Anime-topic

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Päätin tehdä tämän koska manga topicissa kielletään ehdottomasti Animesta puhuminen. Itse ainakin katsoin joskus Full Metal alchemistia sekä Dragon ball zetaa. Nyt katson Helsinngiä on ehkä vähän turhan väkivaltainen makuuni mutta hyvä kuitenkin.

Voitte siis täällä.

-Kertoa mitä katsotte/tykkäätte katsoa.

-Antaa Anime vinkkejä.

-Puhua animesta mitä haluatte.

-Jos keskustelu kokonaan hyytyy/muuten vaan voimme pitää visan

-EI ANIME VIHAAJIA!!!!

Mukavia anime hetkiä.

N.Äsäviisas sukkelia kommentteja jo vuodesta 97

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Jaahas. Teit sitten tällaisen rinnakkaisversion Manga-topalleni...

Aloitusviestiä voisit parannella, aika paljon kirjoitusvirheitä. Ainakin tuon erään mangan/animen nimen voisit kirjoittaa oiekin, eli Fullmetal Alchemist.

Omasta puolestani voin rehellisenä Manga-fanina sanoa, että anime on täyttä roskaa. Manga näyttää paremmalta, maistuu (kuvainnollisesti) paremmalta ja myös yksinkertaisesti ON parempaa.

Animessa on värit, ja muodot ovat erilaisia. Suurin osa jutuista näyttää tyhmiltä, kun niille on annettu typerät värit ja muodot. Mangassa asia on toisin. Muodot ovat normaaleja ja koska koko homma on mustavalkoinen, juttu ei näytä naurettavalta.

FMA:ta katsoin vähän animena, kunnes kyllästyin huonoihin väreihin ja kaikkeen.

Yksi poikkeus löytyy toki, nimittäin Hopeanuoli. Tämän animen omistan, kaikki sarjan neljä pitkää osaa DVD:einä. Vaikka tässäkin sarjassa on hieman typeriä muotoja ja värejä, niitäkään ei ole onneksi paljon. Tämä on mahtava sarja, jota suosittelen paitsi anime- ja/tai koira-faneille, myös ihan kaikille muillekin. Sarjahan se alkoi nyt myös mangana, joka on kuitenkin huomattavasti parempaa.

Lyhennettynä manga on yksinkertaisesti miljoonasti parempaa, kuin anime.

Näihin sanoihin:

OP kuittaa.

Vierailija

Itsekin kaarrun tuonne mangan puolelle, se on kyllä parempaa, ja lukeminen on muutenkin hauskempaa kuin telkkarin katselu. :D Mutta jos animea katson, niin eikös Hopeanuolikin ole animea. Sitä on tullut katsottua, vaikka ikärajojen alapuolella silloin olin. Nyt ne on laittanut pokkarienkin ikärajat äärettömiin, ikäsuositus on nimittäin +13! Anteeksi, meni enemmän mangan puolelle minun asiani.. :P

- Lohis

Vierailija

Lohis, ymmärtäähän tuon ikärajan nyt sentään. Jos yhdeltäkin heti ensimmäisessä irtoaa pää, ja verta lentää, niin ei ole ihmekään tuollainen ikäraja.

Ja koska mangan kyse on leikatun, sekä leikkaamattoman animen väliltä, kyse on hyvin raa'asta toiminnasta aika paljonkin. Ainakin lopputaistelusta tulee todella, todella paljon verisempi, kuin mitä leikatussa Hopeanuolen animessa. Että ei ikärajassa ole yhtään moittimista.

Ja toki pienempänä pidin kahdesta animesta, joista en enää väliä paljoakaan:

Pokemon ja Digimon, tottakai! Varmasti aikoinaan monen suursuosikki. :'D

Vaan maku on mennyt, kun niihin tulee uusia, hölmöjä juttuja...

Vaikka en enää näin vanhana niitä muutenkaan katsoisi.

OP kuittaa.

//: Näsä hei, animestahan tässä on koko ajan melkein puhuttu. Me nyt ei satuta siitä pitämään, mutta siitä kirjoitettiin. Sinulla ei nyt taida järki pelata. :P

Vierailija

No mutta, onhan Manga-topassanikin käynyt tusina mangan vihaajaa. Tai sellaista henkeä, jotka eivät siitä pidä, ja kirjoittavat juuri sen. Kertovat ummet ja lammet siitä, miten hölmöä se on. Ihan yhtä hyvin me Animen vihaajat voimme kirjoittaa tänne, että emme animesta pidä, sillä pysymme aiheessa. Niin se vain on.

OP kuittaa.

Hiidenkirnu
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
Noh noh jos mangaa haluatte ylistää tehkää se manga topassa koska tämä ei ole mikään animen soimaus topic!

Saahan sitä oman mielipiteensä kertoa animesta oli se sitten hyvää tai huonoa. Kaikki pitää ottaa vastaan etkä sinä voi kieltää negatiivisen palautteen antoa.

Itse en pidä animesta. Taisin kerran katsoa, mutta se mielenkiinto päättyi nopeasti. Ei ole minun juttuni nyt eikä varmaan tule koskaan olemaankaan. Tykätköön ne siintä ketkä haluavat, mutta minuun ei vain uppoa.

PS. Näsis voisi hieman kertoa aloitusviestissä laajemmin itse mikä animessa sitten on sitä hyvää?

"Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä."
~Hirnu, epätäydellistä kirjoittamista foorumilla vuodesta 2008

Vierailija

Onpas täällä animevihamielistä porukkaa. \: o Olen jotenkin aina niputtanut mangan ja animen suosijat yhteen: jos pitää mangasta pitää myös animesta, ja toisinpäin. Ilmeisesti asia ei olekaan niin? No, eihän siinä mitään, kaikesta ei voi pitää.

Itse kyllä pidän animesta ((ja mangasta : D)). Sarjoja en niinkään seuraa, mutta RRRAKASTAN Hayao Miyazakin anime-elokuvia. Naapurini Totoro < 3

Kuten jo mainitsinkin, en ole seurannut anime-sarjoja juurikaan, ainoaat joita olen enemmän katsellut ovat Ranma 1/2 (Youtube : )) ja Pokemon, mitä joskus fanitin : DD

N.Äsäviisas
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Henkien viemää on melko pelottava Miyazakin elokuva melkein jokaisessa niistä on jotain pelottavia elementtejä tosin naapurini Totoroa en ole nähnyt.

N.Äsäviisas sukkelia kommentteja jo uvodesta 97

N.Äsäviisas
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Aqanq turha aloittaa minä jouduin OPeen kanssa melko pahaan riitaan aiemmin samasta asiasta. Viestini vaan on poistettu koska halusin niin.

N.Äsäviisas sukkelia kommentteja jo uvodesta 97

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Re: Anime-topic

N.Äsäviisas - 13.05.10 11:07 (ID 526687) Aqanq turha aloittaa minä jouduin OPeen kanssa melko pahaan riitaan aiemmin samasta asiasta. Viestini vaan on poistettu koska halusin niin. N.Äsäviisas sukkelia kommentteja jo uvodesta 97

En minä mitään alota.

Vaa_ri
Seuraa 
Liittynyt7.4.2009

Anime on paljon katsottavampaa kuin Manga.

Mangassa vihaan sitä muka-aikuismaista tyyliä liioitteluineen. Miehet ovat joko ylimaskuliinisen korostettuja popcorn-kroppaisia järkäleitä tai joitain nörttilukutoukkafriikkistereotypioita. Naishahmot taasen omaavat totaalisen harhaluuloisen käsityksen (japanilaisen käsityksen?) vallassa täysin väärään suuntaan paisuneet muodot sekä toisinaan jopa iljettävän... No juuh.

Väkivalta on toinen merkittävä ominaisuus, se on valitettavan usein aivan liian överillä tasolla (esim. nyt vaikka siinä One Piecessä vaikka liki harmittomimpiin tapauksiin luetaankin) enkä ymmärrä sen ihanuutta.

Anime taasen kuuluu kategoriaan Menee tietyssä määrin jos on oikeanlaista. En juuri välitä aikuisten leffoista tai sarjoista, vaan Pokémon kelpasi varsin hyvin aikanaan ja kelpaa vieläkin silloin tällöin. Myös Beyblade oli täysin järjettömästä ideastaan huolimatta jopa varsin mielenkiintoinen sekä hyvin ajateltu kokonaisuus tarinoineen kaikkineen ensimmäisen kauden ajan. Digimon oli lähinnä Pokémonin jalanjäljissä kehitelty mutta onneksi selvästi erilaisen idean omaava tapaus. Kyllä sitäkin pari ensimmäistä kautta katsoi, sitten alkoi tympäistä.

"Aikuisten" animesta voisin mainita vaikkapa nämä Hayao Miyazakin kuuluisat Liikuva linna, Henkien kätkemä sekä tietysti Kikin lähettipalvelu. Jokainen ihan ookoo siksi että ovat hyvin toteutettuja eivätkä sorru ylilyönteihin, mutteivat mitään ihmeellistäkään minun silmissäni kun en animefriikki ole. Otakuille mainitut ovat luonnollisesti elämää tärkeämpiä tekeleitä, enkä ihmettele. Lisäksi tottakai Apple Seed, joka oli Cell Shading -tietokoneanimaatio eli piirrettymäiseltä näyttävä mutta 3D:nä tehty. Ihan mukava juonenkulku, hahmot sekä miljöö, mutta toteutus ei oikein vakuuttanut ensinnäkään animoinnin osalta. Se oli alkuaikojen tv-sarjatasolla, siis epäuskottavan sulavaa ja esimerkiksi hahmojen puhuessa suun liike olisi voitu hoitaa kuten vaikkapa Transformers-sarjan myöhemmissä tietokonekausissa eli erillisinä leuanasentoina eikä suinkaan liikkuvana animaationa. Keskinkertainen tapaus, mutta katsomisen arvoinen jos tykkää scifistä.

Kantani animeen on siis neutraali, en palvo sitä tai edes katso kovin usein (juurikaan koskaan), mutten inhoakaan ellei kyseessä ole jokin muutamasta tietystä leffasta... -.-

Vierailija

Mikähän tällä sivustolla nyt oikein mättää? Eilen illalla kun lähetin tuon viestini, se ei tullutkaan kokonaisena. Kello ehti jo mennä yli 21.00 joten en saanut sitä enää muokattua, mutta nyt vaikka kuinka yritän muokata sitä ja lisätä tekstin, joka eilen jäi siitä puuttumaan, se ei tule (=en saa sitä muokattua): (

Tiedän, että tämä ei nyt kuulu aiheeseen, mutta oli pakko sanoa kun ongelma ilmeni tässä topassa.

Vierailija

Lainaus:
Vaarukka:

Myös Beyblade oli täysin järjettömästä ideastaan huolimatta jopa varsin mielenkiintoinen sekä hyvin ajateltu kokonaisuus tarinoineen kaikkineen ensimmäisen kauden ajan. Digimon oli lähinnä Pokémonin jalanjäljissä kehitelty mutta onneksi selvästi erilaisen idean omaava tapaus. Kyllä sitäkin pari ensimmäistä kautta katsoi, sitten alkoi tympäistä.

Digimon ja Pokemon ovatkin ne ainoat animet, joista todella pidän. Mutta niistäkin vain ensimmäiset kaudet...

Pokemonin ensimmäinen kausi oli hyvä, mutta kun eteenpäin päästiin, niin alkoi tulla uusia hahmoja, ja kaikki sekoitettiin keskenään...

Digimonissa taasen ensimmäinen kausi oli huippu, jonka hankkisin vielä tässäkin iässä kokonaan, jos jokin kokoonpano siitä tulisi. Muistan kaikki ensimmäisen kauden mahtavat jaksot...

Mutta sitten sekin meni mönkään. Uusiin kausiin tuli uusia otuksia, ja nekin sekoitettiin keskenään, ja vielä sekin, että tuli paljon hölmömpiä juonia.

Ihan varmasti tulisin ostamaan paketin, jossa olisi kaikki ensimmäisen Digimonkauden jaksot. Se oli oman aikansa paras lastenohjelma, sekä kaikkien aikojen paras anime, vaikka matkittiinkin Pokemonista.

Oi niitä aikoja...

Nykyiset animet ovat mielestäni niitä huonoja, samoin kaikki muut vanhat. Nämä kaksi vain ovat hyviä, mutta nekin vain ensimmäiseltä kaudeltaan.

OP kuittaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat