Keksintö-Topic

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Siis ajattelin että voisimme ns. leikkiä Pelle jr. niin tänne voisi kirjoitella kaiken laista mikä voisi parantaa yhteiskuntaamme, valitettavasti en omista patentti virastoa niin en voi antaa patenttia keksinnöistä ;).

Aloitetaampas miten olisi vaikka auto... miten sitä voisi kehitellä ?

Lillen-Positiivisuus on voimaa-

Sivut

Kommentit (16)

Poppi
Seuraa 
Liittynyt28.4.2009

Muutamia kysymyksiä, jotka askarruttavat:

1. Miten voimme estää ilman saastumista nopeasti ja vaivattomasti?

2. Miten voin tavata sarjakuvahahmot oikeasti, niin ettei tapaa vain näyttelijää, joka on pukeutunut kyseiseksi hahmoksi?

3. Miten Don Rosan voi tavata?

4. Miten Carl Barksin voi tavata?

Jos joku keksii kolmeen viimeiseen kysymykseen vastauksen, nostan hänelle hattua.

Auto... Autoa voitaisiin kehitellä vaikka aurinkoenergialla toimivaksi.

djlordi
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
Re: Keksintö-Topic

poppi10 - 24.02.10 09:41 (ID 474107)

2. Miten voin tavata sarjakuvahahmot oikeasti, niin ettei tapaa vain näyttelijää, joka on pukeutunut kyseiseksi hahmoksi?

3. Miten Don Rosan voi tavata?

2. Tapaat ne lukemalla Aku Ankkaa. Ei vain kovin aitoa.

3. No tapaamalla. Jos hän tulee Suomeen, niin menet katsomaan. Yhdysvaltoihin asti häntä ei kannata lähteä etsimään.

4. Ei enää mitenkään.

Vaa_ri
Seuraa 
Liittynyt7.4.2009

Hankalia tapauksia tällaisten tavisten ratkaistaviksi, mutta auton kehittelyyn ja ilmaston suojeluun löytyy jo oman järjen käytöllä muutama parannus.

Autoa voisi kehittää vaikka mihin, mutta nykytrendin mukainen ympäristöystävällisyys lienee tällä haavaa oikea suunta. Hybridi on vain väliaikaisratkaisu, olemme jo niin pitkällä ilmastonmuutoksessa ettei sitä näillä pysäytetä. Tai ei kai enää mitenkään, mutta merkittävästi sitä saadaan hidastettua ajattelemalla käytännöllisesti. Eniten tähän voi vaikuttaa ostaja itse miettimällä mitä varusteita todella tarvitsee, esimerkiksi ilmastointi lisää kompressoreineen ajokin painoa merkittävästi, millä on suora vaikutus kulutukseenkin. Myös sen käyttö lisää menoveden tarvetta, joten vain harkitusti. Helpoin tapa hillitä päästöjä on itse opetella ajamaan ennakoivasti ja muutenkin taloudellisesti, siten saadaan ne todellisuudessa suurimmat hyödyt aikaan. Kuitenkin myös autoja kehitetään kaiken aikaa tiukentuvien normien mukaisiksi, ja kannattaa ostovaiheessa miettiä ajomääriään jollon on helpompi tehdä valinta bensan ja dieselin välillä. Kuitenkin nämä ovat jo poistuvia voimanlähteitä, kannattaa siirtää katseet tulevaan ja miettiä miten saada sähköautosta hankittavan hintainen. Sähköä kokeiltiin aikanaan 1800-luvulla auton voimanlähteeksi, mutta polttomoottorin tullessa markkinoille siitä luovuttiin liki täysin painavien akkujen ja olemattoman toimintasäteen vuoksi. Eihän tuolloin ollut pulaa polttoainesta tai tietoa ilmaston tulevasta tilasta, joten ei myöskään katsottu järkeväksi kehittää sähkötekniikkaa autoihin. Nyt ollaan pahasti jäljessä juuri näissä kohdissa, mutta sähkömoottorin merkittävänä etuna on sen toimivuus myös päinvastoin laturina esimerkiksi alamäessä ja jarrutuksessa. Täten ajoneuvoa saadaan "tankattua" ilmaiseksi kesken ajon, mikä on kieltämättä melkoisen mukava juttu. Myös ympäristöystävällisyys kasvaa, ja sähköntuottokin kuormittaa ilmastoa tavallisesti vain puolet polttomoottoriin nähden. Ei siis liene ihme että metro, ratikka ja suurin osa junista liikkuvat sähköllä? Kehitetään sähköautosta vielä kansalaishintainen versio, poistetaan siltä se ääliöimäinen dieselvero ja ollaan jo huomattavasti lähempänä puhtaampaa hengitysilmaa ja samalla hidastamme merkittästi myös ilmaston lämpenemistä.

Sarjishamoja on mahdollista tavata peleissä, unissa ja muissa hallusinaatioissa, mutta sarjakuvissa ja leffoissa et voi vuorovaikuttaa niiden kanssa. Pikapuoliin julkaistava Epic Mickey -peli voi hyvinkin olla näitä kaikkia samassa paketissa, se nimittäin palauttaa hahmon alkuperäiseen loistoonsa mitä päättömimmissä tapahtumissa ja ympäristöissä.

Mestari Rosan voi tavata ihan Suomessakin säännöllisesti vuosittain, olen jo pariin otteeseen häntä jututtanut aiemmin. Viime vuonna vieraili joulukuun alussa Keskisellä ja täällä Lahdessakin, kuin myös pari vuotta sitten. Vuosi sitten herraa näki Hesassa.

Carl Barksia on sarjakuvatyyppien tapaan mahdotonta tavata irl hengissä ainakaan, mutta ainahan voit kuvitella hänet eteesi ja kysellä kuulumisia.

Kun nyt autoista ja niiden kehityksestä oli puhetta, niin voisinkin heittää uudeksi aiheeksi mukaan naisellisemmat meikit ja niiden valmistuksessa aiheutuvien päästöjen sekä käytönjälkeisten jätteiden hallinnan. Entä kuinka kuluttaja itse voi vaikuttaa asiaan? Tarvitseeko hän todella kaikkea luomiväristä kynsilakkaan ja puuterista ripsiväriin, vai onko se kaikki vain huvin vuoksi? Kehitysehdotuksia, kiitos.

Vierailija

Lainaus:

poppi10 - 24.02.10 09:41 (ID 474107) 2. Miten voin tavata sarjakuvahahmot oikeasti, niin ettei tapaa vain näyttelijää, joka on pukeutunut kyseiseksi hahmoksi?

Kuten sanottu, sarjakuvahahmon tapaa aina, kun lukee kyseistä sarjakuvaa. Sitä paitsi, esim. Aku on vähän erilainen jokaisen eri piirtäjän ja käsikirjoittajan sarjoissa. Hahmot näyttävät erilaisilta ja luonteessakin saattaa olla eroja. Pitäisi oikeastaan luoda oma "Aku-hahmo", jonka voisi tavata...

Vierailija

[quote]Re: Keksintö-Topic

poppi10 - 24.02.10 09:41 (ID 474107)

Auto... Autoa voitaisiin kehitellä vaikka aurinkoenergialla toimivaksi.[/i

]

Jaa sitä mitä itse olen kuullut niin että Carl Barks olisi jäädytetty niin jos sulattaisit hänet voisit tavata ehkä hänet ;).

MeRakastammeAnkkaa
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Keksintö nro 112:

Todella helppo tapa saada päivä pilalle. Ekaksi laitat monta tuntia tukkaa, kunnes se on todella hieno. Sitten hankaat sitä vaikka viivoittimella. Sitten kannattaa laittaa pipo päähän, niin tukka toden-näköisesti nousee pystyyn staattisen-sähkön ansiosta.

