Mieti, arvaa ja voita!

Seuraa 
Liittynyt24.8.2008

Tässä pelin tarkoitus on löytää tietyllä säännöllä lauseesta yksi akkarin hahmo. Tietenkin säännöt vaihtuvat eri lauseissa.

Esimerkki: Autoni korjataan usein. Sanojen ensimmäisistä kirjaimista muodostuu AKU.

Minä laitan lauseen ja jos joku arvaa oikein, laitan uuden lauseen. Myös oikein arvaaja saa pistää lauseen (jos jaksaa) mutta vasta sen jälkeen kun olen sanonut (jos minä sen lauseen olen sinne laittanut.) että se on oikein. Jos lausetta ei arvata n. kolmeen päivään niin minä laitan uuden lauseen. Pisteet (.) eivät vaikuta sanaan. JOKA SANASSA EI PAKOSTI OLE KIRJAINTA SANASTA VAAN SE VOI OLLA VAIKKA JOKA KOLMANNESSA.

Lauseessa sanan kirjaimet voivat vuorotella missä ne ovat. Esim. ensimmäinen hahmon kirjain voi olla vaikka sanan toiseksi ensimmäinen kirjain ja hahmon toinen kirjain voi olla toiseksi viimeisimpänä ja sitten taas toiseksi ensimmäinen ja toiseksi viimeisimpänä ja toiseksi ensimmäinen jne.

SELITTÄKÄÄ SAMALLA KUN KERROTTE MINKÄ HAHMON NIMEN LÖYSITTE NIIN MITEN SEN LÖYSITTE!

Ymmärsittekö? Voitte kysyä ihan vapaasti.

Minä aloitan:

Otus ja pihalla äksyilevä sammakko ovat aidan vieressä. Otus ottaa vadelman.

Tilastot:

1. Don Rosa-fani01 3p. don donald 3p.

2. KaSyFo 2p.

3. SuperÄijä 1p. Ulappakeiju 1p. Turbotupu 1p. ankkatieturi 1p.

4.

5.

Pystyykö kukaan enää nousemaan kärkeen!? Vai pysyykö ykkösinä Don Rosa-fani01 ja don donaldille?!

Yrittäkää rohkeasti!!

Sivut

Kommentit (58)

Kammoli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2008

Joo koitin ottaa sellaisen joka ei olisi ihan liian helppo. :D Eikä tämänkään pitäisi olla mikään hirmu vaikea. :)

Kerään varmaan sitten voittajat ylös.

PS: Miten tähän voi kirjoittaa ilman että vastaa viestiin? :D En ole pitkään aikaan käynyt täällä. Olen ennenkin joskus kauan sitten kysynyt samaa mutta en minä nyt sitä enää muista! :D

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Mieti, arvaa ja voita!

Kammoli - 17.01.10 07:23 (ID 444630) Joo koitin ottaa sellaisen joka ei olisi ihan liian helppo. :D Eikä tämänkään pitäisi olla mikään hirmu vaikea. :) Kerään varmaan sitten voittajat ylös. PS: Miten tähän voi kirjoittaa ilman että vastaa viestiin? :D En ole pitkään aikaan käynyt täällä. Olen ennenkin joskus kauan sitten kysynyt samaa mutta en minä nyt sitä enää muista! :D

Joo, oon miettinyt samaa, mun mielestä kai ei mitenkään.

SuperÄijä
Seuraa 
Liittynyt27.12.2009

Lainaus:
Re: Re: Mieti, arvaa ja voita!

Kammoli - 17.01.10 08:08 (ID 444722) Taidan tehdä tähän toisenkin kysymyksen niin että voi miettiä toista jos toista ei keksi. Hanhi kaupan mukana! Hassu tarjous!

Olisiko Hansu Hanhi? Kirjaimia yhdistelemällä tulisi.

Kammoli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2008

Voisitko muuten kertoa SuperÄijä miten löysit lauseesta sanan Hansu?

Uusi kysymys:

Aika yleensä kuluu joutuisasti ulkona.

Muistakaa myös ensimmäinen kysymys:

Otus ja pihalla äksyilevä sammakko ovat aidan vieressä. Otus ottaa vadelman.

Vierailija

"Otus ja pihalla äksyilevä sammakko ovat aidan vieressä. Otus ottaa vadelman."

Lauseista tulee TAIKAVIITTA, kun ottaa jokaisen sanan toisen kirjaimen.

Kammoli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2008

Seuraava arvoitus poistuu ke tai to päivänä jos kukaan ei arvaa sitä:

Aika yleensä kuluu joutuisasti ulkona.

Sääntöihin kuuluu myös että lauseessa sanan kirjaimet voivat vuorotella missä ne ovat. Esim. ensimmäinen hahmon kirjain voi olla vaikka sanan toiseksi ensimmäinen kirjain ja hahmon toinen kirjain voi olla toiseksi viimeisimpänä ja sitten taas toiseksi ensimmäinen ja toiseksi viimeisimpänä ja toiseksi ensimmäinen...

Jos ette ymmärtäneet niin sanokaa. Yritän sitten selittää tarkemmin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat