Tanssi-Topic

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Ei löytynyt haulla ei, joten ajattelin tämänkinmoisen topicin sitten tehdä. Kaikkea tanssiin liittyvää keskustelua. Itse harrastan tanssia DCA: ssa(DCA=Dance Center Ani) ja kategoria on Hip-Hop. Olisin mennyt Dance-kategoriaan, mutta siellä ei ollut poikia, niin en sitten sinne ilmottautunutkaan. Meillä on pian yksi tanssiesitys DCA:n opeille, hirveät paineet kun ne liikkeet on vaan niin vaikeita... Koulussa meillä oli joulujuhlassa kanssa yksi tanssiesitys, jotain kansantanssia... Oli kyllä semmoinen, no en nyt osaa kuvailla mutta ihan hirveä! Kauhean vaikea ehtiä lavalle, kun on jotain 15 sekuntia aikaa, ja vielä siinä alkujärjestelyssä alkoi nolottaa, kun siinä meni niin kauan.

Tanssi on kuitenkin kivaa, jos vain on oikea tyylilaji. Sitä on kiva harrastaa myös, kun saa uusia kavereita samalla. Vielä neuvoa, mistä voit höpistä täällä:

-Harrastatko tanssia?

-Jos harrastat, niin minkälaista?

-Mikä on tanssissa mukavinta?

-Mikä on suosikkityylilajisi tanssissa?

Nonni, ei kun pälisemään ja pölisemään!

Kommentit (6)

onninho
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

No minähän en tanssia osaa (ainakaan paljoa). Ja kun tanssin en näytä kovin viisaalta(jos nyt muutenkaan näytän). Joten tanssi ei ole mikään minun lajini.

-onde-

Vierailija

Minäkin olen DCA'ssa, Dance-tunnilla käyn : ) Harrastin pari vuotta sitten showtanssia, mutta keskeytin, nyt yritän saada vähintäänkin vanhat taidot takaisin :'D

Mutta mukavaa että pojatkin uskaltautuvat tanssin pyörteisiin, yleensä jätkillä lienee jonkinlaisia ennakkoluuloja kyseistä lajia kohtaan...? : D

Vierailija

No mä en nyt semmoinen "jätkä" ole, vaan semmoinen "perusnörtti" joka tykkää tanssia. En kyllä ehkä siihen Hiphoppiin olisi mennyt, jos siellä Dancessa olisi poikia ollut. Ja Viiru, mulla ei ainakaan ollut mitään ennakkoluuloja ollut tanssia kohttan. Ajattelin, että se olisi hyvä laji futiksen tilalle, kun sitä olin lopettelemassa.

Vierailija

Minä tanssin Funkalla, Teija Seppälän opetuksessa.

Harrastan Balettia ja Nykkäriä, eli nykytanssia. Nykkäri on kivempaa, mutta Baletti on pakollinen meiän nykkäriporukalle, koska me ollaan "erikoisryhmä".

Tää on mun 9 vuosi kun tanssin. Aloin harrastaa tanssia joskus 4 vuotiaana.

Joka kesän alussa ja joka toinen joulu meillä on esityksiä. Ollaan oltu myös viisissä kisoissa ja kahista saatu diplomi. Viimeks oltiin Hämeenlinnassa ja sitä ennen Hesassa.

Tanssi on paras asia (melkein) mitä tiedän!:D

Sikanteri
Seuraa 
Liittynyt10.1.2012

Kumma, että tämä topa on vajonnut näin syvälle... No, kerronpa hieman tanssiharrastuksestani, jos se nyt niin paljon kiinnostaa. Tanssiharrastukseni alkoi reilu kaksi vuotta sitten kevätkauden puolivälissä, kun näin telkussa, kun joku veti hianon breikkiliikkeen (myöhemmin, kun olin tanssinut jonkun aikaa, se osoittautui alkeistason liikkeeksi =D). Jostain kumman syystä innostuin tästä lajista niin kovasti, että päätin aloittaa tunnit.

Etsimme äitini kanssa joitakin tanssikouluja, ja äiti päätti laittaa minut lähimpään (ja samalla halvimpaan .__.) tanssikouluun. Kävin siellä loppukauden, ja olin myös jollakin kesäkurssilla samassa tanssikoulussa. Samana vuonna muutimme Helsingistä Järvenpäähän, ja aloitin tunnit syksyllä KETOlla (Keski-Uudenmaan Tanssiopisto).

Keväällä 2011 aloitin lockingin ja poikien nykärin. Viime syksynä siirryin locking 1:stä locking 2:seen, jatkoin breikissä ja pääsin erikoiskoulutusryhmään (pitkä sana) yhdessä kaverini kanssa. Samalla jouduin aloittamaan nykärin, jossa en oikein viihtynyt. Poikien nykäri lopetettiin, siellä ei ollut tarpeeksi porukkaa. Aloitin myös poppingin. Lisäksi locking-opettajani Teemu Korjuslommi mainosti meille, locking-kakkosille, juniorilocking-koulutusryhmää, ensimmäistä laatuaan suomessa. Epäröin aluksi, mutta kaverini saivat minut suostuteltua mukaan. Eli syyslukukaudella minulla oli 6 tuntia: break 2, locking 2, nykytanssi 2, Erikoiskoulutusryhmä (EK) 1, popping alkeet ja Step Upilla se Locking-koulutusryhmä.

Tänä keväänä sain luvan lopettaa nykäri, vaikka se on teoriassa pakollinen, kun on EK:ssa. Syynä se, kun en siellä oikein viihtynyt. Kaverini lopetti EK:ssa, joten jouduin kestämään koko kevätlukukauden ilman kaveriani, ainoana poikana ryhmässä.

Aloitin myös toisen popping-tunnin kevätlukukaudella. Locking-ryhmäni voitti kultaa streettanssin SM-kisoissa Tampereella, ja sijoituin 1 vs 1-lockingissa todella hyvin, en nyt kerro siitä enempää. Sama ryhmä voitti myös erään toisen muodostelmakilpailun. Ja siinä oli vieläpä mukana paljon aikuisryhmiä, lasten ja junioreiden sarjoja ei ollut erikseen!

Tänä vuonna syksyllä aion aloittaa hip hopin, muita muutoksia ei tule. Taidan lopettaa nyt tämän turhanpäiväisen jaarittelun, joten siinä kaikki tältä erää...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat