Tekniikan ihmemaailma

Seuraa 
Liittynyt2.7.2009

Tämä topic on tarkoitettu emotopiciksi kaikenlaiselle tekniikalle. Tämän topicin aihealueita ovat mm:

Autot, moottoripyörät ja muut kaksipyöräiset, polkupyörät, veneily, lentokoneet, liikenne (junat, raitiovaunut, bussit..), viihde-elektroniikka, tietotekniikka ja muu elektroniikka.

Tässä topicissa voit keskustella, kysyä ja kommentoida kaikkea tekniikkaan liittyen.

KYSY TEKNIIKASTA:

Tässä topicissa voit myös kysyä kaikkea tekniikkaan liittyen. Jos sinulla on ongelmia tai kysymyksiä, niin kysy täällä, niin varmasti joku osaa vastata.

Idean isä: Late 98

Kiitän tässä myös kaikkia niitä, jotka ovat olleet mukana ideoimassa tätä topicia tuolla Topic?- topicissa.

Laitan tähän näin alkuun muutamia aloituskysymyksiä:

1) Mikä on lempiautomerkkisi

2) Minkälainen olisi lempiautosi?

3) Onko sinulla skootteria,moottoripyörää,polkupyörää tai muuta? Minkälainen se/ne on/ovat ja mikä siinä on hyvää ja mikä huonoa?

3) Mikä on paras elektroninen vempele? esim. tietokone? Miksi?

4) Mikä on parasta tekniikassa?

Nuo olivat vain johdattelukysymyksiä.. kaikesta voi puhua, mikä vain liittyy tekniikkaan.

Iloisia keskusteluhetkiä tekniikan parissa!

Kommentit (13)

Don McAnkka
Seuraa 
Liittynyt26.10.2009

Suorastaan _erinomainen_ topic!! : ))) Tekniikka on sydäntäni lähellä.

Kysymyksiin vastaan:

1) Tätä ei tarvitse miettiä! Mercedes-Benz! ;D

2) Varmaan Mercedeksen CL- sarjan tyyppinen (iso) coupé ilman B- pilaria... Tai tilava farmari-neliveto, kuten Volvo XC70... :P Tai _oikea_ maasturi, kuten M-B G...

3) Polkupyörä...

3) toisen kerran, varmaan kohta 4, otaksun... 4) Varmaankin kosketusnäytölliset puhelimet/ mp3- soittimet... :P

Tämä on kohta 4), eli otaksun sen olevan kohta 5. 5) Varmaankin... Öäyh... Hmmm... En osaa selittää, tekniikka on sekä kiehtovaa että hyödyllistä, en keksi parempaa selitystä... : D

Laitan ensimmäiseeksi juttua autosta, ne kun ovat kiehtoneet minua koko elinikäni...

Nykysin ns. SUV- maasturit, eli kaupunkimaasturit yleistyvät huimaa vauhtia. Ihmettelen, miten niitä edes luokitellaan maastureiksi? Neliveto löytyy useimmista ja maavaraa on kohtuullisesti, mutta maastureita ne eivät ole!

Laitetaan vaikka BMW X3 ja Land Rover Defender samalle viivalle... BMW voittaa maantieominaisuuksissa, mutta on maastossa avuton. Lantikka kulkee lähes missä tahansa. : /

Moottoripyöriin en ole juurikaan tutustunut, mutta kyllä niistä jotain ymmärrän. ;D

Jatkuu...

//: lupuhullu8:

Lainaus:
Iloisia keskusteluhetkiä tekniikan parissa!

Don McAnkka
Seuraa 
Liittynyt26.10.2009

Eikös tämän topicin idea ole keskustella TEKNIIKASTA, kuten autoista, mopoista, viihde-elektroniikasta, junista yms. Eli EI pelkästä elektroniikasta, roope setä!

Vierailija

Kiva, että sitten perustit tämän topan, Sohvaperuna.

Tällaista toppaa sivut ovatkin tarvinneet. (Tai ainakin minä:D) Toivotaan että keskustelu pysyy asiallisena, ja ettei tämä toppa aivan heti vajoaisi "Topicmeren" pohjalle.

Tarvitsisinkin näin alkajaisiksi hieman apua! Minulla on nokia 5070 puhelimenani. Se on aivan normaali, palikkapuhelin. Ei siis kosketus näyttöinen, simpukka tai liukukantinen.) Kun puhelimesta on puhelimesta on näppäinlukko pois, ja painaa jotakin numeroa, tulee esiin valkoinen näyttö, jossa lukee juuri kirjoittamasi numero. alla näkyy valinnat vasemmalta oikealle: Valinnat, Tallenna ja Pyyhi. Onko tuossa tilassa mahdollista kirjoittaa kirjaimia? Valinnoissa ei puhuta mitään numeraalinäppäimistän vaihdosta, tilaan jossa voisi kirjoittaa kirjaimia. Minun olisi nimittäin tarve kirjoittaa siihen kirjaimet: DSA. alla on epäsuora linkki siihen, minkä takia näin olisi tehtävä:

mbnet.fi/nettijatkot/2010/04/

Siistiä, eikös?

-Late98-

P.S valitse kohta, jossa lukee artikkeli:"Ilmainen navigointi kaikkiin puhelimiin"

Vierailija

1) Toyota.

2) Chevrolet Corvette.

3) Kesällä jonkinlainen mopo olisi tarkoitus isosiskoni kanssa ostaa ja pyörä kyllä löytyy. Bomber Tunturi.

3) Tietokone. Huvia ja hyötyä täynnä kun on.

4) Voi jakaa tietoa ympäri maailmaa.

Sohvis
Seuraa 
Liittynyt2.7.2009

Itse en tiedä, miten tuossa tilassa voi kirjoittaa kirjaimia, joten en voi auttaa. Sorry.

Itse olen ryhtynyt katselemaan uutta polkupyörää, koska edellinen jäi pieneksi. Pyörän pitäisi olla 28" ja mielellään 3-7-vaihteinen, lokasuojalla varustettu menopeli ja väritykseltään se voisi olla mielellään musta tai harmaa.

Muutaman pyörän löysin netistä ja tässä olisi yksi:

Raleigh C3000-harmaa

3-vaihteinen, erityisesti kaupunkikäyttöön soveltuva pyörä, jossa vaihteiden vaihtaminen käy todella helposti pienellä ranneliikkeellä.

Tuo olisi hyvä, että se toimisi hyvin kaupunkiajossa, koska täällähän sitä paljon ajellaan. Pyörän merkillä ei ole oikein mitään väliä, mutta hintahaitari pitäisi olla alle 300 euroa. Tuo ylläoleva esitelty pyörä maksaa 299 euroa eräässä kaupassa.

Vierailija

Oijee tätä on odotettu!:)

1. volvo volvo aha aha volvo volvo ja nissan

2.volvo xc60 ja nissan GTR

3.pyörä on. alamäkheen 70 joustohaarukalla varustettu ja 27 vaihetta ja kilometrejä tälle kesäle 700.

4.hissi. ilman sitä ei pääsis nii nopesti mäen pääle

5.

A r s k a
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Vaikka en nykyajan tekniikasta juurikaan ole perillä, ja ehkä juuri sen takia vastaan tähän topiciin ehkä useamminkin kuin kerran. Etenkin kun koulut alkaa, niin ei tarvitse olla ihan pihalla kun muut höpisee uusista tekniikan ihmeistä.

Erinomainen topic, hyvin laaja ja aiheellinen keskustelun aihe etenkin nykypäivänä. Kymmenen pistettä kymmenestä antaisin tähän topiciin.

Mutta kysymyksiin (ja minun vastauksiini niihin)

1) Saab tietysti. Myös Volkswagen ja Toyota sijouttuvat kolmen parhaan joukkoon.

2) Jonkin edellämainituista automerkeistä-merkkinen sähköauto, mieluiten neliovinen sedan.

3) Minulla on polkupyöriä (3 kpl) Vanhin pyöristäni on siltä ajalta kun minulla oli apupyörät polkupyörässäni, toinen vähän alle 20-tuumanen sininen Tunturi Bomber. Uusin on viime kesänä ostettu 26-tuumanen Tunturi Bomber.

4) Digikamera. Pidän kuvaamisesta, ja kameravalikoima on tänä päivänä erinomainen.

5) Parasta tekniikassa on se, kun se toimii. Tosin liika tekniikka ei ole minun makuuni, esimerkiksi 70- 80- ja 90-lukuisissa autoissa oli ihan tarpeeksi erilaisia toimintoja kojelaudassa, siksi pidänkin enemmän vanhemmista autoista kuin uusista.

No, asiaan: Uutisissa on nyt uutisoitu kovasti siitä että tänä syksynä sähköautot tulevat Suomenkin markkinoille. Toivottavasti myös latauspisteitä tulee tarpeeksi ja valikoima on tarpeeksi laaja. Harmi vain kun ne maksaa niin paljon. Parasta on kuitenkin se, että sähköautoja tehdään myös Suomessa, Uudessakaupungissa.

Toivottavasti myös linja-autoliikenteeseen tulee mahdollisimman nopeasti vähäpäästöisimpiä busseja.

Miten muuten on, vähentyikö kotimaanlentojen määrä Suomessa vai ei? Minulta se jäi vähän epäselväksi, kun jossain uutisoitiin uusistakin lentoreiteistä. Saattaa myös olla, että käsitin väärin.

-Ankkaetsivä

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat