Piirtely

Seuraa 
Liittynyt7.9.2008

Eli, en löytänyt haulla, enkä Kuukkelilla mitään samaa/samanlaista topiccia, joten päätin perustaa tämän. Täällä siis puhutaan vapaasti kaikesta piirtelystä, mitä piirrätte mieluiten, mikä on piirtotyylinne, ja voit jakaa piirtovinkkejä muiden käyttäjien kanssa. Täällä ei siis ole pakko puhua pelkästään Ankkalinnan hahmojen piirtämisestä, vaan kaikkien hahmojen mitä maapallolta löytyy.

Minusta helpoin hahmo, mitä piirrän, on Aku Ankka. ;) Sitten taitaa tulla ankanpojat, Roope Ankka jne.. En kovin piirräkkään muita, kuin Ankkalinnan hahmoja. Olen vaan tottunut siihen. Kyllä minä välillä piirrän ihmisiä yms, mutta monesti Akuja yms. Piirrän yleensä silloin, kun ei ole mitään muutakaan tekemistä, ja kun tulee vaan piirtely innostus. Olisi mahtava oppia piirtämään kuin Don Rosa, mutta se on miltei mahdotonta.. Tai no, pitkällä harjoittelulla siihenkin tavoitteeseen päästään. En ole aikuisena menossa sarjakuvapiirtäjäksi töihin. Piirtovälineenä minulla on perinteinen lyijykynä, pari pyyhekumia ja pari tussauskynää. Jatkakaa tästä, minäkin käyn välillä pulisemassa tänne.

~ Tapsa

Kommentit (8)

Vierailija

:D

Minä piirrän aika laajasti kaikkea, muutenkin taiteilen. Olen kiinnostunut mangan piirtämisessä (piirrän sitä jo kohtuullisesti ;))

Piirtämisvälineitä meiltä löytyy lyijäreitä H5:sta B5:n(kynän kovuus). Erilaisia pyyhkäreitä on paljon(mm. sellainen, joka kumittaa mustekynää).

Erilaisia ja erivärisiä tusseja on myös. Ohuin on 0,01, paksuimmasta en tiedä ;)

Muutakin taiteiluvälineitä on paljon (pastelliliituja, tavallisia liituja, akryylivärejä, pensseleitä, vesivärejä jne.)

Vinkki: Jos aiot piirtää elävästä mallista, kannattaa ensin opetella kaikki mittasuhteet ja hiukan anatomiaa, niin lopputulos on parempi :]

Vierailija

Gallerian töitä tutkiessa saa selville toisen käyttäjän piirrostyylin.

Itsekin pidän piirtämisestä, ja minulla on kesken Lentävä Hollantilainen- piirros. Luonnostelussa käytän ihan normaalia lyijykynää (HB) ja tussauksessa käytän kuulakärkikynää, sillä kaikki tussit ovat liian paksuja. Jos tussatessa tulee virhe, käytän korjauskynää. Värityksen hoidan puuvareillä.

Ankkalinnan hahmoja tykkään piirrellä eniten, mutta olen aika taitava piirtämään muitakin kuvia. Käsi harjaantuu, kun harrastaa piirtämistä.

Vierailija

Piirtelen aika paljon en aina Aku ankka joskus Crashia ja paljon muita hahmoja esim.kaunotar ja kulkurista piirtelen kuvia ja joskus Oliveristä.

Vierailija

Rakastan piirtämistä xD

Piirrän siis joka päivä. Harvoin piirrän Ankka-hahmoja, en ole siinä hyvä. Realistisen ankan osaan piirtää mutta en Akua.

En osaa piirtää ihmisiä, joten piirrän eniten koiria, susia, kissoja, hevosia ja lohikäärmeitä. Teen myös joitain sarjakuvia:

Aoiro (kertoo Aoiro-nimisestä koirasudesta...)

Cat Rampage (kertoo kissahahmojeni elämästä ja taistelusta ym. Monia osia tulee, päähenkilöt kussakin osassa ovat sukua toisilleen.)

Sitten olen pienenä keksinyt jotain outoja...

Piirtovälineinä minulla on erilaisia lyijykyniä, puuvärejä, ProMarker-copicceja, tusseja ja tussauskynä.

Vierailija

No, minä piirrän ankkaa vain ja ainoastaan.

Koulussa piirtelen vihkoon Pertti sotamiestä, jonka keksin sarjakuvakurssilla.

Itse aloin oikeasti sarjakuvaa tekemään vasta viikko sitten, jolloin kirjoitin kässärin.

Ennen olen keksinyt samalla kun piirrän, jolloin sarjasta ei hääppöistä tullut.

Välineinä:

Lyijykynä (HB)

Huono kumi joka murenee

Viivain

Pari pilotin tussia joista suurin osa kadonnut

On minulla micron tussit joista paksuin on 08

ja ohuin 0,05.

Uusi kumi pitäisi hommata.

-ankkakkna-

Vierailija

Nojaa, tuleehan sitä jonkun verran harrastettua. Kaikenlaista fantasiaa pirrtelen mutten osaa piirtää lohikäärmeitä. : (

Kaverit snaovat että olen hyvä mutta eipä kuviani kyllä mielestäni voi hienoiksi sanoa. Katsokaa vaikka Larry Elmoren kuvia. Hän on piirtänyt DragonLancen kansikuvat Kronikoihin.

Khylläh, noh, enimmäkseen piirtelen velhoja ja joskus saatan jopa onnistua piirtämään mallista jonkun ihmisen. Osaan omasta mielestäni kopioida hyvin kuvia, mutta se itse piirtäminen ei ole kovin kummoista.

Vierailija

Teen aina yijykynällä ja yleensä tussaan sen jälkeen...

Minulla on permanentti tussi ja pari ohutta tussia 0,05 ja 0,03 ja 0,5. Aku on helpoin ja sitten jotain ankanpoikia tai Roopee... En piirrä paljon muuta kuin ankkoja... mutta kyllä minä muutakin piirrän. Paperina käytän yleensä ihan perus pritti paperia tmv. En pahemmin jaksa tehdä sarjakuvia, mutta niitäkin tulee joskus tehtyä...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat