Kuolema...

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Niin kuka osaa kuvailla kuoleman jälkeen tapahtuvan? Ei kukaan osaa eikä tiedä mitä sen jälkeen tapahtuu. Sitä on lähes mahdoton kuvailla. Tässä topicissa voit kuvailla näkemyksesi siitä. ei ole tietenkään pakko vastata tähän koska tämä on elämän synkin puheen aihe. (Luulen tämän topicin kuolevan kohta.)

Sivut

Kommentit (27)

Sohvis
Seuraa 
Liittynyt2.7.2009

No silloinhan kannattaa topic tehdä,jos arvelee sen kuolevan heti. Kuoleman jälkeiseen elämään ja siihen mitä kuoleman jälkeen tapahtuu kohdistuu paljon myös uskonnollisia kysymyksiä ja sitten sitä,että pääseekö taivaaseen vai joutuuko h********n vai mihin joutuu. Itse en ole tuollaisia asioita pohtinut, mutta olen ajatellut vain,että "Maasta sinä olet tullut ja maaksi sinä olet jälleen tuleman."

Af1
Seuraa 
Liittynyt11.5.2008

Lukkoon! Mieluiten topicin voisi poistaa täältä foorumilta. Täällä käy monenlaista sakkia, jotkut herkempiä ja näin. Tää topic on aivan iljettävä, kaikella kunnioituksella, ei kukaan terve halua tänne kirjoittaa, minä ainakaan. En pidä tästä. Kuten jo sanottu: Lukkoon!

SuperÄijä
Seuraa 
Liittynyt27.12.2009

Lainaus:
Re: Re: Kuolema...

Af1 - 17.01.10 07:17 (ID 444620) Lukkoon! Mieluiten topicin voisi poistaa täältä foorumilta. Täällä käy monenlaista sakkia, jotkut herkempiä ja näin. Tää topic on aivan iljettävä, kaikella kunnioituksella, ei kukaan terve halua tänne kirjoittaa, minä ainakaan. En pidä tästä. Kuten jo sanottu: Lukkoon!

Häh? Iljettävä?

Onko joku täällä niin herkkä, että saa sydärin jos näkee sanan "kuolema"? Pian varmaan pitää pistää toimitus sensuroimaan kaikki "böö!" vastaukset viesteistä.

Minäkään en ole kuoleman jälkeistä "elämää" sen kummemmin miettinyt, lähestyn kuitenkin asiaa tieteelliseltä kannalta, eli en usko että minulle kasvaa vaaleansiniset siivet selkään ja teen sadetta pilvenreunalta.;)

Af1
Seuraa 
Liittynyt11.5.2008

Kuules superhemmo, esim. minä olen oikeasti todella herkkä tuollaisissa asioissa, ja olen saanut monesti ahdistuskohtauksia kun olen miettinyt sitä. Siksi en pidä tästä topicista.

Vierailija

Ite vaan aattelen, että se on samanlaista, kuin sinä pyörtyisit etkä tajua enää mitään. Tämä kuvaus saattoi kuulustaa vähän oudolta, mutta en osaa oikein kuvailla sitä hyvin.

Vierailija

Lainaus:
Kuolema...

Af1 - 17.01.10 07:30 (ID 444645) minä olen oikeasti todella herkkä tuollaisissa asioissa, ja olen saanut monesti ahdistuskohtauksia kun olen miettinyt sitä. Siksi en pidä tästä topicista.

Tuota Af1 kyllä minäkin olen kuoleman kanssa todella herkkä. Kun ajattelen kuolemaa syvällisesti minulle tulee äärettömän paha sisäinen olo. Kun tulen ajatelleeksi elän elämäni kerran enkä enää sen jälkeen näe enää maailmaa...

Vierailija

Itse olen miettinyt tätä kysymystä todella pitkään. Siitä aiheesta syntyy kolme erilaista kysymystä. Ensinnäkin, miten kuolee? Olen jo tainnut löytää mielessäni kaikki tavat kuolla. Toiseksi, mitä tapahtuu kun kuolee? Syntyykö uudelleen? Pääseekö taivaaseen? Vai pääseekö kadotukseen? Vai muuttuuko kaikki mustaksi ja ei tapahdu mitään? Ja kolmas kysymys, sattuuko kuolema? Minusta se riippuu tilanteesta. Jos kuolee itse, ei. Yleensä kuolee unen aikana, eli yöllä, mutta voi saada myös sydänkohtauksen yms. Jos joku murhaa sinut (ampuu sinut, tappaa muuten vaan jne.), niin sattuu. Tämä on filosofinen kysymys, ja filosofialle voisi tehdä oman topicin. Tämä on muutenkin aika laaja, mutta jos tekee filosofia-topicin, aihe käy vielä laajemmaksi. Maailmanlopuista en tiedä, sen asian Jumala päättäkööt itse...

-Aleksi - täällä tässä ja nyt!

SuperÄijä
Seuraa 
Liittynyt27.12.2009

Niille, joille kuolema on erityisen herkkä asia:

Eikö olisi viisainta olla avaamatta koko topicia, jos kuolemasta ja siitä puhumisesta tulee paha olo. Mutta koko topicin lukottaminen/poistaminen tuntuu ylireagoinnilta: Todennäköisesti tekin kuulette joitain kuolemaan liittyvää mediasta silloin tällöin.

Vierailija

Kun minun ukkini oli kuolemassa, hän näki jotkut portaat joiden edessä oli hiekkaa. Ukki ei kuollut silloin mutta kun hän oli palaaamassa tajuihinsa niin hiekka oli lentänyt pois portaiden edestä. Se leijui siinä ja sitten se meni pois. Sitten ukki palasi tajuihinsa. Se oli aika jännä juttu kun äiti kerto sen minulle.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat