Viikon puheenaihe

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Täällä keskusteltaisiin viikoittain vaihtuvasta aiheesta. Tiedän, että on olemassa " Off-topic", sekä "Yleinen gallup" topicit. Tämä on hieman saman tapainen, mutta ei kuitenkaan samanlainen.

Eli laitan joka maanantai uuden aiheen ja keskustelu olisi sen ympärillä viikon. Jos en maanantaina pääse laittamaan uutta aihetta, laitan sen tiistaina. Esim. Jos puheenaiheena olisi vaikka hiukset, voisi kertoa millaiset hiukset itsellään on, millaiset haluaisi tai ihan mitä vaan aiheeseen liittyvää. Aiheita saa ehdottaa, mutta kaikkia ehdotuksia en kuitenkaan hyväksy. "Yleinen gallup" -topicista tämä eroaa siten, että täällä ei ole vaihtuvaa kysymystä vaan vaihtuva aihe. "Off-topicissa" saa puhua ihan mistä vaan, joten tämä ei ole senkään kanssa samanlainen.

HUOM! SÄÄNTÖMUUTOS: Jokaisen kerran, kun vastaa ensimmäistä kertaa uuteen aiheeseen, pitää äänestää seuraavan viikon aihetta!

Viikon 10 aihe: Rahan käyttö

Viikon 11 aihe: Elektroniikka

Viikon 12 aihe: Nettisivustot

Viikon 13 aihe: Vaatteet ja asusteet

Viikon 14 aihe: Pääsiäinen

Äänestyksen tilanne:

Sivut

Kommentit (51)

Vierailija

Hyvä Topic! Nostan hattua iitsulle! No, nyt itse vähän säästelen tuohon Nintedo Wiihin ja peleihin. Välillä kuitenkin tulee ostettua jotain pientä "vahingossa" kun kiusoittaa. :D

Vierailija

Kiitos kehuista, Crazy Duck12! Itse meinasin säästää "Wii":hin, mutta taidan sittenkin käväistä antikvariaatissa ostamassa vanhoja W.I.T.C.H.-lehtiä. Olisi kyllä järkevää säästää miniläppäriin, koska oma tietokoneeni pimahti eilen. :s Toisaalta taidan toivoa sitä syntymäpäivälahjaksi niin säästyy rahaa.

Sohvis
Seuraa 
Liittynyt2.7.2009

Vai,että rahan käytöstä täällä puhutaan.. itse en tällä hetkellä mihinkään erityiseen säästä,tottakai aina pitäisi säästää,jos haluaisi lähteä vaikka kesälomalla johonkin matkalle tai muuta vastaavaa. Myös tekniikka on sellaista mihin yleensä säästän. Uutta tietokonetta en varmaan ihan lähivuosina tarvitse, mutta eiköhän sekin jossain vaiheessa tule ajankohtaiseksi. Olen sellainen ihminen,että yleensä kaikki rahat mitä ovat vain kädessä, niin kyllä kuluvat..

Suurin osa rahoista menee ensinnäkin koulukirjoihin/bussilippuun (yleensä äiskä maksaa, joskus itse), jotta pääsee kouluun ja sitten koulun kahvioon, josta saa muuten todella hyviä pullia ja donitseja, sekä kahviloihin, lehtiin, joskus kirjoihin, akkareihin ja muuhun mukavaan...

Oikeastaan yksi asia on,mikä pitäisi ostaa, niin usb-tikku, kun ei yhtään satu olemaan. Ja sitten miniläppärikin olisi hieno tai sellainen kunnon järjestelmäkamera, millä voisi kuvata hienoja luontokuvia.

Vierailija

Itse tuhlasin ennen kauheasti rahaa, mutta siihen tuli loppu kun rupesin säästämään Traxxas Slayeriin. =D Ennen saatoin tuhlata 10 - 15€ karkkeihin ja muuhun hyvään, mutta nyt käytän vain 1 - 4€. Voisihan sitä yrtittää säästää myös Wiin pelehin ja muuhun kuhan saan tuon RC auton ostettua. =D Minulta puuttuu enää 120€.

SuperÄijä
Seuraa 
Liittynyt27.12.2009

Rahaa menee vähän sinne tai tänne. Tällä hetkellä rahaa ei ole paljoa, sillä olen tässä viime aikoina käynyt divarissa, ostanut taskarin uhlakirjan, ostanut lisää warhammereita, Käynyt kuntosalila viikoittain (maksaa 3e kerta. Äiti tosin maksaa sen varsin useasti puolestani), ostanut vähän limuja ja muutaman munkin. Nyt pitää pitää huolta että on rahaa ostaa ensi kuussa taskarin parhaat kaksi ja toteuttaa suunnittelemani pidempi divarikierros. Siihen palaa aika paljon rahaa.

En saa kuukausi- tai viikkorahaa, mutta saan rahaa kun teen kotitöitä (hakkaan halkoja, luon lunta, leikkaan ruohoa, tms.). Satunnaisesti keräilen myös pulloja (jos eteen sattuu), ja kavereiden kanssa voitan aina urheiluaiheiset vedonlyönnit.

//: Ja tietysti rahaa menee myös paljon elektroniikkaan.

>SÄ>

Vierailija

No onhan siinä vielä paljon säästämistä,AkuAnkkafani97.

No,itse tuhlaan musikki juttuihin,harvoin karkkiin ja tietenkin Aku Ankan taskukirjoihinhan minä tuhlaan myös,mutta onhan sitä rahaa minulla onneksi vielä paljon.

Tämä on muuten vaikuttaa todella hyvältä topicilta ja ideakin on tosi hyvä!

Vierailija

Jahas, jahas että ruvettiin sitten puhumaan rahasta. Itselläni ei ole tuon Wiin suhteen mitään himoa saada uutta ja kun seuraavaan "haave" peliin (Super Mario Galaxy 2) on matkaa noin kolmisen kuukautta. Joten tällä hetkellä säästän Dsi XL:ään. Sen jälkeen en tiedä mihin säästä...

Ehkä Wiihin : D

Vierailija

Kiitos myös Sebu45: delle! olisihan tuo "Nindendo DSi xl" minustakin ihan kiva, mutta se läppäri on aika tarpeellinen... Sitäpaitsi pärjään kyllä mainiosti "Nintendo DS Lite" : lläkin. Viimeeksi taisin tuhlata 3,90€ "Braz the movie" -DVD:hen. Ja mitä viikko- / kuukausirahoihin tulee, en saa yhtään. Saan raha jos autan töissä, esim. tiskaan, haravoin tai kannan mökillä saunavesiä / -puita.

Vierailija

Kadotin viime viikolla kännykkäni, enkä tiedä kannattaisiko ruveta säästämään uuteen vai ei. En tuhlaa kauheasti rahaa, on hyvä säästää. ;)

"Fergus, kitupiikki, mutta ei parhaimmillaan"

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Pikkuisen tahtoo taas olla turha topic, koska tämä on periaatteessa melkein sama asia kuin Off-Topic. Off-Topic riittää hyvin viikon puheenaiheiden puhumis/kirjoittelupaikaksi. Eli ei muuta kuin lukkoon vain tämä topic!

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Vierailija

"Off-topicissahan" saa puhua mistä vaan mutta täällä on rajattu aihe, mikä vaihtuu joka viikko. Myönnetään, että tämä on hieman saman tapainen, mutta silti erilainen. "Off-topicissa" saattaa joskus olla aihe, josta puhutaan, mutta aihe ei ole siihen rajattu.

Vierailija

Minusta tämä on hyvä toppa! Suo siksi,että jos laittaa jonkun "viikon keskusteluaiheen",niin se uppoaa takuuvarmasti parin päivän aikana. No,itse ostelen ehkä joskus karkkia,mutta säästän 499e maksavaan sähkökitaraan.

MRL kuittaa.

Veli Huilu
Seuraa 
Liittynyt4.1.2010

No minä saan kuukaudesssa 22 euroa enintään, kun olen mukana eräässä näytelmässä nimeltä Oliver! Kyllä minäkuin säästelen, mutta ei niin palojn että kovakantisia tai uusimpia taskareita ei voisi Ostella aina silloion tällöin!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat