Kesätyöt

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Hei!

Tässä topicissa haluaisin kysyä, minkälaisissa kesätöissä olette ollut tai olette aikomassa mennä.

Itse olen suunnitellut, että menisin tänä kesänä ensimmäistä kertaa kun ikääkin on nyt se niin sanottu minimi mitä useat työnantajat haluaisivat.

Paikka johon olen suunnitellut meneväni on puutarha, jossa voisin kerätä mansikoita tai tehdä muuta. Olen kuullut, että jos ahkeroi eikä vain syö keräämiään mansikoita, voi tienata hyvän määrän rahaa. Useat ovat jopa ostaneet hyvän mopon saamillaan rahoilla.

Jos tiedätte kuinka hyvin mansikoita keräämällä voi tienata, kertokaa ihmeessä. Toki kysyn myös mitä töitä te oletta tehneet kesällä.

Kirjoittamisen iloa!

Kommentit (4)

Vierailija

Itse en pääse kesätöihin vielä moneen vuoteen, mutta haluaisin saman homman kuin sinä, koska olen kuullut isältäni, opettajaltani ja sukulaisiltani että siitä hommasta saa hyvin rahaa. Kuinka vanha muuten pitää olla jotta saa mennä kesätöihin?

-Aleksi - tänään tässä ja nyt!

Vierailija

Tietääkseni kesätöihin ei ole mitään ikärajaa, mutta työnantajan täytyy tietenkin huomioida onko tietyn ikäinen sopiva tiettyyn hommaan. Ja useat työnantajat eivät anna töitä alle 15- vuotiaille. Mansikan keruu on toki eri asia, sillä siinä voi vaikuttaa itse paljon tienaa, sillä palkka tulee sen mukaan paljon kerää.

Eli varinaisia ikärajoja ei kai ole.

Ja tietenkin työaika ei saa olla kuutta tuntia pitempi lapsilla.

Vierailija

No minä menen kyllä mummon mökille keräämään ja kasvattamaan paljon tomaatteja, ja viljaan myös enoni mökillä peltoa. Minä saan ainakin kuussa kesätöistä 1000 e, rahaa. Itse olen vasta kolmetoista, ja pääsen jo nyt kesätöihin.

Vierailija

Ai KC 13v? Ainakin jossain sanoit että olet 9-10 vuotias *pyörittelee silmiään*, mutta ei siitä sen enempää. : )

Itse voisin mennä kesällä keräilemään mansikoita (No mitäs muutakaan täällä Suonenjoella), mutta taidan pysytellä kotona. Minua ei sillein kiinnosta lähteä kesällä töihin, kun saa lomailla, ja hörppia imua kesämökin rannassa tai jtn. Onhan monet kaverini olleet kesätöissä, mutta itseäni ei hetkauta kökkiä vaikka mansikoiden perässä yötäpäivää, keskellä lämpöaaltoa suorassa auringonpaisteessa, hiki valuen purona päästä : D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat