Mallista vai Ilman?

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Joo elikkäs, kun kattelin tos galleriaa, niin aika moni piirtää mallista jotenka kysyn, että piirrätkö yleensä mallista vai ilman? Itse silloin kun aloitin katsoin (niinkuin varmaan kaikki :D) mallista, mutta nykyään en.

Teidän vuoro :D

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Ennen oli sellainen tapa, että piirtelin mallista, mutta nykyään piirrän ulkomuistista. En ole lähettänyt kuviani galleriaan mutta se on sitten toinen juttu.

Vierailija

Olen piirtänyt elämäni aikana ehkä 5 ankkatyötä mallista... Yksi oli ensimmäiseni, 2 ainakin kesken, 1 galleriassa... Empäs tiedä, no ainakin 4 =)

Vierailija

En katso yleensä varsinaisia hahmoja mallista, mutta usein katson esim. mittasuhteita, joita siten sovellan haluamallani tavalla. Kerran sain piirrettyä ihan hyvän ankanpojan ilman mallia, mutta sitten se piirros katosi jonnekin. Kyllä harmitti.

:)Ninnu

Vierailija

Ilman, koska jokaisessa mallissa on eri tyyli ja jokainen tyyli on eri kuin OMA tyyli... jos joku ymmärtää...

Joskus kun jokin kohta ei onnistu, saatan katsoa miten joku muu sen tekee

Gabi47
Seuraa 
Liittynyt2.6.2010

Käytän aika samaa takitiikkaa kuin Ninnu, eli en piirrä suoraan mallista, mutta katson joitain juttuja mallista jne. Eli esimerkiksi etsin jonkun sopivan ilmeen tai asennon ja sitten sovellan sitä kuvassa.

~Gabi~

Vierailija

Joskus piirrän, joskus en. En nimittäin kovin kauan ole piirtänyt Aku Ankkoja, noin 4kk. Joskus (kuten aikaisemmatkin kirjoittelijat) katson osan mallista.

-LP-

Vierailija

Joskus, mutta en läheskään aina... Olen lähettänyt galleriaan öh... Olikohan se 4 kuvaa, joista 2 on mallista. Tosin lähetin viikko sitten galleriaan kaksi kuvaa, joista toinen oli mallista, ja toinen ei.

Ai niin. Yksi kysymys ylläpidolle: MIKSI IHMEESSÄ GALLERIAAN EI TULE UUSIA PIIRROKSIA?! Nuo samat kuvat ovat olleet siellä jo monta viikkoa!

-HH!

Vierailija

No, En ole Yhteen...Kahteen...Kolmeen...Neljään vuoteen piirtänyt mallista.

Kyllä minä suosin ihan omaa tyyliäni. ( Joka saa ankat näyttämään pelikaaneilta.)

-ankkakkna-

Vierailija

Minäkin käytän samaa tapaa kuin Ninnu ja Gabi, eli katson mallista joitain yksityiskohtia mutta pääasiassa piirrän otse.

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Piirrän sekä ankkoja että kaikkea muutakin paljon mallista, sillä haluan töideni näyttävän mahdollisimman aidoilta ja yritän kehittää teknistä osaamistani paremmaksi. Olen sitä mieltä, ettei voi oppia piirtämään hyvin, ellei käytä mallia. Kaksiulotteisistakin malleista saa hyvin opeteltua valoja ja varjoja sekä mittasuhteita, eikä erityisesti kolmiulotteisesta mallista piirtämistä voi kutsua helpoksi.

En oikein ymmärrä mallista piirtämisen mollaamista. Jos ei katso, miltä asiat näyttävät tietystä kulmasta vaan piirtää ne kuten muistaa, ei voi saada oikean näköistä. Ankkoja voi toki opittuaan piirtää ilman mallia suhteellisen helposti, mutta matkimalla ja harjoittelemalla oikeita ankkapiirtäjiä ymmärtää ja oppii, miltä ankkojen pitää näyttää, millaisia asentoja ja ilmeitä voi tehdä ja miten jne. Eikä mallista piirtäminenkään ole niin helppoa kuin usein ajatellaan, vaatii aika paljon harjoitusta ennen kuin oppii kopioimaan hyvin. Tähänhän mä itse kovasti tähtään, olisi mahtavaa osata piirtää valokuvantarkasti esim. ihmisiä.: P

Vierailija

Mä piirsin ehkä 2 vuotta sitten mallista nykyään piirrän ulko muistista mutta en oo piirroksiani galleriaan ja tuskin laitan mun harakan varpaita sinne.

-hf100

Vierailija

Mallista ja ilman. Joskus kopioin jonkun hienon sarjakuvaruudun, mutta usein noin 3 kertaa isompana. (Että se täytäisi paperista mahdollisimman suuren osan.) Sitten saatan piirtää mallista vain osan jostain kuvasta ja muokata sitä mieleni mukaan. Oseiten taas piirrän ilman mallia, mutta pyrin silti usein parantamaan hieman karheaa tyyliäni. (Moni on kuitenkin pitänyt tyylistäni.)

Ihmisiä en osaa piirtää yhtään, vain jotain manga-tyylisiä. (En kovin hyvin, kohtalaisen.)

Kuvien tussamiseen käytän joskus enemmän aikaa kuin itse piirtämiseen, sillä minusta on tärkeää saada jokaiseen viivaan oikea paksuus.

Varjostuksissa ja valotuksissa olen mielestäni hyvä. Nykyään on vaikea löytää minun piirtämääni kuvaa, jossa ei olisi tarkkaan sommiteltuja varjostuksia.

Ja Wondy on ihan oikeassa, kestää kauan ennen kuin oppii hyvin piirtämään mallista. Jokainen viiva pitäisi saada lähes oikein... Ja sitten kun alkaa suurentaa kuvia paperille... Monella on varmaan kokemuksia tilanteen hankaluuksista? (Käytin yhteen kuvaan todella paljon aikaa... Mutta siitä tuli paras työni koskaan!:D)

-Kia K.

Vierailija

Kyllä minä joskus ennen katsoin mallista kuten näkyy yhdestä tai parista galleria työstäni.En enää kuitenkaan katso mallista,enintään otan kuvan korvan taakse(kuvainnollisesti) ja alan piirtää.Piirrän eniten ehkä Roopea koska osaan sen parhaiten.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat