Unet

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Päätin sitten vihdoin tehdä tämän topicin : )

Eli topicin ideana on keskustella unista ja nukkunmisesta yleensäkin. Täällä voi siis kertoa näkemästään unesta eli millainen se oli, onko sitä nähnyt aiemmin ja muuta. Voi puhua myös siitä, jos ei ole saanut unta tai on nukkunut muuten huonosti. Eli kaikki nukkumiseen liittyvä keskustelu käy.

Huomautattehan, jos topicissa on mielestänne suuria puutteita tai se on jollain lailla asiaton. Kritiikki on tervetullutta :P

*

Sivut

Kommentit (72)

Vierailija

Paras topic!

No, näin sellaista unta viime vuonna, että kun olin kavereiden kanssa me oltiin jossain mökillä, siellä oli piano. Ja ovea ei ollut. Minä olin siellä yökylässä ja olin jo hereillä, ja kaverit olivat myös. Sitten kun minä katoin ovesta ulos, niin näin siellä karhun. Joka oli kaatamassa puuta. Sitten kun minun vanhempani tulivat hakemaan minua, se karhu kurkisti pianon takaa, ja sitten se katsoi minua, ja hyökkäsi. Mutta minä juoksin pakoon. Ja ehdin meidän auton sisälle, juuri kun se oli hyökkämäämässä. Selvisin siis täpärästi siitä unesta, ja olen nähnyt muitakin unia mutta nyt ei kuin muistu mieleeni. Kirjoitan tähän topicciin myöhemmin. Kun muistuu mieleeni. Mutta nyt en muista. Ps: Tässä viestissä on näin paljon merkkejä: 753.

Vierailija

Tulihan tämäkin topic jo esiin.

Yleensä näen outoja unia, ja muistan ne herätessäni. Hyvä esimerkki tähän on kun kerran unessani olin laajassa hallissa. Hallin katossa roikkui isoja ja painavia johtoja, ja aloin heti ajatella, että eivät kai nuo tipu minun päälleni. Mutta juuri niin kävi, johdot tippuivat katosta minun päälleni, enkä pystynyt nousemaan. Sitten yhtäkkiä avaruusoliot ilmestyivät viereeni, ja sitten heräsin.

Ja sitten kysyn käyttäjiltä: Oletteko koskaan muistaneet unessanne, että "tämähän on unta!". Itse olen useasti muistanut sen, mutta nykyään en muista sitä millään. Ja pystyttekö "hallitsemaan unianne?" Kokemusta unen hallitsemisesta löytyy, mutta harmillisen vähän. Jos muistan, että olen unessa, pystyn herättämään itseni siitä, ja jopa tuomaan haluamani henkilön mukaan uneen.

Ja nukahdan yleensä noin 10-20 minuutin kuluttua, kun olen sängyssäni.

-Star Duck-

Vierailija

Muistanpa vielä yhden unen, jonka näin pari päivää sitten. Se ei ole kovin pitkä (tai kaipa se, mutta se muuntui enkä muista enää loppuosaa).

Olin uimahallissa. Siellä oli vierekkäisiä ratoja ja allas oli ainakin kymmenen metriä syvä. Vesi oli turkoosinväristä. Olin osallistumassa johonkin kilpailuun, jossa piti uida sukelluksissa altaan toiseen päähän. Altaan pituutta on vaikea arvioida, mutta sanoisin että se oli useimmiten noin 30 metriä. Ilmeisesti kyseessä oli joku koulujuttu, koska paikalla oli paljon luokkalaisiani. Yksi kaverini ui vieressäni, ja koska hän harrastaa uintia, hän ponkaisi tietenkin heti hienosti matkaan. Minä puolestani, vaikka omassa elämässäni osaankin sukeltaa kohtalaisen hyvin, vajosin heti ihan altaan pohjaan. Siellä haukkasin vähänlaisesti happea ja sain pinnisteltyä pintaan. Loput matkasta uin pää pinnalla, ja ihmettelin miksei minua diskattu sen takia. Tosessa päässä näin toisen kaverini, kun kyseessä oli ilmeisesti finaali, jossa huonoimmat oli tiputettu pois. Minä itse oli vielä siellä, joten kysyin kaveriltani: "Pitääks mun vieläkin uida?" Ja taas vajosin pohjalle ja sain sinniteltyä pintaan. Veden alla näin kun yksi luokkalaiseni vajosi ja ponnisti pohjalta sanoen: "Ja taas pohjaan"

Kumma uni. En ole hirveän hyvä uimari, joten olen nähnytr aiemminkin vesiunia.

Lainaus:
Star Duck:

Ja sitten kysyn käyttäjiltä: Oletteko koskaan muistaneet unessanne, että "tämähän on unta!". Itse olen useasti muistanut sen, mutta nykyään en muista sitä millään. Ja pystyttekö "hallitsemaan unianne?" Kokemusta unen hallitsemisesta löytyy, mutta harmillisen vähän. Jos muistan, että olen unessa, pystyn herättämään itseni siitä, ja jopa tuomaan haluamani henkilön mukaan uneen.

Onhan sitä joskus tullut tuollainen oivallus, jossa tajuan että näen unta. Muisan vieläkin, että näin monta vuotta sitten unta (olin kaupungissa ja eksyin perheestäni. Siellä oli valtavan iso sininen mustekala) ja sitten tajusin, että näin unta. Ja kesällä näin aika monta kertaa unen, jossa menimme laivalla kanaalia pitkin. Yhdessä kohtaa oli suuri sulkuportti, ja siinä kohtaa aina putosin veteen ja sain vaivoin ponnisteltua takaisin pintaan. Yhtenä yönä siellä vedessä ollessani ajattelin, että "ei maksa vaivaa ponnistella pinnalle, tämähän on vain unta". Yleensä herään aika pian tajuamisen jälkeen.

Ja unien hallitsemisesta mieleeni muistuu yksi uni, jossa olin monikerroksisessa, sokkeloisessa ja varastomaisessa talossa ja joku nainen ajoi minua takaa. Siinä vähän väliä ajattelin, että "ei näin" ja laitoin asioita tapahtumaan. Tuossa unessa esiintyi Harry Potter-elokuvien Kalkaros (Alan Rickman) ja puolikas hevonen; sekä taka- että etupää.

*

Vierailija

Näin viime yönä unta, että meidän äidinkielen opettaja käski meitä jokaista tuomaan seuraavana päivänä lampaan kouluun. Ja niille joilla ei ollut omaa lammasta opettaja lainasi.

Vierailija

Viime yönä näin sitten sellaista jännää unta; pelasin ihan vain normaalisti Wiitä, olikohan se Wii Sportsin tennis, ei sillä väliä mutta yhtäkkiä unessani kapulani muuttui mustasta valkoiseksi : D Sitten heräsin ja ihmettelin outoa uneani ja kävin nukkumaan. Seuraava uni oli sitten pizzasota, oltiin Kotipizzassa, se oli tupaten täynnä, sitten unessani näkyi pizza jolla oli siivet, sitten yritin heittää sitä omallani, sitten se osu jotain ukkoa päähän. : D Siitä alkoi unen kohokohta ; Pizzasota!! : D

- Lohis

Vierailija

Hoo! Roosa138:n unesta muistuikin mieleeni vähän aikaa sitten näkemäni uni. Se on aika hieno, vaikka itse sanonkin ; )

Olin siis edellisenä iltana puhunut Artemis Fowl-elokuvasta ja siitä, miltä keijut näyttäisivät, jos sellainen tehtäisiin.

Olin mummolassa - tietenkin, koska siellä on projektori jolla elokuvia heijastetaan seinälle - enkä ihmetellyt lainkaan, kuinka Artemis Fowl-elokuva saattoi olla heillä, vaikken ollut kuullutkaan sellaisen ilmestyneen. Elokuvan katsomisesta en hirveästi muista, mutta sen jälkeen mietin unessa, että olinko nähnyt vain unta, vai olimmeko tosiaan katsoneet elokuvan.

Sitten uni vähän muuntui, ja sinne tuli koululaisia köksänryhmästäni. Kysyttiin, ketkä olivat syöneet aamulla puuroa. Kaikki toivat paikalle puurokattiloita, joiden pohjalla oli aina nokare jos jonkinlaista puuroa. Meidän piti tehdä niistä taikina, mutta kukaan ei tiennyt, mihin niistä puuroista taikinan juuri piti tehdä. Mielestäni sillä ei ollut väliä, koska ohjeessa juureen ei laitettu edes puuroa, joten sen olisi voinut tehdä erillisenä. Ja hiiva oli loppu, joten joku ehdotti että taikina kohotettaisiin pesujauheella...

*

Ankkafani315
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Minä osaan hallita uniani; osaan herättää itseni, mennä haluamaani paikkaan, jne. Hieman omituista, mutta unet ovat ihmeellisiä.

Näin kerran unta, joka ei ollut ihan normaali uni, vaan se johtui väsymyksestä, joka tuli kun yritin valvoa koko yön(mikä on onnistunutkin kerran).

Niin, siinä "väsymyskuvajaisessa" kuulin ulkona ihan kuin lapio olisi tökätty maahan. No ei välttämättä niinkään, mutta TSAK. Sitten hetken päästä kuului jonkinlaista vierimisen ääntä, esimerkkinä vaikka sitten suuren lumipallon vierittämistä, heh. Mutta säikähdin! Mikä kumma olisi siihen aikaan ulkona liikkunut, mikä saisi aikaan tuollaista meteliä, ja mikseivät perheeni jäsenet siihen heränneet? Sama tapahtuma toistui ainakin viisi kertaa ja en uskaltanut katsoakaan ulos, pelotti hurjasti. Peiton alle piiloon vaan. :)

Se ensimmäinen kerta kun valvoin kuului ulkoa jonkinlaista 'läähätystää' ja suden ulvontaa. Siitä on jo kauan aikaa enkä muista yksityiskohtia.

Vierailija

V[quote]Unet

Star Duck - 10.04.10 10:39 (ID 504048) Tulihan Oletteko koskaan muistaneet unessanne, että "tämähän on unta!".

--------------------------------------------------

Juu, kerran kun olin kuuden vanha näin unta, että olin menossa kouluun, vaikken edes ollut vielä koulussa. Kävelin yksin kouluun, ja ajattelin, kun siinä oli joku ihme tunneli, että olen kävellyt tuosta joskus äidin kanssa, vaikken oikeasti ollut ikinä nähnyt koko paikkaa. Sitten menin sinne tunneliin, ja siihen mistä olin sinne tunneliin tullut, oli äkkiä kalterit, vai mitkä ne nyt on. Toisesta päästä tunneli romahti, ja jäin loukkuun. Sitten menin kyykkyyn, ja sanoin: (nimeni) Tämä on vain unta, tämä on vain unta, ja sitten heräsin.

Olen myös nähnyt yhden unen kolme kertaa, jossa meidäm perhellä oli vaaleanpunainen auto.

Nyt kerron unen, jonka ainakin yksi meidän luokan tytöistä haluaa aina kuulla. Sen nimi on MTV3:

Olimme perheeni ja napureideni kanssa Pärnyssä. Sitten oli aika myöhä, ja äiti lähetti minut ostamaan maitoa tai jotain vastaavaa. Sitten tuli pimeää, ja kello oli aika paljon. Kävelin kadulla, ja katsoin, kun tien toisella puolella oli jonkun matkan päässä aivan hirveän korkea puu. Ajattelin, että ei olisi mukavaa jos se kaatuisi päälleni. Se huojuikin jo uhkaavasti. Toisella puolellani oli joku penkki, jossa istui joku hyypiö. Se sanoi minulle, että suosittelen juoksemaan nopeasti, ellen halua että se puu kaatuu päälleni. Tietysti minä juoksin, lujaa jonkun pihaan. Sen talon omistaja huomasi minut, ja ihmetteli, että kuka minä olen. Sitten minä palasin hotellille, ja minua pelotti. Sitten minä kysyin äidiltä, etä milloin lähdemme pois. Äiti sanoi, että olemma vielä kaksi yötä naapureiden kanssa siellä, ja sitten kolme yötä serkkujen kanssa. Kerroin nähneeni ihmeellisen pitkän puun. Äiti vastasi ihan tyynesti, ettei se ole puu, mutta kaukaa katsottuna se vain näyttää puulta. Sitten äiti näytti, että siellä jossain vähän matkan päässä oli mistä lie tykinkuulista tehty rakennus. Sen päällä luki isolla MTV3. Minä kysyin äidiltä, että onko se turvallinen, ja että voiko se romahatta. Meidän hotellin vieressä oli autotie, ja tien toisella puolella oli Musta pörssi. Äiti vastasi, että se voi romahtaa. Minä kysyin sitten äidiltä, että ei kai ne mitkä lie tykinkuulat tänne asti tule, ja äiti vastasi, että vain Mustaan pörsiin asti. Minä säikähdin, ja me olimme yht'äkkiä postikortissa. Minä tähyilin sieltä kaukaista rakennusta, ja siinä luki tottahantoki MTV3. :).

Sittten toinen uni, joka on vähän outo, ja sen nimi on punaiset ja keltaiset:

Lensin jonkun vauvan, oudon tyypin ja kaverini kanssa todella ahtaassa puulentokoneessa, jota ei voinut ohjata. Sitten se laskeutui yhden järven eteen jonka edessä oli äkkiä kallio. Lentokoneessa oli sillä hetkellä vain minä naapurini, naapurini äiti, ja minun äitini. Sitten naapurini äiti huusi, tämä kallio on laho, äkkiä juostaan! Me ehdotimme naapurini kanssa, että juoksisimme toiseen suuntaan, mutta aikuiset huusivat, kun tämä kallio romahtaa, sirpaleet lentävät sinne päin. Me sitten tietysti juoksimme toiseen suuntaan, ja kun olimme turvassa, ja katsoimme taaksemme, näimme että aikuiset oli jäänyt sinne jonnekkin laholle kalliolle leikkimään kikulaudalla. Me menimme naapurini kanssa bussiin, ja siellä kaikilla oli keltainen kypärä päässä, ja se tarkoitti, että he olivat hyvien puolella. Sitten menimme yhteen kauppaan naapurini kanssa, joka oli vanhan tarhani vieressä, koska kaduilla kulki ihmisiä, joilla oli punainen kypärä päässä. Halusimme sinne kauppaan turvaan. Halusimme, että he lukitsisivat kaupan oven, mutta he eivät suostuneet siihen. Ne silti sitten lukitsivat oven, koska naapurini nappasi kaupan oven avaimet ja uhkasi viedä ne. Kaupassa muuten myytiin silmälaseja. sitten ne lukitsivat oven, mutta me lähdimme saman tien. Sitten menimme naapurini syntymäpäiville, ja minulla oli naapurini tekemä ihana pipo, sellainen sininen. Sitten minä sanoin naapurilleni, kun olimme menossa sisälle, on parempi, että sopeudun paremmin joukkoon, ja vaihdoin sinisen piponi samanleiseen, mutta se oli vain punainen. Sitten menimme sisälle, ja meille tarjottiin jotain kivikovia keksejä. Sitten menimme alas, ja touhusimme siinä jotain. Siinä jossain välikerroksessa, jota ei ollut oikeasti edes olemassa, oli valkoinen lakena kuivumassa. Sitten naapurini mummí tuli siihen eteemme, mutta me menimme lakanan taakse piiloon. Se naapurini mummi oli suunnilleen unessani tyhjäkatseinen, ja sillä oli punainen kypärä pässänsä. Minä kuiskasin naapurilleni, kun naapurini mummi oli mennyt, sillä oli punainen kypärä päässä. Naapurini melkein unessa pyörtyi. sitten menimme sinne alas, joka vaikutti meidän kodin alakerralta siellä vain oli iso lampi keskellä lattiaa. Sitten menin vessaan, ja sanoin, että minulla on salaisuus naapurilleni, ja äitini, joka oli paikalla, alkoi tivata, että hänkin haluaa kuulla sen.

se oli aika hullu uni. Joskus kun olin pienempi (5v.), minun pahin painajaiseni oli aina, että joku öykkäri tuli luokseni, ja pelotteli minua. Minä en tietenkään päässyt karkuun, ja kaikki pelkäsivät sitä myös. Minulla menee nukahtamiseen yleensä noin yksi tai kaksi tuntia, kun olen mennyt nukkumaan.

~Ankkatieturi- Aina ankkailemass

Ps. Oho, tulipa pitkä viesti 5308 merkkiä, kaikki mukaan luettuna.

Vierailija

Näin kerran sellasta unta että olin safarilla metsästämässä leopardeja sitten löysin niitä kolme yhdellä oli kolme keihästä sitten se lävisti miut niillä.Oli sitte vielä sellanen että härkä lävisti miut sen sarvilla.

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Unistakin on kyllä varmaan tehty ennen tätäkin topic, mutta vastataan kuitenkin nyt silti tähän.

Eli minä olen nähnyt joskus reilu viikko sitten sellaisen unen, jossa joku tuntematon ihminen sanoo minulle, että _Valko-Venäjä_ voittaa tänä vuonna (2010) Euroviisut. Tarkemmin en unta muista, mutta oleellisin asia tähän uneen liittyen lienee tuo itse sanoma mitä jo sanoin.

Eli katsotaan sitten (jo) ensi kuussa, että käykö uneni toteen.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Ankkafani315
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Meidän talossa on olohuone, jossa on iso ikkuna naapuriin päin. Sitä vastapäätä on pitempi sohva. Sen vieressä on telkku eri suuntaan, jota vastapäätä taas on lyhyempi sohva. Lyhyempää sohvaa vastapäätä on pitempi pöytä ja se iso ikkuna. Tämä kaikki muodostaa nelikulmion.

Kerron nyt yhdestä unestani joka tapahtui juuri tässä paikassa.

Oli myöhäinen ilta, klo varmaan 01.00. Istuin erään kaverini kanssa, jota en vuosiin ole nähnyt, lukemassa kirjastosta lainattua tietokirjaa suuremmalla sohvalla. Kirjan teksti oli omituista, en saanut siitä selvää mutta ymmärsin jostakin syystä kuitenkin, mitä siinä kerrotaan. Aukeama jota juuri sillä hetkellä selailimme selitti joistain myrkkysammakoista joiden silmät muuttuvat eräässä vaiheessa timateiksi. Kuvatkin olivat epäselkeitä. Ainoa asia mikä koko kirjassa oli selkeätä oli skorpionin kuva josta ei kyllä kerrottu mitään.

Hetken kuluttua kaverini katsoi suurta ikkunaa päin ja sanoi: "Hei katsopas, eikös nuo olekin tomaattisilmät?" Katsoin itsekin ja ulkona oli ihan hämärää. Mutta melkein heti ikkunan takana seisoskeli kiiluvana rupiinisilmäinen sammakko. Olin ihmeissäni että Suomessakin oli jotain tuollaisia otuksia. Mutta eniten minua kummastutti kaverini sanonta "tomaattisilmät". Nehän olivat timantteja?

Huomasin melkein peräperää että viistosti minun vasemmalla puolellani sohvan takana seisoi joku. Tai jokin. En saanut selvää kuka tai mikä se oli, vain sen että meitä tuijotti iso, mustanpuhuva hahmo jossa ei yksinkertaisesti näkynyt yksityiskohtia. En siis katsonut "siihen" suoraan vaan silmäkulmasta ettei /se/ huomaisi minua, pelotti. Katsoin kaveriini päin, ja ennen kuin ehdin suutani avata, hän pudisti päätään. Silloin ymmärsin, että hän tiesi /sen/ läsnäolon koko ajan ja siitä johtui se sanonta tomaattisilmät. Yht'äkkiä tuntui, kuin hän olisi kuiskannut 'iso musta'! Istuimme siinä sitten ikkunaan päin eikä kukaan meistä sanonut sanaakaan.

Niin tuijotin aloillani koko yön ajan kaverini ja Ison Mustan kanssa "tomaattisilmiä".

Unen näin muutama vuosi sitten.

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Unet

Donald-91 - 10.04.10 12:22 (ID 504135) Unistakin on kyllä varmaan tehty ennen tätäkin topic, mutta vastataan kuitenkin nyt silti tähän. Eli minä olen nähnyt joskus reilu viikko sitten sellaisen unen, jossa joku tuntematon ihminen sanoo minulle, että _Valko-Venäjä_ voittaa tänä vuonna (2010) Euroviisut. Tarkemmin en unta muista, mutta oleellisin asia tähän uneen liittyen lienee tuo itse sanoma mitä jo sanoin. Eli katsotaan sitten (jo) ensi kuussa, että käykö uneni toteen.

Alexander Rybak:han oli syntynyt Valko-Venäjällä. :O

Yleensä kun sanon ennen nukkumaanmenoa, ettei saa nähdä painajaisia en näe. Kerran kun unohdin sanoa sen, näin painajaisia. :D

Vierailija

Nään eniten unta siitä, että oon päiväkodis ja koko talo paloi sit mä putosin kuiluun ja päiväkoti-täti Raili heitti köyden ja sain siitä otteen, mut tuli katkas köyden ja putosin tulipalo-kuiluun. Pienenä itkin heti kun olin heränny ja oon nyt tottunu siihen uneen enkä enää itke. Oon 8 ja itkin heti sen unen jälkeen kun olin 5. eli 3 vuotta sitten itkin siitä unesta monta kertaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat