Osaatko eri kieliä.

Seuraa 
Liittynyt20.3.2010

No tein nyt pitkästä aikaa topicin. Eli osaatko eri kieliä. En löytänyt haulla tätä mutta voi pistää lukkoon. Elikkä asiaan osaan vähän saksaa ja englantia myös ruotsia osaan.

Sivut

Kommentit (60)

Vierailija

Englantia pääosin. Luin kyllä neljännestä nyt kuudennen loppuun saksaa, mutta inhosin kyseisestä kieltä ja päähäni ei jäänyt paljon mitään. Ruotsia en osaa viellä kun oman sukunimeni ja yksittäisiä sanoja, mutta ensi syksynä siis.

Vierailija

Minä osaan erittäin hyvin Englantia,Myös Suomen kielen hallitsen hyvin,( koska olen suomalainen )

Hiukan Saksaa ja Hyvin vähän Ruotsia: Jag heter yms.

-ankkakkna-

Vierailija

x) kielet...(L)

Osaan, osaan suomea, englantia ja saksaa kaikkia kolmea yhtä hyvin (okei suomea osaan puhua paremmin kuin englantia mutta kirjoitan englantia paremmin kuin suomea, se tasapainoittaa) ja puhun myös kohtalaista ranskaa.

Ymmärrän hollantia ja flaamia, flaamia hiukan paremmin (se on selvempää).

Hmm ruotsia en osaa vielä mutta talvella osaan jo jonkun verran (toivottavasti, muuten feilaan ensi lukuvuoden...)

Mitäs vielä, italiaa,viroa ja espanjaa osaan päätellä jotenkuten xD

Mutta jos luen jotain millään edellä mainituista kielistä, yleensä ymmärrän jotenkuten mistä on kyse x)

Mutta opiskelen vain suomea, englantia, saksaa, ranskaa ja ruotsia.

vikke98
Seuraa 
Liittynyt20.4.2010

Osaan suomea(totta kai!),ruotsia(vähän),englantia(aika hyvin) ja sitten saksaa ja espanjaa.Saksaa opin TV-ohjelmasta Poliisikoira Rex ja sitten espanjaa Serranon perheestä!XD

Ja venäjää alan varmaan opiskelemaan...

-vikke98-kielitaituri,mutta ei ihan!-

//ai niin,myös italiaa!Ja sitä olen oppinut myös telkkarin ääressä!

A r s k a
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Englantia nyt vähän osaan, olen sitä 2 lukuvuotta opiskellut, Ruotsia vain yhden vuoden, mutta osaan sitä kuitenkin ehkä jopa paremmin kuin englantia. Ja tietysti Suomea osaan.

Vierailija

Osaan tietysti Suomea, mutta sen lisäksi osaan myös englantia ja ranskaa. Enkkua olen opiskellut kolmosesta lähtien ja pidän siitän kovasti. Enkku kuuluukin lempiaineisiini. Samoin ranska, vaikka inhoankin ranskanopettajaamme. Mutta kieli on kiva!=D

Ruotsia alan lukea sitten syksyllä, kun menen seiskalle. Osaan jo sanoa oman nimeni ja "ei" ja "kiitos". Olenpas minä etevä!;D

*Nöösi, nauru naamalla ja hymy herkässä*

Vierailija

Lainaus:
Re: Osaatko eri kieliä.

Keijukuningatar - 06.06.10 08:03 (ID 547026) x) kielet...(L) Osaan, osaan suomea, englantia ja saksaa kaikkia kolmea yhtä hyvin (okei suomea osaan puhua paremmin kuin englantia mutta kirjoitan englantia paremmin kuin suomea, se tasapainoittaa) ja puhun myös kohtalaista ranskaa. Ymmärrän hollantia ja flaamia, flaamia hiukan paremmin (se on selvempää). Hmm ruotsia en osaa vielä mutta talvella osaan jo jonkun verran (toivottavasti, muuten feilaan ensi lukuvuoden...) Mitäs vielä, italiaa,viroa ja espanjaa osaan päätellä jotenkuten xD Mutta jos luen jotain millään edellä mainituista kielistä, yleensä ymmärrän jotenkuten mistä on kyse x) Mutta opiskelen vain suomea, englantia, saksaa, ranskaa ja ruotsia.

Eri paikoissa asuminen edistää tätä todella paljon, niin kuin sinusta huomaa.

Itse osaan suomalaiseksi 15 vuotiaaksi hyvin englantia, kohtuullisesti ruotsia ja vähän saksaa. Sitten kun lukioon pääsen niin luultavasti alan opiskella uutta kieltä. Kiinaa, espanjaa tai jotain sellaista.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat