Tontut

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Yleistä keskustelua tontuista. (Vaikka joulu on jo mennyt). Tiesittekö että tontut ovat 7 kertaa ihmistä vahvempia? Entä sitä että tontuilla on 11 kertaa parempi hajuaisti kuin ihmisellä? Tai että tontut ovat nopeampia kuin ihmiset?

Kommentit (15)

Sohvis
Seuraa 
Liittynyt2.7.2009

Hmm.. varsin.. sanotaanko mielenkiintoinen puheenaihe. Enpä ole kyllä tuommoista tontuista tiennyt, mutta enpä tiedä olenko jäänyt mistään paitsi, vaikka en tuollaista ole tiennytkään.

Vierailija

Lainaus:
Tontut

Sahab - 28.12.09 03:37 (ID 426923) Yleistä keskustelua tontuista. (Vaikka joulu on jo mennyt). Tiesittekö että tontut ovat 7 kertaa ihmistä vahvempia? Entä sitä että tontuilla on 11 kertaa parempi hajuaisti kuin ihmisellä? Tai että tontut ovat nopeampia kuin ihmiset?

En kyllä tiennyt, mutta hyvä kun kerroit Sahab.

Vierailija

Kun olin pieni, olin ulkona ja seisoin talomme nurkalla. Kun katsoin sivulle päin, niin aivan kuin olisi kuulunut pieni tonttuhatun kulkusen kilkatus ja olisin nähnyt jotain punasta vaatetta.

Arvelin, että kyseessä on tonttu. Ja silloin vielä oli joulukuu, ennen aattoa. En tiedä, että uskonko siihen enää.

Kuitenkin, aika jännää tietoa tontuista.

~ Mr R. A.

Vierailija

Kyllä minäkin olen luulut näkeväni tonttuja pienenpänä navetan ja verstaan nurkilla, vilahti jotain punaista siellä. Jää arvoitukseksi oliko ne ihan oikeita tonttuja vai ei.

>Antsu95

Vierailija

Mä vaan tiesin että ne on nopeempia ku ihmiset. Mutta entä vahvempia!!

Joo mä oon nähny monta tonttuu ja tänäki vuonna mun serkku näki kokonaan tontu yhessä välikössä.

Vierailija

Aikuiset tontut elävät yli 275 vuotiaiks, kun taas tonttu nainen elää yli 350 vuotiaaks. Miespuolinen tonttu painaa 300 grammaa ja naispuolinen tonttu painaa 250-260 grammaa.

Vierailija

Lainaus:
Tontut

Sahab - 28.12.09 03:43 (ID 426930) Onko kukaan teistä nähny tonttuja? Mää oon nähny, vaikka sitä onkin vaikee uskoo.

Juu näin jouluaattona kun katselin ikkunasta ulos ja tonttu laitteli paketteja lumeen. Joten niihin uskon.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat