Filateliaa , Numesmaatikkaa + muuta

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Niin siis kun huomasin että en ole ainoa joka täällä keräilee noita kyseisiä asioita ajattelin että voisi tällaisen topicin tehdä, vaikka keräilyyn liittyviä topicceja löytyy niin on täällä turhempia topiccejakin.

Keskustelkaa:

- Keräilyistä

- Kohteista

- Auttakaa toisia

- Antakaa vinkkejä

- ja muuta sellaista

HUOM. Yksi todella tärkeä sääntö keskustelusääntöjen lisäksi.

Kenenkään toisen keräilyja EI SAA PILKATA vaikka se miten lapselliselta tai tyhmältä kuulostaisi, muistakaa se.

Mukavia keskustelun hetkiä keräilyistä

Kommentit (6)

Vierailija

Hyvän topicin keksit (:

Minä itse keräilen pieniä kissa patsaita. Taitaa n. 6 vuodessa niitä tullut vain jotain 54. Ja sitten keräilen simpsonit-tavaraa ja niitä minulla on:

- 8 julistetta

- sukat

- 2 hupparia

- 4 paitaa

- palapeli

- kalenteri

- magneetteja

- tyhjä limupullo ja karkkipussi

- 3 heijastinta

- 3 pehmolelua

- 2 sarjakuvalehteä, olisi tarkoitus ostaa uusin

- 10 sarjakuvakirjaa

- kaudet 1-12

- 6 muuta dvd'tä

- 2 vhs'ää

- the simpsons movie

- 2 peliä (hit & run ja the simpsons game)

- Reppu

- Penaali

- Kyniä, kumi, teroitin ja viivotin

- Kirjoitusalusta

- Lasi

- Simpsonit- keltaisen perheen kaksi vuosikymmentä (kirja, joka kertoo simpsoneista)

- Postikorttikirja (sisältää postikortteja simpsonit-kuvituskella)

Muitakin saatta löytyä..

Vierailija

Minulta löytyy USA:n simpsons postimerkit ensipäiväkuorella kun filatelisti olen, sain ne joululahjaksi kun iso simpsons fani minäkin.

Jaa minä keräilen postimerkkejä,kolikoita ja ehkä alan keräilee kunniamerkkejä...saa nähdä.

Postimerkkejä olen keräillyt kaksi vuotta ja aika paljon niitä löytyykin tällähetkellä. Pääkeräilyni on suomi 1856-1965.

Kolikoista keräilen suomalaisia myöskin ajalta 1864-1956 , niitä olen puolisen vuotta keräillyt.

AkeMake
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Vaikken itse keräile mitään muuta kuin Aku Ankka-sarjakuvia enkä niitäkään kovin intensiivisesti, niin tähän topiciin piti silti kommenttia heittää. : )

Lainaus:
kwyjib0:

Minä itse keräilen pieniä kissa patsaita.
En tiedä onko nyt kyseessä samat patsaat, mutta olen nähnyt joitain tällaisia puisia kissapatsaita (n. 40cm korkeita) ja ne ovat todella hienoja. Mikäli niitä jossain näkisin myytävänä niin varmasti ostaisin kämpille koristeeksi. Todennäköisesti tarkoitit kuitenkin joitain pienempiä kissoja, mutta tähän väliin oli hyvä sanoa asiasta. : )

Vierailija

Lainaus:
Filateliaa , Numesmaatikkaa + muuta

AkeMake - 03.06.10 09:12 (ID 542783) Vaikken itse keräile mitään muuta kuin Aku Ankka-sarjakuvia enkä niitäkään kovin intensiivisesti, niin tähän topiciin piti silti kommenttia heittää. : )
Lainaus:
kwyjib0: Minä itse keräilen pieniä kissa patsaita.
En tiedä onko nyt kyseessä samat patsaat, mutta olen nähnyt joitain tällaisia puisia kissapatsaita (n. 40cm korkeita) ja ne ovat todella hienoja. Mikäli niitä jossain näkisin myytävänä niin varmasti ostaisin kämpille koristeeksi. Todennäköisesti tarkoitit kuitenkin joitain pienempiä kissoja, mutta tähän väliin oli hyvä sanoa asiasta. : )
No itseasiassa keräilen erilaisia kissoja. Vähän pienempiä ja sitten vähän suurempia, eli en keräile vain yhden tietyn sarjan esineitä (:

Ja jos vinkkejä tähän voi laittaa niin yksi on tälläinen:

Jos keräilet esim. postimerkkejä, niin pyydä että ystäväsi, sukulaisesi tai perheesi tuovat sinulle niitä matkoiltaan, jos he sellaisilla käyvät.

Vierailija

Tuo on oikein hyvä vinkki kwyjib0, sama koskee valuuttaan että jos esim. menet ulkomaille voit vaikka tallettaa parisen seteliä tai kolikkoa kokoelmaasi.

Kissapatsaista tuli mieleen että viimekerralla kun kävin kanta antiikkiliikkeessäni ostamassa kolikkoja kuulin kun joku nuorempi kuin minä oleva tyttö osti aika suuren puhelinkokoelman. Sellaisia kerääjiä ei joka päivä ainakaan minun korvilleni satu...

Akemake: Kyllähän tässä muistakin keräilyistä kun filateliasta ja numesmaatikasta voi keskustella ,mutta yritin saada hieman enemmän keskustelua juuri noista aiheista ,mutta toki niistäkin voi pulista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat