Keräily - topic

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Eli tämä olisi yleisesti keräilyä varten, ei pelkkiä Ankkoja varten. Eli keräilettekö esim. jotain kirjasarjaa, figuureita, lehtiä, mitään muuta?

Itse keräilen jalkapalloon ja Digimoniin liittyvää asiaa. Käyn kirppareilla ja peliliikkeissä mistä saa pelejä ja elokuvia halvalla.

Jos tälläinen topic on kuitenkin jo olemassa, tämän voi laittaa lukkoon, koska silloinhan tämä on turha. ;D

-Lohis

Kommentit (7)

Vierailija

Juu näitä on kyllä paljon mutta tuen kuitenkin tätä topiccia koska olen itse aika moinen "hirmu" keräilemään...

Keräilen postimerkkejä, kolikoita ja tietenkin Aku Ankkaa ...

Kirjoitan uudestaan myöhemmin koska nytten minulla on pikkuisen kiire...

Lillen-Positiivisuus on voimaa-

Vierailija

Ainiin, itsekkin tulee joskus postimerkkejä nappailtua. Meillä nimittäin on sellainen vanha kansio.. Siinä on postimerkkejä ulkomailta, mutta suurin osa on tippunut pois ja kadonnut sitä myötä 8((

- Lohis

Touhula
Seuraa 
Liittynyt25.8.2008

Minä kerään sarjakuvia. Tietenkin luen ne kaikki(joitain lukuunottamatta). Aku Ankoista tavoitteenani ei ole kerätä mitään täydellistä kokoelmaa, mutta kaikista suhteellisen helposti saatavilla olevista julkaisuista (esim. AATK teema, satasivuiset, jumbo, Iines pokkari) olen ajatellut ostavani vähintään yhden kutakin. Ei kaikkia jaksa ostaa. Muita sarjakuvia joita luen (ja myös keräilen) on pääasiassa Tex Willerit, eli niistä ostan jokaisen erikoisnumeron nykyään. Lisäksi haalin divareista vanhempia lehtiä, mitä minulla ei vielä ole. Myös Korkeajännitys ja Ken Parker on ollut jonkin asteisessa keräilyssä, mutta jokaista julkaisua en osta.

Hankin myös luettavaksi historiasta (pääasiassa toinen maailmansota nyt ollut kohteena) kertovia kirjoja. Eli tavallaan siis kerään niitäkin. Ostan kirjoja usein pokkarimuodossa (=huomattavasti halvempia kuin suuret kovakantiset) tai sitten jotain halvempia kirjoja. Harvemmin kalliimpia, niitä saan usein vaikkapa joululahjaksi.

Minulla on myös jonkin verran postimerkkejä, mutta en minä niitä kerää. Joskus keräsin eri maiden eurorahoja, mutta ne jotenkin salaperäisesti livahtivat vähin erin kauppoihin myöhemmin... No, ei niitä paljon ollutkaan. Olen kerännyt myös jääkiekkokortteja joskus vuosia sitten, pari kansiota niitäkin taitaa olla. Pokemon yms. kortteja en ole onneksi kerännyt, silloin joskus niitä tuntui jokainen ostavan ja kouluunkin tuotiin näytille yms.

Vierailija

Minä keräilen kaikkia Ankkajulkaisuja. Että en muuta, mutta rahaa sitä menee siinäkin kyllä aikalailla.

Muistan kyllä sen, kun näilläkin seuduin vuosia sitten kaikki pölisivät Pokemon- Duel Masters- ja vaikkamistämitälienevätkään-korteista. Niitä piti kaikkien keräillä ja esitellä joka paikassa, mutta onneksesi en mennyt touhuun mukaan. Yksikin Pokemonkorttipakkaus, jossa on 10 korttia, maksaa jopa 5,90, jos oikein muistan. Sillä saisi jo Taskarin, ja ylikin jäisi rahaa. Huh huh, onnekseni en koskaan ole niistä ollut kiinnostunut. Hirveää rahan haaskausta.

OP kuittaa.

Vierailija

Nonniin nytten on minulla aikaa kirjoittaa hieman pidempi teksti .

Postimerkit: Olen kaksi vuotta keräillyt postimerkkejä ja tällä hetkellä niitä on "aika" paljon. Pääkeräilyni on Suomen postimerkkejä ajalta 1856-1965 sitten keräilen myös Neuvostoliittoa, Saksaa, Ruotsia, Norjaa, Tanskaa, Unkaria, Tsekkoslovakiaa ja Romaniaa. Muistakin pikku maista löytyy mutta en oikein niitä keräile.

Rahat: Keräilen rahoja siis kolikoita suomesta ajalta 1860-1956 , mutta tämä keräily on kakkoskeräily postimerkkejen jälkeen...

Akut: Siis Aku Ankkan julkaisuista keräilen AATK, Numerot 1-10 Roope-Setiä ja muita kovakantisia.

Simpsonit: Tältä aihealueelta keräilen ainoastaan tuotantokausia joita minulla on numerot 4-12.

Siinä ovat minun keräilyni...

Muuten jos olet yhtään kiinnostunut aloittamaan postimerkkeilyn annan mielelläni neuvoja jne. koska se laji on nuorten puolelta melkein pois kuolemassa...

Lillen-Positiivisuus on voimaa-

Vierailija

Pokemonkortteja en minkään kerää. Hirveä villitys yhteen aikaan oli täälläkin. Onneksi en siihen kuuden euron ansaan langennut.

Digimonistakin keräilen pääosin niitä figuureja, sellaisia pieniä, joita ei myydä enää kaupoissa, vain esimerkiksi toreilla ja kirpputoreilla, niitä on sitten kun saa nin hauska laittaa järjestykseen kirjahyllyn ylimmälle tasolle. ;D

- Lohis

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat