Kasvit ja viherpeukalointi / puutarhanhoito

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Kaikki kasveihin, puutarhanhoitoon, viherpeukalointiin, kaikki jollain tavalla kasveihin liittyvä keskustelu tänne.

Olen kiinnostunut itse jonkun verran varsinkin puutarhan kasveista. Meillä onkin kohtalaisen suuri piha.

Kysymyksiä keskustelun vauhdittamiseen:

-Mitä kasveja teidän pihassa kasvaa?

-Onko teillä kasvihuone tai kasvimaa?

-Tunnetko kasveja hyvin?

-Pidätkö itse viljellyistä hedelmistä, marjoista, vihanneksista ynnä muista?

Kommentit (13)

Vierailija

Lainaus:
Re: Kasvit ja viherpeukalointi / puutarhanhoito

Tri £uromie$ - 10.04.10 01:06 (ID 504150) Mansikat on hyviä

niin onkin

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Kasvit ja viherpeukalointi / puutarhanhoito

roope ankka 100 - 10.04.10 01:54 (ID 504194)
Lainaus:
Re: Kasvit ja viherpeukalointi / puutarhanhoito Tri £uromie$ - 10.04.10 01:06 (ID 504150) Mansikat on hyviä
niin onkin

Niin on.

supi100

Sohvis
Seuraa 
Liittynyt2.7.2009

Todella hyvä topic! Tälläistä täällä ei ole vielä ollutkaan.

Muille edellä vastanneille haluan vain sanoa, että tuollaiset "Mansikat on hyviä" ja "Niin on."- tyyliset viestit ovat turhia ja mielestäni eivät kuulu tälläiseen asialliseen topiciin. Jos haluaa vastata tuollaisia tynkäviestejä, niin se kannattaa tehdä sitten sellaisessa topicissa, joka ei nyt ole niin asiallinen...

Puutarhanhoito on meidänkin perheessä lähellä sydäntä ja joka kevät sitä odottaa,että mitä sieltä maasta nousee. Vaikka asutaankin kerrostalossa, niin kyllä tuonne pihalle saa kolme kukkapenkkiä, jonne saa aina jotain pistettyä, itsekin olen sinne kerran kasvattanut jotain siemenistä ja sitten,kun se jokin, en muista sen nimeä, niin kasvoi tarpeeksi isoksi, niin siirsin sen sitten pihalle ja siellä se sitten kasvoi jonkin aikaa.

Oma puutarha on tietysti aina parempi kuin tälläinen kerrostalon pihan pikku puutarha....

Vierailija

Kysymyksiä keskustelun vauhdittamiseen:

-Mitä kasveja teidän pihassa kasvaa?

-Onko teillä kasvihuone tai kasvimaa?

-Tunnetko kasveja hyvin?

-Pidätkö itse viljellyistä hedelmistä, marjoista, vihanneksista ynnä muista?

Vierailija

Meidän pihallamme kasvaa/kasvoi porkkanaa, salaattia, mustaherukoita, punaviinimarjoja, omenoita, karviaisia ja ennen kasvoi luumuja ja kirsikoita.

Meillä on/oli kasvimaa, en nyt tiedä millainen se on talven jälkeen. ;D Ensimmäisen kerran istutimme sinne jotain pari vuotta sitten ja tuli kaikenlaisia juureksia. Hyviä oli.

Lisäksi isomummillani(joka valitettavasti menehtyi vuosi sitten)oli perunoita, mutta ne eivät enää kasvaneet kun niihin iski perunarutto. Tilalle pystytettiin sitten myöhemmin autotalli. Paikka rauhallisella joen rannalla, ja siellä kasvaa vielä paljon kukkia, marjoja ja muita hyviä luonnonantimia.

Kasvit ovat minulla hyvin tiedossa.(Kai?) En ole kyllä sittenkään yhtään varma...

Hedelmät ja marjat, etenkin mansikat ovat hyviä, ne hivelevät makunystyröitä! Lisäksi meidän pihan marjoista tehdään sekamehua, joka on todella hyvää, mutta sitäkin parempaa on meidän omenoista tehty omenamehu. Viime kesän omenasadoista sai n.50 pulloa herkullista omenamehua, josta lähtee makeannälkä mennessään.

P.S. Ei tästä viestistä kyllä näin pitkä pitänyt tulla, mutta eihän siitä koskaan mitään haittaa ole. 1178 merkkiä!

P.P.S. Tämä on mahtava topic!

Ciao!

Vierailija

Meidän pihallamme kasvaa/kasvoi porkkanaa, salaattia, mustaherukoita, punaviinimarjoja, omenoita, karviaisia ja ennen kasvoi luumuja ja kirsikoita.

Meillä on/oli kasvimaa, en nyt tiedä millainen se on talven jälkeen. ;D Ensimmäisen kerran istutimme sinne jotain pari vuotta sitten ja tuli kaikenlaisia juureksia. Hyviä oli.

Lisäksi isomummillani(joka valitettavasti menehtyi vuosi sitten)oli perunoita, mutta ne eivät enää kasvaneet kun niihin iski perunarutto. Tilalle pystytettiin sitten myöhemmin autotalli. Paikka rauhallisella joen rannalla, ja siellä kasvaa vielä paljon kukkia, marjoja ja muita hyviä luonnonantimia.

Kasvit ovat minulla hyvin tiedossa.(Kai?) En ole kyllä sittenkään yhtään varma...

Hedelmät ja marjat, etenkin mansikat ovat hyviä, ne hivelevät makunystyröitä! Lisäksi meidän pihan marjoista tehdään sekamehua, joka on todella hyvää, mutta sitäkin parempaa on meidän omenoista tehty omenamehu. Viime kesän omenasadoista sai n.50 pulloa herkullista omenamehua, josta lähtee makeannälkä mennessään.

P.S. Ei tästä viestistä kyllä näin pitkä pitänyt tulla, mutta eihän siitä koskaan mitään haittaa ole. 1180 merkkiä!

P.P.S. Tämä on mahtava topic!

Ciao!

//Mitä ihmettä! Painoin vain kerran Lähetä-nappia ja viestejä tuli kaksi! Nyt en kyllä ymmärrä!

Vierailija

Noniin, yhden lauseen viestit saa kyllä lähteä veks. Tri euromies, opettele perustelemaan vastauksesi.

Pihassa meillä ei kyllä mitään kasva, mutta huoneeni lipaston päällä kasvaa tällä hetkellä yksi, noin 15 cm pitkä rakas ja piikikäs kaktukseni, jouluna saatu "minikuusi", joka on noin 22 cm korkea, sekä ennen pääsiäsitä laitetu rairuohoni, joka on tällä hetkellä mitoissa 10 cm.

Kaikkia kastelen säännöllisesti, illalla ja aamulla. Eniten rakastan kaktustani noista mainitsemistani ?.

- Lohis

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Kasvit ja viherpeukalointi / puutarhanhoito

supi100 - 10.04.10 02:05 (ID 504202)

Lainaus:
Re: Re: Kasvit ja viherpeukalointi / puutarhanhoito

roope ankka 100 - 10.04.10 01:54 (ID 504194)
Lainaus:
Re: Kasvit ja viherpeukalointi / puutarhanhoito Tri £uromie$ - 10.04.10 01:06 (ID 504150) Mansikat on hyviä
niin onkin

Niin on.

supi100

ei niin hyviä kuin metsämansikat ;)

Vierailija

Tämä topic onkin vajonnut jo todella syvälle...

Kasvatin kesällä kurpitsaa, josta tein tänään Halloween- lyhdyn. Kurpitsa painoi 10,6 kg.

Vierailija

Kun olin pieni, vanhemmat ostivat mulle aina silloin tällöin oman kukan/kasvin, jota sain aina hoitaa. Pari vuotta sitten, he ostivat mulle kahtena kesänä peräkkäin minitomaatit, joita kastelin ja seurasin tomaattien kypsymistä. Hidasta puuhaa se oli, mutta ei mennyt rahaa kaupasta ostamiseen. Vanhempani eivät enää osta mulle tomaatteja ( joka on harmi ), koska ne kuulemma kasvavat liian isoiksi ja painaviksi.

Muutan 2011, ja vanhemmat ovat monta vuotta suunnitelleet, että tulevan tontin pellolle tehdään kasvimaa, jossa kasvatetaan tomaatteja ja mansikoita. (:

? Libel. Ei mikä tahansa sudenkorento!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat