Arvostele Floyd Gottfredson

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Tämän topicin tarkoitus, on arvostella Floyd Gottfredsonia ja saa myös jutella tekijästä.

Minun arvosteluni: Mielestäni Gottfredson on yksi huonoimmista piirtäjistä kautta aikain. Hänen tarinoitaan ei pitäisi olla Aku Ankoissa vaan jossakin Ankantekijät kirjassa, esim "Ankantekijät 13 Gottfredsonin parhaat". Hän piirtää huonosti ruudut, joka kävi ilmi tämän viikon akkarissa.

Kokonais arvosana minulta: 6½.

Saa negatiivisesti ja positiivisesti arvostella.

Kommentit (2)

Akuhullu97
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Ei minun mielestäni. Gottfredson on kautta aikoin parhaita Mikki-piirtäjiä, ehdottomasti. Miksi ihmeessä hänen piirrostyyliään haukutaan? Hän on tehnyt mahtavia piirroksia, ja tehnyt moniin mahtaviin tarinoihinsa itse myös käsikirjoitukset, vaikkei kaikkiin teekään. Miten niin piirtää huonosti ruudut? Jos tarkoitat tuota, ettei tarina jatku aivan putkena seuraavalle ruuturiville, niin kyse on siitä, että alunperin hän on suunnitellut tuonkin sarjan julkaistavansa jossain päivittäisessä sanomalehdessä. Joka päivä julkaistiin yksi rivi lisää. Ne ovat siis periaatteessa julkaistu jokainen rivi yksinään, näin pitäisi olla. Myöskin tämä, että yhdellä rivillä on neljä ruutua, johtuu samasta syystä. Koska tarinat on julkaistu suurempikokoisen sanomalehden sivuilla, ne on jouduttu tähän pienentämään ja sen takia ruudut ovat suhteellisen pieniä ja niitä on neljä per rivi.

Floyd Gottfredsonin tyylistä tulee mieleen Mikki. Aito, vanhan ajan Mikki. Hänen piirroksensa ovat aivan mahtavia ja Floyd onkin parhaita Mikki-piirtäjiä esim. Scarpan ja De Vitan ohella. Olen aina pitänyt näitä 30-60-lukujen Mikki-piirtäjien Mikkejä parhaina. Niihin on tottunut mahtavina sarjoina. Esimerkiksi Gottfredsonin piirtämä (käsikirjoittajasta en ole varma) "Luolamiesten saari" on aivan mahtava osoitus lennokkaista ja vanhahtavista (sekä vanhoista ; ) ) piirroksista, jotka tempaavat mukaansa.

Toivottavasti tulisikin Gottfredsonia Ankantekijöihin. Ja mielellään sarjoja, joita ei ole ennen julkaistu Suomessa, ja joiden käsikirjoituskin olisi Floydin käsialaa. Itse omistan jo valmiiksi yhden kirjan, joka on Yhdysvalloissa painettu englanninkielinen arvokirja, puolet Barksia ja puolet Gottfredsonia, sisältäen vielä kummankin tekijän nimikirjoitukset. Hieno kirja, mutta lukea sitä ei viitsi. =) Ei siitä pääse mihinkään, että kyllä Gottfredson paikkansa täytti Mikki-piirtäjien aatelistossa. Mahtava piirtäjä käsikirjoitukset mukaan lukien!

-Akuhullu

Vierailija

Joo!

Minulla on Ankkalinnan Maailmanmatkaajat, ja siinä on " Luolamiesten saari" Ja se on mahtava!

Miksi pitää arvostella vanhaa Mikkiä huonoksi? Ja Floydin piirrokset ovat vanhan ajan kultaa!

- PA

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat