Geocaching (geokätkentä)

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Tässä teille uusi ihmetyksen aihe: harrastus nimeltä geokätkentä.

Geokätköily (eng. geocaching) on ulkoiluharrastus, jossa etsitään GPS: ssän avulla maastosta tai kaupungista geokätköiksi kutsuttuja rasioita. GPS ei ole välttämätön, mutta tärkeä ja helpottaa harrastusta. Kätkön tiedot, koordinaatit, koko ym. löytyvät harrastukselle tarkoitetulta internet-sivustolta. Löydettyään kätkön kätköilijä voi logata löytönsä kätköstä löytyvään logikirjaan ja internet-sivustolle. Lisäksi kätköllä voi olla vaihtoesineitä, kulkijoita ja tietenkin lokikirjaan kirjoittamiseen tarkoitettu kynä. Kätkökokoja on filmipunkista tynnyriin. Suomessa kätköilijöitä on yli 2000.

Tutustu aiheeseen ja aloita geokätköily vaikka heti!

Topicin tarkoitus on puhua kaikkea aiheeseen liittyvää, onko löytänyt geokätkön, harrastaako geokätköilyä...

Huom. YKSIKÄÄN "IHAN OUTOO TOUHUA"- TAI "IHAN SEKOO HOMMAA"-VIESTI EI EKSY TÄNNE TAI YLLÄPITO PUUTTUU ASIAAN TOISEN LOUKKAUKSENA!!!(käykö)

Löysin yhden topicin missä kysyttiin onko etsinyt geokätköjä ja jonka geokätköilyä koskevat tiedot oli kopioitu suoraan wikipediasta. Täällä saa puhua laajemminkin.

Itse:

-Harrastan geokätköilyä

-Olen löytänyt vajaa 100 geokätköä

-Olen harrastanut kätköilyä n. 4 kk (-talviaika)

Ps. Täältä ei varmaan kovin montaa geokätköilijää löydy...

Kommentit (1)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat