Taskarin Parhaat - Taskari 40 vuotta

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Kuten me kaikki ankkafanit hyvin tiedämme, rakas taskukirjamme on ilmestynyt jo 40 vuoden ajan. Tämän kunniaksi ilmestymisensä on aloittanut neliosainen sarja, Taskarin Parhaat. Sarja sisältää osa osalta taskarin vuosien parhaat palat koottuna. Lisäekstrana jokaisessa osassa on yksi aiemmin Suomessa julkaisematon sarja.

Kuinka on siis ostanut jo vähän aikaa sitten ilmestyneen ensimmäisen osan ja mitä mieltä olette siitä? Itse en ole vielä kokonaan lukenut, mutta mukaan sisällytetty esinäytös sai minut aika nostalgiselle tuulelle. : ) Täällä voi siis tuumailla myöhemin ilmestyvistä osista, kunhan ne ilmestyvät myyntiin.

Taskarin parhaat 1: 1970-1979 - Kaupoissa

Taskarin parhaat 2: 1980-1989 - Kaupoissa

Taskarin parhaat 3: 1990-1999 - Kaupoissa

Taskarin parhaat 4: 2000-2009 - Kaupoissa

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Oon ostanut jo sen ensimmäisen Taskarin parhaat 40 vuotta. Muut aion hankkia. Sitten mulla on vielä joku vanha Taskarin parhaat, jossa on mm. Tarina, nimeltä Ruotsalaiset tulitikut. Hyvä ja hauska tarina.

Vierailija

Juu, olen hommannut ja lukenutkin jo monesti. Hyviä sarjoja, se esinäytös oli kyllä hyvä! :) Kaikki osat aion hommata, tietty, että kotelo täyttyy! Innolla odotan seuraavaa vuosikymmentä, eli 1980 lukua!

-Antsu95-

Vierailija

Juups, ostin eilen ykkösosan ja muut aion ehdottomasti kerätä, koska haluan nähdä minkälainen minkälainen tulee siitä kuvasta ja ihan muuten vaan.

Onnea 40-vuotiaalle Aku Ankan Taskukirjalle!

Vierailija

Minulla on ensimmäinen Taskarin Parhaat-kirja ja sen mukana tullut kotelo, johon kaikki osat mahtuvat. Siinä on oikein hyviä tarinoita. Kaikki ovat klassikkoja. Toivottavasti muissa osissa on yhtä laadukkaita tarinoita. Kukakohan on valinnut, mitkä tarinat tulevat kirjoihin?

Aion tietenkin kerätä täydellisen sarjan, eli ostaa jokaisen osan. Tuo toinen osa ilmestyy näköjään aika pian. Tulisipa se mahdollisimman nopeasti. Ensimmäisen Taskarin Parhaat-kirjan ulkoasu oli hieno ja oli myös mielenkiintoista nähdä, että sisäkannessa oli tummennettu sinä aikana ilmestyneet taskarit. Nämä julkaisut ovat todella hienoja.

>Ra12

Vierailija

Aion kerätä koko sarjan, käyn torstaina ostamassa ensimmäisen osan, samoin uuden Taskarin.

Taskukirjan toimitus ja jotkut muut sen paikan väestähän ne sarjat valitsee. Päätoimittajillakin on osansa.

Minähän en ennen pitänyt yhtään Scarpan piirosjäljetä, jonka vuoksien tätäkään aikonut hankkia, vaan muutama päivä sitten aloin pitää häntä mestarina, joten hankin nyt ne kaksi ensimmäistäkin osaa. Meinasin ensin ostaa vain kaksi viimeistä.

Vaan ostanpa jokaikisen.

OP kuittaa.

Vierailija

Lainaus:
One Piece: Minähän en ennen pitänyt yhtään Scarpan piirosjäljetä, jonka vuoksien tätäkään aikonut hankkia, vaan muutama päivä sitten aloin pitää häntä mestarina, joten hankin nyt ne kaksi ensimmäistäkin osaa. Meinasin ensin ostaa vain kaksi viimeistä.

Vaan ostanpa jokaikisen.

Täh? Pidät Scarpaa mestarina? Miten se, ettet pidä Scarpasta vaikuttaa Taskarin Parhaat-kirjojen ostoon. Mielestäni Taskarin Parhaat 1-kirjassa ei ollut yhtään Scarpan tarinaa. Miksi muuten aloit pitää häntä mestarnina???

>Ra12

Vierailija

Vaikka aloin mestarina pitää, en suinkaan parhaana piirtäjänä. Katso profiiliani, niin näet sieltä.

Jotenkin vain aloin pitää hänen tyylistään, ja sittenpä ajattelin tuonkin ostaa.

Ja olihan suurin osa Taskarin parhaat ykkösen tarinoista Scarpan piirtämiä, etkö muka huomannut? Se aikamoinen hime, jos et.

OP kuittaa.

Vierailija

Jaa... Tarkoitit siis piirrosjälkeä? Tarkoitin, että siinä ei ole yhtään Romano Scarpan _tarinaa_ eli käsikirjoitusta. Minä taas pidän Scarpan piirrosjäljestä, mutten pidä niistä vanhoista värityksistä. Ne ovat rumia. Taskarin Parhaat 1:

ssä on yksi todella hyvä Mikki-dekkaritarina, jonka Scarpa on piirtänyt. Se näyttää uudelta tarinalta, koska väritykset ovat samanlaiset kuin nykyisissä tarinoissa. Väritykset vaikuttavat paljon.

>Ra12

Vierailija

Juu, väritys vaikuttaa paljon.

Ja piirrosjälkeähän minä tosiaan tarkoitin.

Minä tahtoisin lukea yhden Scarpan parhaista klassikoista, Aku ja ravut punaviinissä-tarinan, toivottavasti se tultaisiin julkaisemaan jossain tulevaisuudessa. Koska se julkaistiin jossain missälie vanhassa Taskarissa, en ole sitä saanut lukea koskaan.

OP kuittaa.

Vierailija

Lainaus:
OP: Minä tahtoisin lukea yhden Scarpan parhaista klassikoista, Aku ja ravut punaviinissä-tarinan, toivottavasti se tultaisiin julkaisemaan jossain tulevaisuudessa. Koska se julkaistiin jossain missälie vanhassa Taskarissa, en ole sitä saanut lukea koskaan.

Aku ja ravut punaviinissä löytyy ainakin taskarista 36 Aku kuumilla jäljillä sekä teemasta numero 2.

Mutta siis, kyllähän tuo Taskarin parhaat ykkösosa on erinomainen, vaikka siinä onkin vain yksi ennenjulkaisematon tarina. Piirtäjät ja käsikirjoittajat ovat ainakin Italian ykköskaartia: Scarpa, Carpi, De Vita, Cavazzano sekä Martina. Scarpa on ja pysyy italialaistaiteilijoista legendana. Arvostan hänen piirrostyyliään, joka on parhaimmillaan alkupään taskareissa sekä tässä Taskarin parhaissa. Hänen tarinoistaan löytyy aina vauhtia sekä hahmojen ilmeet ovat hauskoja, mikä vetoaa minuun. Käsikirjoitukset ovat myös usein oikein onnistuneita. Tästä esimerkkinä tarina Mikki Hiiri ja irokeesikaulanauha, jota pidän yhtenä parhaimmista Mikki -tarinoista. Siinä on oikeasti sitä kaivattua Mikki-tunnelmaa sekä jännitystä. Toiseksi paras tarina Taskarin parhaat ykkösosassa on Taikaviitta: Oikeutta ultraäänen voimalla. Olen aina ollut sitä mieltä, että Massimo De Vita on Giovan Battista Carpin ohella ainoa, jonka Taikaviitta näkemystä pidän oikeana ja parhaana, niin myös kyseisessä tarinassa. Ja kyllä De Vita on italialaistaiteilijoista kaikkein paras, sillä jokainen hänen tarinansa, seikkaili siinä Mikki tai Aku, on mukavaa luettavaa ja lukee niitä mielellään uudestaankin.

Vierailija

Juu, kiitoksia kun palautit ne Taskarit mieleeni Mattiii. Pitää kirjastosta etsiä noita, jospa vaikka toinen ainakin löytyisi, niin saisin lukea sen.

Minähän en ollut yhtään tarinaa Taskarin parhaat ykkösestä lukenut. En ole lukenut niin vanhoja Taskareita missään milloinkaan. Joka tarina siis oli uusi kokemus, ja jokainen myös hyvä sellainen.

Massimo De Vita tosiaan on kova pala, pidän hänen piirroksistaan hullun lailla, oli siinä, kuten sanoit, Aku taikka Mikki.

OP kuittaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat