Asioita, joita me käyttäjät voisimme parantaa

Seuraa 
Liittynyt26.10.2008

Pähkäilin pitkään, että teenkö tälle oman topicin, vai enkö tee. Päätin kuitenki tehdä tämän, mutta otin asia esille myös Kokous nettisivujen hyväksi -topicissa, mutta koska se ei saanut minkään laista reagointia osakseen, tein uuden topicin.

Ja tämäkin on tietysti yksi parannusehdotus, mutta ei ihan normaali, sillä tähän me KÄYTTÄJÄT voimme vaikuttaa.

1) Täällä on paljon keskusteluja, joissa koitetaan arvata tai kysyä jotain seuraavaan liityen. Se on sinänsä hyvä idea, mutta kun esimerkiki Muistatko edellisen -topicissa näkee joksus jonukn viestejä 3-4 samlla sivulla. Niihin kyllä voi vastata edelleenkin, mutta jos se menee kahden käyttäjän vuoropuheluksi, niin se on turhaa. Olisi siis hyvä, jos vastaisimme semmoisiin topicceihin vain kerran per sivu, niin se pysyisi parempana.

2) Sitten on myös niitä, jotka näkevät topicin, joka on heidän mielestään turha ja sanovat vain, että Lukkoon. Sekin parantaisi sivuston laatua, jos se jätettäisiin pois. Toki voit perustella asiasi hyvin, jos kirjoitat viestin selliaseen.

3) Sitten vielä yksi virhe, johon sorrun itse. Jotkut kirjoittavat vain tiettyyn osioo, kuten minä yleensä Pulinat-osioon. Olisi parempi, jos jokainen kirjoittelisi eri osioihin, eikä aina samaan.

4) Olisi hyvä, jos visoissa ja muissa ei luntattaisi, sillä se laskee sivujen ilmapiiriä. Jos lunttaus on visan säännöissä sallittu, niin sitten se on asia erikseen.

Kiitos huomiostanne.

Ja tiedän, että näistä asioista on otettu jotain ennenkin esille.

Voit myös kommentoida topicia, kunhan se on säädyllinen ja voit myös kertoa omia ideoita tai parannusehdotuksia meille käyttäjille yms.

Sivut

Kommentit (23)

Taikisfani
Seuraa 
Liittynyt2.7.2008

Hyvin teit, kun kerran ehdotit sitä kokous nettisivujen hyväksi -topicissa. Ehkä se jäi vain huomaamatta, mutta voisit kirjoittaa tämän saman asian uudelleen siihen kokous- topicciin, niin ehkä joku näkee sen.

Ja mitä ideaasi tulee, niin se on suoraan sanoen hyvä, tosin hiukan tarkempia perusteita näille "turvatoimille" haluaisin kuulla.

Kun näin tämän aiheen tämän foorumin etusivulla, ajattelin, että taas se on joku mennyt kirjoittamaan hyödyttömän topicin, yrittäen nostaa itseään hyvään valoon, mutta olin kaikin puolin väärässä. Hyvä kun ilmoitit siitä näin, mutta pyytäisin, että nostaisit asian esille Kokous nettisivujen hyväksi -topicissa.

Tähän asiaan liittyen, olen minä ainakin huomannut, että juuri tuollaisia kyselytopicceja on melko tiheään, ja koska sellaiseen visailuun voi vastata kuinka monta kertaa haluaa, niin monet aloittelijat yrittävät kasvattaa viestejensä määrää tällä tavalla, mikä on varsin ymmärrettävää, sillä olen itsekin useasti syyllistynyt edellä mainittuun rikokseen. :I

Ehdotus on hyvä, mutta kaipaa hiukan hiomista ja täsmennystä. Ota asia puheeksi kokous nettisivujen hyväksi- aiheessa. Tulen tänne huomenna joskus 12-13 aikoihin.

EDIT: Jaahah, tekstin sisennys ei toimi, sillä editori pyyhkii sen pois. Täytynee käyttää välilyöntejä kappalejakoina.

Valta vaatii itsehillintää. Valta vaatii arvostelukykyä. Se on voimien mitta ja määrä.
- Xadhum (TK 12/2000)

McDuck-fani
Seuraa 
Liittynyt26.10.2008

Käytän nyt sitten 2000. viestini tämän topicin nostamiseen. Se on ehkä turhaa, mutta toivoisin, että keskustelua syntyisi enemmän kuin edellisen yhden viestin verran.

Ja tiedän, että näitä asioita on voitu sanoa ennen, mutta mielestäni ne ovat tärkeitä ja ehkä unohtuneet joiltakin.

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Vaikka idea ja lähtökohta on vähän samanlainen kuin Kokous nettisivujen hyväksi - tai Yleiset kehitysideat -topiceissa, niin otanpa tähänkin topicciin kuitenkin kantaa. Sillä onhan tämä omalla tavallaan hiukann erilainen kuin kaksi edellä mainittua. Kahdessa ensin mainitussa on enemmän vaikuttajana ylläpito ja/tai toimitus, mutta tässä olisi ideana siis että käyttäjät vaikuttavat asioihin. Sinänsä erinomainen topic!

Lainaus:
McDuck-fani: "Jotkut kirjoittavat vain tiettyyn osioo, kuten minä yleensä Pulinat-osioon. Olisi parempi, jos jokainen kirjoittelisi eri osioihin, eikä aina samaan.

Mitä pahaa tai väärää siinä sitten on? Jos kiinnostaa vain se osa-alue, johon suurimmaksi osaksi kirjoittaa, niin miksi väkisin alkaa vääntämään viestiä johonkin sellaiseen osioon, joka ei itseä niin kiinnosta? Minultakin on hävinnyt näiden sivujen käynnin suhteen jo kaikista suurin mielenkiinto itse ankka-aiheisia osa-alueita kohtaan, mutta Pulinoihin jaksan ja viitsin vielä kohtalaisen hyvin kirjoittaa.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Veli Huilu
Seuraa 
Liittynyt4.1.2010

Niin, mutta onhan se kohteliasta. Sillä jos kirojittaa jonkun todella hyvän topicin esim. kerailyyn, niin jos suurin osa kävisi vain pulinoissa, se ei hirveän kivaa olisi. Tottak ai kaikilla on omat mielipiteet.

Muuten olen myös hyvin tyytyväinen, että tälläinen topic on luotu. Itse olenkin suunnitellut tekeväni tätä, mutta oli hyvä, että joku muu ehti tehdä ensin, sillä jos minä olisin tehnyt tämän, niin siitä olisi tullut huonmpi!:):D

McDuck-fani
Seuraa 
Liittynyt26.10.2008

Donald, periaatteessa siinä ei ole mitään väärää, vaikka ehkä aloitusviesti niin antaakin ymmärtää, mutta minun mielestäni se voisi tehdä sivuston paremmaksi, jos vastailtaisiin kaikkiin osioihin.

Toki myös ajattelin silloin kun tein tämän, että tämä muistuttaa vähän muita tälläisiä, mutta kitenkin tässä on eri aihe.

McDuck-fani
Seuraa 
Liittynyt26.10.2008

Voisin taas koitta hetkeksi saada keskustelua tästä aikaan, että onko tämä mielestänne hyödyllinen/mielenkintoinen tai edes tarpeellinen topic.

Tein tämän, jotta ylläpidon ei tarvitsisi huolehtia niin paljon käyttäjien haluamista uudistuksista, koska voimme itsekkin vaikuttaa sivujen laatuun ja se on mielestäni hyvä asia.

Muta mielellään sitten asiallista kommenttia tästä aiheesta, eikä mitään haukkumista

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Kyllä tämä on sinänsä erilainen, että tässä ei vaaditaan tavallaan käyttäjiltä asioita, ei siis ylistä eli ylläpitoa tai toimitusta tekemään asioiden eteen jotain. Siinä mielessä tämä topic on mielenkiintoinen ja erilainen.

En sitten tiedä muiden mielipidettä.

Paapoja
Seuraa 
Liittynyt17.12.2009

No eihän tämä keskustelu turha ole. Osa McDuck-fanin ehdotuksista on ihan hyviä. Kyllähän se on hyvä kiinnittää huomiota myös siihen, mitä käyttäjät tekevät. Aina ei tarvitse purnata ylläpidolta uudistuksia, kun asioihin voi itsekin vaikuttaa. Jotkut haluaisivat sellaisen ohjelmoinnin, joka estää "Lukkoon!" -viestit. Niiden estämiseen voi vaikuttaa niinkin, että käyttäjät ymmärtäisivät sen olevan turhaa. Tosin ainahan on joku tyhmä, joka ei kuuntele ja menee oman mielen mukaan ja tekee niin kuin itse lystää, niin ei silloin asioista keskustelu paljoa auta.

Mutta kaiken kaikkiaan tämä topic kyllä taitaa olla ihan hyödyllinen.

Save me from the dark.

Vierailija

Kyllä tämä ihan hyvä topic on.

Kyllä me käyttäjät joitakin asioita voimme parantaa esim. Ei turhia topicceja, Lukkoon viestejä tai spämmiä. EN kuitenkaan tarkoita sitä, että se yleisetä on, mutta jotkut tekevät semmoista.

-AlienTHEduck, joulua odotellessa

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
Paapoja: "-- menee oman mielen mukaan ja tekee niin kuin itse lystää --"

Sitä sanotaan yleensä spämmäämiseksi. Ja spämmämisen kanssa olisi hyvä ottaa mahdollisimman tiukka linja. Tämä 'mahdollisimman' tarkoittaa sitä, että mihin on modeilla aikaa. Eli mitään ihmeitä en heiltäkään lähtisi kuitenkaan vaatimaan, onhan heilläkin muutakin hommaa.

Mutta on hyvä huomata, että täällä ei ole enää nykyään ollut ainakaan minun tietääkseni sellaisia yhden tai kahden sanan viestejä kovin hirveästi. Kun vertaa vaikka kahden vuoden takaiseen tilanteeseen.

Vierailija

Me käyttäjät voimme vaikuttaa sivuston laatuun ja ilmapiiriin. Jos kaikki noudattavat alla olevia ohjeita, sivustosta tulee mieluisampi paikka kaikille. Ehkä jopa saamme tänne uusia käyttäjiä.

- Ei tehdä turhia topiceja. Jos vähääkin epäilet topicin turhuutta, kysy siitä Topic?-topicissa ja käytä vielä hakua.

- Yritetään olla kirjoittamatta turhia vistejä. Jos sinulla ei ole esim. offiin paljon asiaa, kirjoita vaikka huomenna enemmän, jos keksit. Jos kaikki kirjoittavat niitä parin lauseen viestejä, topicit täyttyvät turhista viesteistä.

- Ei arvostella tai haukuta uusia käyttäjiä. Annetaan heille mielummin vinkkejä, miten toimia sivuilla ja kerrotaan, jos he ovat tehneet väärin (esim. jos he ovat kirjoittaneet turhia viestejä)

- Pidetään tärkeät topicit pinnalla. Näin uudetkin löytävät ne, eivätkä tee uusia topiceja (mm. Ohjetopic topiceiden tekoon, Topic?-topic jne.)

- Ei kiusata ketään. Tähän kuuluu mm. toisten töiden haukkuminen galleriassa, toisten viestejen ja topiceiden turha haukkuminen, toisten pilkkaaminen, syrjiminen.

- Otetaan uudet ideat avoimin mielin vastaan. Jos kaikki ovat heti kun ehdotetaan uutta topicia silleen "Njääh...", "Ei käy...", "Surkee idea" niin pian kukaan ei uskalla ehdottaa uutta topicia tai parannusta sivuille koska pelkää saavansa perustelematonta ja ilkeää kritiikkiä.

Onko lisättävää?

Tärkeitä topiceja uusille, ja muillekkin:

---

Usein kysytyt kysymykset/UKK: http://www.akuankka.fi/keskustelut/alue/8/viestiketju/18623/ukk_usein_ky...

---

Hymiöopas: http://www.akuankka.fi/keskustelut/alue/8/viestiketju/13995/ala_kysy_mit... (älä hämäänny otsikosta!)

---

Topic-Topic:

http://www.akuankka.fi/keskustelut/alue/8/ketju/16955/topic_topic/viesti...

---

Ohjetopic topicien tekoon:

http://www.akuankka.fi/keskustelut/alue/8/viestiketju/10615/ohjetopic_to...

---

Off-topic (2):

http://www.akuankka.fi/keskustelut/alue/12/viestiketju/21371/off_topic_2

---

Lopuksi: Hyvää joulua!

Vierailija

Älkää tehkö, turhia topiceja!!! Esim täällä on: Off-topic (Lukossa) Off-topic 2 off topic 2 ja Off-topic 3. :) :) :)

Vierailija

Älkää tehkö, turhia topiceja!!! Esim täällä on: Off-topic (Lukossa) Off-topic 2 off topic 2 (lukossa) ja Off-topic 3 (lukossa). :) :) :)

McDuck-fani
Seuraa 
Liittynyt26.10.2008

Lainaus:
Re: Asioita, joita me käyttäjät voisimme parantaa

aku 274 - 14.12.10 03:37 (ID 673593) Älkää tehkö, turhia topiceja!!! Esim täällä on: Off-topic (Lukossa) Off-topic 2 off topic 2 (lukossa) ja Off-topic 3 (lukossa). :) :) :)

Tarkoittaako tuo, että tämä topic on mielestäsi turha. Jos on, niin se on sinun mielipiteesi.

Itse nimittäin olen toista mieltä. Vaikka täällä on jo hyviä topiceja, joissa voi keskutella sivujen laadusta ja parannusehdotuksista, niin tässä perusidea on eri. Sillä nyt me voimme itse vaikuttaa siihen sillä, mitä me teemme.

Ja esimerkiksi Kokous netiisivujen hyväksi -topicissa (joka muuten on mainio), tämä idea hukkuisi pian muihin ideoihin ja tuskin saisi tuulta purjeisiin.

// Hyviä ideoita/ehdotuksia, Donald.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat