Lukijoiden suosikkitarinat

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Taskari-toimittaja Villen uusi blogikirjoitus "Kaikki eivät voi olla parhaita" on luettavissa täällä: http://www.akuankka.fi/taskari/blogit/katso/7

Tässä ketjussa voitte jatkaa keskustelua omista suosikkitarinoistanne, joita Taskareista olette vuosien varrella ahmineet :)

Kommentit (15)

Vierailija

No, suosikkitarinoitani on todella monia. Kaikkein suosikeimmat ovat ne Don Rosan ja Carl Barksin tarinat, kuten "Lumikenttien kimallus" ja "Takaisin Klondikeen". Ne ovat vain niin jännittäviä, seikkailullisia ja jopa koskettavia tarinoita. Myös muut Rosan ja Barksin tarinat ovat mahtavia, kuten "Klondiken keisari" ja "Kultaa ja kalavelkoja". Jokaisessa Rosan ja Barksin tarinassa on kaikenlaista seikkailua.

Taskukirjoja on tullut ahmittua jo 50-60 kpl ja lisää tulee vielä monia. Vanhin Taskukirjani numeroltaan on nmr. 23, Mikki kuule kummia joka on aika hyvä Taskukirja. Uusin Taskukirjani on Merkkimies. Pitäisi hankkia vielä monta muuta Taskukirjaa.

-Scrooge McD, World teh richest duck and King of the Klondike-

Vierailija

No en ole taskarissa paljon Barksia(lehdissä todella paljon) nähnyt mutta kun suunnilleen kuukausi sitten sain taskarin:Ympäri mennään ja yhteen tullaan.Siinä oli tarina:Roope-setä ja lentävän lautasen pikkumiehet joka oli todella hyvä.Tällä hetkellä lempi piirtäjäni on:Carl Barks koska sillä on todella hyvä käden jälki ja paras käsikirjoittaja on Paul Halas koska hänen tarinoissaan on aina hyvä juoni Romano Scarpan tarinat ovat myös todella hyviä.Lehtiä on mulla todella paljon joten olen nähnyt aika monta tyyliä piirtää suurimman vaikutuksen teki muhu Barks.Taskareita olen lukenut suunnilleen:80-100.

Vierailija

Eipä tosiaan Barksia akkareista löydy. En muistaaseni koskaan ole nähnyt mitään julkaisua (Taskaria), jossa olisi Barksin piirtämiä tarinoita. Mutta pidän sarjasta Roope-Sedän miljoonat. Siinä on hauskoja juonenkäänteitä.

AkeMake
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Harmillisesti minulta puuttuu suurin osa blogissa mainituista rannalle jääneistä tarinoista. Kahdesta pääsin kuitenkin mielipiteeni sanomaan, sillä ne hyllystä löytyvät.

Olypiakuume Erikoisnumero 1992

Tämän tarinan voinee suoraan luokitella klassikoksi jo senkin vuoksi, että se sisältää huikeat 250 sivua pitkän tarinan, joka kattaa koko erikoisnumeron ollen näin pisin ankkatarina. On siis varsin ymmärrettävää, ettei tämä taideteos mahtunut taskarin parhaiden kolmannen osan väliin. Itse tarina on todella hyvä, tapahtumarikas ja siihen on hienosti otettu mukaan uusia varsin mieleenpainuvia henkilöhahmojakin sekä onnistuttu sisällyttämään kaikki keskeisimmät henkilöt Aku Ankasta.

Olympia-aikaan sijoittuva tarina kertoo pääpiirteittäin Roopen haltuun saamasta tuleivaisuuteen näkevästä kamerasta ja taistelusta sen ympärillä. Mukana juonittelussa on monia kuuluja rikollisia, kuten Karvakatti, Musta Pekka, Hertta ja Karhukopla. Rikoksia selvittämässä Mikki ja Kuru. Tarinan sivussa saamme seurata sykähdyttävää rakkaustarinaa Pohjois-Korealaisen Ank-Linin ja Etelä-Korealaisen Tsen Dai-lenin välillä, kun he vihdoin vuosien eron jälkeen kohtaavat monien sattumien summana. Tarina olisi ollut todella hyvä taskarin parhaisiin, mutta kaikkea ei voi saada.

Paluu alkulähteille AATK 238

Tämä tarina vie lukijan Mikin ja Mustan Pekan ensiesiintymiseen höyrylaiva Villen luokse. Tarinassa selviää uusia jännittäviä tapauksia Mikin ja Mustan Pekan väliltä. Lisäksi saamme selville miten ja miksi höyrylaiva Ville upposi sekä mitä motiiveja Pekalla on saada se takaisin päivänvaloon. Ymmärrettävästi syyt eivät löydy ainoastaan tunnetasolta. Tätä koko tapahtumasarjaa käsitellään varsin mielenkiintoisesti ja sekaan lisätään monia humoristisia kohtia sivusta tilannetta seuraavien maajussien mukana. Tämäkin tarina olisi ollut todella hyvä Taskarin parhaisiin. Tarinasta tekee varsin legendaarisen jo se, että tapahtumat kietoutuvat Mikin alkuaikoihin ja jo tämän vuoksi tarina olisi minun mielestäni kuulunut parhaisiin syrjäyttäen melkein minkä muun tarinan tahansa.

Vierailija

Minä suorastaan Rakastan kaikkia Romano Scarpan tarinoita joita on taskareissa vuosien varrella nähty Harmi vain kun Scarpa ei enää elä ja minulla on hänen Ankantekijät kirjansa joka on tehty vain kaksi vuotta enneen hänen kuolemaansa ja ehkä paras lukemani Scarpan tarina on ehkä... en osaa pättää sillä kaikki Scarpan tarinat ovat parhaita eikä mikään niistä ole huono ja kaikki ovat keskitasoa korkeammalla eli huonoin on 8-.

Vierailija

Minä tykkään erittäin paljon barksin piiros jäljestä on todella monia tarinoita jotka ovat tarkalla piiros jäljellä tehty kaipaan hieman lisää akkariin barksin yksisivuisia ja pitkiä tarinoita kuten golf taituri ja monia muita iki muistoisia tarinoita.

Vierailija

Minun mielestäni paras tarina on Don Rosan piirtämä ja käsikirjoittama Pysähtyneisyyden aika.

Tätä tarinaa ei ole esitetty taskareissa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat