Koukussako ?

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Siis ajattelin tehdä aiheelle Koukussa olo siis toisin sanoen jää- on riippuvainen jostain koska asia on yksinkertaisesti yleinen ja vakava tai "vakava" ("" riippuu mistä).

Siis koukkuunhan voi jäädä ihan mistä vaan melkein esim. Tupakasta , Nuuskasta, Muista Huumeista, karkista ja jopa itse olen huomannut postimerkkeilystä ( se on tosin niitä ei vakavia asioita johon tuossa aikaisemmin viittasin).

Mutta miten sen voi estää?

Itse olen huomannut esim. jos minulla on hirveä karkki himo ( en polta enkä käytä nuuskaa joten otan esimerkkinä karkit) niin yritän tällaisia keinoja...

- Yritän ajatella muuta

- Yritän vähetää sitä sillä että esim. jos syö joka päivä syö vain joka toinen päivä jne.

Mutta loput saatte te keksiä... En tahdo tällä topicissa mitään tunnustuksia vaan niille jotka ovat koukussa tai "koukussa" niin ohjeita...

Lillen-Mukavia kirjoitus hetkiä-

Kommentit (13)

SuperÄijä
Seuraa 
Liittynyt27.12.2009

Lainaus:
lillen-

Siis koukkuunhan voi jäädä ihan mistä vaan melkein esim. Tupakasta , Nuuskasta, Muista Huumeista, karkista ja jopa itse olen huomannut postimerkkeilystä ( se on tosin niitä ei vakavia asioita johon tuossa aikaisemmin viittasin).

Periaatteessa postimerkkeilykin voi olla "vaarallista" (tosin ei terveydelle), jos vaikka ostaa hallitsemattomassa himossaan laatikollisen vuoden 1930 zeppelin virhepainoksia. Siinä voi menettää vaika rahansa, kotinsa, eläkesäästönsä... tms.

-???

Vierailija

Muista koukuttuneisuudesta ei minulla ole paljoa kokemusta, mutta karkkikoukussa oleville on minulla vinkkejä:

- Osta kaupasta ksylitol-purukumia.

- Herkuttele hedelmillä

:)Ninnu

Vierailija

Lainaus:
Koukussako ?

SuperÄijä - 22.03.10 05:03 (ID 491878)

Lainaus:
lillen-

Periaatteessa postimerkkeilykin voi olla "vaarallista" (tosin ei terveydelle), jos vaikka ostaa hallitsemattomassa himossaan laatikollisen vuoden 1930 zeppelin virhepainoksia. Siinä voi menettää vaika rahansa, kotinsa, eläkesäästönsä... tms.

-???

Juu tuo on täysin totta koska siinä voi helposti mennä säästönsä varsinkin ilman että on koukussakin esim. jos joku huijaa että merkki onkin arvokas mutta ei ole siksi ainakin minä jos ostan jotain kallimpaa tutkin aina merkin selustat että onko tämä tosiaan arvokas...

Oletko lukenut minun tekstini kuninkaaliset pelissä Postimerkkeilystä vai oletko muuten vain tietoinen niiden keräilystä SuperÄijä ?

ps. Sinulla on makea uusi allekirjoitus ;).

Lillen-Positiivisuus on voimaa-

SuperÄijä
Seuraa 
Liittynyt27.12.2009

Lainaus:
lillen-

Oletko lukenut minun tekstini kuninkaaliset pelissä Postimerkkeilystä vai oletko muuten vain tietoinen niiden keräilystä SuperÄijä ?

En ole lukenut tekstiäsi (vielä), mutta olen harrastanut postimerkkeilyä muutaman vuoden. Lopetin sen pari vuotta sitten innon loputtua.

Lainaus:
lillen-

ps. Sinulla on makea uusi allekirjoitus .

Kiitos! Keksin sen tänään, ja ainakin se on erilainen kuin muilla. =)

Sitten vielä näitä neuvvoja koukkuun jääneille:

-Jos olet jäänyt koukkuun Karkkeihin, syö jotain herkullista, mutta terveellistä, esimerkiksi omenia.

-Jos olet jäänyt koukkuun netipokeriin, pelaa harmittomia pelejä, kuten pasianssia ta mustaa maijjaa.

-Jos olet jäänyt koukkuun tupakkaan, käytä vaikka nikotiinipurkkaa. On tutkittu, että 90% niistäö tupakan polttajista, jotka todella haluavat päästä eroon tupakasta, myös pääsevät siitä eroon.

//:

Lainaus:
Veli Huilu-

Minä ainakin kyllä keräilen postimerkkejä, mutta en hullusti, elikkä se ainakaan ei minulle ole vaarallista!

Tuo minun esimerkkini olikin äärimmäinen esimerkki, yhtähyvin koukkuun voisi jäädä kynien keräilyyn, pullonkorkkien keräilyyn, kivien keräilyyn... tms. ja menettää rahansa.

-???

Vierailija

Anteeksi että poikkean aiheesta parisen sanaa lisää mutta: On hienoa kuulla että jotkut nuoret keräävät vieläkin postimerkkejä itselläni on ollut todella suuria vaikeuksia löytää saman ikäisiä keräiliöitä...

Asiaan:

Juu tuota olen itsekkin kokeillut superäijä että jos on suuri karkki himo syön yleensä omenan... se auttaa tutkitusti (tutkinta on minun oma).

Vierailija

En ole riippuvainen mistään, mutta koukussa olen kyllä Aku Ankkaan. (= Meneehän siihenkin rahat ja terveyskin, jos vaikka kaikki 363 Taskukirjaa kaatuisivta päälle! Onhan siinä painoa monta kiloa yhteensä... : D

Juu, pysytäänpä aiheessa nyt. Itse asiassa minulla ei ole mitään muuta sanottavaa! :P

OP kuittaa.

Vierailija

Itse olen aika lailla koukussa karkkiin, mutta kuten joku jo siellä aiemmin sanoi (taisi olla Kaisakoo jos en erehdy) niin hedelmiä ja purkkaa syömällä karkin himo vähenee, mikä on hyvä, koska minun tekee ainakin usein mieli karkkia ja jos sitä ei satu talossa olemaan niin mässään purkkaa! Yksinkertaista, mukavaa, helppoa ja mikä tärkeintä terveellisempää!=D

Myös sokerittomien pastillien tai esim. Paussi- ja Fitnespatukoiden syönti helpottaa karkin himoa.

*Nöösi, nauru naamalla*

Vierailija

En muista tarkalleen mutta minusta joku sanoin jotakin nikotiini purkasta mutta itse olen ollut mukana tapauksesta jossa yksi tutuistani oli kuulema jäänyt koukkuun nikotiini purukumiin ilman että olisi edes koskaan tupakoinut... että voi näköjään siihenkin jäädä koukkuun...

SuperÄijä
Seuraa 
Liittynyt27.12.2009

Lainaus:
lillen-

En muista tarkalleen mutta minusta joku sanoin jotakin nikotiini purkasta mutta itse olen ollut mukana tapauksesta jossa yksi tutuistani oli kuulema jäänyt koukkuun nikotiini purukumiin ilman että olisi edes koskaan tupakoinut... että voi näköjään siihenkin jäädä koukkuun...

Tottakai nikotiinipurkkaankin voi jäädä koukkuun, sillä siinäkin on nikotiinia (mielettömän yllättävää =). Nikotiinihan on se aine, josta tupakkaan voi jäädä koukkuun. Kun syö nikotiini purkkaa, ei tarvitse polttaa tupakkaa.

-???

Vierailija

Niin, nikotiinipurkkaanhan jää ihan yhtä lailla koukkuun, mutta siitä ei tule häkää, toisin kuin tupakasta.

Minulla ei mitään riippuvuuksia ole (ei tietenkään), jos suklaanhimoa ei lasketa =D Mutta purkka auttaa, jos tulee halu napostella.

Vierailija

Jos on koukussa makeaan niin minulla ainakin auttavat energiapatukat tai hyvän makuinen purkka.

Minä olen koukussa purkkaan. Tavallaan. Koulussa tarvitsen aina ruokailun jälkeen purkan ja kotonakiin otan purkan. Sehän on tietenkin hyvä tapa, mutta purkapussien osteluunkin menee rahaa, siihen voi tukehtua (siis purkaan... ja miksei myös rahaan;)) ja muuta sen sellaista.

Vierailija

Humauttaisin etttä huumet ja tupakka ovat yleisnimiä, eli ne kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.

Mutta minä on vähän aikaa aina riippuvainen jostain mutta se menee ajallaan ohi, varsinkin jos teen sitä liikaa. Esim. kun hiihtolomalla pelasin joka päivä enintään seitsemän tuntia Medieval II: Total Waria niin hiihtoloman jälkeen en pelannut sitä enää paljon yhtään.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat