Kielet

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Tarkoituksena olisi siis tehdä topicci kielistä.

En ole kovin hyvä näiden aloitusviestien tekemisessä, mutta toivon, että kaikki ymmärtävät pointin.

Itse olen opiskellut englantia 2.luokalta, nyt menen ysille ja se alkaa jo sujua jotenkin : D. Pidän englannista todella, kirjahyllyssäni on varmaan parikymmentä sitä käsittelevää kirjaa, ja minua ärsyttää suunnattomasti, jos esimerkiksi englannintunnilla tulee sana, jota en tiedä. Englanti on minulle aika helppoa koulussa, sillä olen opiskellut sitä vuoden muita luokkalaisiani enemmän, ja muutenkin osaan sitä ehkä vähän keskimääräistä paremmin, koska harrasta sitä vapaa-ajallanikin.

Ruotsi taas sitten on kokonaan asia erikseen. Kerran opo sanoi, että jos osaat englantia hyvin, täytyy sinun pärjätä ruotsissakin. Se ei kyllä pidä paikkaansa. Olen surkea ruotsitta. Mielestäni se on ehdottomasti yksi ärsyttävimpiä kieliä maailmassa. En vain kerta kaikkiaan ymmärrä sen niin monimutkaista kielioppia, ja sitä, että joka asiassa täytyy olla jotakin epäsäännöllistä. Selostukset ovat juuri sellaisia, että OSA ett-suvun sanoista taipuu näin, mutta osa noin, et voi oikein tietää itse sanasta, miten mikäkin taipuu. Kiva juttu, jag talar inte svenska, kan du talar englenska?

Olen opiskellut ruotsia kaksi vuotta enkä edes tiedä mikä on kahdeksan ruotsiksi tai miten tehdään monikko.

Kommentit (5)

Vierailija

Minä olen opiskellut kolme vuotta ruotsia ja englantia. Ruotsia opiskelin 2.-4. luokilla ja englantia 3.-5. luokilla, tosin en minä ole enkun opiskeluani lopettanut se jatkuu tottakai vieläkin. Ruotsia en kovin hyvin muista/osaa, mutta enkku sujuu hyvin.

Vierailija

Hallo. Ich bin Jones Duck. Wie heißt du?

Tuossa vähän taidonnäytettä, arvatkaa mikä kieli = ) Saksan otin ekana kielenä tuossa kolmosella, ja nyt kun menen neloselle niin mulla alkaa myös enkku. Hi, i'm Jones Duck. What's your name?

~J0N€$

Vierailija

No niin, en vielä osaa hirveän hyvin kieliä, vaikka saksasta ja enkusta 9 tulikin... Menen muuten kutoselle

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat