Linnut

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Hei! Onko täällä ketään lintuja harrastavia? En löytänyt yhtään lintu-aiheista topicia, joten päätin tehdä sellaisen! Täällä saa puhua kaikkea lintuihin, lintuharrastukseen, havaintoihin ja millään yhteydellä lintuihin liittyvää.

Jos et harrasta lintuja, mutta sinua kiinnostavat ne, nyt on juuri sopiva aika aloittaa. Keväällä, eli nyt, voit katsella ja opetella lintuja sitä mukaan kun niitä muuttaa.

Lintuharrastukseen et tarvitse välttämättä mitään. Kiikari, muistivihko ja kynä, lintukirja ja kiinnostus lintuihin olisi kuitenkin hyvä olla.

Lintuja voi katsella melkein kaikkialla. Niitä löydät, maalta, kaupungista, joistain rakennuksista, vedestä, melkein mistä vain!

Täällä voit kysyä esimerkiksi tuntomerkkien perusteella minkä linnun olet nähnyt jos et itse tunnista. Tai muita havaintoja...

Itse harrastan lintuja. Välillä innostus laskee, mutta nousee pian uudelleen. Minulla on nuoresta iästäni huolimatta monia kokemuksia:

Olen esimerkiksi kantanut harvinaista, kuollutta merikotkaa metsästä, joka on nyt luultavasti Helsingin luonnontieteelisessä museossa tutkimuksissa. Tai sitten se on mahdollisesti toimitettu Ranskaan, vai mikä maa se oli... Ei muuta kun lintuharrastus aloittamaan (jos et vielä ole) ja kokemuksia tänne jakamaan!

Kommentit (2)

Vierailija

Minä en oikeastaan tutki lintuja vaan metsästän niitä.

Isäni kanssa käyn aina joskus pyyntiaikana kyyhkysenpyynnissä. Mennään piiloon jonnekin ja sieltä sitten pamautetaan haulikolla alas.

Sohvis
Seuraa 
Liittynyt2.7.2009

Linnut ovat todella lähellä sydäntäni,niinkuin luonto yleensäkin. En varsinaisesti harrasta lintuja, mutta kyllä niitä tulee seurattua,kun tuolla luonnossa liikkuu.

Tässä hieman listaa linnuista,joita olen täällä pääkaupunkiseudulla nähnyt:

kuikka

silkkiuikku

kurki

laulujoutsen

kyhmyjoutsen

valkoposkihanhi

kanadanhanhi

haapana

harmaasorsa

sinisorsa

tavi

punasotka

tukkasotka

haahka

telkkä

tukkakoskelo

fasaani

nokikana

meriharakka

töyhtöhyyppä

kalalokki

harmaalokki

naurulokki

pulu eli kesykyyhky

sepelkyyhky

käpytikka

palokärki

kiuru

västäräkki

rautiainen

punarinta

satakieli

kottarainen

laulurastas

mustarastas

räkättirastas

töyhtötiainen

talitiainen

hömötiainen

sinitiainen

naakka

harakka

varis

varpunen

peippo

hemppo

keltasirkku

punatulkku

Täytyy myöntää,että yksi haaveammateista on ollut ornitologi eli lintutieteilijä- tai tutkija, mutta saa nyt nähdä. Ehkä pidän kuitenkin lintutieteilyt ihan vain harrastuksena ja sitten ammatikseni tulee jokin muu.

Ps. Tämän linnut-aiheen olisi voinut ehkäpä laajentaa myös muuhun luontoon. Nisäkkäät-kasvit-sammakkoeläimet-hyönteiset jne.. tulisi enemmän juteltavaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat