akulehti

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Keskustelua uudenlaisesta akulehdestä, joka on tarkoitettu aikuisille.

Kommentit (9)

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: akulehti

läpä7 - 12.05.10 04:40 (ID 525999) Siis kyl aku ankka säilyy :D Akulehti on joku uusi lehti tarkempaa en tiedä vielä... se julkaistaan 9.6

Sehän on niin sanottu Aku Ankan syntymäpäivä! Yleensä Akun sanotaan syntyneen 13.3, mutta myös 9.6. Jaa, sellainenkin... kyllä uusia lehtiä tulee.

-Scrooge McD, World the richest duck and King of the Klondike-

Akuhullu97
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Otsikko voisi olla parempi, tuota luulee ensivilkaisulla ihan tavalliseksi keskustelusta akkareista tai jostakin tietystä akkarista. Muutenkin otsikko alkaa isolla, ja Aku-lehti olisi oikea kirjoitustapa...

Tämä Aku-lehti on siis alunperin hollantilainen keksintö... Siellä tällaista julkaisua, joka on nimellä Donald, on julkaistu jo jonkin aikaa. Kuten aloitusviestissäkin jo sanottiin, tämä lehti on siis aikuisille, varsinkin aikuisille miehille suunnattu lehti. Lehdessä on kaikkea ajankohtaisasiaa, autoja, sun muuta, sekä tietenkin myös sarjakuvaa. Ensimmäinen numero ilmestyy 9.6, sitä painetaan 90000 kappaletta, ja siinä on yli 150 sivua.

Itseäni tämä lehti jopa hieman kiinnostaa. Jännää nähdä, miten tämä aikuisille suunnattu lehti eroaa normista lehdestämme. Päätoimittaja Jukka Heiskanenkin on sanonut, että vaikka tässä voi olla jotain hieman lapsille sopimatontakin, niin kyllä hän antaisi tämän lapsenkin käsiin. Eli vaikka siis on suunnattu vanhemmille, niin ei kuitenkaan ole mikään K18-lehti. Muutenkin, kun tavoitteena olisi saada ainakin suhteellisen täydellinen Suomen Ankkojen kokoelma, niin tämä on myös sinänsä pakko-ostos. Toivottavasti ei tule ilmestymään kovinkaan usein, sillä lehti ei varmaankaan ole minulle kuitenkaan kaikista kiintoisin ja jos jokainen numero pitäisi hankkia, niin kyllä siitä sievoinen summa ajan mittaan jo kertyy.

-Akuhullu

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: akulehti

tarkanmarkanvartija - 12.05.10 08:43 (ID 526456)

TÄH!!!!!!!!oliko tää joku vitsi? Tämmöset topicit just tukkii tätä keskustelua LUKOTTAKAA!!!

Tämähän on keskusteluna järkevimmästä päästä! Akuhullu97 valaisi jo hyvin lehden konseptia.

Mua tavallaan jopa kiinnostaa, millaista jälkeä syntyy, kun sarjakuvan henkilö irrotetaan täysin kontekstistaan. Veikkaan tosin, että lehden aihepiirit eivät ihan nappaa - ainakaan, jos juttua on lähinnä luksusautoista ja silleen. Odotan siis mielenkiinnolla tulevaa julkaisua!

Vierailija

Sori nyt mut... Henkilökohtaisesti olen hieman järkyttynyt tälläisen lehden olemassaolosta. Periaatteessa Aku-lehti voisikin olla hyvä juttu, koska ankkalinnan tapahtumat nivoutuvat nykyihmisten arkeen, ja meitä on niin paljon nuoria ja vanhempiakin aikuisia, jotka lukee akua. (itse luen ankkajuttuja aina rentoutuakseni samaan tarpeeseen kun joku lukee iltapäivälehtiä, tai noita glossy-aikakausilehtiä..)

MUTTA... on tosi kurjaa, että se on suunnattu ilmeisesti hyvin alleviivatusti juuri aikuisille MIEHIlle, ja käsittelee tämmöistä sontaa, kuin "nopeita autoja" , ja huom... TYTTÖJÄ... mitä ihmettä se sitten tarkoittaakaan. etusivulvakin on pin-up-piirros tytöstä bikineissä. eikö naisia esineellistetä jo tarpeeksi , ettei sitä tarvitse tuoda ankkalinnan kontekstiin, ja opettaa tollaista viimevuosisadan playboy-ajattelua nyt seuraavallekin sukupolvelle. tulee meille "akun tytöille" paha maku suuhun, ja ennustan ettei siitä tule tolla profiililla täällä kovinkaan pitkäikäinen julkaisu. akun aikuisiin lukijoihin kuuluu oman kokemukseni mukaan enemmän naisia kuin miehiä, jos noilla jutuilla nyt on edes väliä. minusta aku joukkoineen pyrkii ja kehittyy hienosti tasa-arvoa ja eettisiä arvoja ylläpitävään suuntaan, niin se, joka tällaisen jopa sovinistiselta vaikuttavan rahastusoperaation tänne suomeen on nyt Akun kustannuksella itselleen kehittänyt, saisi hieman mennä itseensä...

Vierailija

Lainaus:
Re: akulehti

Makke Päästäinen - 27.05.10 10:53 (ID 537582)

Sori nyt mut... Henkilökohtaisesti olen hieman järkyttynyt tälläisen lehden olemassaolosta. Periaatteessa Aku-lehti voisikin olla hyvä juttu, koska ankkalinnan tapahtumat nivoutuvat nykyihmisten arkeen, ja meitä on niin paljon nuoria ja vanhempiakin aikuisia, jotka lukee akua. (itse luen ankkajuttuja aina rentoutuakseni samaan tarpeeseen kun joku lukee iltapäivälehtiä, tai noita glossy-aikakausilehtiä..)

MUTTA... on tosi kurjaa, että se on suunnattu ilmeisesti hyvin alleviivatusti juuri aikuisille MIEHIlle, ja käsittelee tämmöistä sontaa, kuin "nopeita autoja" , ja huom... TYTTÖJÄ... mitä ihmettä se sitten tarkoittaakaan. etusivulvakin on pin-up-piirros tytöstä bikineissä. eikö naisia esineellistetä jo tarpeeksi , ettei sitä tarvitse tuoda ankkalinnan kontekstiin, ja opettaa tollaista viimevuosisadan playboy-ajattelua nyt seuraavallekin sukupolvelle. tulee meille "akun tytöille" paha maku suuhun, ja ennustan ettei siitä tule tolla profiililla täällä kovinkaan pitkäikäinen julkaisu. akun aikuisiin lukijoihin kuuluu oman kokemukseni mukaan enemmän naisia kuin miehiä, jos noilla jutuilla nyt on edes väliä. minusta aku joukkoineen pyrkii ja kehittyy hienosti tasa-arvoa ja eettisiä arvoja ylläpitävään suuntaan, niin se, joka tällaisen jopa sovinistiselta vaikuttavan rahastusoperaation tänne suomeen on nyt Akun kustannuksella itselleen kehittänyt, saisi hieman mennä itseensä...

Kerrankin sellainen viesti, että todellakin tekee mieli ryhtyä aiheesta keskustelemaan! (:

Olen kanssasi osin samaa mieltä. Mun oma maailmankatsomus kuitenkin sotii yhtä asiaa vastaan: tasa-arvo ei etene mihinkään, jos lähtökohdaksi jää asetelma miehet vs naiset. Miksei 21. vuosisadalla jo pystyttäisi ajattelemaan ihmisiä ihmisinä, ei vain miehinä tai naisina? Tarvitseeko Aku-lehteä mieltää miestenlehdeksi tai että nyky-yhteiskunta esineellistäisi vain naisia?

En kaipaa sovinismia tai feminismiä, vaan oikeaa tasa-arvoa, jossa sukupuolten välille ei tehdä eroa.

Muttajuu, kohtahan tuo lehti jo julkaistaankin!

Vierailija

Odotan innolla, että koittaa 9.kesäkuuta, ja saan tutustua lehteen.

nim. "pian jo 50 vuotta Aku Ankkaa lukenut"

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat