Helsingin kirjamessut -miitti 2010

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Tämä topic koskee Helsingin kirjamessujen yhteydessä järjestettävää miittiä AA.filäisten kesken ja kaikki kyseistä miittiä koskevat asiat, kysymykset, ehdotukset yms tänne.

Elikkä tarkoitus olisi järkätä miitti tämän sivuston käyttäjien kesken Helsingin kirjamessujen yhteydessä. Tapahtumapaikkana toimisi siis Helsingin messukeskus Pasilassa ja varsinainen miittipäivä olisi järkevästi ajatellen lauantaina 30.10.2010, ellei halukkaat halua sitten jotain toista päivää. Koska kyseinen päivä on kuitenkin aika pian, toivoisin saavani mielipiteitä ja ehdotuksia kaikilta halukkailta koskien miitin kulkua eli

*Mihin kohtaan kokoonnumme tapaamaan porukan ja mihin kellonaikaan?

*Mitä porukka haluaa tehdä? Esim. kierrellä messuilla, keskustella muiden kanssa yms.

*Menisimmekö messujen jälkeen jatkamaan miittiä jonnekin muualle? Esim. syömään jonnekin.

Voimme edetä esimerkiksi seuraavan mallin mukaan:

Kokoonnumme yhdessä päätettyyn paikkaan tiettynä kellonaikana. Tämän jälkeen voisimme vaikka esitellä itsemme toisille sekä höpistä muuta. Tämän jälkeen voisimme vaikka kierrellä messupaikalla sekä keskustella miittiläisten haluamista asioista. Aikamme kierreltyämme ja todettuamme paikan nähneeksi voisimme halukkaiden kanssa jatkaa miittiä esimerkiksi menemällä syömään jonnekin.

Edellä oleva on vain raaka luonnos toimintasuunnitelmasta, joten kaikilta halukkailta vaan tänne ehdotuksia miittiä varten ja ilmoittautumisiakin otetaan vastaan.

Ilmoittautumiset:

Mattiii

Sohvaperuna

Akuhullu(t)

Jones Duck

hantsus (?)

Ninnu (?)

Maailman paras-98 (?)

musa (?)

DONUONTYHMÄ (?)

Sivut

Kommentit (88)

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Hyvä et sä teit tän.: D Saattaa nimittäin olla, että mulla olisi kestänyt vähän kauemmin.: P

Kannatan lauantaita!

Lainaus:
*Mihin kohtaan kokoonnumme tapaamaan porukan ja mihin kellonaikaan?

Olisiko jossakin klo 13-14 välillä hyvä? Tietysti pitää päättää joku tarkka kellonaika, mutta tuohon aikaan voisi olla hyvä. Paikan pitäisi olla helposti löydettävissä ja selkeä, viime kerralla testattu aula oli vähän turhan kookas ainakin omasta mielestäni. Parempia ehdotuksia?

Lainaus:
*Mitä porukka haluaa tehdä? Esim. kierrellä messuilla, keskustella muiden kanssa yms.

Aluksi voisi olla jonkinmoinen pieni ja vapaamuotoinen esittelykierros ja ehkä vähän yleistä höpinää, ja tästä voitaisiin aloittaa messujen koluaminen. Kovaäänisintä voi rohkeasti nykäistä hihasta paikan päälläkin, mikäli haluaisi käydä jossakin tietyssä paikassa, ettei mene mitään elintärkeää ohi. Messuilla on kuitenkin aika kova hälinä, joten kunnon jutustelu olisi kivempi hoitaa vaikka jonkinmoisessa kahviossa tai muualla sopivassa paikassa hengailemalla.

Lainaus:
*Menisimmekö messujen jälkeen jatkamaan miittiä jonnekin muualle? Esim. syömään jonnekin.

Jos useampaa kiinnostaa, niin ainahan me voidaan ettiä joku Mäkkäri, kunhan jatkoruokailuhaluista mainitaan etukäteen, että voisi ajoissa selvitellä eri ruokapaikkojen sijaintia eikä pohtia tätä puoli kolmelta Messarissa miittipäivänä. Jossain kahvilassa/tms. voisi myös jatkaa rupattelua.

Mainitsinkin jo Offissa, että tällä kerralla yrittäisin tehdä jonkun kartonkiplakaatin tekstillä "AA.fi miitti 30.10.2010" tms., ja tähän kaikki miittailijat voisivat tyylitellä nickinsä ja päivän kuulumiset, tervehdykset ja pienet piirrokset jne. Tämän lopputuloksen luonnollisesti skannaisin ja pistäisin nettiin (ei siis kannata avautua suurimmista salaisuuksistaan: D), jotta kaikki saisivat halutessaan kopsattua kuvan itselleen talteen.

Olen tosiaan tulossa, elleivät marsilaiset kaappaa mua matkalla tai koulupäiväni jostain syystä olekaan messuilla vaan Lapin erämaassa, mikä on aavistuksen epätodennäköistä.

Vierailija

Ja vihdoin ja viimein kello on yli seitsemän ja pääsen vastaamaan : ) Mutta minä tiesin sen. Minä tiesin! Ai mitä tiesin? Sen, että Wondy kirjoittaa tähän ensimmäisenä, tietty : ) Mutta, 30.10 on lauantai, joten mä olisin varmaan maisemissa. Tapaamisajaksi(meinasin kirjoittaa tappamisajaksi : D) kävisi hyvin vaikka 13.30. Se olisi myös hyvä, jos menisimme kierreltyämme messut vaikka jonnekin Mäkkäriin kuten 'eräs henkilö' tuossa äsken totesikin. Mutta; olisin lähes varmasti tulossa. Ja tällä kertaa emme tee linnoitusta keskelle käytävää : )

~JD™

Sohvis
Seuraa 
Liittynyt2.7.2009

Hienoa, että tälläinenkin saatiin tehtyä, hyvä Mattii!

Ja itse voin jo 99% varmuudella sanoa, että olen tulossa ellei sitten käy samoin kuin Wondylle, että marsilaiset kaappaa minut ynnä muuta hyvin todennäköistä...

Lainaus:
Wondy:Olisiko jossakin klo 13-14 välillä hyvä? Tietysti pitää päättää joku tarkka kellonaika, mutta tuohon aikaan voisi olla hyvä. Paikan pitäisi olla helposti löydettävissä ja selkeä, viime kerralla testattu aula oli vähän turhan kookas ainakin omasta mielestäni. Parempia ehdotuksia?

Tuo kellonaika sopii minulle oikein hyvin, Jonesin ehdottama 13.30.sopii myös oikein passelisti, ei minulla olekaan oikein mitään väliä tuon ajan kanssa..kunhan nyt sen verran ajoissa, että ehditään kunnolla koluamaan kaikki paikat..

Tapasitteko viime vuonna siinä lipunmyynnin jälkeen aulassa. Ainakin kuulostaisi siltä, mutta siinä ei todellakaan kannata yrittäkään tavata tai sitten saadaan megafonien kanssa kuuluttaa toisiamme..=D Olisiko sitten ennen lipunmyyntiä, siinä on niitä jotain pöytiä yms..tai sitten ulko-ovien edessä, koska siellä sisällä on niin hirveästi ihmisiä ja porukkaa, että sieltä ei löydä kyllä ketään.

Lainaus:
Aluksi voisi olla jonkinmoinen pieni ja vapaamuotoinen esittelykierros ja ehkä vähän yleistä höpinää, ja tästä voitaisiin aloittaa messujen koluaminen. Kovaäänisintä voi rohkeasti nykäistä hihasta paikan päälläkin, mikäli haluaisi käydä jossakin tietyssä paikassa, ettei mene mitään elintärkeää ohi. Messuilla on kuitenkin aika kova hälinä, joten kunnon jutustelu olisi kivempi hoitaa vaikka jonkinmoisessa kahviossa tai muualla sopivassa paikassa hengailemalla.

Kuulostaa oikein hyvältä...ja sitten pitäisi paikan päällä sopia jokin tapaamispaikka, koska mikäli käy niin, että joku yllättäen "eksyy" muusta porukasta messuhälinässä, niin tietää sitten missä tavataan. Tai sitten vaihdetaan puhelinnumeroita keskenämme yms..muuta mukavaa, jotta voi ottaa tarvittaessa yhteyttä telefoonilla.

Itseäni kiinnostaa oikeastaan vain kirjamessut, mutta pitäähän se käydä ruokamessujen puolella maistelemassa ilmaiset ruokanäytteet...=D

Lainaus:
Jos useampaa kiinnostaa, niin ainahan me voidaan ettiä joku Mäkkäri, kunhan jatkoruokailuhaluista mainitaan etukäteen, että voisi ajoissa selvitellä eri ruokapaikkojen sijaintia eikä pohtia tätä puoli kolmelta Messarissa miittipäivänä. Jossain kahvilassa/tms. voisi myös jatkaa rupattelua.

Messukeskuksen sisällä (kirjamessujen puolella) on yksi kahvio, mutta sinne ei kannata mennä, koska mikäli meitä tulee yhtään suurempi porukka, niin usein siellä on niin täyttä, että tilaa ei ehkä ole..Mäkkäri käy oikein hyvin, koska sellaisen pitäisi ainakin löytyä melko helposti. Tai jos jollakulla on jokin parempi ehdotus, niin ole hyvä vaan ja esittäkää ehdotuksianne. Mutta jos yhtään saisi toivoa, niin ei kiitos mitään 50e gourmet-ravintoloita kiitos...

Jos messuilla jaksaisi pari, kolme tuntia pyöriä, niin sitten voisi vaikka siirtyä syömään jonnekin ja jatkamaan rupatteluja...

Vierailija

Lainaus:
Wondy: Olisiko jossakin klo 13-14 välillä hyvä? Tietysti pitää päättää joku tarkka kellonaika, mutta tuohon aikaan voisi olla hyvä. Paikan pitäisi olla helposti löydettävissä ja selkeä, viime kerralla testattu aula oli vähän turhan kookas ainakin omasta mielestäni. Parempia ehdotuksia?

Joo, eiköhän tuo 13-14 välillä ole ihan sopiva aika. Paikkana kannattaisin Sohviksen ehdottamaa ulko-ovien edessä siinä piha-alueella, oikeastaan mullakin oli tämä mielessä jo aikaisemmin. Tietenkin jos silloin sataa, niin sitten mielellään jossain siellä sisällä.

Lainaus:
Sohvis: Messukeskuksen sisällä (kirjamessujen puolella) on yksi kahvio, mutta sinne ei kannata mennä, koska mikäli meitä tulee yhtään suurempi porukka, niin usein siellä on niin täyttä, että tilaa ei ehkä ole..Mäkkäri käy oikein hyvin, koska sellaisen pitäisi ainakin löytyä melko helposti. Tai jos jollakulla on jokin parempi ehdotus, niin ole hyvä vaan ja esittäkää ehdotuksianne. Mutta jos yhtään saisi toivoa, niin ei kiitos mitään 50e gourmet-ravintoloita kiitos...

Muutenkaan en kannata näitä messukeskuksen ruokapaikkoja ja kahviloita, koska ne hinnat ovat aivan sikamaisia. Mielellään tämän ulkopuolelta ja suht sopivan hintaisena, ehkä se on se Mäkkäri, eiköhän sieltä löydy jokaiselle jotain. Mutta tuo asia pitää päättää sitten jo täällä, jos halukkaita on edes mennä syömään.

Vierailija

Minä en välttämättä pääse(En tiedä miksi en pääsisi)Mutta yritän ainakin tulla.13-14.............minulle kävisi.SYömään tulen vain ehkä.(Aika varmasti)Mattii vositko listata ketkä on tulossa todennäköisesti?(Voit laittaa minut siihen mutta laita perään ehkä)

Vierailija

Minä en varman pääse, en ole kuitenkaan varma. Varmaan käyn messuilla, mutta en ole varma ehdinkö tapaamaan muita kiertelyn ja ostelun lomassa. Joka tapauksessa, minulle sopisi siinä klo. 13 maissa.

Ajattelin viikon päästä tehda kirja- ja sarjakuvamessut topicin, mutta keksin sen ennen tämän topicin perustamista (ehdotin sitä topic?- topicissa), joten aion edelleen tehdä sen. Aihepiiri siis ei koskisi pelkästään tämän vuoden kirjamessujen miittiä, vaan kirja- ja sarjakuvamessuja ylipäätään. Mikäli tämä on teistä huono idea, sanokaa.

Vierailija

OIVOI!Nyt on käynyt niin että isäni on iltavuorossa ja pikkusiskolleni ei ole vahtijaa.Ja kirjamessuille en voi häntä tuoda koska:

1:hän ei jaksa matkaa messuille

2:haluaako joku 5 ween roikkumaan perässä?minä en ainakaan.

Yritän järjestää asian!

Vierailija

Minä voisin tulla, mutta oon niin ujo, että jätän kuitenki väliin. Toinen syy on se, että en saa kyytiä enkä usko hyysääväni omaa rahaa lippuun ja en saisi edes vanhemmilta lupaa xP

Vierailija

Minkähän ikäisiä mahdatte olla. On meinaa aika noloa jos olen siellä ja kaikki on minua monta vuotta vanhempia.

Vierailija

Toivoisi ainakin pääseväni miittiin, mutta luulenpa että jää minulta väliin, en nimittäin saa kuljetusta. Jos saankin, niin sitten ehkä tulen. Siellä kuitenkin ovat kaikki minua vanhempia, sillä olen vasta 12. Ja sitä paitsi, vanhempani viis veisaavat Aku Ankasta, ja sitä suuremmalla todennäköisyydellä en pääse. Merkitse Mattiii minut kuitenkin listaan, mutta epävarmana.

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Helsingin kirjamessut -miitti 2010

musa - 20.09.10 05:57 (ID 632522)

No itse olen vasta 10 joten kaikki ovat varmaan minua vanhenpia. Vai?

Siltä näyttää, mutta ei se haittaa! Aku Ankan sivuilla on kaikenikäisiä, joten eihän miitissäkään mitään ikärajaa ole! Olisin nähnyt sinut mieluusti miitissä, mutta nyt se riippuu myös minusta, pääsenkö sinne.

PS: Mattiii, pitääkö sinne messuille ostaa lippuja, ja pitääkö ottaa paljonkin rahaa? Minä en nimittäin tuo sinne valittua kahtakymppiä enempää.

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Mitenkä tuo messualueelta poistuminen mahtaa toimia? En haluaisi joutua maksamaan uutta lippua siksi, että käväisen pihalla tapaamassa muut ja palaan takaisin sisälle, sillä joudun tulemaan paikalle jo joskus kymmenen tienoilla. Sää kun on lokakuussa mitä on, olisin mieluummin sisätapaamisen kannalla, unohtamatta ulko-oville aina kertyvää ruuhkaa. Yksi miittauspaikkavaihtoehto (yhdyssanat ? : D) voisi olla aulasta heti oikealla narikoiden vieressä olevien portaiden alkupää. Tästä mennään kirjamessuille, joten kohtaa on hyvin vaikea missata, eikä kuitenkaan oltaisi ulkona tai tientukkeena.

Lainaus:
Sohvis: Messukeskuksen sisällä (kirjamessujen puolella) on yksi kahvio, mutta sinne ei kannata mennä, koska mikäli meitä tulee yhtään suurempi porukka, niin usein siellä on niin täyttä, että tilaa ei ehkä ole..Mäkkäri käy oikein hyvin, koska sellaisen pitäisi ainakin löytyä melko helposti. Tai jos jollakulla on jokin parempi ehdotus, niin ole hyvä vaan ja esittäkää ehdotuksianne. Mutta jos yhtään saisi toivoa, niin ei kiitos mitään 50e gourmet-ravintoloita kiitos...

Tosiaan tuo kahvio voi olla hinnastoiltaan sellaisessa sarjassa, että ahkerat ankistit kuluttavat ne rahat mieluummin ankkoihin.: D Ahtauskin on huomioitava seikka. Suunnataan siis johonkin halpaan ja helposti löydettävään einehtimöön.

Lainaus:
musa: Minkähän ikäisiä mahdatte olla. On meinaa aika noloa jos olen siellä ja kaikki on minua monta vuotta vanhempia.

Tämä tätimmeenen on 18, mutta edustankin sivuston iäkkäämpää seniilijoukkoa. Viimeksi mukana oli varsin sekalaisen ikäinen joukko ankisteja, joten mikäli ei tarvitse vaipanvaihtajaa tai lastenrattaita, voi vapaasti tulla mukaan.

Lainaus:
Maailman Paras-98: PS: Mattiii, pitääkö sinne messuille ostaa lippuja, ja pitääkö ottaa paljonkin rahaa?

En ole Mattiii, mutta kyllähän messuille täytyy hankkia lippu. Vuonna 2007 lippujen hinnat näyttävät olleen 8–12 e. Olen hankkinut omat lippuni koulun ansiosta muistaakseni kolmella eurolla, joten en tiedä, minkä hintaisia ne ovat tänä vuonna.

Akuhullu97
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Juu, Akuhullu(t) on kyllä, lähes 100% varmuudella... Itselleni käy mikä tahansa päivä ja aika, pääsy on lähestulkoon varmaa, kun ostan luultavasti kokoaikalipunkin sinne... Ja muut tekemiset sitten järjestellään jäljellejäävälle ajalle, Kirjamessut pidetään ihan ykkösenä. : P

Musa, viime vuonnakin messuilla porukan ikä vaihteli n. kymmenestä vuodesta ylöspäin... Ketään ei syrjitä vaan kaikki mukaan! Toivottavasti saisimme paljon uusia kasvoja mukaan miittiin, niin kuin taitaa nyt olla hyvin todennäköistäkin. Lauantai-iltapäivä on minun mielestäni oikein toimiva aika, siitä voisimme lähteä!

-Akuhullu

Sivut

Ketju on lukittu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat