Tarina-topic

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Joo joo, tiedän että jatka tarinaa...- topiceja on jo paljon, mutta tämä on vähän erilainen.

Eli jatka tarinaa 2-10 sanalla. Erilaisen tästä tekee se, että tarina kirjoitetaan ylös.

EDIT: 23.12: Enemmänkin saa jatkaa.

Esim.

Minä aloitan: Olipa kerran..

Käyttäjä 1: pieni poika, joka oli..

Käyttäjä 2: erikoinen, koska hänellä... jne.

Eli: Olipa kerran pieni poika, joka oli erikoinen, koska hänellä....

Eli noin. Yksi tarina voi kestää max. yhden viikon. Jos mielestäsi tarinaa ei voi enää jatkaa, lopeta se. Tarinat kerätään ylös ja niitä voi lukea tästä aloitusviestistä.

Jos käytät vuorosanoja, voit käyttää joko lainausmerkkejä tai vuorosanaviivaa.

Kysy, jos et ymmärrä.

Ja please, joku muukin voi päivittää tarinan.

(se on toivottavaa)

1. Tarina 20.12 - ??.??.?? (jatkuu vielä)

1.osa:

Roope Ankka käveli toimistossaan murheellisena. Hänen kultakaivoksensa tuotot olivat laskeneet tasaisesti, eikä hän tiennyt mistä kiikasti. Hän asteli huolihuoneeseensa kävelemään ympyrää. Pienen kävelyn jälkeen Roope soitti Klondiken kultakaivoksensa johtajalle. Kaivoksen johtaja ei vastannut, eikä Roope nähnyt mitään muuta mahdollisuutta hoitaa asiaa kuin ottaa Aku ja pojat mukaan ja lentää Klondikeen.

Pian he kohtasivat Ankkalinnan lentoasemalla. "Millä koneella menemme?" Aku kysyi. Roope osoitti hajoamaisillaaan olevaa rötisköä jumbojettien takana pienessä nurkassa. "MITÄH?! En kyllä koske pitkällä tikullakaan tuohon rotiskoon!" Aku ilmoitti. "Mutta rakas Akuseni. Minä palkitsen sinut ruhtinaallisesti matkan jälkeen!" Roope vastasi. "Mitäköhän..." "tästä..." "tulee?", Tupu, Hupu ja Lupu sanoivat. "Pojat olkaa te hiljaa! Selvä on, Roope. Me suostumme, mutta sinun täytyy ostaa meille limut.", Aku sanoi. "Huoh! No olkoon!", Roope vastasi. Ankat joivat limut kahvilassa, ja lähtivät sen jälkeen matkaan.

He saapuivat Klondikeen 3 tunnin päästä. Siellä Ankat lähtivät tarpomaan kohti Roopen kaivosta. Ankanpojat ja Aku olivat jo väsyneitä, kun he olivat kävelleet jo pitkän matkan. Lopulta he saapuivat perille, mutta Ankkojen hämmästykseksi kaivoksella ei ollut ketään. Kun Ankat hämmästelivät näkyä, heidän takaansa hiipi tumma hahmo. "Kääk!", Aku kiljaisi huomatessaan hahmon. "Pitkästä aikaa, Roope...", hahmo sanoi ja silloin Roope jo tunnistikin hahmon nuoruudenihastuksekseen, Kultu Kimallukseksi. Roope oli "hävinnyt" Kultulle kullankaivajakisassa ja Kultu oli saanut pitää Roopen kullan. Rahoilla Kultu oli pistänyt Saluuna Rivolin jälleen pystyyn. Roopen Ankkalinnaanmuuton 50-vuotispäivänä Kultu oli tullut tapaamaan Roopea. silloin Roope oli saanut kaikkein mieluisimman lahjan. "Mitä sinä täällä teet?", Roope kysyi hämmentyneenä. "No, olen edelleen rakastunut sinuun..." Kertoi häikäisevän kaunis Kultu Kimallus. "Mitä?", sanoi Roope, joka oli aivan punainen. "Houkuttelin sinut tänne lahjomalla kaivoksesi työntekijät", Kultu kertoi. "MITÄH! Tulinko tänne asti aivan turhaan?", Roope huusi. "Et tietenkään, minähän olen täällä.", Kultu vastasi. "Tiedätkö, paljonko tämä tulee maksamaan minulle?", Roope kysyi ja jatkoi: "Aika on rahaa." "Voi tiedän kyllä, Roope kulta." , Kultu sanoi hymyillen. "Öhm", Roope sanoi, ja vilkaisi Akua ja poikia, jonka jälkeen he tajusivat vihjauksen ja lähtivät pois kuulo- ja näköetäisyydeltä. " "Minulla on ollut kova ikävä sinua Roope!", Kultu sanoi. "Jos pitää myöntää, niin on minullakin ollut sinua ikävä...", Roope sanoi hiukan nolona. Hän ei huomannut, että Aku ja pojat salakuuntelivat heitä kivenlohkareen takana. "Minua on piinannut eräs Riitta Hanhi", Roope kertoi Kultulle. "Mutta nyt olemme jälleen yhdessä" "Roope, voismmeko mennä naimisiin?", Kultu jatkoi. "Että mitä?!", Roope huudahti. "Mehän silloin siellä mökissä muitatko..." Silloin Aku rupesi laulamaan lohkareen takana. "Tuo ei sovellu lasten korville", Aku ajatteli. "Salakuuntelija!", Roope huudahti. "Me muuten lähdemme kotiin nyt ja Kultu tulee mukaamme. Me menemme naimisiin.", Roope selitti. "MITÄH!", Aku ja pojat huudahtivat.

2.Osa

Myöhemmin Ankkalinnassa, kesäkuussa 1964. Roopen ja Kultun häät oli jo järjestetty. Roope oli päättänyt pitää oikein kunnon pirskeet ja kutsunut yli sata vierasta. Mukana muun muuassa: Aku, Iines, pojat, Mikki, Minni, Hessu, Hannu, Touho, Mummo, Hansu, Sisuvius, Matilda MacAnkka, Karhukopla, Kroisos Pennonen, Milla Magia, Kulta-Into Pii, Musta Pekka, Della ja hänen miehensä, Ankkalinnan pormestari, Miljardööriklubin jäsenet, Möykkäel jaksonen, Serkku Kiljuhanhi, Dora ja Unto Ankka, Taikaviitta, Pelle Peloton, Pikku-Apulainen, Leenu, Liinu ja Tiinu. Juhlissa oli hyvä tunnelma, kunnes salaperäinen ääni huusi jostakin: ''Roope, peru tekosi!''. Ääni säikäytti Roopen ja hän kysyi: ''Kuka huutaa?''. ''Minä!'', ääni vastasi ja jatkoi: ''Jos haluat tietää, kuka olen, tule tänään keskiyöllä Julle Ankanpään patsaan taakse!''. Roope saapui yöllä sovitulle paikalle, ja ihmeekseen hän näki Riitan. "Sinä senkin! Menit naimisiin tunteistani välittämättä! Etkä edes kutsunut minua häihin! Se kostautuu sinulle huomenna",Riitta puuskahti katkerana. Seuraavana aamuna Roope mietti Riitan uhkausta. Hän kertoi siitä Kultulle, joka naurahti: "Minua eivät sen hupakon uhkaukset pelota!" Mutta Riittan kosto oli hurjempi kuin Roope ja Kultu olivat kuvitelleetkaan.

Aamulla Kultu sanoi Roopelle: ''Kulta, käyn viemässä roskat ulos''. ''Häh? Joo..'', Roope vastasi unenpöpperoisenä. Heti sem jälkeen Roope nousi äkkiä ylös ja huusi: ''Kultu, tule heti äkkiä takaisin sisälle!'' Mutta Kultu oli jo ehtinyt mennä ulos. Roope ryntäsi äkkiä ulos, mutta Kultua ei näkynyt enää. Roope etsi lähiympäristöstäkin, mutta ei löytänyt Kultua. Roope palasi surullisena kotiin. Ovella joku löi häntä takaraivoon, ja kaikki pimeni.

Tunnin päästä hän virkosi, joku kaatoi hänen päähänsä vettä. "Riitta!" Roope huusi. "Tämä on kostoni. Et tiedä missä Kultu on. Tämähän naurattaa! Ensimmäinen kerta kun nauran SINULLE!" Riitta nauraa, ja jatkaa: "Jos eroat Kultusta, ja menet kanssani naimisiin, niin haen Kultun. Ettekä tee enää sitä..., ettekä lähde minnekkään kahdestaan. Olet minun!" ''Kerro heti, missä Kultu on, tai hälytän vartijat paikalle!'' Roope huusi. '' Enpä kerro. Mieti sanojani'' Riitta sanoi, ja poistui paikalta. Roope kaatui maahan. Hän ei tiennyt mitä ajatella. "Rakastan Kultua!" Roope sanoi, ja mietti samalla Riitan sanoja. "M-miten saatoit Riitta?!" Roope huusi. Riitta ei enää kuullut sitä. Yhtäkkiä puska liikahti. "K-kuka olet?" Roope kysyi hiljaisella äänellä. "Kultu tässä, muru. Pakenin Riitalta. Hän saa varmaan raivokohtauksen kun näkee, että otin lähtöpassit!" Kultu selittää. "Hyvä!" Roope hihkaisee.

Samalla Riitan luona: "EI! Taas tyrin kaiken!" Riitta huusi ja jatkoi: "Haluan Roopen omakseni, eikä mikään hempukka minua siinä estä!"

Mennäänpäs takaisin Roopen ja Kultun luo: "Mietin vähän..." Kultu änkyttää. "Mitä mietit?" Roope kysyy. "No, ajattelin että voisimmeko avata saluunani tänne?" Roope nyökkää. ''No tottakai, muruseni!'' ''Ei anneta sen Riitan estää sitä.'' Roope sanoi. "Hyvä" Kultu sanoi ja jatkoi: "Minulla on vain satanen... Voisitko maksaa minulle toisen satasen?" "MITÄH?! SATANEN?!?! Sehän on omaisuus!" Roope sanoo, ja melkein pyörtyy. "Ei sitten...Emme voi pitää saluunaa enää..." Kultu vastaa. "M-mi...?..." Roope änkyttää. "Annatko sen satasen?" Kultu kysyy vielä. "Luuletko? Pyörryin melkein! En ole enää kanssasi! Menen vaikka Riitankin kanssa mielummin naimisiin! Olemme tästedes eronnut!" Roope huutaa. ''Mutta Roope...'' Kultu yritti sanoa. ''Ei mitään muttia. Voit itse perustaa oman saluunasi.'' Roope sanoi kylmästi ja lähti pois.

Seuraavana aamuna Kultu lähti ensimmäisellä koneella takaisin Klondikeen. Vähän ajan kuluttua lähdöstä Roope sai puhelun, jossa kerrottiin, että Kultun kone on syöksynyt maahan. "Ei, ei, Kultu!, Roope huusi. Sitten Roope lähti äkkiä juoksemaan kohti Ankkalinnan lentokenttää. Lentokentällä ei ollut yhtään konetta. Roope kysyi infotiskiltä: ''Voinko vuokrata koneen?''. Työntekijä vastasi: ''Kyllä, mutta se maksaa.'' ''Paljonko?'' Roope kysyi. ''5000 euroa'', työntekijä vastasi. Roopea huimasi ja hän sanoi: "Pakkohan se on Kultun vuoksi tehtävä! Tässä rahat!" Roope pamauttaa 5000 euroa pöytään. "Kone on tuon nurkan takana" Työntekijä sanoo ja osoittaa oikeaa paikkaa. Roope juoksee koneeseen ja lähtee lentoon. Samalla hän miettii, miten helpommalla olisi päässyt, kun olisi vain antanut Kultulle sen satasen. Lento oli sujunut hyvin, kunnes bensatankki alkoi tyhjetä. Roopen oli pakko laskeutua alla olevalle pellolle. ''Tämähän on rikottu!'' Roope huudahti. Bensatankissa oli pieni reikä. ''Kuka tämän on tehnyt?'' Roope mietti. Varmaan minä!" Huudahtaa hahmo Roopen takana. Roope kääntyy ja näkee kauhukseen, että hänen takanaan seisoo Riita Hanhi! ''Mutta miksi?'' Roope kysyi. ''En halua että pelastat Kultun, jos hän nyt edes on enää elossa!'' Riitta nauroi. ''Turha yrittää estää minua!" Roope huutaa ja ryntää päin Riittaa. Riitta ei ehdi reagoida tarpeeksi nopeasti, joten Roope kaataa ja sitten köyttää hänet. Seuraavaksi hän korjaa vuotavan kohdan, johon tuhraantuu paljon kallista aikaa. Hän myös täyttää koneen ja lähtee taas lentoon Riitta köysissä mukanaa. Hän on aivan lähellä tapaturma-paikkaa, jossa Kultun pitäisi olla, mutta sitten Riitta saa köytensä irti ja karkaa Roopen kimppuun. Roope menettää koneen hallinnan, ja kone alkaa syöksyä maata kohti.

"Riitta, päästä irti! ME PUTOAMME!" Roope huusi. "En! Jos et kerran suostu menemään naimisiin kanssani, niin et kyllä pelasta Kultuakaan!" Riitta huusi takaisin.

Sivut

Kommentit (64)

Vierailija

Tavallaan minun pitäsi sanoa että "näitä on jo ihan tarpeeksi", mutta kannatan ajatusta että jatketaan tuota tarinaa ja kirjoitetaan edellinen ylös. Noissa muissa "jatka tarinaa" jutuissa kun on välillä ihan pihalla mitä tapahtuu.

Alotankos minä nyt tämän?

Roope Ankka käveli toimistossaan murheellisena.

Don McAnkka
Seuraa 
Liittynyt26.10.2009

Tämä on järkevämpi kuin muut samanlaiset topicit. Johtuen siitä, että tarina kirjoitetaan ylös.

No, jatkan tarinaa nyt:

Hänen kultakaivostensa tuotot olivat laskeneet.

Vierailija

Tämähän on hyvä keksintö. Jonttu Ankka, olet päässyt PARHAAT KÄYTTÄJÄT-listalleni. Tässä on siis tarkoitus kirjata koko tarina viestiinsä?Selvä.

Roope Ankka käveli toimistossaan murheellisena. Hänen kultakaivostensa tuotot olivat laskeneet. Myös Ankka-Yhtiöiden osakkeet olivat romahtaneet viime yönä.

Vierailija

Roope Ankka käveli toimistossaan murheellisena. Hänen kultakaivostensa tuotot olivat laskeneet tasaisesti, eikä hän tiennyt mistä kiikasti.

Ps. Poistin tuon pisteen tuosta välistä.

// sori Roope Ankka 12. Näyttää siltä että viestisi jäi välistä...

Don McAnkka
Seuraa 
Liittynyt26.10.2009

Roope Ankka käveli toimistossaan murheellisena. Hänen kultakaivostensa tuotot olivat laskeneet tasaisesti, eikä hän tiennyt mistä kiikasti. Hän asteli huolihuoneeseensa kävelemään ympyrää.

Jonttu-Ankka
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Roope Ankka käveli toimistossaan murheellisena. Hänen kultakaivostensa tuotot olivat laskeneet tasaisesti, eikä hän tiennyt mistä kiikasti. Hän asteli huolihuoneeseensa kävelemään ympyrää. Pienen kävelyn jälkeen Roope soitti Klondiken kultakaivoksensa johtajalle.

Vierailija

Roope Ankka käveli toimistossaan murheellisena. Hänen kultakaivostensa tuotot olivat laskeneet tasaisesti, eikä hän tiennyt mistä kiikasti. Hän asteli huolihuoneeseensa kävelemään ympyrää. Pienen kävelyn jälkeen Roope soitti Klondiken kultakaivoksensa johtajalle. Kaivoksen johtaja ei vastannut, eikä Roope nähnyt mitään muuta mahdollisuutta hoitaa asia kuin ottaa Aku ja pojat mukaan ja lentää Klondikeen.

// Eihän tuo haitannut että tuosta tuli melkein 20 sanaa?

Jonttu-Ankka
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Re: Tarina-topic

-DonaldDuck- - 20.12.09 03:54 (ID 420267)

Roope Ankka käveli toimistossaan murheellisena. Hänen kultakaivostensa tuotot olivat laskeneet tasaisesti, eikä hän tiennyt mistä kiikasti. Hän asteli huolihuoneeseensa kävelemään ympyrää. Pienen kävelyn jälkeen Roope soitti Klondiken kultakaivoksensa johtajalle. Kaivoksen johtaja ei vastannut, eikä Roope nähnyt mitään muuta mahdollisuutta hoitaa asia kuin ottaa Aku ja pojat mukaan ja lentää Klondikeen.

// Eihän tuo haitannut että tuosta tuli melkein 20 sanaa?

Ei se haittaa lainkaan. Hyvä juttuhan se on, että ideoita riittää. =)

Vierailija

Jätin tuohon tyhjän rivin, koska kappale vaihtuu. Pitäkää se väli siinä.

Parin tunnin päästä Roope, Aku ja pojat olivatkin jo Ankkalinnan lentokentällä.

Don McAnkka
Seuraa 
Liittynyt26.10.2009

Parin tunnin päästä Roope, Aku ja pojat olivatkin jo Ankkalinnan lentokentällä. Aku tiedusteli matkan kohdetta, mutta Roope vaikeni asiasta.

EDIT// Jonttu-Ankka, muokkasin tekstiäni, joten tuosta voi jatkaa. Kopioikaa se tuosta ylhäältä.

Jonttu-Ankka
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Roope Ankka käveli toimistossaan murheellisena. Hänen kultakaivostensa tuotot olivat laskeneet tasaisesti, eikä hän tiennyt mistä kiikasti. Hän asteli huolihuoneeseensa kävelemään ympyrää. Pienen kävelyn jälkeen Roope soitti Klondiken kultakaivoksensa johtajalle. Kaivoksen johtaja ei vastannut, eikä Roope nähnyt mitään muuta mahdollisuutta hoitaa asia kuin ottaa Aku ja pojat mukaan ja lentää Klondikeen. Pian he kohtasivat Ankkalinnan lentoasemalla. ''Millä koneella menemme?'', Aku kysyi.

Vierailija

Pian he kohtasivat Ankkalinnan lentoasemalla. ''Millä koneella menemme?'', Aku kysyi. Roope osoitti hajoamaisillaan olevaa rötisköä Jumbojettien takana pienessä nurkassa.

Vierailija

Roope Ankka käveli toimistossaan murheellisena. Hänen kultakaivostensa tuotot olivat laskeneet tasaisesti, eikä hän tiennyt mistä kiikasti. Hän asteli huolihuoneeseensa kävelemään ympyrää. Pienen kävelyn jälkeen Roope soitti Klondiken kultakaivoksensa johtajalle. Kaivoksen johtaja ei vastannut, eikä Roope nähnyt mitään muuta mahdollisuutta hoitaa asia kuin ottaa Aku ja pojat mukaan ja lentää Klondikeen. Pian he kohtasivat Ankkalinnan lentoasemalla. ''Millä koneella menemme?'', Aku kysyi. Roope osoitti hajoamaisillaan olevaa rötisköä Jumbojettien takana pienessä nurkassa. "MITÄH?! En kyllä koske pitkällä tikullakaan tuohon rotiskoon!" Aku ilmoittaa. "Mutta, rakas Akuseni. Minä palkitsen sinut ruhtinaallisesi matkan jälkeen!" Roope vastasi. "Mitäköhän..." "tästä..." "tulee?" Tupu, Hupu ja Lupu sanoivat.

Vierailija

Roope Ankka käveli toimistossaan murheellisena. Hänen kultakaivoksensa tuotot olivat laskeneet tasaisesti, eikä hän tiennyt istä kiikasti. Hän asteli huolihuoneeseensa kävelemään ympyrää. Pienen kävelyn jälkeen Roope soitti Klondiken kultakaivoksensa johtajalle. Kaivoksen johtaja ei vastannut, eikä Roope anähnyt mitään muuta mahdollisuutta hoitaa asia kuin ottaa Aku ja pojat mukaan ja lentää Klondiken kultakaivoksensa johtajalle. Pian he kohtasivat Ankkalinnan lentoasemalla."millä koneella menemme?" Aku kysyi. Roope osoitti hajoamaisillaaan olevaa rötisköä jumbojettien takana pienessä nurkassa. "MITÄH?! En kyllä koske pitkällä tikullakaan tuohon rotiskoon!" Aku ilmoitti. "Mutta rakas AKuseni. Minä palkitsen sinut ruhtinaallisesti matkan jälkeen!" Roope vastasi."Mitäköhän..." "tästä..." "tulee?" Tupu, Hupu ja Lupu sanoivat.

"Pojat olkaa te hiljaa! Selvä on Roope! Me suostumme, mutta sinun...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat