Erilaisuus

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

En nyt liitä tätä kehenkään tiettyyn ihmiseen tai mitään, mutta mun mielestä Suomessa on liikaa rasismia. Itse olen ulkomailta kotoisin, ja saan paljon herjauksia ihan selviltäkin ihmisiltä, en pelkästään kännissä olevilta. En nyt väitä, että kaikki ihmiset on pahoja tai mitään mutta toivon silti, että tähän asiaan otetaan kantaa, oikeesti!

Kommentit (8)

McJuoru
Seuraa 
Liittynyt22.10.2009

Jos Suomalaiset riehuu niin ihmiset ei paljoo kato mut sitte jos ulkomaalaine vähänki riehuu nii sillo ihmiset kattoo. Eli jos haluu rasismin loppuvan niin pitää HYMYillä ihmisille paljon ja olla kiltisti. Itelleni o iha sama et tuleeks tänne ulkomaalaisii mut jos ulkomaalaisii olis Suomes enemmä kun itse Suomalaisia nii se ei olisi siedettävää koska silloin kuitenkin ukomaalaisten väkiluku kokoajan kasvaisi ja lopulta Suomen johtajisto olisi pelkkiä ulkomaalaisia ja aidoilla Suomalaisilla ei olisi enää arvoa. Siitä monen vuoden päästä Suomen nimi vaihdettaisiin ja silloin Suomi ei olisi enää entisensä.

Ulkomaalaisia kyllä saa tulla Suomeen kunhan niitä ei ole liikaa.

Vierailija

Lainaus:
Re: Erilaisuus

McJuoru - 05.12.09 06:57 (ID 405722) Jos Suomalaiset riehuu niin ihmiset ei paljoo kato mut sitte jos ulkomaalaine vähänki riehuu nii sillo ihmiset kattoo. Eli jos haluu rasismin loppuvan niin pitää HYMYillä ihmisille paljon ja olla kiltisti. Itelleni o iha sama et tuleeks tänne ulkomaalaisii mut jos ulkomaalaisii olis Suomes enemmä kun itse Suomalaisia nii se ei olisi siedettävää koska silloin kuitenkin ukomaalaisten väkiluku kokoajan kasvaisi ja lopulta Suomen johtajisto olisi pelkkiä ulkomaalaisia ja aidoilla Suomalaisilla ei olisi enää arvoa. Siitä monen vuoden päästä Suomen nimi vaihdettaisiin ja silloin Suomi ei olisi enää entisensä. Ulkomaalaisia kyllä saa tulla Suomeen kunhan niitä ei ole liikaa.

Oon täysin samaa mieltä! :D Mutta kuiteski, mut on adoptoitu, en oo pakolainen.

Vierailija

Eihän se ole tietenkään mukavaa jos ohikulkijat naureskelevat. Vaikka en minä ulkomaalainen ole, en itseäni tarkoittanut että minulle naurettaisiin. Mutta meidän luokalla on yksi ulkomaalainen ja se on melkein koulun "suosituin".

Sohvis
Seuraa 
Liittynyt2.7.2009

Onhan rasismi ikävää ja itsekin toivoisin,etten ajattelisi rasistisesti, mutta pakko myöntää,että olen välillä rasisti. Minulla ei ole mitään niitä vastaan,jotka tulevat tänne, opettelevat kielen, käyvät töissä ja maksavat veroja. Mutta sitten on sellaisia maahanmuuttajia ja pakolaisia,jotka tulevat tänne,eivät opettele kieltä,valittavat kaikesta ja käyvät hakemassa rahaa sossusta (sosiaalihuollosta).

Kerran olin bussissa,niin ei kuulunut yhtään suomalaista sanaa. Kuulin arabiaa,somaliaa,venäjää,viroa ja vaikka mitä, mutta suomen kieltä en kuullut.

Eräässä vitsissäkin sanottiin näin, että "Itäkeskuksessa (kauppakeskus Helsingissä) saa parempaa palvelua,jos puhuu huonoa suomea." Siinä huomaa,että ehkä siellä suunnalla asuu enemmän maahanmuuttajia ja pakolaisia kuin suomalaisia.

Toivon,että tämä ei loukannut ketään ja jos loukkasi,niin nöyrimmät anteeksipyynnöt.

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Erilaisuus

Sohvaperuna - 05.12.09 07:38 (ID 405760) Onhan rasismi ikävää ja itsekin toivoisin,etten ajattelisi rasistisesti, mutta pakko myöntää,että olen välillä rasisti. Minulla ei ole mitään niitä vastaan,jotka tulevat tänne, opettelevat kielen, käyvät töissä ja maksavat veroja. Mutta sitten on sellaisia maahanmuuttajia ja pakolaisia,jotka tulevat tänne,eivät opettele kieltä,valittavat kaikesta ja käyvät hakemassa rahaa sossusta (sosiaalihuollosta). Kerran olin bussissa,niin ei kuulunut yhtään suomalaista sanaa. Kuulin arabiaa,somaliaa,venäjää,viroa ja vaikka mitä, mutta suomen kieltä en kuullut. Eräässä vitsissäkin sanottiin näin, että "Itäkeskuksessa (kauppakeskus Helsingissä) saa parempaa palvelua,jos puhuu huonoa suomea." Siinä huomaa,että ehkä siellä suunnalla asuu enemmän maahanmuuttajia ja pakolaisia kuin suomalaisia. Toivon,että tämä ei loukannut ketään ja jos loukkasi,niin nöyrimmät anteeksipyynnöt.

Itse en ole sellainen, osaan kielen todella hyvin, käyn koulua, olen kuin suomalainen, hieman eri näköinen vain. Enkä myöskään ole pakolainen. Ethän sä kyl niin sanonutkaan... Äh, mitä mä nyt taas höpisen!

Vierailija

Ei kaikkien pidä olla samanlaisia! Et voi mitään, jos näytät erilaiselta kuin muut ja sinua haukutaan sen takia!

Sohvis
Seuraa 
Liittynyt2.7.2009

Esimerkiksi mummoni kanssa samassa rapussa (Imatralla) asuu yksi romaniperhe. He ovat todella mukavia. Perheellä on kaksi pientä poikaa,jotka aina kesäisin leikkivät pihalla ja yrittävät aina jotain puhua. Sitten heillä on 6-vuotias tyttö,joka on todella mukava ja ystävällinen. Sitten heillä on vielä 16-vuotias poika,joka tulee aina juttelemaan.

Suomalaisilla on liikaa stereotypioita eli ennakkoluuloja. Esim. Joku sanoo,että kaikki saksalaiset ovat alkoholisteja. Sitten sanaa levitetään ja vuoden päästä kaikki luulevat,että kaikki saksalaiset ovat alkoholisteja, vaikka todellisuudessa näin ei ole. Sama juttu on Suomessa asuvien ulkomaalaisten kanssa. Ihmisillä on vahvoja ennakkoluuloja joitakin ihmisryhmiä kohtaan,vaikka nämä ihmiset ovat ihan tavallisia,normaaleja ihmisiä.

Ensin hutkitaan ja sitten vasta tutkitaan,vaikka asia pitäisi olla juuri toisin päin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat