Arvostele edellinen käsikirjoittaja!

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Kuten varmaan kaikki tiedättekin, tämä on ihan perinteinen "arvostele"-topic, mutta tässä arvostellaankin hieman piirtäjien varjoon jääneitä käsikirjoittajia, jotka mielestäni ansaitsevat nykyistä enemmän huomiota. : ) Pelkän kouluarvosanan lisäksi toivoisin myös kunnon perusteluja ja mielipiteitä!

Esimerkki:

Lainaus:
Käyttäjä1: Stefania Leperia

Lainaus:
Käyttäjä2: Hyvä käsikirjoittaja, joka pälä pälä... Arvosana: 9.

Seuraava: Sergio Tulipano

jne.

Ja ensimmäisenä arvostelussa on Carlo Gentina!

Mr Roope Ankka

Kommentit (13)

DONUONTYHMÄ
Seuraa 
Liittynyt11.7.2010

Hienoa, että uskalsit tehdä tällaisen topikin, Mr R.A! Itse olen ollut jo kauan sitä mieltä, että käsikirjoittajille kuuluisi saada enemmän huomiota Akkariväen parissa.

Itse en oikein uskaltanut tehdä mitään käsikirjoittajiin liittyvää topikkia, koska pelkäsin sen menevän heti lukkoon tai hautautuvan syvälle aihemeren pohjalle (sillä tosiasia on, ettei käsikirjoittajia arvosteta siinä määrin kuin piirtäjiä)...

Pitäisikö Arvostele edellinen tekijä-topikki muuttaa nyt Arvostele edellinen piirtäjä-topaksi? Kun käsikirjoittajistakin tehtiin nyt oma... : /

Ja itse asiaan: Per Hedman ei todellakaan ole mikään suosikkikäsikirjoittajani. Vaikka ennen hänen kässärinsä vielä kelvollisia ja hieman erilaisia olivatkin, nykyään hänen tuotantonsa taso on armotta painunut pohjalukemiin.

Hänestä on tullut liukuhihnakäsikirjoittaja, joka tiheällä tahdilla suoltaa kliseisiä ja liian tavallisia käsikirjoituksia, joiden parissa suorastaan pitkästyy! Ärsyttävintä lienee se, että miltei joka tarinaan pitää vielä tunkea mukaan rosvoja, muka toiminnan toteuttamiseksi.

Ehdottomasti nykykäsikirjoittajien pohjasakkaa, joka saa minulta arvosanan 5½.

Seuraavana suosikkikäsikirjoittajani Rune Meikle. ; )

JeFe1552
Seuraa 
Liittynyt2.7.2010

Lainaus:
Re: Re: Arvostele edellinen käsikirjoittaja!

DONUONTYHMÄ - 08.08.10 04:36 (ID 608155) Hienoa, että uskalsit tehdä tällaisen topikin, Mr R.A! Itse olen ollut jo kauan sitä mieltä, että käsikirjoittajille kuuluisi saada enemmän huomiota Akkariväen parissa. Itse en oikein uskaltanut tehdä mitään käsikirjoittajiin liittyvää topikkia, koska pelkäsin sen menevän heti lukkoon tai hautautuvan syvälle aihemeren pohjalle (sillä tosiasia on, ettei käsikirjoittajia arvosteta siinä määrin kuin piirtäjiä)... Pitäisikö Arvostele edellinen tekijä-topikki muuttaa nyt Arvostele edellinen piirtäjä-topaksi? Kun käsikirjoittajistakin tehtiin nyt oma... : / Ja itse asiaan: Per Hedman ei todellakaan ole mikään suosikkikäsikirjoittajani. Vaikka ennen hänen kässärinsä vielä kelvollisia ja hieman erilaisia olivatkin, nykyään hänen tuotantonsa taso on armotta painunut pohjalukemiin. Hänestä on tullut liukuhihnakäsikirjoittaja, joka tiheällä tahdilla suoltaa kliseisiä ja liian tavallisia käsikirjoituksia, joiden parissa suorastaan pitkästyy! Ärsyttävintä lienee se, että miltei joka tarinaan pitää vielä tunkea mukaan rosvoja, muka toiminnan toteuttamiseksi. Ehdottomasti nykykäsikirjoittajien pohjasakkaa, joka saa minulta arvosanan 5½. Seuraavana suosikkikäsikirjoittajani Rune Meikle. ; )

Vierailija

Aijaa ilmeisesti unohti kirjoittaa seuraavan, joten minä teen sen: ; D

Eli seuraava arvostelee Castyn, josta juuri oli esittely uusimassa AATK:_ssa. : )

Mr Roope Ankka

Vierailija

Casty on kyllä mielestäni yksi kaikkien aikojen parhaista käsikiejottajista mutta ei kyllä ole ihan ensimmäisellä sialla ja osaa hän näköjään pirtääkkin yhtä hyvin kuin käsikirjoittaa tarinoita. Arvosona 9+

Seuraava saa arvostella Enrico Facchin.

DONUONTYHMÄ
Seuraa 
Liittynyt11.7.2010

Tarkoitatko Enrico Faccini? ; )

Enrico ei mielestäni ole niin loistava piirtäjänä kuin käsikirjoittajana, mutta tässähän arvostellaan vain käsikirjoitustaitoa. Hänen tekeleensä ovat melko omalaatuisia ja nerokkaalla huumorilla varustettuja, sekä niiden tapahtumasta toiseen johtava kulku on miltei samanlaista kuin yhdellä suosikkikäsikirjoittajistani, Fabio Michelinillä!

Juoneltaan Faccinin tarinat ovat melko tavanomaisia kohelluksia, mutta niitä on mielenkiintoista lukea juuri niissä tapahtuvien nerokkaiden aivoitusten yms. vuoksi. Enricon käsikirjoituksia ei ole pitkään aikaan nähty ankkajulkaisuissa, toivottavasti ei hänkään ole nyt lopettamassa? ; (

Arvosanaksi tämä italialaismaestro saa minulta kunnioitettavan 9+:n. : D

Seuraava saa arvosteltavakseen Rune Meiklen (jota ei jostain syystä äsken arvosteltu).

Vierailija

Rune Meikle... Meikle ei ole mielestäni kovin hyvä käsikirjoittaja, eikä hänen tarinoidensa juonissa ole sitä tiettyä lentoa, joka tekisi tarinasta paremman. : ) Mutta Rune Meikle ei ole huonokaan käsikirjoittaja, hän on ihan sellainen "perus"hyvä tarinoiden luoja, ja arvosanaksi annan hänelle ihan hyvän 8-. ; D

Seuraava arvostelee Carlo Panaron.

Mr Roope Ankka

Vierailija

Carlo Parano on aika "tavallinen" käsikirjoittaja, siksi arvostelusta tulee melko lyhyt. Carlo Panaron sarjat ovat ihan hyviä, mutta niihin voisi lisätä hieman vauhdikkuutta. Muuten hyvä käsikirjoittaja, joten arvosanaksi ropsahtaa...

9.

En oikein osannut perustella tarkemmin. :/

Seuraava saa arvostella yhden suosikkikäsikirjoittajani, Tito Faracin.

-Oikeuden puolustaja-

DONUONTYHMÄ
Seuraa 
Liittynyt11.7.2010

Tito Faraci lentää mielestäni juuri huumoripainotteisissa tarinoissa, jotka huumorin lisäksi tuovat esille jotain muutakin. Hänen tarinoissaan on erityisesti se hyvä puoli, ettei se ole pelkästään huvittavaa ja koomista kohellusta, vaan siinä on myös ideaa ja syvyyttä, joissa leikitellään lennokkaasti päähenkilöiden tunteilla.

Juoneltaan ja tapahtumaympäristöltään Faracin tarinat ovat varsin tavallisia, mutta ilmiömäisenä huumorikäsikirjoittajana hän osaa luoda tarinasta kuin tarinasta mielenkiintoisen. : )

Itse pidän erityisesti tarinasta Uskomaton Vladimir (AATK 223), joka tuo esille hyvin rohkeasti mm. Mikin suhtautumista muihin ihmisiin, jonka lisäksi tuo tarina on varsin hauska ja huumoripainotteinen. Suosittelen kaikille Faracin tarinoita! ; )

Arvosanaksi hän saa 10-

Seuraavana kroatialaiskäsikirjoittajasuosikkini Darko Macan. : )

Vierailija

En muista yhtäkään tarinaa, jonka ___ ___ olisi kirjoittanut. Mutta olen varmasti joskus lukenut hänen tarinoitaan, ja pidän lähes kaikkien väsäämistä tarinoista. : D Arvosanaksi hän saa 9.

Seuraava arvostelee uunituoreessa Aku Ankka-lehdessä vierailleen Jens Hansegårdin.

Mr Roope Ankka

Vierailija

Taisit saada idean temästä keskustelusta "Arvostele edellinen tekijä"!... (Linkki: http://www.akuankka.fi/keskustelut/alue/3/viestiketju/20954/arvostele_ed...)

Siellä siis arvostellaan käsikirjoittajasta piirtäjään... Ja siellä voi tottakai laittaa myös vähän "ei tunnetuimpia" tekijöitä ja sen topicin aihe on paljon suurempi. Joten joudun (Anteeksi vain...) Sanomaan näillä sivuilla jo legendaarisen maineen saanen: Tämä voisi laittaa lukkoon. (Ei pahalla Mr R.A)

-HH!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat