Erilaisuus

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Olen tässä kaverini kanssa miettinyt, että on tylsää, kun melkein kaikki pukeutuvat samanlaisiin vaatteisiin. Esim. Nykyään monella on sellaiset Converse-kengät. (miten se sitten kirjoitetaankaan...) Ei niissä kengissä mitään pahaa ole, mutta on tylsää, että lähes kaikki käyttävät niitä. Lisäksi on ikävää jos joku alkaa esim. koulussa heti kyselemään, että "Onko noi sun vaattet merkkivaatteita?"

Kertokaa kommenttinne.

T. H.A ja hänen ystävänsä :)

Sivut

Kommentit (33)

A r s k a
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Minä olen ollut aina muotivillityksiä vastaan.

Minulla ei esimerkiksi ole sitä suoralippaista lippistä (en ole ihan varma miten se kirjoitetaan), vaikka taitaa lähes kaikilla meidän luokkalaisilla olla. On aina niin hauska laittaa se oma lippis niitten suoralippaisten lakkien sekaan, ja ärsyttää muita oppilaita. ;)

Sitten, käytän vielä tarralenkkareita, ne kun just ja just mahtuvat jalkaan, vaikka 35-numeroiset nauhakengät olis. En ole mikään liian tavaran ostaja, t-paitoja ostaessa kestää yleensä melko kauan, kun täytyy yksivärinen paita löytyä, minä kun pidän yksinkertaisista paidoista, tosin JOS löytyy joku auto/liikenneaiheinen paita, se on HETI ostettava. :D ;) Minä kun pidän paidoista joissa on jonkin vanhan auton kuva, tai hauska teksti liittyen liikenteeseen tai autoihin.

Minä tosiaan pidän mielipiteitäni aina. Kukaan ei viitsi edes yrittää horjuttaa mielipiteitäni (vitsi vitsi, ainahan ne sanoo, että pitäis ostaa samanlaiset vaatteet, mutta minä pidän erilaisuudesta, olisiko kivaa jos kaikki ihmiset olis samanlaisia?)

Ankkaetsivä, selittämässä vuodesta 2008

Vierailija

Itellänikään ei ole sellasta lippistä jossa on lättä lippa,koska niitä on amerikassa aina sellasilla ihmeen katu räppäreillä.

Miulla on aina erillaiset vaatteet kuin muilla mutta kaverilla on samallaiset juoksukengät kun mulla ja eihan aina tarvihe olla samanlainen.

On hyvä jos on oma tyyli kuin muilla,seon mun mielipide.

Ite käytän verkkareita melkeen aina,hupparit on mukavia myös!

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Mielenkiintoinen aihe ja avauskin on varsin mukava, tästähän saisi enemmänkin keskustelua revittyä.

Converse-linjalla jatketaan:

Lainaus:
H.Ankka: Esim. Nykyään monella on sellaiset Converse-kengät. (miten se sitten kirjoitetaankaan...) Ei niissä kengissä mitään pahaa ole, mutta on tylsää, että lähes kaikki käyttävät niitä.

Converset ovat tosiaan valtavan suosittuja, ja tähän on varmasti useita syitä. Luultavasti ainakin monipuolinen värivalikoima, muutama erilainen malli, monipuoliset käyttömahdollisuudet sekä se, että kengät sopivat kaikille sukupuoleen katsomatta, ovat syynä kenkien menestystarinaan.

Tunnustan itsekin omistavani näitä tennareita nelisen paria, mikä tosin ei ole kenkäkaapissani mitenkään mittava osuus. Tosin vain yhdet ovat Converse-merkkiset, en halua maksaa hirveitä summia kengistä, jotka eivät kestä. Lisäksi ns. feikit ovat mielestäni mukavammat kuin nämä paljon hypetetyt aidot. Syy miksi olen sortunut tennareihin on yksinkertaisesti käytännönläheisyys. Aina ei jaksa eikä pysty kulkemaan +10 sentin koroissa, enkä tykkää maihareita lukuunottamatta matalapohjaisista kengistä. Tennarit ovat vielä ihan ok, ja vaikka niiden tämänhetkinen suosio kyrsiikin, käytän niitä välillä. Lisäksi ne ovat mukavan kevyet näin kesäisellä säällä, voitte vain kuvitella, että polvipituiset nahkasaappaat kun eivät ole ihan yhtä kepeät jalkineet.

Tyylillisesti olen ollut ala-asteen loppuvaiheelta jo vähän yksinäinen susi, bändipaitani ja avainketjuni eivät istuneet yksiin luokan muiden tyttöjen toppien kanssa. En vaan tuntenut näitä vaatteita omikseni, tosin en juuri muitakaan. Yläasteella aloin löytää tummanpuhuvampaa tyyliä ja tajusin, että tämähän on se mun juttu. Pientä jalostumista on toki tapahtunut, mutta ei mitään radikaalia, edelleen musta on ensimmäinen ihmisille mieleen jäävä asia ulkoisesta olemuksestani.

En koe käyttäväni mitenkään erilaisia tai erikoisia vaatteita tai näyttäväni kovin erilaiselta, mutta keskivertotuulipukukansalaiseen verrattuna saatan tosiaan paistaa katukuvasta pienenä mustana täplänä. Jos mut teleportattaisiin ensin keskelle ala-astetta ja sitten Lumousta (Lumous gothic festival on suuri goottitapahtuma) olisin ensin varmasti aika silmiinpistävä ja ehkäpä vähän erilainen, mutta toisaalla taas oikea harmaavarpunen. Riippuu paljon ympäristöstä, milloin on muiden silmiin erilainen ja milloin tavallinen tai suorastaan tylsä.

Tarkoitukseni ei ole kapinoida, pelotella (ainakaan paljoa; D), osoittaa jotain aatetta tai herättää huomiota, ainakaan en myönnä.:'D En vaan satu tykkäämään siitä mistä valtaväestö ja inhoan kaikkia massamuoti-ilmiöitä, kuten Ugg-saappaita, Crocseja, leggingsejä, farkkuleggingsejä jne. Enkä vain siksi, että ne ovat niin yleisiä vaan jo siksi, että ne näyttävät omiin silmiini karseilta. Samoin joku toinen varmasti inhoaa tapaani meikata, tottumustani pukeutua tietynlaisiin vaatteisiin ja rakkauttani aika lailla tavallisten kenkäkauppojen valikoimista poikkeaviin kenkiin, mutta en välitä. En halua olla muiden klooni, näitä on jo ihan tarpeeksi.

Vaikka itse toteutan tiettyä tyyliä enkä koe esimerkiksi punkkarijuttuja omakseni, se ei tarkoita, ettenkö voisi ajatella irokeesin sopivan jollekulle toiselle. Sen sijaan mielestäni on hienoa nähdä ihmisiä, jotka uskaltavat ja viitsivät nähdä vaivaa toteuttaakseen itseään siten kuin parhaaksi kokevat. Olisi varmasti helpompaa mennä massan mukana ja naamioitua yhdeksi muiden joukkoon kuin olla hyvin näkyvällä tavalla muista poikkeava, propsit niille, jotka uskaltavat tehdä sen paremmin kuin minä.

Saattoi tulla pienehkö novelli, mutta josko jollekin muulle syntyisi ajatuksia hyvästä aiheesta.: P

Vierailija

Mielestäni ei ole mitään järkeä ostaa 80 e kenkiä, jotka hajoavat käsiin (siis, jos converseista puhutaan). Eräällä luokkalaisellani on sellaiset n. kuukauden vanhat ja jo rikki. tosin ovathan ne ihan hienoja, mutta smanlaisia saa halvemmallakin. Muutenkin muutamat muotivillitykset ovat aivan typeriä ja rumia. Esimerkkinä capit ja Svea-pipot.

En yleisestikkään tajua, miksi ostaa merkkivaatteita, nehän ovat julmetun kalliita ja viellä monet niistä todella rumia. Hienompia ja halvempia saat, kun menet esim. seppälään, h&m'ään, lindeksiin, robin hoodiin yms.

No on toki niitäkin ihmisiä, jotka eivät siedä, kuin pelkkiä merkkivaatteita. Näistä esimerkkinä on eräs luokkalaiseni, joka kerran sanoi minulle ja eräälle ystävälleni:Siis mitä järkeä ostaa jostain robbarista vaatteita? Ne on niiin rumia.'' Ja tämä siis, kun ystäväni kertoi hänen paitansa olevan robin hoodista. Sellaiset ihmiset voisivatkin mennä itseensä ja miettiä kannattaako tuhlata aina vaan viikkorahojaan typeriin muotivillityksiin, jotka ovat luultavammin made in china ja hajoavat viikossa. Ei se ostopaikka vaatetta tee huonoksi. Pääasia, että se sopii ja näyttää hyvältä päällä! (:

Itselläni ei ole kuin yksi merkkivaate, jos sitä sellaiseksi nyt voi sanoa. Se on Billabongin huppari, jota en kyllä tykkää oikein käyttää. Ei ole minun mieleeni.

No mutta ihmiset pukeutukoot miten haluaa, eipä ole minun onglemani, ainakaan toivottavasti.

Tämä siis minun mielipiteeni!

~Iida kuittaa

Vierailija

Niin tuosta. Musta ei oo tylsää jos käyttää samoja kenkiä monet, koska pitäiskö vaan olla ostamatta jotain kenkiä koska muillakin on ne? EI! Jokainen saa pukeutua miten haluaa eikä sen pidä olla ongelma jos toisella on samanlaiset! Ja nämä suoralippaiset on uutta nuorison muotia. Ja jotkut seuraa muotia ja jotkut ei. Ja saahan kysyä että onks noi merkkivaatteet? Ja mitä välii vaikka ei ois. Ihan tyhmää semmonen.

Hessu

Vierailija

Lainaus:
Hessu_ : Ja saahan kysyä että onks noi merkkivaatteet?

Riippuu valmistajasta. Mutta on niitäkin, jotka ovat merkkivaatteita ja niitä, jotka eivät ole.

Paapoja
Seuraa 
Liittynyt17.12.2009

Tämän keskutelun nimi hyppäsi ihan silmille. Kirjoitin nimittäin koulussa viime vuonna aineen, jonka otsikko oli Erilaisuus.

Ja nyt asiaan. Minä en käytä mitään Converse-kenkiä. Kun ilmat sallii, mennään lenkkareilla, ja talvella talvikengillä. Ja monella on koulussa hupparit ja samanlaiset housut, mutta minulla paita ja farkut tai verkkarit. Je keväällä, kesällä ja syksyllä takkina verkkaritakki. Eli en taida ihan valtavirrassa kulkea.

Save me from the dark.

Tapsa99
Seuraa 
Liittynyt7.9.2008

Itseäni iljettää nuo "käpit", tupsupipot, löysät farkut sekä skeittikengät. En ole kertaakaan kokeillut sellaista päälläni, enkä haluaisikaan pelkästään sen vuoksi, että niitä on jo monilla, vaan siksi myös, että ne ovat yksinkertaisesti omasta mielestäni rumia. Lisäksi ne ovat aina niin julmetun kalliita, mielummin ostan kestävämpiä ja halvempia ns. ei-massa-vaatteita. Minäkin pidän yleensä syksyllä verkkatakkia ja verkkahousuja, ne ovat ihanan joustavat, en pidä edes farkuista, koska niillä ei voi harrastaa paljoa liikuntaa.

~ Tapsa

Vierailija

mun tyyli on öö...tavis sekoitettuna hip hoppiin.

eli hip hop vaateita taviksen kanssa.pääasia että pysyy hengissä...no en keksi muuta nyt eli heippa!

Vierailija

Itseltäni löytyy muutama merkkivaate, eikä niitä kukaan ole tullut arvostelemaan. Olen pannut merkille, että meiän koulussa suurimmalla osalla pojilla on "käpit" ynnä muut merkkivaatteet, ja tytöt tyytyvät Seppälään yms.

Minulla on eräs kaveri, jolla täytyy olla kaikki vaatteet tosi kalliita ja hienoja. Sit jos esim. minä saan kalliit kengät, hän haukkuu ne pihalle, ja saattaa silti itse ostaa samanlaiset. Tai, jos hankin jonkun merkkivaatteen, hän väittää ettei se ole aito. >___<

Olen oma itseni, tyyliltäni olen tavallaan hippi. Käytän paljon värejä ja kuvioita. En halua olla mitään massaa kuten tämä kaverini, josta äsken kerroin.

Erilaisuus on mukava asia. =)

? Libel. Ei mikä tahansa sudenkorento!

// Jos käyttää merkkivaatteita, onko silloin massaa? Haluan kuulla mielipiteenne! : )

Vierailija

Tytöille tärkeintä vaatteissa ovat kuulemma se, että ne ovat kivat ja sopivat päälle.

Pojat taas enemmän merkkivaatteista pitää..

Minulla on mm. CTRL:n huppari, Dieselin huppari & kaksi Jack&Jones hupparia. Enempää en muista.

Taisi olla myös joku pieni Billabongin takki.

Kukaan ei ole tullut arvostelemaan minuakaan.

Meidän koulun suosituin merkkivaate merkki taitaa olla DC shoes.

Itse pukeuduin aika lailla "köykäisesti" D;

En jaksa kertoa, kun en näytä silleen mageelta

vikke98
Seuraa 
Liittynyt20.4.2010

Lainaus:
ATI: Tytöille tärkeintä vaatteissa ovat kuulemma se, että ne ovat kivat ja sopivat päälle.

Ainakin minulle! Saatan hyvinkin käyttää poikien verkkareita tai huppareita, kunhan ne sopivat ja ovat kivoja. : D

Minä käytän verkkareita todella useasti, en jaksa käyttää tiukkoja farkkuja. Sitten joku huppari päälle. : D

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Erilaisuus

vikke98 - 04.12.10 12:13 (ID 667822)

Lainaus:
ATI: Tytöille tärkeintä vaatteissa ovat kuulemma se, että ne ovat kivat ja sopivat päälle.

Minä käytän verkkareita todella useasti, en jaksa käyttää tiukkoja farkkuja.

On niitä leveän mallisiakin olemassa. Monesti pillit tuntuvat tiukoilta, joten en sellaisia monesti käytä.

Itse olen käyttänyt isoveljeni XL -kokoista hupparia ( veljeni on tyyliltään hiphoppari ). Se sopi minulle todella hyvin, mutta tuli äkkiä kuuma.

? Libel. Ei mikä tahansa sudenkorento!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat