Tarkkailetko tähtiä?

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Pahoittelen syvästi otsikkoa, se on ihan hirveä. Oli vaan tosi vaikea keksiä aiheelle sopivaa...

Eli siis, aiheena olisi tähtitiede. Tästä aiheesta ei varmaankaan ole kauheasti puhuttu, tai ainakaan en löytänyt yhtään toppaa.

Oletteko kiinnostuneita tähtitieteestä? Itse tykkään aika paljon tarkkailla tähtitaivasta ja kuulla fysiikantunneilla mustista aukoista ja muista.

Kommentit (5)

Vaa_ri
Seuraa 
Liittynyt7.4.2009

Joku avaruus-toppa tai vastaava taisi olla olemassa, en nyt muista oikeata nimeänsä tai jaksa sitä etsiä, mutta jossain se on. Aloitusviesti sisältää tarpeellisen, mutta kysymysmuotoinen otsikko hieman häiritsee. Tähtitiede olisi kenties ollut liian hieno nimitys ja karkottanut muuten vaan taivasta tiirailevat, joten enpä olisi itsekään sopivaa keksinyt...

Voi, toki tarkkailen. Näin talvisin näkyy huonosti, mutta kesäiltaisin saatan viettää aikaa parvekkeella paljonkin. Viimekesäinen yöduuni lehdenjakajana oli myös tämän kannalta mukavaa hommaa. : D Tähdistä olen lukenut kaiken mitä niistä tiedetään, ja onpa niihin muihinkin taivaankappaleisiin perehdytty enemmän tahi vähemmän. Olen eräänlainen scififanaatikko jolloin tykkään myös ottaa selvää asioiden todellisesta laidasta. Mitä nykytiede kertoo, mikä olisi mahdollista ja mikä ei, mikä kenties joskus tulevaisuudessa? Hyvä aihe, kyllä tähän varmasti lisää viestejä tulee. (: Ellei joku sitten jaksa etsiä sitä vanhempaa. n.n'

Vierailija

Kiitos kommenteista!

Sana "avaruus" olisi kyllä varmaan ollut hyvä mainita, mutta järkevää sanottavaa on niin vaikea keksiä.

Tänään on onneksi selkeä taivas, toisin kuin monina viime päivinä.

T3
Seuraa 
Liittynyt17.7.2009

Kyllähän minä niitä aina katselen, isällä on sellainen vanha kaukoputki jolla aina kuuta tiirailen. (: Satelliittejakin näkyy aika tiuhaan.. No, takaisin tähtiin. Täällä on talvella aina komea tähtitaivas, mutta se ei vedä vertoja Syötteen ahmatuvalle näkyvälle taivaalle. (Olin siellä syksyllä yötä) Onko muuten muut käyneet siellä?

T3

Vierailija

En ole käynyt Syötteellä, mutta kiitos vinkistä :)

Meidän mummolassa on sellainen kaukoputki, mutta ei sillä päässyt tiirailemaan, koska sitä ei saanut jalkaan kiinni. Harmi.

Pitäisi käydä tähtitornissa jossakin näytöksessä, mutta siihen vaaditaan selkeä taivas, ja tietysti vapaata aikaa. Hienoa kyllä varmaan olisi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat