"Matkaopas"

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Eli homma menee näin: Ensimmäiseksi tehdään Gallup: "Missä maissa olet käynyt?". Minä pidän tilastoa siitä missä maissa kukin on käynyt tässä viestissä, ja ne, jotka ovat menossa ulkomaille, voivat kysyä niiltä, jotka ovat siinä maassa käyneet, millaista siellä oli, mitä nähtävyyksiä jne. Tänne voi myös kertoa omia matkakokemuksiaan. Ulkomaiden lisäksi tänne voi kirjoittaa matkakokemuksia Suomesta. Okei, onko homma selvä? Aloitetaan. Itse olen käynyt vain Ahvenanmaalla (joka ei periaatteessa ole ulkomaa, mutta Ahvenanmaalla on itsehallinto) ja Ruotsissa.

Tässä tilastossa on aina maan nimi ensin, jossa on käynyt, jotta olisi helpompi löytää matkakokemukset. Voin myös merkitä sivunmerot helpotukseksi.

Ahvenanmaa: Ankkaetsivä (s.1), N.Äsäviisas (s.1)

Algeria: Elberado (s.1)

Australia: Nakkipaketti (s.1)

Egypti: N.Äsäviisas (s.1)

Englanti: N.Äsäviisas (s.1)

Espanja: Manga-Ankka (s.1)

Italia: Manga-Ankka (s.1)

Kanada: Von Ankka (s.1)

Kanarian saaret: N.Äsäviisas (s.1), AkutykkääIineksestä (s.1)

Kreikka: Manga-Ankka (s.1)

Krotia: Manga-Ankka (s.1)

Ranska: N.Äsäviisas (s.1), Von Ankka (s.1)

Ruotsi: Ankkaetsivä (s.1), N.Äsäviisas (s.1), Nakkipaketti (s.1), AkutykkääIineksestä (s.1), Manga-Ankka (s.1), Von Ankka (s.1)

Saksa: Manga-Ankka (s.1), Elberado (s.1), hessu hissu (s.1), Von Ankka (s.1)

Sveitsi: Von Ankka (s.1), Elberado (s.1)

Tanska: N.Äsäviisas (s.1), Manga-Ankka (s.1)

USA: N.Äsäviisas (s.1), Von Ankka (s.1)

Viro: Manga-Ankka (s.1), Supi100 (s.1)

Sivut

Kommentit (22)

N.Äsäviisas
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Ranskassa, Englannissä, USAssa, Ahvenanmaalla, Tanskassa, Egyptissä, Ruotsissa, Kanarian saarilla. Noissa paikoissa minä olen käynyt.

N.Äsäviisas sukkelia kommentteja jo vuodesta 97

Vierailija

Apuaa! Olen käynyt näissä maissa: Ruotsi(yli 6 kertaa), Viro(2 kertaa), Italia(2 kertaa), Espanja(alle vuoden ikäisenä Mallorcalla), Kreikka(Kreetan saarella), Saksa(olin siellä 15 minuuttia ;D), Tanska, Kroatia, ja ensi kesänä menemme Liechtensteiniin, Sveitsiin ja Itävaltaan.

En ole varma, mutta minusta tuntuu, että olen käynyt useammassakin maassa, mutta nyt ei tule mieleen. Euroopan ulkopuolella en ole käynyt.

~m-a~

Vierailija

En ole itse käynyt kovin monessa maassa. Kerran Ruotsissa ja kuusi kertaa Kanarian Saarilla. Ehkä muuaalakin, mutta en muista...

-ATI

Vierailija

Kaikista paras lomapaikka minun mielestä on ehdottomasti Italian Toscana! Siellä on monia mahtavia kaupunkeja kuten Firenze, Genova, joka menee Ligurian puolelle ja jossa on suuri akvaario, ja varmaan yli puolet isompi kuin Sea Life! Lisäksi siellä on "kasvipallo", joka on lasinen pallo, jossa kasvaa monia trooppisia kasveja kuten kaakao ja kahvi. Lisäksi siellä on suuria perhosia ja pikkulintuja. Kaiken huippu kaupungissa oli näköalahissi, koska se on suomalaisen Koneen valmistama. ;D Nauratti silloin kun näki sen Koneen logon siinä.

Toscana on rauhallinen ja aurinkoinen paikka, ja suosittelen paikkaa todella lämpimästi, sillä sieltä on jäänyt parhaat lomamuistoni!

Toinen hyvä paikka Italiassa on Liguria. Missä on paljon vuoristoa. Mieleen sieltä parhaiten ovat jääneet puolimetrinen meduusa, jonka näimme meressä, kun menimme aallonmurtajan toiselle puolelle polkuveneellä. Pelotti vähän. :P

Sieltä on jäänyt myös mieleen yksi todella hyvä ravintola, joka oli mielestäni paras, missä olen koskaan käynyt. Sen nimi oli O'liveto. Pohjois-Italiasta on jäänyt parhaat lomamuistoni. Etelä-Italiakin oli kiva, mutta siellä oli minusta liian kuuma, mutta Etelä-Italiaakin voin suositella.

Kroatia on myös mahtava paikka, ja siellä söin elämäni parasta jäätelöä, ja näin omasta mielestäni parhaan jäätelökioskin pitäjän. Hän nimittäin taki jäätelötaideteoksia, eli kasasi monia jäätelöitä päällekkäin ilman tukea. Ja ain kun menimme kioskille, hän sanoi: "Aa, Finland!"

Kaupunki on Trogir, ja lähellä Splitiä.

Tuossa nyt tältä erää juttua.

~m-a~

Vierailija

Itse olen käynyt

-Ruotsissa (varmaankin Tukholmassa. Tarkkoja muistikuvia minulla ei ole, kun siitä on kulunut niin kauan)

-Virossa (Pärnussa kerran ja Tallinnassa joka kesä)

-Kyproksella (Pafoksella)

-Kreikassa (Santorinin saarella, Kamarin kylässä)

-Italiassa (Venetsiassa ja Toscanassa lähellä San Romanon pikkukylää)

-Sveitsissä (Zürichissä pari päivää. Sieltä menimme junalla Alppien läpi Venetsiaan)

-Teneriffalla (eli Espanjassa, mutta lasken Kanriansaaret erikseen. Olimme Puerto de la Cruzissa)

Olemme menossa Lontooseen ensi viikolla. Jos joku haluaa kertoa kokemuksiaan, niin olisi kiva kuulla (:

*

Vierailija

Olen käynyt:

Turkissa(Marmariksessa ja Alanyassa)

Kreikassa(Rodoksen ja Kreetan saarilla)

Viimeksi kävin tuolla Kreetalla viime viikolla, ja lämmintä oli!

-Voi opossumin otsaluu! Odota minua!-

Vierailija

Lainaus:
"Matkaopas"

*Kultu* - 04.05.10 05:21 (ID 518922)

Olemme menossa Lontooseen ensi viikolla. Jos joku haluaa kertoa kokemuksiaan, niin olisi kiva kuulla (:

Tottahan toki minä Lontoossa olen käynyt. Kävimme perheeni kanssa monissa eri paikoissa, joista mieleenpainuvin oli "Natural History museum", tai ainakin minun mielestäni. Sieltä löytyi kaikenlaisia eri dinosauruksien luurankoja, vanhoja luonnontieteellisiä eläimiä, asioita, ja paljon muuta mukavaa nähtävää. Kävimme myös uudessa "Legolandissa", jossa oli paljon tekemistä, nähtävää, ja kaikkea mitä sinne nyt kuuluukaan. Suosittelen käymään! Muita asioita emme siellä tehneet, mutta nuo olivat kuitenkin mahtavia paikkoja.

Ja luetellaas tähän se lista:

Mauritiuksella: (Saari Madacascarin lähellä.)

Ruotsissa

Kiinassa

Englannissa

Ranskassa

Muitakin paikkoja jossa olen käynyt löytyy, mutta päivittelen listaani kunhan muistan.

-Star Duck-

Vierailija

Minä olen käynyt Sveitsissä, Ruotsissa, Espanjassa, Saksassa ja Latviassa. Tietysti olen käynyt myös Suomessa, koska myös asun Suomessa. Olen myös Ahvenanmaalla käynyt, vaikka se on Suomea. En ole muualla ehtinyt käydä, mutta haluan jonnekkin. Menemme tänävuonna perheeni kanssa Lontooseen, eli Englantiin. Ainakin luultavasti. Menemme Lontooseen - jos menemme - siksi, että siellä on Disney-kauppa. Haluaisin myös mennä Klondikeen, missä lie se onkaan, jos sitä edes enää on olemassa.

~Ankkatieturi - Aina ankkailemassa

Vierailija

Lainaus:
star Duck:

Tottahan toki minä Lontoossa olen käynyt. Kävimme perheeni kanssa monissa eri paikoissa, joista mieleenpainuvin oli "Natural History museum", tai ainakin minun mielestäni. Sieltä löytyi kaikenlaisia eri dinosauruksien luurankoja, vanhoja luonnontieteellisiä eläimiä, asioita, ja paljon muuta mukavaa nähtävää. Kävimme myös uudessa "Legolandissa", jossa oli paljon tekemistä, nähtävää, ja kaikkea mitä sinne nyt kuuluukaan. Suosittelen käymään! Muita asioita emme siellä tehneet, mutta nuo olivat kuitenkin mahtavia paikkoja.

Ja luetellaas tähän se lista:

Mauritiuksella: (Saari Madacascarin lähellä.)

Ruotsissa

Kiinassa

Englannissa

Ranskassa

Muitakin paikkoja jossa olen käynyt löytyy, mutta päivittelen listaani kunhan muistan.

-Star Duck-

Kiitos vinkeistä =) Olen muutekin museohullu(jos taidetta ei lasketa), joten ainakin British Museumiin olemme menossa.

Olen (jopa) kuullut Mauritiuksesta. Eikös sen pääkaupunki ole joku Port... (Arg, muista, muista!).

No, jonkin asteen ahaa-elämyksen koin tuossa, vaikka nimi ei muistukaan mieleen...

*

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat