Tiedätkö puolustusvoimien kaikki sotilasarvot?

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Leikki lähtee näin minä sanon ensimmäisen:Alokas,nyt on seuraavan vuoro.Hän yrittää arvata seuraavan.Ja niin edelleen...toivottavasti säännöt ovat menneet sääntö-jakeluun.P.S.Jos ei ole tullut oikeaa vastausta,niin sitten yritetään saada oikea vastaus,ennenkuin päästään seuraavaan sotilasarvoon.

T.Mortti ja Vertti

Kommentit (11)

Vierailija

Mukava topic, mutta kertakäyttöinen. Mitäs sitten kun ollaan menty kaikki arvot läpi?

Mutta tiedän ne kaikki! :)

Sotilas on alokkaan jälkeen.

ps. Tosin alokasta ei enää ole. On vain sotilas ja siita ylöspäin.

-Mefisto, jo vuodesta 08-

Vierailija

Minäkin tiedän kaikki maa-, ilma-, sekä merivoimien sotilasarvot.

Ihan kiva toppa, mutta täällä voi kai keskustella niistä arvoista tai jotain? Ettei nyt ihan turhaksi menisi tämäkin.

OP kuittaa.

Vaa_ri
Seuraa 
Liittynyt7.4.2009

Totta kai tiedän kaikki sotilasarvot, muuten ei olisi päässyt intissä sotkuunkaan! :'D Alokkaan jälkeen tulee siis sotamies, jääkäri, mutta tämä nimike vaihtelee osastoittain. Itse olin panssarijääkäri, kun taas tykistökaveri loogisesti tykkimies. Näistä seuraava on luonnollisesti ylin miehistön arvo, eli korpraali. Sitten seuraava pääseekin jo aliupseereihin. : D

Touhula
Seuraa 
Liittynyt25.8.2008

Ihan mukava topic. Voihan tässä sitten vaikka ottaa merivoimienkin arvot, kun on ensin maavoimat päästy läpi. Itse tiedän maa- ja ilmavoimien sotilasarvot kaikki (nehän ovat siis samat kummassakin), mutta merivoimien kanssa ei kaikki kyllä mene ulkoa.

Ja siis, korpraalin jälkeen tulee tietysti alikersantti. Kaksi arvomerkkikulmaa kauluslaatassa ja hihassa.

Ja sitten...?

Vierailija

alun muistan vain: Alokas, sotamies, korpraali. Mniköhän edes tuo oikein?? : DD

Isäni ole Kersantti armeijassa ja minä yritän päästä vähintään yhtä korkealle.

Vierailija

Alikessun jälkeen tulee tietenkin kessu. Ossan myös nuo merkit, jotka niillä on upseereilla kaulassa ja miehistollä jotenkin mahassa.

-Mefisto, jo vuodesta 08-

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat