Sinun maailmasi

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

''Our story begins one night...''

Rentoudu, kuvittele paikka josta olet joskus haaveillut, kerro miltä se näyttää, tuoksuu, mitä henkilöitä/olioita siellä on?

Tämän topicin tarkoituksena on kertoa paikassa missä haluaisit elää. Se paikka voi olla Suomessa, Euroopassa, maapallolla, avaruudessa, kirjassa, elokuvassa ja avaruuttakin suuremassa paikassa: mielikuvituksessa.

Voitte itse kommentoida toisten maailmoja.

Minun paikkani on fantasiakeskiaika. Jotkut osaavat varmasti kuvitella jos olette lukeneet keskiajasta ja fantasiasta; velhoja, ritareita, lohikäärmeitä, seppiä, kauppiaita, linnoja, kuninkaita, taisteluja, miekkoja, kääpiöitä, haltioita, hiisiä, örkkejä, petoksia, rohkeutta, taistelukirveitä, magiaa, kunniaa, jumalia... kaikkea tuota.

Jos minun pitäisi valita mikä olisin, olinsin joko seppä tai kiertelevä ritari.

Entä mikä on sinun unelmapaikkasi?

Onko se rakennus? Onko se maa? Onko se oma valtakuntasi? Oletko haaveillut siitä joskus? Sijoittuuko se 1800- vai 200-luvulle? Toiseen galaksiin?

Saat itse päättää!

Sivut

Kommentit (71)

Salwer1st/
Seuraa 
Liittynyt6.5.2008

Hieno topicci!

Mutta, mietitääs mikä se mahtaisi olla.

2000-luku, Etelä-Eurooppa. Reikka. Juu, Reikassa se on (se kirjoitetaan Reikka, ei Kreikka, tiedoksi). Välimeren saari. Hiekkaranta, palmuja. Olen saaren joku johtaja. Asun huvilassa, jossa on uima-allas. Turisteja ei ole, on rauhallista. Omistan lentokoneen, jotta pääsen menemään äkäseen myös muualle. Sellaista, vissiinkin.

Vierailija

Mahtava topic rangelta! (taas kerran!) (:

Paikka ei oo täällä maapallolla eikä avaruudessa. Se on avaruuden toisella puolella, siis siellä minne avaruus päättyy. Kukaan ei oo koskaan käyny siellä (paitsi mä, tottakai), mutta joskus mä aion viedä sinne jonku ja näyttää sen paikan sille.

Jos nyt kuitenkin vähän raotan salaisen puutarhani ovea ja annan teidän kaikkien kurkistaa sinne.

Voit kuvitella seuraavan:

Avaat oven. Kuulen karjaisun. Tunnet lämpimän aallon kasvoillasi. Edessäsi seisoo kuusi metriä korkea lohikäärme. Älä kuitenkaan pelästy sitä, vaan anna sille yksi hunajakakkunen, ettei se hermostu ja että se tajuaa, ettet halua tehdä sille mitään pahaa. Kun lohikäärme lähtee, näet suoraan maailmani joka kolkan. Kävelet eteenpäin. Tunnet ruohon jalkojesi alla. Se kutittelee varpaitasi. Pysähdyt. Jokin vilahti silmiesi ohi. Vai ajattelitko vain? Ei, nyt se tapahtui taas. Katsot olennon perään. Se pysähtyy ja kääntyy sinua kohti. Olennolla on pitkä tulenpunainen mekko ja pitkät ja suorat mustat hiukset. Sen iho on ruskehtava ja sillä ei ole jalkoja, vaan niiden tilalla on usvaa. Nyt se alkaa lipua sinua kohti. Älä lähde juoksemaan vaikka se näyttääkin uhkaavalta. Pysy vain paikallasi ja katso sitä suoraan silmiin. Huomaat, että sillä on syvän tummanruskeat silmät. Nyt se on jo ihan edessäsi. Välillänne on enää metri. Olento ojentaa kätensä. Ojennat kätesi sen kättä kohti. Olento tarttuu sinua kädestä kiinni. Kätsot sen kättä. Olennolla on pitkät kynnet, jotka on maalattu mustiksi. Ne lävistäisivät helposti kurkkusi. Yhtäkkiä maa katoaa jalkojesi alta. Leijut ilmassa. Kädellesi tapahtuu jotain. Siitä alkaa kasvaa versoja. Yrität rimpuilla irti, mutta olento ei päästä irti. Sitten se alkaa puhua voimaakkaalla aksentilla: "Olet pian yksi meistä. Jos et kuitenkaan halua sitä, katso minua syvälle silmiin. Niin syvälle että sinusta tuntuu, kuin olisit niiden sisällä". Alat tuijottaa olentoa silmiin. Hetken päästä et näe enää mitään muuta kuin sen kauniit silmänsä. Samassa heräät ja huomaat, että olet maailmani ovella. Käännyt poispäin ja kävelet pois.

//Kiitos inspiraatiosta kappaleelle Into the West!

~Kiiranna~

Vierailija

Oih miten ihana aihe!:D

Minä haluaisin asua vuodessa 1867. Olisin 14 vuotias ja asuisin ihanassa vaaleatiilisessä kartanossa. Saisin joka aamu pukeutua ihaniin mekkoihin. Huoneeni olisi vaaleanvaaleanruskean sävyinen. Pehmeä ja lämmin. Siellä olisi iso kolme metriä leveä vuode jolla olisi ihanat lakanat ja kaunis kullanruskea päiväpeitto. Minulla olisi jättiläismäinen kylyhuone jossa olisi kylpyamme jonne saisi poreita. Minulla olisi 100 apulaista jotka siivoisivat talon, hoitaisivat puutarhaa ja pettaisivat minulle pianon ja viulun soittoa. Lisäksi minulla olisi aivan ihanat vaaleat rattaat ja kaksi ihanaa Friisiläistä hevosta, mustaa jotka vetäisivät rattaita. Minulla olisi loputtomasti rahaa, saisin opiskella mitä tahansa ja minulla olisi melkein kaikkea mitä haluaisin. Parhaat ystäväni asuisivat tietysti kanssani.

Minulla olisi myös 5 loistavaa kokkia jotka osaavat valmistaa kaikki lempiruokani ja enemmänkin! He taikoisivat aivan ihania jälkiruokia ja illalliskutsuni olisivat paikkakunnan suosituimmat. Saisin huomiota ja ihailua osakseni. Olisin myös kaunis, 170 cm pitkä, vaaleankultahiuksinen ja kaunis kasvoinen tyttö. Minulla olisi maailman kaunein lauluääni ja kaikki olisivat ystävällisiä kaikille. Maailmassa ei olisi sotia, nälänhätää tai köyhiä. Kaikilla olisi oma ihana perhe ja kaikki olisi hyvin maailmalla. Ja kun kasvaisin isoksi ihanassa talossani ja maailmassa minä astuisin unelma virkaani. Sairaanhoitajaksi.

Saisin auttaa ihmisiä. Voisin tarjota apuani ensiapuun ja lohduttaa leikkausta pelkääviä lapsia, syöpää itkeviä keski- ikäisiä ja kuolemaa pelkääviä vanhuksia. Ja kun olisin saanut haluamanni ammatin menisin naimisiin unelmieni miehen kanssa ja eläisimme ihanan ja pitkän elämän. Pieniä kiistoja mielipiteistä pitäisi tietystikkin olla, koska muuten elämässä ei olisi makua ja silloin elämäni olisi kaikin puolin täydellistä.

Tässä minun oma unelmieni paratiisi. Tietystikkin se on vain mielikuvitusta, mutta unelmani tulevaisuus kuitenkin. Vaikka kaikki siitä ei voikkaan toteutua toivoisin että minusta jokin päivä kuitenkin tulisi sairaanhoitaja ja että löytäisin joskus "sen oikean"!:D

Vierailija

Kiitos kehuista. Hyvä että kaikki ymmärsivät tämän tarkoituksen. Kivoja maailmoja muuten teillä.

Laitan kaksi osaa fantasiakeskiajalta:

Seppä:

Olen kääpiö. Ja ninkuin kaikkimuutkin kääpiöt, minäkin olen taitava seppä ja rakastan erityisesti turkooseja ja kultaa. Pidän raskaasta työstä ja asun kääpiöiden pääkaupungin alla. Paikassa on miljoonien ja taas miljoonien kääpiöiden koteja. Osaan takoa maagisia aseita joita myyn kaikille Jumalten Siunaamille. Minulta miekkansa saavat voivat surmata lähes minkä tahansa pahan, koska niissä on sekä magiaa että Jumalten Siunaus. Pidän myös matkustelemisesta ja tutkimusretkistä. Olen myös rikas.

Kiertelevä ritari:

Olen vanha. Tiedän paljon kaikenlaista ja autan ihmisiä. Kuulun Jumalten Siunaamiin ja kerron ihmisille tarinoita. Tutkin eri rotuja ja kulttuureja.

Vierailija

Hmm...

Se sioittuu ihan juuri tähän aikaan. Etelä euroopassa, Italiassa (mutta Perlus Coone (vai miten se nyt oikeen kirjoitetaankaan) on syrjäytetty vallasta). Olen paikan joku sellanen hallitsia ja saan siksi pizzaa ilmaiseksi joka paikasta. :) (nam) Ja kaikki ärsyttävät tyypit on tietenkin erotettu jonnekkin ulkoavaruuteen. :D

Vierailija

Lainaus:
Re: Sinun maailmasi

T3 - 22.01.10 08:28 (ID 447751) Samalainen maailma kuin alottajalla, olisin velho. :D

Siis samanlainen kuin kenellä?

EDIT// Oho taisit muokata että "range oskulla" sorrrrrry.

Vierailija

Mahtava, aivan yliveto toppa range! Kiitän.

Anteeksi lyhyt viestini, mutta en osaa päättää kaikista niistä mahdollisuuksista! Anteeksi lyhyt viesti! Anteeksi, kun se vielä tuli tähän hienoon toppaankin...

OP kuittaa.

Af1
Seuraa 
Liittynyt11.5.2008

1973 Lontoossa, Punk-aikakauden alku. Vettä sataa ja taloja rakennetaan. Ihmiset juoksentelee paikasta toiseen sateenvarjoilla sohien. Olen 27-vuotias, juuri valmistunut valtiotieteiden maisteri, kihloissa Stephenin kanssa, hän soittaa punk-yhtyeessä. Asuntomme on kaunis loft-asunto jonkä ikkunasta näkee tehtaita. Paljon tehtaita, ja harmauden.

Naapurit mellakoi aina lauantaisin ja heitän olohuoneen rikkinäisestä ikkunasta heitä tiiliskivellä. Johan hiljeni.

Vierailija

Lainaus:
Sinun maailmasi

Af1 - 22.01.10 08:35 (ID 447766)

1973 Lontoossa, Punk-aikakauden alku. Vettä sataa ja taloja rakennetaan. Ihmiset juoksentelee paikasta toiseen sateenvarjoilla sohien. Olen 27-vuotias, juuri valmistunut valtiotieteiden maisteri, kihloissa Stephenin kanssa, hän soittaa punk-yhtyeessä. Asuntomme on kaunis loft-asunto jonkä ikkunasta näkee tehtaita. Paljon tehtaita, ja harmauden.

Naapurit mellakoi aina lauantaisin ja heitän olohuoneen rikkinäisestä ikkunasta heitä tiiliskivellä. Johan hiljeni.

Punk, mahtava juttu... Punk on mahtavaa!

Itselle taas kuvittelen tällaisen maailman: Elän Englannissa, mutta silloin kun punk on jo kehittynyttä, eli 1980-luvulla. Olen 15-vuotias kapinallinen. Punkista tulee suosittua, kun olen ensimmäinen kuka kiroilee TV:ssä. Punkista tulee kaikkien elämäntapa, ja minä alan soittamaan Horror-Punkia. Minua pidetään suurimpana Punkin kehittäjänä :)

-Aleksi - tänään tässä ja nyt!

Vierailija

Ja nyt kerron vähän itsestäni. (tää on jatkoa edelliseen viestiin)

Jos huomasit/tajusit jo, MÄ oon se mustahiuksinen olento. Ja lohikäärme oli mun uskollinen ystäväni Dreamer. En oo kihloissa tai mitään, oon ikään kuin omien teiden kulkija, en haluu sitoutua.

Voi jesta aika loppuu, joten jatkan tästä huomenna!

Hyvät yöt kaikille ja antakaa mielikuvituksen lentää, koska ilman sitä unelmia ei olisi!

Kiiranna

Vierailija

Näin hyvää topicia en ole aikoihin nähnyt, ihan loistava idea!

Oma maailmani olisi aivan mahatava paikka... Voin kertoakin sen jos haluatte. No, tässä on: Paikka on lampi. Pieni mutta syvä lampi. Sen rannalla on mökki, jossa mä ja kaverini asumme. Siellä on vain lampi ja mökki. Lampea ympäröi suuri määrä palmuja, joiden takana on vain kauppa. Kaupan taakse ei pääse. Siellä ei ole mitään. Kauppa on palmujen takan, joten kun menisin kauppaan, mun ei tarvitsisi ottaa kuin 15 askelta, ja olisin jo kaupassa. Kauppa onkin ihan mahtava paikka, sieltä saa kaiken mitä haluaa ilmaiseksi! Sieltä saa myös rahaa ilmaiseksi, aivan kaikkea mitä haluaa! Olisi niin ihan asua sellaisessa...

Vierailija

Selitän siitä maailmasta jtn.

Se on Méldrón-nimisellä planeetalla. Méldrónissa on 8 mannerta: Harden on ihmisten manner, Guldo on *elojen manner, Grêz on örkkien manner, Gramza on hiisien manner, Kûzul on kääpiöiden manner, Höbra on hobittien manner, Füldgroûz on kaikkien rotujen yhteinen manner ja Halïath on haltioiden manner.

Kaikki muut rodut elävät sopusoinnussa paitsi jotkut villit ihmiset ja hiidet, joita vastaan muut rodut taistelevat. Sotia on ''sivistyneiden'' rotujen välillä harvoin.

*elot ovat hobittejakin pienempää kansaa. Jotka pitävät syömisesta ja piipun polttamisesta. (Aivan niinkun hobitit).

Hardenissa, kaupungissa nimeltä Mehr, käydään joka vuosi suuret markkinat. sinne tulee kaikkia muita rotuja paitsi hiisia. Jopa villit ihmiset saattavat käydä siellä. Markkinat kestävät 4 päivää ja siellä juhlitaan ja lauletaan ja myydään ja ostetaan. Minulla (kääpiönä) on siellä oma kojuni ja itse seison tiskin takana kiiltelevässä haarniskassa, jolla houkuttelen asiakkaita. Myyn tavallisia haarniskoita ja miekkoja ritareille ja Siunttuja aseita Jumalten Siunaamille. Tarjolla muissa kojuissa on maailman herkullisimpia karkkeja, työkaluja, keramiikkaa, astioita, kilpaileva asemyyjä, jousimyyjä, paikalla on myös Voide & Salva -nimistä yhtiötä edystava maahinen. En ymmärrä miten maahinen saa niin paljon asiakkaita vaikka hän on niin ryppyinen.

Mm. villit ihmiset ja maahiset asuvat Füldgroûzissa.

Jumalten Siunaamat ovat joukkoja jotka Jumalat ovat siunanneet jonkun merkittävän teon tai jopa pelkän hyvän sydämen ansiosta. Osa heistä kantaa sekä maagista että siunattu kalpaa, haarniskaa ja kilpeä. Osalla on taas pelkästään Jumalten Siunaamat kamppeet. Jumalten Siunaamat eivät ole ikinä/ovat _todella_ harvoin epäsovussa koska Jumalat ovat antaneet heille lahjan olla olematta kateellinen.

Minä kääpiönä olen taitava magiassa. Osaan mm. laittaa loitsun johonkin esineeseen tai voi lentää loitsun avulla. Valittettavasti jokainen loitsu vie jonkin verran energia joten en voi lentää kauan.

Jumalten Siunaamana olen käynyt joka ikinen kerta elämässäni suurilla markkinoilla. Sieltä mm. ostin joltakin erityisen taitavalta kääpiöltä lumouksen haarniskaani, kilpeeni ja miekkaani/kalpaani. Minulla on myös maaginen reppu jonka ostin eräältä haltiamaagilta. Reppuun voi laittaa lähes loputtomasti tavaraa. Joten voin kantaa kaikkea tarvitsemaani mukanani, eikä reppu edes paina paljoa.

Vierailija

Uaa... Tämähän on hieno topa!

Itse haluaisin elää 1700/1800-luvuilla Englannissa. Olisin aatelisperheen vanhin tytär. Perheemme olisi rikas, ja korkea-arvoinen. Asuisimme suuressa, koristeellisessa kivitalossa Lontoon keskustassa. Minulla olisi suuri huone täynnä kauniita esineitä,(esim. tauluja, koriste-esineitä, hienoiksi tehtyjä huonekaluja...)kuten muuallakin talossa. Olisi palvelijoita, jotka siivoaisivat, tiskaisivat, pesisivät pyykkiä, kokkaisivat jne. Talon piha olisi todella suuri, siellä olisi puutarha, jonka pinta-ala olisi suurempi kuin kenelläkään toisella. Puutarhassa kasvaisi erilaisia kasveja, ja muaalla pihalla majailisi hevostallit, joissa pidettäisiin myös vaunuja. Ja aina kasvaessani vanhemmaksi, saisin selville mystisiä salaisuuksia suvustamme, sekä tulisi kaikkia ihmissuhde kiemuroita saippuasarja-tyyliin!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat