Paras taskukirja

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Tässä keskustelussa on siis tarkoituksena keskustella siitä, mikä on omasta mielestä kautta aikain paras Aku Ankan taskukirja. Kun mainitset parhaan taskukirjan, niin sano mielellään ensin taskarin numero, jos vain muistat sen, ja sitten se nimi. Mutta tärkein on tässä tapauksessa se taskukirjan nimi.

Minun omasta mielestäni on ollut taskukirjojen historian aikana todella monta erinomaista taskukirjaa. Mutta kuitenkin ylitse muiden kohoaa taskukirja numero 197, jonka nimi on puolestaan Filmi poikki. Muistan siitä sellaisen hyvän tarinan, jossa ainakin Aku ja pojat matkaavat muistaakseni Pellen keksimällä aikakoneella johonkin dinosaurus-aikaan. Sitä en muista sanottiinko siinä sitä historiallista aikakautta (kuten liitukausi) tarkemmin, mutta kuitenkin.

Niin ja sellainenkin keskustelu on tässä keksustelussa sallittua, että mikä taskukirjoissa on parasta. Tai että mitä aina odotatte uudelta taskarilta?

Minun mielestäni taskukirjat ovat nykyisin menneet siihen suuntaan, että parasta antia on useinmiten komea kansikuva ja ehkä yksi erinomainen juttu. Kolmas hyvä asia taskukirjoissa on se, että aina välillä ilmestyy tuplataskareita.

Minun mielestä, kun itse en enää nykyisin taskukirjoja edes osta, on kuitenkin jännä aina nähdä, että minkä niminen on uusin taskukirja. Ne nimet kun tahtovat olla aina jollain tavalla sarkastisia tai muuten humoristista vinoilua tms.

Siis ei muuta kuin nyt vaan vapaata keskustelua parhaista Aku Ankan taskukirjoista.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Sivut

Kommentit (455)

Touhula
Seuraa 
Liittynyt25.8.2008

Jaa-a. Minun on kyllä täysin mahdotonta mennä sanomaan parasta taskukirjaa, koska en ole niitä läheskään kaikkia lukenut ja lisäksi mahtavia opuksia on niin useita. Kuitenkin sanoisin, että paras on niitä hieman vanhempia taskukirjoja, ehkä numerosta 100 eteenpäin joku...

Don McAnkka
Seuraa 
Liittynyt26.10.2009

Vaikea sanoa, kaikki numerosa 150 eteenpäin ovat olleet erinomaisia, mutta taitaa 300. Taskari viedä voiton...

Eli Taskari numero 300: 300

Taskarissa on poikkeuksellisesti 300 sivua, koska kyseessä on siis juhlanumero. Kirjan tarinoita en muista, mutta ne tekivät minuun suuren vaikutuksen, sillä vasta siitä numerosta eteenpäin aloin keräilemään Taskareita kunnolla. Aiemmin olin saanut/ostanut itse noin 2-3 Taskaria vuodessa, mutta numero 300 mullisti kaiken.

onninho
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
Touhula: Jaa-a. Minun on kyllä täysin mahdotonta mennä sanomaan parasta taskukirjaa, koska en ole niitä läheskään kaikkia lukenut ja lisäksi mahtavia opuksia on niin useita. Kuitenkin sanoisin, että paras on niitä hieman vanhempia taskukirjoja, ehkä numerosta 100 eteenpäin joku...

Aivan, niin minäkin sanoisin.

SuperÄijä
Seuraa 
Liittynyt27.12.2009

Mielestäni numero 50, Rahanero Roope. Siinä on paljon hyviä Barksi tarinoita, kansikin on ihan kiva. Muutenkin 100> taskarit ovat parhaita tarinoiltaa. Tästä syystä ostankin nykyään uusista vain teemanumeroita, vaikkeivat ne aivan "virallisia" taskareita olekkaan.

Vierailija

Lainaus:
Paras taskukirja

SuperÄijä - 03.03.10 03:44 (ID 479208)

Mielestäni numero 50, Rahanero Roope. Siinä on paljon hyviä Barksi tarinoita, kansikin on ihan kiva. Muutenkin 100> taskarit ovat parhaita tarinoiltaa. Tästä syystä ostankin nykyään uusista vain teemanumeroita, vaikkeivat ne aivan "virallisia" taskareita olekkaan.

Meillä on numero 50 ja se on itseasiassa Rahamies Roope.

Aika hyvä on 297 mutta ei paras.

Paras on mun mielestä hmmm...

En voi oikein sanoa kuin aika moni on todella hyviä.Vaikea sanoa.

~Daku siellä missä tapahtuu!

Vierailija

Minun mielestä kaikkein paras taskari voisi olla vaikka nro. 74 anteeksi, nimeni on ankka tai 75 akun banaani potku koska pidän noista jalkapallo sarjoista tosin on todella paljon muita hyviä taskareitakin.

Lillen-Positiivisuus on voimaa-

Vierailija

vaikka tää ei ole vielä ilmestynyt niin sanon syyskuussa 2010 ilmestyvä 768 sivuinen tripla taskari!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Paras taskukirja

agentti tuplanolla - 03.03.10 06:43 (ID 479441) vaikka tää ei ole vielä ilmestynyt niin sanon syyskuussa 2010 ilmestyvä 768 sivuinen tripla taskari!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No tietysti jos jotain noin hyvää on tulossa, niin ehdottomasti se!!!

Vierailija

En oikein tiedä. Niitä on ollut monia. Esimerkiksi nro 326 Vanha uskollinen oli hyvä, sekä nro 300 eli Kolmesataa. Nro 200, Näköispainos oli myös hyvä.

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Onpa ollut suurin osa aika diplomaattisia vastauksia. Kuten esimerkiksi tuo edellinen. Mutta ei siinä mitään toisaalta, jos on oikeasti sitä mieltä. Mutta on kuitenkin melko turhaa kirjoittaa viestiä "Kaikki on yhtä hyviä!" jos kerta kysytään sitä yhtä yksittäistä tai korkeintaan muutamaa (noin 3-5) kappaletta vajaasta neljästä sadasta taskarista.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Vierailija

Lainaus:
Paras taskukirja

Walt Disney - 03.03.10 06:56 (ID 479449)

Lainaus:
Re: Re: Re: Paras taskukirja

agentti tuplanolla - 03.03.10 06:43 (ID 479441) vaikka tää ei ole vielä ilmestynyt niin sanon syyskuussa 2010 ilmestyvä 768 sivuinen tripla taskari!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No tietysti jos jotain noin hyvää on tulossa, niin ehdottomasti se!!!

Tähän voisin sanoa että mistä voitte tietää että se on hyvä?Ette voi tietää pelkästä sivumäärästä onko se hyvä.(Ei tota mitenkään pahalla) mutta 352 velvollisuus kutsuu on myös hyvä.

~Daku siellä missä tapahtuu!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat