Sähköinen julkaisu

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Marvin comics on jo jonkin aikaa julkaissut sarjakuvia iphonelle oman applikaationsa kautta. Lukukokemus on huima parannus perinteiseen paperi versioon. Myöskään tekijät eivät ole sidottuja sivutaiton rajoituksiin.

Itse olen tilannut aku ankkaa reilun 20 vuoden ajan ja olen päättänyt lopettaa tilauksen. Syy on ekolooginen. Aku Ankka ei tarjoa asikkailleen sähköistä vaihtoehtoa lehden tilaamiseksi.

Lopetan myös taskukirjojen ostamisen.

Palaan asiakkaaksi heti kun lehdet ja taskukirjat on mahdollista ostaa sähköisenä versiona.

Toivottavasti muutkin liittyvät tähän "boikottiin" aku ankan painostamiseksi 2000 luvulle.

Ymmärrän, että keräilijät haluvat lehtensä paperisena samoin kuin jotkut musiikin kuuntelijat haluavat musiikkinsa vinyylillä. Suotakoon se heille.

Mutta niille jotka eivät halua luontoa kuormittaa pitää antaa sähköinen vaihtoehto.

Kommentit (8)

djlordi
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

En todellakaan ole samaa mieltä. Se on mielestäni vain hyvä asia, että niitä myydään kaupoissa. Olen varma että lukijamäärät laskisivat reippaasti, jos Aku Ankkoja ei myytäisi enää kuapoissa ollenkaan.

Toki voisi olla niin, että niitä voi lukea myös netissä, mutta pieneen lisähintaan. Eihän siitä ainakaan mitään haittaa olisi, mutta toki vaatii enemmän vaivaa toimitukselta.

Vierailija

heh...

Ehdit vastata kun vielä muokkasin viestiäni.

Tottakai pitää antaa niiden tilata paperi versio jotka sen haluavat.

Itse haluan vain sähköisen version. Hinta voi olla sama kuin vastaava paperi tilaus.

Kustantajaa tämä varmaan kiinnostaisi koska alkuinvestoinnin jälkeen sähköisen julkaisun tekeminen ja jakelu olisi hyvin halpaa verrattuna paperiseen vastineeseen.

Tätä investointiahan ei tehdä per julkaisu vaan per julkaisutalo. Eli samalla investoinnilla saadaan koko tuotanto sähköiseen jakeluun.

Jollain aikavälillä tämä visio tulee jokatapauksessa toteutumaan sanomalehtien ja muidenkin aikakausilehtien osalta.

Päätelaitteet kehitittyvät huimaa vauhtia

Kehityksen jarruna taitaa olla piratismin pelko.

Tosin Helsingin Sanomat saa jo sähköisenä. miksei Aku Ankkaa voisi myydä samalla tekniikalla?

Vierailija

luontoa voidaan säästää monin tavoin,mutta tokihan tuo idea on hyvä.siihen tekniikan riemuvoittoon että kirjoista tehdään sähköisiä(eli kirjoita näyttöön kirjan nimi ja kirja ilmestyy sähköisenä)

on vielä niin pitkä aika että vielä on liian aikaista edes unelmoida mistään sellaisesta.

ihanteellinen ratkaisu ongelmaan olisi että jokaista paperiin tai muuhun sellaiseen tarkoitukseen kaadetun puun tilalle laitettaisiin kasvamaan uusi puu.

djlordi
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
Re: Re: Sähköinen julkaisu

Burger - 20.06.10 11:15 (ID 561918)

Kehityksen jarruna taitaa olla piratismin pelko.

Tosin Helsingin Sanomat saa jo sähköisenä. miksei Aku Ankkaa voisi myydä samalla tekniikalla?

Helsingin Sanomat ilmestyy joka päivä, joten se ei ole läheskään yhtä "arvokas" lehti. Kun taas Aku Ankka ilmestyy vain kerran viikossa, ja hintaakin on enemmän.

Mutta eipä taida muissakaan maissa vielä olla sähköisesti julkaistavaa Aku Ankkaa, ei ainakaan Kalle Ankaa julkaista netissä.

Ja varmasti jotkut alkaisivat lehteä levittelemään, jos sen tallentaminen omalle koneelle on mahdollista.

Vierailija

Minä kyllä ehdotin tätä jo täällä AA:n sivuilla, mutta ehkä tämä on kuitenkin parempi keskustelu kuin se minun. :(

Minä olen silti sitä mieltä, että voisi lukea lehtenä JA sähköisesti. :D

Vierailija

Juu, kyllä se säästäisi paperia ja tilaa melkoisesti. Minusta se toimisi juuri tuolla HS-tekniikalla. Taitaa juuri se hakkerointi suurimpana pelkona.

Kuten Verokarhu321 ehdottikin olisi mukavaa jos lehti ilmestyisi paperina ja sähköisesti. Eli ne joilla ei ole tietokonetta voisivat tilata lehden paperina.

Taskarit ovat taas asia erikseen...

Oli miten oli jos akkari ilmestyisi sähköisesti ja sen (sähköisen version) tilaaminen olisi turvallista, minä valitsisin sähköisen version.

-Jöötti-tyttö-

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat