Tiesitkö tätä? -topic

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Tämä topic on varattu kaikenlaiselle nippelitiedolle ja siitä puhumiseen. Tarkoitus EI ole kertoa siis viime aikojen uutisia, nimittäin uutisista on näillä sivuilla jo tarpeeksi monta topiccia/keskustelua. Jokainen saa halutessaan esittää uusia "nippelitietoja", mutta mikään pakko ei tietysti ole. Eli viestissä saa puhua myös muiden esiin tuomista asioista. Mutta olisi kuitenkin aina parempi, mitä useampi keskustelija toisi esille uusia nippelitietoja.

Tarkoitus ei ole kuitenkaan se, että jokainen alkaa ilman muuta nippelitieto-keskustelua kertomaan vaan uusia ja seuraavia asioita. Nimittäin tarkoitus olisi nimittäin se että edes joistakin esiin tuoduista asioista voisi puhua tarkemmin. Toiveenani olisi, että tämä topic olisi hyvillekin käyttäjille sellainen mielenkiintoinen topic, josta voisi sanoa jotain oikeasti ja _aidosti_ positiivista.

Eli tarkoitus ei ole että käyttäjät voisivat spämmätä yms., vaan keskustella enemmän tai vähemmän mielenkiintoisista nippelitiedoista. Mitä "syvällisempää" ja tasokkaampaa keskustelua aiheista, niin aina parempi.

Tässä olisi kaksi ensimmäistä nippelitietoa:

1. Tiesittekö, että Ranskassa on ainakin muutama sellainen itsenäinen kunta olemassa, jossa ei ole ainuttakaan asukasta? Lukemani mukaan sekin on totta! ;)

2. Albert Einsteinille tarjottiin vuonna 1952 Israelin presientin virkaa!

Päivän viesti tähän topicciin -"kunniamaininnan" saavat päivittäin päivän parhaan viestin kirjoittaja. Tässä on se lista, jota tulen päivittämään kerran päivässä:

17.5.2010: Akuhullu97

Huom! Kyseinen "paras viesti päivän aikana" tarkoittaa vain tähän topicciin.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Sivut

Kommentit (22)

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
aqanq6: Minulla on yksi kysymys. Miksi käytät _alaviivoja_ viesteissäsi?

No minä käytän niitä alaviivoja sen takia, että painotan sitä kyseistä asiaa tai sanaa. Siinä viestissä se kohta on siis oleellinen kohta. Ei välttämättä tietenkään ainoa, mutta yksi sellaisista (oleellisista kohdista).

Eipä ole oikein vielä lähtenyt "käyntiin" tämän topicin keskustelu. Niin kuin sillä toivomallani tavalla, mitä jo sanoinkin tuossa aloitusviestissä.

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Tiesitkö tätä? -topic

Donald-91 - 17.05.10 03:12 (ID 529903)
Lainaus:
aqanq6: Minulla on yksi kysymys. Miksi käytät _alaviivoja_ viesteissäsi?
No minä käytän niitä alaviivoja sen takia, että painotan sitä kyseistä asiaa tai sanaa. Siinä viestissä se kohta on siis oleellinen kohta. Ei välttämättä tietenkään ainoa, mutta yksi sellaisista (oleellisista kohdista). Eipä ole oikein vielä lähtenyt "käyntiin" tämän topicin keskustelu. Niin kuin sillä toivomallani tavalla, mitä jo sanoinkin tuossa aloitusviestissä.

Omasta mielestäni se ei painota asiaa ollenkaan. Näyttää pikemminkin typerältä ja haittaa lukemista.

N.Äsäviisas
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Tiesittekö

-minua on kutsuttu täällä Näsän lisäksi Nässyksi?

-Näsät ovat pahoja otuksia sketsi ohjelmasta nimeltä the joulukalenteri he ajoivat Joulupukin ja tontut pois suomesta he ovat normaaleja ihmisiä mutta muuttuvat Näsiksi juotuaan viinaa täydenkuun aikaan silloin heille kasvaa vampyyrin kulmahampaat?

-Maailman pisimmän kylän nimi on Walesilais kylällä nimeltä Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwyll-llantysiliogogogoch?

-Minä olen 12?

N.Äsäviisas sukkelia kommentteja jo vuodesta 97

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Eipä kirjoiteta enää enenpää tämän topicin aiheen vierestä tässä topicissa!!

//: Tuo edellinen kielto oli suunnattu lähinnä aiheen vierestä kirjoittaneelle aqanq6:_lle, mutta koskee myös muitakin.

Minun mielestäni on siis todella mielenkiintoisia asioita nuo molemmat, jotka mainitsin aloitusviestissä numeroiden jälkeen. Kummastakaan en ollut kuullut ennen kuin luin ne wikipediasta. Ainakaan tuota Ranskan kunta-juttua, joka onkin aika hurja asia. Suomessa se tuskin onnistuisi, että jossain kunnassa ei olisi ainuttakaan asukasta!

//: Niin ja maailman pisimmässä sanassa on kirjaimia jotain yli 1800!! ;)

Vierailija

No, näin lintubongarina ja linnuista tietävänä voin heittää tähän, että Suomen yleisimmän pesimälinnun, pajulinnun, toinen nimi on uunilintu. Nimitys tulee pajulinnun pesän muodosta, joka näyttää ihan uunilta. Tiesittekös sitä. : D

vikke98
Seuraa 
Liittynyt20.4.2010

Lainaus:
Tiesitkö tätä? -topic

N.Äsäviisas - 17.05.10 03:21 (ID 529921) Tiesittekö -minua on kutsuttu täällä Näsän lisäksi Nässyksi? -Näsät ovat pahoja otuksia sketsi ohjelmasta nimeltä the joulukalenteri he ajoivat Joulupukin ja tontut pois suomesta he ovat normaaleja ihmisiä mutta muuttuvat Näsiksi juotuaan viinaa täydenkuun aikaan silloin heille kasvaa vampyyrin kulmahampaat? -Maailman pisimmän kylän nimi on Walesilais kylällä nimeltä Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwyll-llantysiliogogogoch? -Minä olen 12? N.Äsäviisas sukkelia kommentteja jo vuodesta 97

En tiennyt että olet 12!!

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Osan Mattiiin viestin asioista tiesin, osaa en. Niistä en tiennyt...:

...että pajulintu on Suomen yleisin pesimälintu.

...että mistä tulee sen toinen nimitys "uunilintu".

Mutta tiesin kuitenkin...:

...että pajulinnun toinen nimi on uunilintu.

Keksin tässä muuten sellaisen idean, että kun minä olen tämän topicin tehnyt, niin voisin aina päivän päätteeksi valita 'päivän parhaan viestin' tässä topicissa. Myönnän tämän virtuaalisen kunniamaininnan aina seuraavana päivänä aamupäivän aikana. Päivitän tilannetta aina aloitusviestiin, joten sen näkee sitten lähi tulevaisuudessa sieltä. Tällä kokeilulla olisi tarkoitus saada käyttäjät kirjoittamaan mahdollisimman hyviä viestejä tähän topicciin.

Akuhullu97
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Ihan hyvä topicci mielestäni, onnea Donaldille.

Tiesittekös,

...että olen ollut rekisteröityneenä näille uusille sivuille lähes 1,2:n miljoonan minuutin verran.

...että William van Horn ei ole käynyt ulkomailla, yhtenä syynä lentopelko.

...että Giorgio Cavazzano on sukua Don Rosalle.

...että Suomessa on julkaistu yli 500000 sivua Aku Ankka-sarjakuvaa.

...että Simpsoneissa Bartin (ja Milhousen) ääninäyttelijä on naispuolinen.

...että seitsemän prodenttiä amerikkalaisista uskoo, että Elvis on elossa?

-Akuhullu

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Kiitos vain, Akuhullu97! On aina hienoa saada kehua sellaiselta käyttäjältä, joka yleensä mielletään sivujen eliittiin.

Aika moni asia noista Akuhullun mainitsemista asioista oli minulle uusia. Kaikkein erikoisempia ehkäpä ovat kyllä nuo Giorgio Cavazzanon ja Don Rosan sukulaisuus sekä William van Hornin lentopelko ja se ettei hän ole käynyt ulkomailla.

Eli hieno viesti Akuhullu97! :)

Fort Tripla
Seuraa 
Liittynyt5.4.2010

Tiesittekö, että

Kaarle V valittiin Pyhän sakalais-roomalaisen keisarikunnan keisariksi 1519 maksamalla vaaliruhtinaille uskomattomat lahjukset.

Itävalta hommasi ensimmäisten olympialaisten taitoluistelun tuomaristoon sveitsiläisen, jotta hän antaisi itävaltalaisille täydet pisteet.

Norja voitti kaksoisvoiton ensimmäisten talviolympialaisten hiihtokilpailussa kilpailijoilla, jotka olivat ilmoittautuneet vain samaan aikaan käynnissä olleeseen yhdistetyn kisaan.

Fort Tripla

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Taisi tämäkin topic päästä unohtumaan käyttäjiltä. No, ei se mitään. Eihän sitä kaikkiin aina kerkeä vastaamaan.

Nostan tämän topicin nyt kuitenkin pinnalle.

Tämä tieto taitaa olla aika hämmästyttävä:

1. Lausahdus "Yksinkertaista, rakas Watson" ei esiinny yhdessäkään Arthur Conan Doylen kirjoittamista Serlock Holmes -tarinoista.

Vierailija

En minä tätä topicia unohtanut, eilen yritin kirjoittaa tänne, mutta foorumi sulkeutui vähän ennen kuin ehdin viestini lähettää. Mutta takaisin topicin aiheeseen:

Tiesitko, että maailman isoin uimaallas on vähn yli kilometrin pituinen, ja pinta-alaltaan noin 80 000 neliömetriä?

Tai, että Maailman pisin elokuva kesti 87 tuntia?

-Star Duck-

Vierailija

Tiesitkö että..

...Titanicin matkustajia ja henkilökuntaa oli yhteensä 2200 joista 1500 selvisi?

...Kaikkia ei voitu pelastaa uppoavasta laivasta

koska uskottiin,että Titanic olisi uppoamaton,

mistä johtui,että pelastusveneitä ei ollut tarpeeksi?

-ankkakkna-

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat