Uutis-Ankka

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Tässä topicissa on ideana että kerään tietyn määrän reporttereita jotka kirjoittavat minulle artikkeleita jostain uutisista , lehti ilmestyisi kerran viikossa (sunnuntaina ehkä) Off-topicissa ja tässä topicissa . Artikkeli jonka lähetätte ei pakosti julkaista lehdessä , riippuu laadusta ja itse uutisesta.

Säännöt:

1 Uutista _EI_ saa _KOPIOIDA_ mistään.

2 Uutinen ei saa kertoa mistään juoruista tai jonkun popsensaation meikkivinkeistä.

3 Uutinen tulisi siis oltava esim. kuin tuo tulivuoren purkaus Islannissa jne.

4 Pyrkikää oikein kirjoitukseen koska en muuta tekstiä vaan siten että kirjoitan artikkelin alle artikkelin kirjoittajan.

Aluksi haluan että ne jotka haluavat reportteriksi saavat kirjoittaa pienen artikkelin jostain uutisesta , jonka jälkeen kerron että ketkä kelpuutetaan mukaan.

Ensimmäinen lehti julkaistaan ensiviikon suunnuntaina koska olen poissa tämän viikonlopun jos tietenkin reportereita löytyy.

Sivut

Kommentit (742)

Vierailija

Tuplat siksi että se on minulle helpompaa pitää listaa ketkä ovat reporttereita ...

Reportterit:

SuperÄijä

Manga-Ankka

*Kultu*

Lillamyy

Fort Tripla

Fergus McDuck

Late 98

One Piece

ZZZZZZZZZZZZ (Multi-Zeta)

Aku Ankka-julkaisuiden arvostelija:

One Piece

Muiden asioiden arvostelija:

CrazyDuck 12

Televisio ohjelmien arvostelia:

Kaisakoo

Muiden Sarjakuvien arvostelia:

Fort Tripla

Tiedotus: Arvostelia paikat ovat nytten täynnä.

Vierailija

Voisin pyrkiä reportteriksi. Kirjoitan tähän pienen artikkelin, odottakaa hetki...

Okei, tääsä tulee:

Jet-virtaukset ovat tärkeä tekijä tuhkapilvien leviämisessä

Tällä hetkellä Islannista levinnyt tuhkapilvi on noussut kahdeksan kilometrin korkeuteen. Seitsemästä kuudentoista kilometrin korkeuteen esiintyy nopeita Jet-nimisiä ilmavirtauksia. Virtauksen nopeus on noin 30–120 kilometriä sekunnissa ja leveys jopa satoja kilometrejä. Niiden muodostumista ohjaa Auringon lämpösäteily.

Koska tuhkapilvi on levinnyt virtausten esiintymisalueelle, ne voivat hyvinkin kuljettaa tuhkaa nopeasti paikasta toiseen. Asiantuntijoiden mukaan on mahdollista, että Jet-virtaus kuljettaisi tuhkapilven joutuisasti Suomen yli, mutta pahimmassa tapauksessa virtaus heikkenee Suomen kohdalla ja tuhka leijuu suoraan alas. Tämä ei kuitenkaan vaikuta todennäköiseltä.

Tuhka ei sekoitu helposti sadepilviin, koska niitä esiintyy korkeintaan noin viiden kilometrin korkeudessa. Jet-virtauksen mukana tuhkapilvi voi levitä hyvinkin laajalle, jos purkaus jatkuu pitempään.

*

Vierailija

Haluaisin reportteriksi, jos vain kelpaan. :)

Eli täytyykö aiheden olla totta, vai voiko ne keksiä tästä pienestä päästä. Ja muuten aikas hauska topic ja kannatan suuresti!

:) Toivottavasti voin olla reportteri!

Vierailija

Tuohon minun on valitettavasti sanottava SUURI EI , siis tarkoitan että aiheiden on oltava totta , mutta eiköhän se ole mahdollista että pääset reportteriksi mutta varmistan asian vielä kun olen lukenut tuon sinun artikkelin jälkeen.

HUOM. jos ette pääse voitte aina yrittää uudestaan siten että kirjoitatte uuden artikkelin...

Vierailija

Minä haluaisin reportteriksi! Olen joskus haaveillut toimittajan urasta, ja siksi tämä sopii minulle prikulleen! Tosi hyvä topic! Miten sinä keksitkin niin hyviä topiceja.

Ciao!

//Ajattelin pistää tähän artikkelini:

Kai urheilusta saa tehdä? No onhan siitäkin uutisia joten teen siitä:

Sm-liigan pudotuspelit ovat nyt jo melko pitkällä ja molemmilla ottelusarjoilla on nyt lukemat 2-2.

Kalpan ja HPK:n tiukka taistelu eilen päättyi jatkoerässä HPK: lle 3-2. Laakkosesta tuli joukkueen sankari tehdessään voittomaalin.

(1-0 Mikko Mäenpää YV HPK, 1-1 Iiiro Pakarinen YV Kalpa, 2-1 Jani Honkanen HPK, 2-2 Tommi Miettinen YV Kalpa, 3-2 Janne Laakkonen HPK. Lähde: www.hpk.fi)

Illan toinenkin ottelu TPS-JYP, oli tasainen, ja meni jatkoerään. TPS vei ottelun kuitenkin Erkinjuntin maalilla. (1-0 Jarkko Hattunen TPS, 1-1 Sami Vatanen JYP, 1-2 Ossi Louhivaara JYP, 2-2 Ville Vahalahti TPS, 2-3 Ossi Louhivaara JYP, 3-3 Lee Sweatt TPS, 4-3 Antti Erkinjuntti TPS. Lähde: www.sm-liiga.fi/ottelut/raportti/61290.html)

Uudestaan:

Ciao!

SuperÄijä
Seuraa 
Liittynyt27.12.2009

Minä liityn reportteriksi (siis jos minut kelpuutetaan).

ETELÄ-KOREAN GP 2010:tä EI SITTENKÄÄN PERUTA

F ykkösten kaupalliset oikeudet omistava Bernie Ecclestone on vahvistanut, ettei Etelä-Korean GP:tä peruta. Pitkään on pidetty varmana GP:n perumista, mutta Ecclestone on vakuuttunut radan valmistuvan 24.lokakuuta ajettavaan kisaan.

"Varikkoalue, mediakeskus, kaikki on valmista. Se on kalenterissa ja ajetaan aivan varmasti."

Kilpailu ajetaan Yeongamin radalla, ja radan on suunnitellut Herman Tilke, joka on suunnitellut myös muut uusimmat radat, kuten Singaporen, Bahrainin ja Kiinan radat.

Vierailija

Ok. Voisin kirjoittaa... Vaikka siittä Puolan tapaturmasta, missä presidentti ym. kuoli. Käykö?

:) Olen pitkään halunnut reportteriksi ja nyt se on ehkä mahdollista.

Vierailija

Juu siis kaikesta paitsi ehkäpä viihde uutisista saa kirjoittaa , tai siis kyllä niistäkin saa mutta en kelpuuta sellaista lehteen niin siksi säännöissä lukee että EI saa.

Lillen-Positiivisuus on voimaa-

Ps. Kiitos Manga-Ankka kehuista.

Vierailija

Niin, siis kelpuutat reportteriksi. Vai?

Tähän tulee Puolan lentotapaturmasta:

Lentäjä ei uskonut varoituksia vaan jatkoi itsepäisesti matkaa ja se johti 97 matkustajan kuolemaan. 88 kuului Puolan delegaatioon. 9 Puolan merkkihenkilöistä kuului noiden joukkoon.

Ja he olivat

Lech Kaczynski (Presidentti)

Maria Kaczynska (Presidentin vaimo)

Mariusz Kazana (Ulkoministeri)

Aleksander Szczyglo (Entinen puolustusministeri)

Andrzej Kremer (Varaulkoministeri)

Slawomir Skrzypek (Keskuspankin johtaja)

Wladyslaw Stasiak (Presidentin kanslian johtaja)

Franciszek Gagor (Asevoimien komentaja)

Tadeusz Buk (Maavoimien komentaja)

Tupolev Tu- 154M -matkustajalentokeesta tietoja

Matkustajamäärä: 160- 180

Koneen pituus: 47, 9 metriä

Siipien kärkiväli: 37, 55 metriä

Lentonopeus: 850 km/ h

Epäonnen konetyypit:

Boeing 737: 146 vakavaa turmaa

Tupolev 154: 66 vakavaa turmaa

Boeing 747: 48 vakavaa turmaa

Lainaus alkuperäisestä:

1. Puolan presidenttiä ja hänen seuruettaan kuljettanut Tupolev Tu- 154 - matkustajalentokone lähestyySmolenskin lentokenttää noin kello 12 Suomen aikaa.

2. Lentäjille on ehdotettu erittäin vaikeiden lento- olosuhteiden takia laskeutumista Minskiin tai Moskovaan. Pilotti päättää itsepintaisesti laskeutua Smolenskiin.

3. Kone yrittää laskeutumista kolme kertaa. Neljännellä kerralla kone osuu puiden latvoihin runsaan kilometrin päästä kiitoradasta.

4. Kone lentää vielä muutamia satoja metrejä, syöksyy lopulta maahan metsän keskelle ja syttyy tuleen. Koneen runko katkeaa kolmeen osaan.

5. Iskeytymispaikka on noin puoli kilometriä ennen kiitoradan kynnystä. Sää lentokentän alueella on hyvin sumuinen.

Alkuperäinen: Aamulehti 11. 04. 2010

Muokannut: Lillamyy

:) Toivottavasti tuo lainaus alkuperäisestä, ei vaikuta paljoa arvosteluun.

Vierailija

Pyrin reportteriksi. Mutta vaikeahan se aihe on keksiä, kaikesta on kirjoitettu paitsi jos on jotain suurta. Eli lyhyesti sanottuna: saako mukailla lehden artikkelia muttei kirjoittaa ihan samanlaista tekstiä?

Vierailija

Siis tunnen kyllä näin pitkälle aika hyvin kaikki käyttäjät ja uskon että kaikki teistä reportteriksi pääsee mutta kerron sen vasta kun olen lukenut teidän artikkelinne niin tiedän minkälaista on teiltä tulossa...

//: Juu eiköhän se tässä alussa onnistu mutta sitten kun lehteen alatte kirjoittaa artikkeleitä voin tietenkin vain julkaista yhden artikkelin per aihe ja silloin tietenkin valitsen minun nähdäkseni parhaan.

///: Ensimmäiseksi reportteriksemme on valittu SuperÄijä , juuri tuollaista tekstiä tässä alussa kaivataan, ei liian pitkää ,mutta kuitenkin kaikki asia mukana.

SuperÄijä
Seuraa 
Liittynyt27.12.2009

Laitan ensimmäisen artikkelin tännekkin, pelkään lillenin muuten missaavan sen, sillä viestejä tulee tänne tiuhaan tahtiin. Artikkelini on lyhyt, ja julkaistavat artikkelini tulevat olemaan PALJON pidempiä.

Ai niin, yksi kysymys; Kun "lehti" julkaistaan esim. Off-topicissa, niin kai artikkelien perään laitetaan kuka sen on tehnyt? Esim. Artikkelini jälkeen.

ETELÄ-KOREAN GP 2010:tä EI SITTENKÄÄN PERUTA

F ykkösten kaupalliset oikeudet omistava Bernie Ecclestone on vahvistanut, ettei Etelä-Korean GP:tä peruta. Pitkään on pidetty varmana GP:n perumista, mutta Ecclestone on vakuuttunut radan valmistuvan 24.lokakuuta ajettavaan kisaan.

"Varikkoalue, mediakeskus, kaikki on valmista. Se on kalenterissa ja ajetaan aivan varmasti."

Kilpailu ajetaan Yeongamin radalla, ja radan on suunnitellut Herman Tilke, joka on suunnitellut myös muut uusimmat radat, kuten Singaporen, Bahrainin ja Kiinan radat.

(SuperÄijä)

Vierailija

Kyllä tottakai , en minä nytten niin kunnian himoinen ole ;). Eikö se alkuviestissä lukenut ? Jos ei lisään sen tuotapikaa sinne.

//: Sinut on valittu meidän ensimmäiseksi reportteriksemme ...

///: Myöskin Manga-Ankka on valittu reporteriksi.

Muistakaa tärkein ei tässä ensimmäisessä jutussa ole aihe vaan kirjoitustapa.

////: Lähden pieneksi aikaa koneelta ,mutta lähettäkää vain "reportteri-anomuksia" sisään , luen ne kun tulen takaisin.

Vierailija

Minun artikkelini on edellisellä sivulla, jos ette huomanneet. Tämä on hieman turha ja lyhyt viesti, joten anteeksi siitä.

Caio!

Vierailija

Ensimmäiseltä sivulta löytyy nyt minun artikkelini. Huomautan vaan siltä varalta, jos lillen ei vaikka huomaakaan.

*

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat