Keskustelu-analyysi

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Tämä topic antaa teille mahdollisuuden analysoida näitä akuankka.fi:n keskusteluja. Tarkoituksena ei siis ole kirjoittaa mitään lyhyitä viestejä tyyliin että "joo ihan kivat sivut" tai "ei ole oikeen hyvät" tms. Vaan ideana olisi nyt kirjoittaa omia analyyseja näistä keskusteluista.

Muistakaa, että näissä keskusteluissa on monia eri osa-alueita, ja analyyseissa pitäisi käsitellä jotenkinkaan niitä kaikkia. Jos ei tunnne osiota hyvin, voi vain kirjoittaa vähän siitä. Mutta tarkoitus olisi kuitenkin että jokaisesta jotakin, ja yhteensä siitä koostuisi pitkähkö tai pitkä analyysi koko keskusteluista.

Tämä keskustelu ei ole tarkoitus olla mikään sellainen, mitä jo Kokous nettisivujen hyväksi tai muut sellaiset ovat. Tässä topicissa vain siis analysoidaan keskusteluja ja niissä olevia topicceja. Mutta mihinkään henkilökohtaisuuksiin ei saa analyyseissä mennä.

Esimerkki pituus voisi olla yhdelle analyysille olla se, että kirjoittaa vaikka 10 riviä tekstiä yhdestä osiosta. Hieman lyhyemmätkin tietenkin käyvät. Mutta mitkään yhden tai kahden rivin viestit eivät ole tässä tapauksesswa kovin mukavia.

Mutta pääasia analyyseissa ei suinkaan ole sen/niiden pituus, vaan sen/niiden laatu. Siis laatu!

Hyviä analysointihetkiä! :)

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

mielestäni 13 keskustelu osio voitaisiin poistaa ja sitten se voitaisiin laittaa vaikka aina kolmeksi päiväksi silloin kun 13 päivä on parjantaina.en ole vastannut yhteenkään 13 osiossa olevaan keskusteluun joten en tiedä sen laadusta/muista asioista paljon mitään.Pulinat on mielestäni hauska ja hyödyllinen osio koska sinne voi kirjoitaa lähes mitä vaan.mutta minun ei pitäisi kehua pulinoita parhaaksi koska eihän Aku Ankan sivujen pitäisi olla yleinen keskustelupalsta vaan sellainen jossa jutellaan kaikesta Akkariin liittyvästä ja Disneystä.

Tekijät osiossa on yleensä laadukkaita keskusteluita vaikka siellä ei niitä paljon olekkaan.Mutta sellaiset keskusteluaiheet ovat mielestäni turhia kuten esim:Onko kenenkään muun mielestä Bernado huono piirtäjä tai onko jonkun mielestä william Wan Horn hyvä.

Sitten Animaatiot osio siellä on yleensä hauskoja ja asiallisia tekstejä ja siinä osiossa ei yleensä ole mitään turhaa keskustelua.

Julkaisut osiossa on hyviä mutta myös turhia keskusteluja.minä en tykkää niistä osioista jossa kysytään jostain tietystä esim,oliko akkari numero 12 hyvä jne..

Taskari 40 vuotta on mielestäni aika turha..no ei nyt turha mutta kun siellä on pääasiassa näitä että:aiotko kerätä tämän vuoden taskarit tai keräätkö kaikki taskarin erikoisnumerot,sillä nämä voisi olla ihan hyvin julkaisut osiossa.

Keräily-osiossa on vähän-mutta yleensä asiaa.sillä siellä ei ole paljon sellaisia kuten ostatko taskari numero 367 tai niin edespäin.

Sarjat osiokin on hyvä mutta mielestäni aika tarpeeton.en osaa selittää miksi mutta minusta vain tuntuu siltä.

sitten Kyselyt ja visailut.Kyseilyt ja visailut on myös hyvä osio mutta sinne pitäisi laittaa vaan ankkalinnaan/aku ankkaan liittyviä asioita,muut kuuluisi pulinat osastoon.

Sori kun kirjoitin niin lyhyesti ja en osannut laittaa pisteitä,pilkkuja ja isoja alkukirjaimia mutta en vain osaa laittaa niitä:(ja näyttää siltä että unohdin kokonaan hahmot osion mutta sanon siitä tässä sen että se on hyvä ja hyödyllinen osio.mutta eipä minulla muuta.

-AF98-

McDuck-fani
Seuraa 
Liittynyt26.10.2008

Minulle tulee ainakin mieleen se, että joskus täällä käy niin, että pari käyttäjän välille tulee riitaa josatin aiheesta. Se yllä vähän laskee tasoa, kun kaksi käyttäjää riitelee siitä, että toinen on ilmaissut asian niin, että toinen ottaa asiasta nokkiinsa. Sellaiset asiat voisi jättää pois. Niitä ei tarvitse tuoda näille sivuille vaan saisi pitää kiukut ja kihinät sisällään, ainakin minun mielestäni.

Olen pahoillani, jos tämä minun viestini loukkaa jotakuta, mutta en nyt osoita yhtä henilöä syyttävällä sormella, vaan se koskee meitä kaikkia.

Sitten kuten jo olen kertonut Kokous nettisivujen hyväksi -topicissa, se laskee minun mielestäni keskustelun tasoa, että vastaa monta kertaa, esimerkiksi kaksi käyttäjää vastaa molemmat kolme kertaa siihen topiciin, jossa koitetan arvuutella seuraavaa käyttäjää. Olisi hyvä, jos käytettäisiin periaatetta 1 tai maksimissaan 2 viestiä per käyttäjä/sivu sen tyylisissä topiceissa.

Vierailija

Hahmot

Oikein hyvä foorumi, missä voi keskustella mistä vain AA:n hahmoista.

13

Muuten hyvä foorumi, mutta topiceja sinne ei voi paljoa kertyä. Toisin myös harva jaksaa mokista kekustella... Tilalle sopisi paremmin mielestäni, vaikka joku Visa foorumi.

Taskari 40 vuotta

Mukava foorumi, mihin tulee yllättävän paljon hyödyllisiä topiceja. Foorumin nimi tosin voisi olla ensi vuonna vaikka vain Taskarit, mutta, sitten se olisi vain samaa höpötystä, kuin Julkaisuissa.

Animaatiot

Hyvä foorumi. Animaatioista saa tarpeeksi asiaa kokonaiselle foorumille. Niistä voi höpöttää aikas paljon, joten foorumilla ei ole huonoja puolia.

Tekijät

Kyllähän niistäkin topiceja saa aikaan, ja kehitettyä jonkin näköisen keskustelun. Piirtäjiä on paljon, ja niistä voi myös puhua monen laista. Joten yksinkertaisesti vain hyvä foorumi.

Sarjat

Yllättävän paljon topiceja tuollaiselle foorumille. Tosin kuitenkin aiheesta voi helposti höpöttää yhtä sun toista. Topicien ja viestien määrä todistaa, että tästä saa paljon keskustelua aikaan.

Keräily

No, juu... Aika saman laista aihetta, kuin muutkin, mutta puhumista tästäkään aiheesta ei puutu.

Julkaisut

Hyvä foorumi. Yleistä keskustelua kakista Ankka-julkaisuista. Ei ole huono aihe.

Aku Ankan nettisivut

Yksi parhaita foorumeita. Nettisivuista keskustelu on monipuolista. Aihetta ei puutu =)

Kyselyt ja visailut

Kaiken maailman kyselyitä, visailuita, ja muita. Foorumi on hyvä, ja siitä saa paljon hyvää keskustelua aikaiseksi.

Pulinat

Paras foorumi koko sivulla. Voi puhua mitä vaan (melkein) maan ja taivaan väliltä. Foorumi on erittäin hyvä, ja aihetta on erittäin monipuolisesti.

Vierailija

Mielestäni tämän foorumin yleistaso on huonoa, tosin ymmärrän kun näitä leikkejä ja visoja on enemmän kuin laki sallii.

En ole paljon ehtinyt perehtyä tähän foorumiin, mutta voin jo sanoa että pulinat osio vaikuttaisi parhaimmilta.

Koko tämän sivuston laadun tukehduttaa nämä ns. "super spämmärit", elikkäs AkutykkääIineksestä ja muita. AkutykkääIineksestä osui ensinmäisenä linssin alle, kun on kirjoittanut hyvin paljon viestejä.

Vierailija

Facebookker tuo ATI ei kyllä ole koskaan spämmännyt(En ole ainakaan nähnyt).Minullakin on yli 2000 viestiä enkä silti ole mikään "super spämmäri.

Kirjoitan analyysin huomenna tai lauantaina.

Vierailija

Hantsus, ei millään pahalla, mutta on. Ei myöskään Ati: lle millään pahalla, taisit kyllä tietääkkin sen jo : ) Eli Ati:han on spämmänyt joskus alkuaikoina, siis en nyt tarkoita mitään asdasdasdia vaan ihan semmoisia "ei" tai "joo on"-tyyppisiä viestejä. Nyt en ala kuitenkaan analyysia kirjoittamaan, kun pitää lähteä kouluun : )

~JD™

Vierailija

Juu en minä pahoittanut, mielestäni olen kuitenkin paljon parantanut kirjoitusta ja muutenkin kirjoitustyyliä reippaasti kohta tämän vuoden aikana..

Ja hantsus, kuten JD sanoi, olen spämmännyt. Mm. eräässä topiicissa pistin yhden sivun kokonaan omia viestejä, vastailin omiin kysymyksiini..

Vierailija

Tuohon Facebookkerin viestiin on pakko kommentoida sen verran että viestimäärä ei kerro lähellekkään kaikkea, onko DJLordi muka spämmäri? Tai Kia K?

Sivuston taso on ollut vaihtelevaa ja esim: Silloin kun minä aloitin, taso oli aika keskitasoa. Välillä taas taso on ollut hyvinkin korkea.

Silloin tällöin keskustelun taso on kuitenkin ollut todella matala, johtuen eräiden vähä-älyisten henkilöiden typeryydestä. Käyttäjä modetaattaroiden tulo sivustolle, on nostanut keskustelun tasoa roimasti. Mutta sivustolla on yksi todella huono puoli, nimittäin viestimäärä.Jos sitä ei olisi, kukaan ei tulisi väittämään jotakuta viestimäärän kasvattajaksi.

Nykyään kun joka toinen viesti on kuulemma "Viestimäärän kasvatusta" Vaikka ei välittäisi koko viestimäärätä pirun vertaa.

Enempää en tähän hätään ehdi analysoimaan, ajan puutteen vuoksi. Onnittelen kyllä Donaldia loistavan topicin teosta, teit taas yhden varmasti suositun ja korkeatasoisen topicin.

Hiidenkirnu
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Mukavaa kuulla uuden käyttäjän mielipidettä sivuista, sillä sehän on tärkeää kuulla mitä mieltä uudet ovat tästä sivusta, he näkevät välillä sellaista mitä me täällä olleet emme huomaa välttämättä.

Toivottavasti tästä ei ota kukaan nokkiinsa, mutta asia on usein niin, että tuolla aktiivisimmat listalla olevat ovat jossakin vaiheessa täällä ollessa kasvattanut viestimääräänsä melko lyhyillä viesteillä, tähän kuuluu myös Dj, sillä ei ne hänen alkuaikojen viestit olleet mitään parhaimpia. Sitten nämä ATI ja Mr Roope Ankka on hankkinut tuon suuren viestimäärän kaikenlaisista visoista ja kuka tulee seuraavaksi jne leikeistä, joihin on helppo vastata lyhyellä viesteillä, olisi vain parempi, kun nykypäivänäkään tuolta pulinoista ei tulisi viestimäärään lisäystä.

Lainaus:
Facebooker: En ole paljon ehtinyt perehtyä tähän foorumiin, mutta voin jo sanoa että pulinat osio vaikuttaisi parhaimmilta.

Tämä on vain niin harmillista, kun pääaiheena täällä pitäisi olla kuitenkin Disney ja Aku Ankka eikä pulinat kaikesta muusta, en väitä, että itse olisin aina vastailemassa ankka topiceihin, koska sitä en tee, kun ei löydy oikein innokasta keskustelua sieltä, ja se on kyllä harmi.

Sanoisin, että jokaisella osiolla on täällä oma tarkoituksensa ja ne on hyviä sellaisinaan, mutta tuo 13 osio voitaisiin jo poistaa, kun ei ole enää aktiivinen.

Taso tosiaan vaihteli aiemmin ihan älyttömästi, mutta nyt se on minusta jo tasopainoittunut käyttäjämodejen tultua, foorumin aktiivisuus on kuitenkin nyt hieman heitellyt modejen tultua, tiedä sitten mistä sekin johtuu?

"Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä."
~Hirnu, epätäydellistä kirjoittamista foorumilla vuodesta 2008

Vierailija

Lainaus:
Hiidenkirnu: Olisi vain parempi, kun nykypäivänäkään tuolta pulinoista ei tulisi viestimäärään lisäystä.

Paras tapa olisi minusta poistaa nuo Aktiivisimmat käyttäjät ja Viikon aktiivisimmat-listat kokonaan. Mitä hyötyä niistä oikein on? Viestimäärä ei kerro käyttäjästä mitään. Se aiheuttaa ainoastaan spämmiä.

Lainaus:
Hiidenkirnu: Sanoisin, että jokaisella osiolla on täällä oma tarkoituksensa ja ne on hyviä sellaisinaan, mutta tuo 13 osio voitaisiin jo poistaa, kun ei ole enää aktiivinen.

Sen voisi juu poistaa. Ja niin kuin tuossa äsken tuli ilmi Ropsu Ankan tekstistä, niin Taskari 40 vuotta-osion nimen voisi muuttaa ihan vain Taskukirjat-osioksi yms.

>Ra12

Vierailija

Juu-u, niin olen tainnut tehdä.

Mielestäni nyt tämä ei ole edes mikään ankka-foorumi juurikaan. Pulinat osio voitaisiin EHKÄ poistaa, Offi pitäisi kuitenkin pelastaa. Tämä on kaupallinen sivu Aku Ankalle ja täällä pulistaan kaikesta muusta enemmän, kuin itse ankoista, kuten Hiidenkirnu sanoi. Näin se vaan menee..

Vierailija

Lainaus:
AkutykkääIineksestä: Juu-u, niin olen tainnut tehdä. Mielestäni nyt tämä ei ole edes mikään ankka-foorumi juurikaan. Pulinat osio voitaisiin EHKÄ poistaa, Offi pitäisi kuitenkin pelastaa. Tämä on kaupallinen sivu Aku Ankalle ja täällä pulistaan kaikesta muusta enemmän, kuin itse ankoista, kuten Hiidenkirnu sanoi. Näin se vaan menee..

Tottahan tuo on, mutta luulen ettei Sitä uskallettaisi tehda, sillä noin 90% aktiivisista käyttäjistä lähtisi ja jäljelle jäävät saisivat pitää väliinsä yksinpuhelua, kun normaalistikin aktiivisina on tälläkin hetkellä varmaan n. 5- 15 ankistia.

Ja sitten analyysia:

Taskari 40 vuotta

Alussa foorumin tullessa, katsoin nitä pari kertaa, mutta nyt en usein edes vilkaise sitä. Gategoriaan voi pistää kymmenisen hyvää topicia, mutta se siitä sitten, aiheesta ei vain keksi hyviä topiceja.

13

Eikö tämän pitänyt olla väliaikaisfoorumi? Haloo, ihmiset! Perjantai 13. meni jo!

Tekijät

Kymmenen Carl Barks- topicia, sata Don Rosa- topicia, viisikymmentä muiden piirtäjien fanitopiceja ja kuutisenkymmentä muuta topicia.

Animaatiot

Yllättävän hyvä topic! Mutta nimen voisi vaihtaa johonkin Disney- elokuviin tai muuhun vastaavaan.

Sarjat

Kuinkahan monta White Agony Creekin vanki- topicia täältä löytyy? No jaa, tätä voisi harkita, onko tässä järkeä.

Keräily

Tämän voisi sisällyttää Julkaisuihin. Kuinka moni esim. tekee topicin Disney- lautasten keräilystä? :l

Julkaisut

Ihan hyvä foorumi, jos harkitsee jonkin julkaisun ostoa tai haluaa kertoa mielipiteensä jostakin julkaisusta, voi mennä tänne.

Aku Ankan nettisivut

Tämä on ehkä hyödyllisin aihepiiri. Täälä voi kehittää Aku Ankan nettisivuja nimittäin.

Kyselyt ja visailut

En ole ihan älynnyt, minkälaisia järkeviä topiceja tänne voi laittaa.

:)Ninnu

Vierailija

Lainaus:
Keskustelu-analyysi

Roope Ankka12 - 30.09.10 04:03 (ID 636846)

Paras tapa olisi minusta poistaa nuo Aktiivisimmat käyttäjät ja Viikon aktiivisimmat-listat kokonaan.

Senkö takia, kun et itse niihin pääse? Pitää olla aktiivinin niihin päästääkseen. Ja aktiivisuutta Aku Ankan nettisivut kaipaavat moneltakin. Kuuluu markkinointiin...

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
Akutykkääiineksestä: "Pulinat osio voitaisiin EHKÄ poistaa..."

Ohhoh! Onpa ennen kuulumaton lause! Huhhui, siis todella todella hurja väite. Piti ihan hieraista silmiään, ja ihmetellä. Saan muistaakseni lukea tuollaista nyt ensimmäistä kertaa sen jälkeen, kun Pulinoihin on jo aikapäiviä sitten totuttu. Siis todellakin yllättävää.

Enpä usko, että Pulinoita koskaan tullaan poistamaan, koska se vetää selvästikin niin paljon lisää käyttäjiä näille sivuille. Kuten myös allekirjoittanut viihtyy huomattavasti paremmin Pulinoissa kuin muissa osioissa!

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

djlordi
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
Re: Keskustelu-analyysi

Donald-91 - 30.09.10 06:19 (ID 636966)

Lainaus:
Akutykkääiineksestä: "Pulinat osio voitaisiin EHKÄ poistaa..."

Ohhoh! Onpa ennen kuulumaton lause! Huhhui, siis todella todella hurja väite. Piti ihan hieraista silmiään, ja ihmetellä. Saan muistaakseni lukea tuollaista nyt ensimmäistä kertaa sen jälkeen, kun Pulinoihin on jo aikapäiviä sitten totuttu. Siis todellakin yllättävää.

Enpä usko, että Pulinoita koskaan tullaan poistamaan, koska se vetää selvästikin niin paljon lisää käyttäjiä näille sivuille. Kuten myös allekirjoittanut viihtyy huomattavasti paremmin Pulinoissa kuin muissa osioissa!

Jos pulinat poistuisi, niin siinä samassa poistuisin minäkin. En viitsi enää pelkästään Aku Ankka -keskustelua täällä käydä, kuten joskus.

Eikä ylläpito varmaan koskaan mene pulinoita poistamaan, mutta toki voi nimetä osion uudelleen tms, tai järjestellä muutenkin näitä nykyisiä osioita.

Pulinoissa on nyt 468 sivua topiceita, eli noin 4680 topicia. Niistä varmaan noin 300 on lukossa. Villi veikkaukseni vain.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat