Ankkatietäjä-visa

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Tähän visaan siis otan n. 8-12 osallistujaa. Kirjoita tänne jos haluat mukaan visaan.

Kysymykset ja pisteet

Laitan viestiini siis aina 5-10 kysymystä. Kysymykset käsittelevät Aku Ankkaa, Ankkalinnaa ja sen hahmoja ja Disneytä. Kysymykset tulevat näin, ja nuo kysymykset ovat vain esimerkkikysymyksiä:

1. Onko Roope Akun setä vai eno?

2. Kuka on Akun pitkäaikaisin naapuri?

3. Millä lempinimellä Aku kutsuu Iinestä?

Ja vastaukset laitat näin:

1. Eno

2. Teppo Tulppu

3. Pulu

Jos et tiedä esim. 2 kysymyksen vastausta, laita:

1. Eno

2. -

3. Pulu

Eli siis laita pelkkä viiva (-) jos et tiedä. Vastausaikaa on siihen asti kun minä sen lopetan, eli jos et ehdi niin kannattaa vain olla aktiivisempi ja yrittää uudelleen. Eli aktiivisuudestakin on hyötyä. Se, kuka vastanneista on saanut eniten kysymyksiä oikein, saa 1 pisteen. jos tulee tasatilanne että 2 käyttäjää ovat saaneet yhtä monta pistettä, molemmat saavat pisteen. Älä katso toisten vastauksia, ne voivat ihan hyvin olla väärin. Jos huomaan kaikilla olevan monesti samoja, pistän heidät vastauskieltoon. Kun olen laittanut 5 kysymyssarjaa (=8-10 kysymyksen listoja), katson kenellä on eniten pisteitä. Hän pääsee kisaamaan ankkatietäjän tittelistä. Kun olen laittanut uudestaan nämä 8-10 kysymyksen listat 5 kertaa, katson kenellä on eniten pisteitä ja hän kamppailee sitä toista vastaan. Esim. Jos Hessufani9989 on saanut ensimmäisissä kysymyssarjoissa eniten pisteitä, ja Mikkifani9989 on saanut toisissa kysymyssarjoissa eniten pisteitä, he kamppailevat keskenään. Laitan 3-5 kysymystä, ja odotan molempien vastaukset. Sitten katson kumpi on ankkatietäjä. Ankkatietäjä on siis se, joka saa enemmän kysymyksiä. Jos tulee tasapeli, suoritan jonkunlaisen arvonnan.

Siis säännöt:

- Ei luntata.

- Vastataan asiallisesti.

- Ei tupla/triplapostata.

- Ei tulla haukkumaan topicia turhaksi ilman perusteluja.

- AA.fi:n säännöt pätevät tässä visassakin.

Osallistujat:

- leumas

- Lillamyy

- noor

- kkr00

- lupuhullu8

- -ankkakkna-

- AP_

- Aku 4321

- Viitatar2

- Fort Tripla

Ilmoita itsesi mukaan!

Kun kaikki paikat ovat täynnä, laitan ekat kysymykset.

Sivut

Kommentit (30)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat