Karhukoplan perheviisu

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Muistan joskus jossain Aku Ankan taskukirjassa,jonka nimeä en tietenkään muista,törmänneeni hellyttävään perheyhteyden ilmentymään Karhukoplan joukossa.Tarinassa karhuveljet suunnittelivat kuprua Roopen rahojen kohtaloksi, itseoikeutettuna puheenjohtajanaan armahdettu isoisä,maissipiippua suupielessään imevä Karhuvaari.Suunnitelman valmistuttua isoisä istahti pystypianon ääreen ja lausahti:"Ja lopuksi laulamme perheviisun."Valitettavasti tästä viisusta ei lukijalle paljastunut kuin aivan alusta värssynpätkä joka,ellen väärin muista, meni näin:"Karhukoplan on niin lysti olla.."Nytpä olisinkin hyvilläni,jos joku teistä,hyvät ankkaveljet ja -sisaret,tietäisi kertoa minulle kyseisen taskukirjan nimen (numeron), enkäpä harmittelisi jos joku tohtisi riimitellä Karhukoplan perheviisuun loputkin sanat,ehkäpä Aku Ankan toimitus osaisi tässä(kin) auttaa?Tokihan koplalaiset perheviisunsa tuntevat,mutta mielelläni soisin sen säkeiden rikastuttavan meidän muidenkin maailmaa.Toivorikkaana jään odottelemaan viisuinfoa.Lämpimin terveisin jerematias

Kommentit (10)

Vierailija

Valitettavasti en tiedä, veli hyvä :) Tervetuloa Ankkalinnaan :) Olet nyt yksi meistä :) On kiva saada tänne lisää perhettä! Olen D@isy-Duck, mutta sano minua vaan D.D:ksi tai D@isy:ksi

~D@isy, aina ajan tasalla

Vierailija

Niin,muistan siis joskus lukeneeni taskukirjan jossa Karhukopla isoisän johdolla lauloi koplan perheviisua joka alkoi sanoin "karhukoplan on niin lysti olla".Tahtoisin mielelläni löytää kyseisen taskarin uudelleen,mutten muista sen nimeä.Se oli kuitenkin niitä vanhempia taskareita joiden puhekuplat oli tekstattu käsin.En tohdi mennä varmasti sanomaan,mutta muistelen että kyseinen perheviisukohtaus oli tarinan esinäytös-osion lopussa.Valitettavasti muistikuvani ovat kovin hatarat mutta toivottavasti tämä edes hieman selvensi tarkoitustani.

Vierailija

Nyt nopeasti muistaisin, että taskari numero 97 vaikuttaa tälläiseltä, eli Ankkain sankka suku. En ole varma.

Vierailija

Mielestäni jerematias kaltaisia tyyppejä ei kannata tervetullottaa tänne, kun he kysyvät vaan tiettyä asiaa ja kun saavat vastauksen he eivät enään käy..

// Tai no niin.. Esitin asiani ehkä hieman väärin.

Vierailija

Ehkä ATI mutta kyllä Jerematiaskin kannatta toivotta tervetulleeksi Jerematias kutu minua nimillä jeremia,jepe,jere,tai J:iiksi

-jepe mukana missä muutkin-

:(:):b

Vierailija

Paljon kiitoksia ankkaveljet ja -siskot oivallisista vihjeistänne aprikoidessani Koplaa viisuineen;hyvää mieltäni hyrähtelen myös lämpimien tervetulotoivotustenne vastaanottamana.Enkä suinkaan ajatellut saapuvani joukkoonne vain jonkin yhden yksityiskohdan selvittääkseni,vaan toivon voivani ajatella kuuluvani joukkoonne jatkossakin vaikkei minulla välttämättä mitään kysyttävää olisikaan.Mielenkiinnolla seuraan sananvaihtoa ja uskon voivani oppia kanssanne paljon Ankkalinnan kiehtovasta miljööstä,jonka tuntemisen suhteen olen aivan vasta-alkaja.

Vierailija

No siinä tapauksessa tervetuloa vaan sivuille!

Toivottavasti tulet viihtymään täällä.

Täällä kyllä oppii paljon =)

Esim. vaikkapa kokoelma on kaikki kaikessa (läppä): D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat