Kielioppi- topic

Seuraa 
Liittynyt28.4.2009

Samantyylisiä kuin tämä on ainakin yksi, mutta koska molemmat eivät oi samanaikaisesti olla pinnalla, päätin tehdä toisen.

Elikkäs tämä eroaa entisestä, koska täällä topicissa tulee olemaan jonkinlaiset opettajat tai järjestyksenvalvojat. Yritän saada tänne muutamia tuollaisia opettajia. Tänne voi myös pyrkiä opettamaan tai valvomaan, kunhan täyttää seuraavat ehdot:

1. Kirjoitat yleiskieltä.

2. Käytät isoa alkukirjainta, pilkkuja ja lauseen lopussa pistettä, huutomerkkiä tai kysymysmerkkiä.

3. Käyttäydyt asiallisesti AA:fin sivuilla.

Tänne tulevat opettelemaan yleiskieltä ne, jotka eivät täytä kaikkia yllä olevia ehtoja.

"Opettajina" toimivat:

Poppi10

Vaa_ri

Lillen

Veli Huilu

"Hiidenkirnu"

Tapsa99

Star Duck

Ankkafani315

One Piece

Ninnu

=Poppi10=

Sivut

Kommentit (47)

Vaa_ri
Seuraa 
Liittynyt7.4.2009

Pieni korjaus vain: Kirjakieli on kirjoitettua kieltä, ja kaikkihan täällä kirjoittavat viestinsä. Yleiskieltä kai tarkoitit, eli tällaista jota kirjoitamme molemmat? Puhekieli on puhuttua kieltä, ja kuka hyvänsä voi tietysti myös puhua yleiskieltä, mutta tavallisesti kaikki solkkaavat jonkin sortin murteella/slangilla. Eli tarkoittanet että slangia käyttävät pitäisi saada kirjoittamaan yleiskieltä? : )

// Toki voin vastailla kielioppia koskeviin kysymyksiin aina kun ehdin. : )

Poppi
Seuraa 
Liittynyt28.4.2009

Juu, korjasin tuon jo. Vaa_ri, haluatko tulla topiciin ns. opettajaksi? Jos se sopii sinulle, lisään sinut tuohon edellisessä viestissäni olevaan listaan.

=Poppi10=

Vierailija

No, minä en ainakaan tule opettajaksi, ja kyllä tämä tarpeellinen topic on, sillä jotkut käyttäjät eivät ymmärrä että täytyisi:

#: Käyttää Isoja alkukirjaimia

#: Laittaa piste lauseen loppuun

#: Kirjoittaa oikeinkirjoitusta

Mutta Juppe - setä ryhtyy oppilaaksi!

Poppi
Seuraa 
Liittynyt28.4.2009

Hienoa, kiitos, Juppe-setä! Sanon silti, että kirjoitat todella hyvin, mutta jos kerran haluat oppilaaksi, niin mikäs siinä. Katsotaan nyt ensimmäiseksi kuitenkin, tuleeko tänne muitakin.

=Poppi10=

Vierailija

Minäkin vastaan tai voin yrittää auttaa niin paljon kuin osaan toisia kieliopissa . En tosin tiedä että haluako kukaan minut opettajaksi mutta jos ei halua ryhdyn oppilaaksi :).

Lillen-Positiivisuus on voimaa-

Vierailija

Hmm... ehkä poppi päättää kuka pääsee opettajaksi ja kuka oppilaaksi. Itse osaan hyvin kirjoittaa kielioppia, ja ole hyvä vain poppi!

Vierailija

Juu kyllä minä sitä ajattelin mutta ajattelin pistää minut ehdolle ja katsoa että kumpaan sopisin paremmin jos sinä minun viestiin viittasit juppe-setä.

Lillen-Ei millään pahalla-

Hiidenkirnu
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Veli Huilu: Ei ole kovin hyvää mallia kirjoittaa KOLMEA viestiä peräkkäin, kun se muokkaus on myös käytettävissä. Ei opettaja noin saa käyttäytyä. Sinulla on vielä paljon opittavaa, että sinusta tulee hyvä opettaja. Kannattaisi vaikka aloittaa kirjoittamalla pidempiä viestejä ja käyttää sitä muokkausta.

Minäkin voin myös vastailla ja huomautella muita virheistä, jos se on tarpeen : ). Toivotan hyvää menestystä tälle topicille!

"Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä."
~Hirnu, epätäydellistä kirjoittamista foorumilla vuodesta 2008

Vierailija

Vaikka minulla on kielioppi hallussa, voin silti tulla oppilaaksi. (Osaan myös hyvin Ruotsia, Englantia ja vähän Saksaa)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat