runoja.

-Kirjoittaa lauluja.

-Arvostella ja kommentoida toisen tekeleitä.

Jos siis pidät äidinkielestä, kannattaa kurkata tätä toppaa. Toivon, että myös kirjoittaisitte mielipiteenne tästä topicista. Minun tarinoilleni, runoilleni ja lauluilleni saa antaa kritiikkiä. Mutta toivon, että kysyt muilta saako antaa kritiikkiä vai vain positiivistä palautetta! Mutta vaikka toisen tekele olisi jotenkin, outo tai hölmö, sille ei saa nauraa. Itse olen aika huono keksimään runoja, lauluja tai tarinoita, mutta yritän kuitenkin. Vaikka yrittäminen ja onnistuminen ovat kaksi eri asiaa, toivon että moni kuitenkin edes yrittäisi. Ei ole pakko, mutta toivon että runot, laulut ja tarinat liittyvät ankkalinnaan ja ankkalinnalaisiin. Ei kuitenkaan pakko. HUOMIO! Jos laulu, runo tai tarina ei ole Suomea, kirjoita tekeleestäsi Suomennos!

Kiitos kaikille, jotka lukivat!

Kommentit (11)

Vierailija

Mahtavaa, että tällainenkin topa saatiin ;D

Ömmöm, voisin laittaa tähän vaikka pätkän muumiaiheista tarinaani, paremman puutteessa ... :'D

Lainaus:
Muumilaaksossa oli kostea syysyö. Tuuli ujelsi vaimeasti puissa ja pudonneita lehtiä leijaili sinne tänne. Jostain kaukaa kuului pöllön huhuilua, mutta muuten oli melko hiljaista ja hämärää.

Korkean, sinisen talon, Muumitalon, ylimmän kerroksen ikkunasta kuitenkin kajasti valoa, mikä näkyi kauas pimeässä. Ikkunasta erottui pyöreä, tupsupäisen hännän omaava hahmo, joka näytti pakkaavan reppuunsa ruokatarvikkeita.

Hetken kuluttua hahmo heitti repun selkäänsä, avasi ikkunan, laskeutui tikaspuita pitkin alas ja lähti kävelemään kohti metsää.

Miltäs alku vaikuttaa, mitä mieltä olette? Onko kuvailu kökköä vai hyvää? Voin laittaa tänne lisää, jos pidätte, tässä nyt vain oli pieni pätkä maistiaiseksi. Tulen varmasti vielä muokkaamaan tätä alkua ...

Vierailija

Hieno oli, Viiru! Voisit ehkä lopunkin joskus kirjoitaa! Meikäläisellä ei oikein mitään tuommoista löydy, koska ei nyt ainakaan missään lähellä ole. Koulusta voisin tarinakirjani ottaa joskus mukaan, ja kirjoittaa siitä vaikka muutaman tarinan. Ai niin, onhan mulla vanhojen luokkien tarinakirjoja! Mä haen yhden, ja pistän tähän vaikka muutaman.

Vierailija

Puput

Tähdet tuikkii,

puput luikkii,

piiloon pieniin pesiinsä.

Kirkas valo,

ja kaunis talo,

pupuja pelottaa.

Antakaa palautetta! Toi on kyllä tosi huono runo mutta...

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Runot, laulut ja tarinat

Kaisakoo - 03.12.09 05:12 (ID 403200)

Puput

Tähdet tuikkii,

puput luikkii,

piiloon pieniin pesiinsä.

Kirkas valo,

ja kaunis talo,

pupuja pelottaa.

Antakaa palautetta! Toi on kyllä tosi huono runo mutta...

Alku on nätin kuuloinen (tähdet tuikkii, puput luikkii!), mutta tuo "kirkas valo, ja kaunis talo, pupuja pelottaa" ei ole niin hyvä. Pilkut voisi esimerkiksi siitä kohdasta jättää pois, ja kauniin talon tilalle keksiä jotakin muuta - miksi pupuja pelottaa jokin kaunis? No, tämä oli minun mielipiteeni. ;D

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Vaikuttaa lupaavalta, kyllähän kirjallisen tuotoksen esittelyyn pitää olla topic.: )

Olen itse varsin arka esittelemään kirjoituksiani, vaikka äikkä miellyttää, ja viimeksi tänään kirjoittamistani kehuttiin erään opettajan toimesta. Jotenkin se kirkkain luovuuskin tuntuu kadonneen vuosien varrella sen lisäksi, että omiin tekeleisiinsä suhtautuu koko ajan vaan kriittisemmin. Lähinnä kuviksen puolella, mutta yhtä lailla muussakin.

Mikäli kirjoittaminen tuntuu vaikealta, voi kokeilla eräänlaista simppeliä systeemiä nimeltä "kuuden sanan novelli". Kyllä, novelli, jossa on vain kuusi sanaa. Helppous on siinä, että ei tarvitse kirjoittaa pitkää ja yhteneväistä tekstiä, mutta silti pitäisi saada mukaan tarina. Ellen nyt muista totaalisen pieleen, idea on ilmeisesti lähtöisin Ernest Hemingwayn kuuden sanan novellista "For Sale: Baby shoes, Never used.". Jos nyt vapaan käännöksen heitän, niin "Myytävänä: vauvakengät, käyttämättömät". (Vauvakengät? Vauvan kengät? Jotain sellaista.) Tämähän on varsin surullinen tarina, mutta yhtä lailla voi keksiä mahdollisimman koomisia ja hauskoja kuuden sanan novelleja.

Rohkaisuksi voin pistää oman tekotaiteellis-angstisen yritelmäni. Ei tällä ihan Nobelia saada, mutta antaa olla: "Jatkan, jatkat. Ei käynyt kuten saduissa." Ah miten imelää. Jos et ymmärtänyt näiden novellejen ideaa, voin kyllä yrittää avata niitä.: D

Vierailija

Tämä on minun kaverini keksimä:

Aurinko paistaa

vettä sataa

sateenkaaren värit

kauniina loistaa

tuli ukkonen

ja

pieni ampiainen,

kesälle hallaa

teki

ukkovainaa

Vierailija

Mielestäni runojen kirjoittaminen on hauskaa, ja pidän tämän topicin ideasta. Yritän nyt kirjoittaa jotain, odottakaas...

Aku kerran keittoa laittoi

ja pojillekin jo ruoka maittoi.

Mutta soppa Hupun suuta poltti

ja tuli heitettyä voltti.

Jos olisi kärsivällisyyttä ollut,

niin olisi ruokakin suussa sullut.

Äh, ei se ollut niin hyvä. Kyllä niitä parempiakin tuli keksittyä pari vuotta sitten, mutta jos löydän jonkun vanhan runon jonka kirjoitin suomentunnilla niin yritän pistää sen tänne.

Vierailija

Ankanpojat

Tupulla on sininen lakki,

ja Lupulla uusi työkalupakki.

Hupu suuhunsa purkkaa mättää,

samalla kello pari tuntia jättää.

Se käy Aku sedän hermoille,

kunpa purkka ei lentäisi verhoille!

Tuo oli aika hyvä... vai mitä mieltä olette?

Vierailija

Meidän onnemme

Nuo hiljaiset tuntimme,

minuutit ilman sanoja.

Ne tuntevat meidät,

katseemme,

lämpömme.

Ne seuraavat vierestä hymyjämme,

kuulevat ajatuksemme

-sinun ja minun-

ja nauravat kanssamme.

Tuo on ihan ;D