VAROITUS: Ei ole takeita toimimisesta.Testataan myöhemmin.

VAROITUS: Ei ole mitään hyötyä tehdä noin.

Vierailija

Jos tuohon autoon vielä palattaisiin niin mietin eilen sängyssä ennen kuin menin nukkumaan silloin juuri kun keksin tämän topicin niin jos auto teknologiaa voisi muuntaa sillä lailla että polttoaineena ei olisi bensiini vaan vesi... tosin minulla ei ole mitään aavistusta voisiko se olla mahdollista, toisena vaihtoehtona mietin ilmaa tai pikemminkin tuulta ja ilman virtauksia hyödyntää...

Jos nuo olisivat jotenkin mahdollisia tulisi autoilusta halvempaa ja ennemmän luonnon ystävällinen liikkumistapa.

Ps. Vaari: Hieno viesti , en itse saisi mitenkään aikaan noin pitkää viestiä ;).

Vaa_ri
Seuraa 
Liittynyt7.4.2009

Lainaus:
lillen: ...jos auto teknologiaa voisi muuntaa sillä lailla että polttoaineena ei olisi bensiini vaan vesi... tosin minulla ei ole mitään aavistusta voisiko se olla mahdollista, toisena vaihtoehtona mietin ilmaa tai pikemminkin tuulta ja ilman virtauksia hyödyntää...
Vesihän on jo itsessään vedyn palamistuote, joten vaikea kuvitella että se palaisi enää uudelleen, mutta näinkin olen kuullut. Auton pakoputkestahan tulee myös vettä... Ilmalla käyvän auton onnistuivatkin joskus Saksassa kehittelemään, mutten ole kuullut koko projektista enää vuosiin. Kaiketi jotain käytännön ongelmia, mutta ajatelkaapa puhtaalla ilmalla käyvää autoa: Se siis toimisi vain ja ainoastaan ilmalla, jolloin hiilidioksidipäästöt olisivat todennäköisesti suuremmat kuin nykyisillä polttomoottoreilla. Ei hyvä juttu, sillä juuri tämähän on tällä hetkellä ongelmana autoissa, ja sen lisääminen ei tulisi kuulonakaan. Toki moni muukin kaasu vaikuttaa ilmaston lämpenemiseen, mutta nämä nyt autoissa ja niitä pitää vähentää.

Lainaus:
Ps. Vaari: Hieno viesti , en itse saisi mitenkään aikaan noin pitkää viestiä ;).
Eipä tuo nyt kovin ihmeellinen pätkä ollut, puolet liittyi lähinnä ilmastonmuutosasiaan ja päätin lopettaa saarnaamisen ennen kuin täysin offiksi lipsuu. : D Mutta mukavahan näistä on jutella, ajankohtaisia aiheita ja tärkeitä sellaisia, vaikka mitä me toisaalta olemme vaikuttamaan niiden kehitykseen..?

Vierailija

Lainaus:

Vaa_ri - 24.02.10 07:53 (ID 474499)

Lainaus:
lillen: ...jos auto teknologiaa voisi muuntaa sillä lailla että polttoaineena ei olisi bensiini vaan vesi... tosin minulla ei ole mitään aavistusta voisiko se olla mahdollista, toisena vaihtoehtona mietin ilmaa tai pikemminkin tuulta ja ilman virtauksia hyödyntää...
Vesihän on jo itsessään vedyn palamistuote, joten vaikea kuvitella että se palaisi enää uudelleen, mutta näinkin olen kuullut. Auton pakoputkestahan tulee myös vettä... Ilmalla käyvän auton onnistuivatkin joskus Saksassa kehittelemään, mutten ole kuullut koko projektista enää vuosiin. Kaiketi jotain käytännön ongelmia, mutta ajatelkaapa puhtaalla ilmalla käyvää autoa: Se siis toimisi vain ja ainoastaan ilmalla, jolloin hiilidioksidipäästöt olisivat todennäköisesti suuremmat kuin nykyisillä polttomoottoreilla. Ei hyvä juttu, sillä juuri tämähän on tällä hetkellä ongelmana autoissa, ja sen lisääminen ei tulisi kuulonakaan. Toki moni muukin kaasu vaikuttaa ilmaston lämpenemiseen, mutta nämä nyt autoissa ja niitä pitää vähentää.

Lainaus:
Eipä tuo nyt kovin ihmeellinen pätkä ollut, puolet liittyi lähinnä ilmastonmuutosasiaan ja päätin lopettaa saarnaamisen ennen kuin täysin offiksi lipsuu. : D Mutta mukavahan näistä on jutella, ajankohtaisia aiheita ja tärkeitä sellaisia, vaikka mitä me toisaalta olemme vaikuttamaan niiden kehitykseen..?

Jaa noista päästöistä (siis auton) en tullutkaan ajattelleeksi ...

Niin onhan yhden pienen vaikea suuresti yksin vaikuttaa mutta jos jokainen pieni tekee jotain pientä luonnon tai ilmaston hyväksi esim. ei heitä roskia , niin kyllähän siitä suurta loppujen lopuksi tulee ;).

Kaikkein paras olisi juuri tietenkin käyttää joukkoliikennettä tai kimppakyytiä niin ei tule niin paljon kaasuja...

Jaa jottei ihan offiksi menisi voitaisiin vaihtaa keskustelu aihetta vaikka käytännön kotikoneisiin , tosin jos jollain on vielä edellisestä aiheesta

mainittavaa niin sanokoon vain :).

AkeMake
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

En nyt ala vastaamaan noihin kysymyksiin, koska niihin on jo saatu päteviä vastauksia. Sen sijaan kommentoin "hiukan" joitain näistä vastauksista. Tämä pitkä stoorini menee kyllä melkolailla offiksi, mutta toivon, että kestätte sen.

Ensinnäkin vaarin tilitykset näistä auton säästöistä ja muusta kehittelystä ympäristöystävälliseen suuntaan olen täysin samaa mieltä. Itsehän en asiaa olisi paremmin osannut ilmaista. Ennakoiva ajotapa säästää luontoa kaikkein helpoiten ja samalla omat rahat säästyvät siellä lompakon pohjalla. Itsekin olen ihmetellyt, että minkä käsittämättömän päähänpiston takia sähköautoihin on määrätty tämä hirmuisen korkea vero. Eihän kukaan ala sähköautoja käyttämään, jos niiden hankkimisen lisäksi myös käyttö on kalliimpaa kuin normaaliautolla ajo.. Ja kun ei sen takia ole kysyntää sähköautoille niin miksipä kehittääkään näitä autoja paremmiksi. Eikö kansalaisia kannattaisi mieluummin kannustaa vaihtamaan sähköautoihin kuin vieroksuttaa kansa kokonaan niistä. Ei ole järkeä.

Sitten puutun tähän vaarin mainitsemaan ilmastonmuutokseen. Ei pidä mennä liikaa uskomaan valtamedian suoltamiin kauhukuviin ilmaston lämpenemisestä, sillä suuretkin tutkimukset voivat olla väärässä, jos niitä katsoo/tutkii väärältä pohjalta. Katsoin jokin aika sitten erään dokumentin, jossa katsottiin ilmastonmuutosta ja sen tutkimista toiselta kantilta. Siinä käytiin läpi parin merkittävän tutkijan tutkimuksia ilmastonmuutoksesta. Kun ilmastonmuutoksesta oli tullut julkisuuteen ensimmäiset tulokset, alkoi tämä toinen tutkija tutkimaan näiden tutkimusten todenmukaisuutta. Hän koetti useita vuosia saada selville mihin nämä ilmastonmuutostutkimukset perustuvat ja saada käsiinsä tämän aineiston jolle se pohjautuu. Tiedemaailmassa on käytäntö, että kaikki pitää voida kyseenalaistaa ja antaa materiaalit kaikkien käyttöön, mutta tämä materiaali ei ollutkaan saatavilla. Lopulta hän sai lämpötilakäyrän, jolle kaikki muu ilmastonmuutostutkimus perustuu, aineiston käsiinsä. Hän tutki aineiston läpi ja pystyi toteamaan, että tuloksia oli luettu väärin ja oikeasti ilmasto ei ole lämmennyt viime aikoina ollenkaan.

Toinen tutkija jota dokumentissa käytiin läpi oli tutkinut kauan ilmakehän käyttäytymistä ilmaston lämmetessä ja totesi, että ilmakehä, jollain tavalla kompensoi tätä eli ilmakehä toimii niin, että se tasapainottaa lämpötilaa ja näin se estää ilmaston lämpenemisen. Hän selitti miten tämä tapahtuu, mutten muista tarkkaan. Selitys oli kuitenkin varsin yksinkertainen ja aiheutti minulle sen perusreaktion "Niinpä tietenkin. Olisihan tuon voinut itsekin päätellä." Eli muistakaa, että ilmaston lämpeneminen ei ole se yksi ja ainoa absoluuttinen totuus. Voi hyvin olla, ettei ilmasto lämpenekään eikä mitään ekokatastrofeja tule tapahtumaankaan.

Ja tosiaan haluisin itsekin kuulla vaarin esille nostamasta meikkien ja muiden ekologisuudesta. Ovatko ne välttämättömiä ja jos ovat niin miten niitä saataisiin ympäristöystävällisemmiksi.

Haluaisin myös nostaa esille muita topicin mukaisia aiheita. Itse kun en ole keksijätyyppiä niin kertokaapa muut, että minkälaiset keksinnöt helpottaisivat elämää tai/ja edesauttaisivat luontoa ja kukkaroa säästävää elämäntyyliä.

Vaa_ri
Seuraa 
Liittynyt7.4.2009

Lainaus:
Make: Eihän kukaan ala sähköautoja käyttämään, jos niiden hankkimisen lisäksi myös käyttö on kalliimpaa kuin normaaliautolla ajo.. Ja kun ei sen takia ole kysyntää sähköautoille niin miksipä kehittääkään näitä autoja paremmiksi. Eikö kansalaisia kannattaisi mieluummin kannustaa vaihtamaan sähköautoihin kuin vieroksuttaa kansa kokonaan niistä. Ei ole järkeä.
Asia joka on Suomessa ryssitty oikein kunnolla: Autoilun saasteiden vähentäminen. On totta että dieselin suosio olisi huomattavasti suurempi mikäli ei tunnettaisi käsitettä "käyttövoimavero". Nyt se lätkäistiin vielä sähköautoillekin, joten lienee selvää etteivät tule ihan lähiaikoina yleistymään meikäläisessä liikenteessä. Olen aina ollut sähköauton puolestapuhuja, ja nyt kaikki vesitettiin tällä. Toivottavasti EU: sta tulee pikapuoliin valitukset tästä, johan autoveronkin johdosta saimme säädöksen jonka mukaan auton hinnan ja veron pitää näkyä erikseen hintalapussa. Tämä saattaa hyvinkin vaikuttaa tulevaisuuden verotukseen kun 25 prosentin vero näkyykin 5 000 euron summana 15 000 euron autoa ostaessa... : D

Lainaus:
Sama: Sitten puutun tähän vaarin mainitsemaan ilmastonmuutokseen jne.
Olet täysin oikeassa, itsekin olen asiasta lukenut jostain. Tästäkään ei kuitenkaan voida olla varmoja, joten ajatellaan kuitenkin siltä kriittisemmältä kantilta. Olen kyllä suorastaan raivoissani siitä miten meitä autoilijoita halveksutaan, ja kaikki muu onkin sitten julkisuudelta piilossa olevaa saastutusta.

Lainaus:
Ja tosiaan haluisin itsekin kuulla vaarin esille nostamasta meikkien ja muiden ekologisuudesta. Ovatko ne välttämättömiä ja jos ovat niin miten niitä saataisiin ympäristöystävällisemmiksi.
Asiaa olen miettinyt jo vuosia, mutta eihän tällaista suinkaan voi mennä kyselemään naisilta. Voisin silti sanoa että ihan hyvällä omallatunnolla ajelen itsekin myös huvikseni, mutta pyrin silti yleisesti mahdollisimman taloudelliseen ja ympäristöystävälliseen toimintaan.

Keksinnöistähän tässä piti puhella, mutta eivätkös ratkaisut näihin asioihin tavallaan olisi sellaisia? Kellä vain on ideaa, kertokoot meillekin, haluamme edes tietää. : D

// Melko ufoa tosiaan, nuohan olisivat molemmat periaaatteessa mahdollisia vain kyvyllä järjestää molekyylejä uuteen uskoon... Teleportti näistä vielä vaikeampi sillä mitään ei voida spawnata mihinkään, vaan pilkkoa ihminen ensin osiin ja sitten muodostaan samanlainen olento toisaalla - ei siis teoriassa sama heppu enää, vaikkakin samanlainen. : D

Vierailija

Jonkuunlainen teleportti olis tosi nice. Jaja sit joku laite, jonka nappei painamal voisit muokata omaa ulkonäköäs.

Mun mielikuvitus/alitajunta on jännä juttu.

Vierailija

Vaikka noita teleportaattoreita keksittäisiin niin se (uskoisin) keventäsi kukkaroa reilusti ennen kuin se alkaa olla ihan joka perheen koje niinkuin televisio,tiskikone,hiustenkuivaaja jne.

Aikakone olisi aika mukava olla vaikka se voisi kyllä tuottaa silkkaa kaosta tai ainakin Aku Ankassa sen voi huomata. Kokoa voisi siinä vähän muunnella jos ajattelee sitä pyöreätä aikakonetta jonka Pelle keksi että taskumalli sen olla pitää ;).

Lillen-Enemmän keksintöjä?-

AkeMake
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Täällähän mennään jo melko utopististen keksintöjen puolelle.. : D Aikakonetta tuskin tullaan koskaan keksimään, sillä mitenpä me voisimme sorkkia aikaa. Sen sijaan teleportti tms. voisi periaatteessa olla joskus mahdollinenkin. Mikäli tällainen saataisiin tehtyä niin sehän kyllä mahdollistaisi silloin myös kloonaamisen, joka on muuten samanlaista sillä erotuksella, ettei sieltä ensimmäisestä teleportista häivytetä henkilöä. Teleporttaushan on, kuten vaarikin sanoi, molekyylien muokkausta. Eli teleportin toisessa päässä henkilön molekyylit tai atomit jotenkin hajotetaan ja kootaan ne toisessa teleportissa uudestaan kasaan. Silloinhan henkilö ei periaatteessa ole enää sama, vaan pelkästään samanlainen "klooni". Tämä vain on todella vaarallista, koska pienenkin virheen sattuessa et saakaan esim. aivan kaikkia atomeja paikoilleen sydämessä, jolloin kuolet siihen tai jotain tuon tapaista.

Itse en edelleenkään keksi mitään keksintöjä, mutta on hauska kommentoida noita muiden keksimiä. heh : )

//

Lainaus:
vaari:

Jos kerran kävit menneisyydessä, eikö tekosi seuraukset pitäisi näkyä nykyhetkessä jo ennen aikamatkaasi? : D

Pätevä huomio. : D Nyt kun asiaa ajattelee niin näinhän sen pitäisi olla, juu..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat