Mitä mieltä olette totuutta vääristelevistä tarinoista?

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Esimerkki: Tarina Onnenlantin Syntymäpäivä. Ilmestynyt ´´Roope-sedässä´´ 10/1996 ja ´´Minitaskarissa´´ numero 10:ssä. Milla asuu asuntovaunussa Vesuviusen lähistöllä Italiassa. Hän tarkkailee Roopea, joka on unohtanut, miten sai ensilanttinsa. Milla pukeutuu muistiekspertti neiti Ansa Ali-Kallioksi. Hän taikoo/hypnotisoi Roopen mielessään nuoruutensa päiviin, jossa hän ansaitsee ensilanttinsa. Roope on Klondiken kultaryntäyksessä ja kiillottaa kenkiä ja saappaita. Milla matkaa menneisyyteen ja hänen onnistuu varastaa Roope Ankan ensimmäisen lanttinsa juuri kun hän on ansainnut sen. Vaikkakin Roope oli tullut Pellen aikakoneella estämään häntä Tulevaisuudessa Roope ei olekkaan maailman rikkain ankka, koska hänellä ei ole ensilanttiaan. Milla palaa menneisyyteen ja antaa Roopellle tämän ensimmäisen lanttinsa.

Milla oikeasti asuu vesuviuksen rinteellä pienessä mökissä. Roope ansaitsi ensimmäisen lanttinsa Skotlannissa Glasgow´ssa plankkipoikana ollessaan 10-vuotias. Tarinan juoni on lähes täysin sama, kuin Don Rosan tarina Ensilantin Tarina.

Toinen Esimerkki: Taskarissa ``Haluatko Triljonääriksi´´ tarina Roope-setä: Ensimmäinen Miljoonani. Roope kaivaa kultaa kylässä, jonka nimeä ei tarinasta löydy. Kaivauksia on useita lähekkäin mm. Roopen kaivausta vastapäätä on K.Kurpan valtaus.

Roope tienasi ensimmäisen miljoonansa niska limassa ja sormet kohmeessa Klondiken kultaryntäyksen aikoina laaksossa, jonne kukaan ei ollut uskaltautunut ennen Roopea.

Klondiken kultaryntäyksen aikoina Roope mm. Karkotti rosvoja, hän sai kunnianimen Klondiken keisari, sai yhden kuuluisimmista vihamiehistään P.J.Petkunterän ja melkein rakastui Alaskan lumikenttien tähteen Kultu Kimallukseen. Klondiken kultaryntäys oli siis Roopen elämän kannalta tärkeää aikaa.

Roope Ankka on edesmenneen Carl Barksin vuonna 1947 luoma hahmo, jolle Don Rosa on tehnyt Roope Ankan Elämä ja teot1 ja 2 kirjat. Miksei heidän Työtään arvosteta?

Mitä mieltä olette?

Kommentit (14)

Vierailija

Roope sai ensilantin 10 vuotiaana, 13 vuotiaana hän lähti jo Amerikkaan...

Meillä on Don Rosan Roope Ankan Elämä ja Teot 1 & 2 ja itse olen sitä mieltä, että kaikki kävi juuri näin. Ensimmäinen miljoonani on vain sen toisen taiteilijan/käsikirjoittajan näkemys asiasta. Don Rosa ja Carl Barks ovat parhaita. :D

Ja vielä, että Roope rakastui Kultu Kimallukseen, ei vain melkein. :)

axl.roses
Seuraa 
Liittynyt2.5.2010

Lähes jokainen meistä tietää että Roope Ankan nuoruus eli skotlanti ja klondike vuosilta.Tähän vielä lisään että sellaiset tarinat

ovat täyttä soopaa. Ja olen aivan varma että jokainen täysjärkinen

Ankka-fani on samaa mieltä tästä asiasta. Ja olen varma myös siitä että jokainen Ankka-fani on lukenut näitä tarinoita ja sulle roope setä. Roope rakastui Kultuun vain melkein. Esimerkki:Roope Ankan elämä ja teot2 luku: 8 Ykonin sydämmet vaikka Roope saakin Kultulta kirjeen roope jättää kirjeen hankeen. Riittääkö perustelut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ÖÖ... Ei näköjään nojatketaanpa sitten Don Rosa on tehnyt Roope Ankan Elämä ja teot1 ja 2 kirjat. (meillä on molemmat) Tämä on tietysti oma mieli piteeni mutta pidän näitä tarinota aitoina ja alkuperäisinä.

Niin kuin ne ovatkin. Olen aivan raivoissani tästä asiasta. Ja silti aina kunnäen tälläisen tarinan on vähällä etten huutaisi himskatti taas näitä. OTTAKAA KANTAA. Tämä on ärsyttävää VASTATKAA minä pyydän ei minä ANELEN että vastaatte

ÖH... ajattelin että humisin voisi olla kiva

Vierailija

Tervetuloa AA:n sivuille axl.roses!!! Taidat olla muuten itsekin Guns N´ Roses -fani.

Roope setä! Toinen esimerkki kaimasi rakastumisista Kultun Kimalluksen suhteen.

Lainaus Kultun ja Roopen keskustelusta:

Kultu Roopelle: ´´Mutta entä kaikki mitä on tapahtunut näiden neljän viikon aikana? Eikö se merkitse mitään?´´

Roope Kultulle: ´´Mitään? Ai, oletko huolissasi palkastasi? No, kuukauden työstä kuukauden korvaus!´´

Kultu Roopelle: ´´Korvaus?´´

Roope Kultulle: ´´Maksan 50 senttiä päivältä - tismalleen ansiosi mukaan.´´

Kultu Roopelle: ´´Vai niin! Näin minä ajattelen korpiviisauksistasi! Sitä paitsi... ...Kaivoin enemmän kultaa kuin sinä viheliäinen kitupiiki!

Ps. Taidankin ostaa lystikin ruutumarketista.

Vierailija

Lainaus:
axl.roses:

Esimerkki:Roope Ankan elämä ja teot2 luku: 8 Ykonin sydämmet vaikka Roope saakin Kultulta kirjeen roope jättää kirjeen hankeen. Riittääkö perustelut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No eivät todellakaan riitä. Aivan selvästi annetaan ymmärtää, että Roope ei uskalla avata kirjettä.

"Avaisinko kuoren - vai onko paras olla näkemättä, mitä myrkkyä se sisältää?"

"Ehkäpä on mukavampaa kuvitella, että tässä matoisessa maailmassa on yksi, jota voisin... jota voin..."

Roope toivoo vastausta tunteisiinsa, mutta on liian ylpeä ja pelkää, että Kultu torjuu hänet. Hän jättää kirjeen lukematta koska pelkää lukevansa siitä, miten Kultu viis veisaa hänen tunteistaan. On helpompaa jättää kirje lukematta- olla ottamatta sitä riskiä - ja kuvitella, että maailmassa edes joku jota voi muistella lämmöllä.

Lainaus:
GNR.:

Kultu Roopelle: ´´Mutta entä kaikki mitä on tapahtunut näiden neljän viikon aikana? Eikö se merkitse mitään?´´

Roope Kultulle: ´´Mitään? Ai, oletko huolissasi palkastasi? No, kuukauden työstä kuukauden korvaus!´´

Kultu Roopelle: ´´Korvaus?´´

Roope Kultulle: ´´Maksan 50 senttiä päivältä - tismalleen ansiosi mukaan.´´

Kultu Roopelle: ´´Vai niin! Näin minä ajattelen korpiviisauksistasi! Sitä paitsi... ...Kaivoin enemmän kultaa kuin sinä viheliäinen kitupiiki!

Molemmat ovat liian ylpeitä, jotta voisivat paljastaa todelliset tunteensa. Ja silti he tuntevat samoin toisiaan kohtaan - kumpikaan ei vain saa tunnustettua rakkauttaan...

Aika liikuttavana ainakin itse pidän Rosan versioita :')

*

Vierailija

No eivät todellakaan riitä. Aivan selvästi annetaan ymmärtää, että Roope ei uskalla avata kirjettä. "Avaisinko kuoren - vai onko paras olla näkemättä, mitä myrkkyä se sisältää?"

Tässä topicissa on sivuseikka Roopen rakastumiset.

Ei todellakaan millään pahalla.

axl.roses
Seuraa 
Liittynyt2.5.2010

HALOO KANNATTAISIKO LUKEA TEKSTI LOPPUUN °KULTU° SANON SIINÄ

ÖÖ eipä taida riittää...

Mutta vuoden pohdinnan jälkeen olen itsekkin samaa mieltä asiasta :0

TAAS uusi esimerkki: aku ankan exrtassa numero 151 15/2010

Milla asuu lumisella vuorella (tämä on toki piirtäjän Freddy Miltonin

näkemys vesuviuksesta). Milla havittelee roopen ensilanttia tehdäkseen siitä nuoruuseliksiiriä!!!!

Kaikki me tiedämme että Milla haluaa roopen ensilantin sulattaakseen sen vesuviuksen kraaterissa jotta saisi amuletin

joka suo hänelle Midaan kosketuksen

Mikael McDonald
Seuraa 
Liittynyt6.5.2011

En usko siihen että kyseessä olisi muitten taiteilijoiden näkemyksiä. Pikemminkin niissä vain yritetään väkisin vääntää jutun juurta.

Vähän ehkäpä lukijoiden tajua loukkaavaa kun aina on niitä jotka ei voi sietää sitä vääntöä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat