Carl Barks tietovisa

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Ilmoittaudu mukaan Barks-visaan!

Säännöt:

1. Lunttaus, kopioiminen ja tiedon haku ovat kielletty.

2.Mukaan saa tulla koska vaan ja kuka vaan.

3.Viestejä ei saa muokata jälkeenpäin

4.Spämmi viestejä EI TULE.

5.Laitan joka päivä uuden kysymyksen jos vastauksia tulee.

6.Minä laitan kysymyksen ja vahvistan sen.

7.Ennen kuin tulet mukaan varmista että olet lukenut tai ainakin tiedät jotakin klassikkotarinoista: Kulmikkaat munat, Vanhan linnan salaisuus ja Korallilulan kummitus.

8.Tämä on Barks visa eli et saa puhua muusta.

9.Saat viestin kirjoitus kiellon tähän Topiciin jos Lähetät tyhmiä vastauksia (kolmesta kerrasta), kopioit(yksi kerta), spämmäät(kaksi kertaa), tuplapostaaat(kolme kertaa) tai teet jotain muuta tyhmää.

10. Älä muuta viestiä jälkeenpäin!

Muuta:

Vaihdan profiilikuvaani tässä visassa aika paljon.

Kysymykset kuuluvat aiheisiin joita ovat:

Pikku apulainen

Brutopian kansa

Ensiesiintymiset

Rahasäiliö

Kulta-Into Pii

Karhukopla

Sudenpennut

Tunnetko tarinat

(ns.)Mahdottomat kysymykset

Osallistujat:

1. Temer 31p

2. JKP 18p

- Joona31 18p

3. Tsaarin kuriiri 10p

4. Tri €uromie$ 4p

- Teurastaja-Lasse 4p

5. Jeremia 3p

6. Santtu99 2p

- Don Rosa1 2p

7. Spyduck 1p

- Veli Huilu 1p

- AkuTykkääIineksestä 1p

8. __Aku Ankka__ 0p

- RA99 0p

- Ensi@lantti 0p

- SuperÄijä 0p

- Henkka97 0p

- Linnunpelätin 0p

- Melkein tomera 0p

- AkuAnkka-AA 0p

- Tapsa99 0p

- Sanho 0p

- Ankka-Fani37 0p

- Ekku 5 0p

- VillEetu 0p

- Spysquirrel 0p

- Lupuhullu8 0p

- Hopo8 0p

Visan loputtua tähän topiciin tulee erilaisia aiheita visaan ja Carl Barksiin liittyen. Tässä ovat tulevat aiheet:

Tietovisa jatkuu- aihe: Kysytään seuraavalta kysymys Carl Barksista ja seuraava vastaa.

Pudotus- aihe: Pudotetaan esimerkiksi visan vastauksia ja vaikkapa käyttäjiä.

Äänestä: Änestetään vaikkapa visan paras ankkatietäjä, paras käyttäjä visassa tai paras kysymys osallistujien mielestä.

Mielipiteitä: Mielipiteitä ja kysymyksiä visasta ja jospa vaikka keskustelukin saataisiin käyntiin.

Uusia ideoita saa ehdottaa vain ilmoittautujat!

Sivut

Kommentit (299)

Vierailija

Toivottavasti lisää väkeä tulee tämän kysymyksen myötä.

Aloitetaan "helpolla" kolmen pisteen kysymyksellä joka on: Keitä Barksin perheeseen kuului(kolme henkilöä)?

Yksi henkilö (Carl itse ei käy) yksi piste.

Kaksi henkilöä kaksi pistettä... jne

//:Spysquirrel nimet kiitos... Eli vastaus on väärin. Lasken Spysquirrelin vastauksen tyhmiin kysymyksiin ja kolmesta kerrasta tulee rangaistus.

Vierailija

No voisihan tähän tulla mukaan,vaikkei minulla ole aina aikaa käydä täällä.Joten kuitenkin olen mukana.On kuitenkin yksi kysymys: Tippuuko tässä?En vielä kerkeä vastata...

VilleEetu onko sun liittymis päivässä nyt jotain häikkää vai onko se ollut aina tollanen?(Ihan vaan kysyn)Eli 1.1.1900

~T£

Vierailija

Ei tipu paitsi jos sivumäärä nousee yli sadan joka tuskin on todennäköistä. Kysymyksiä minulla riittää vaikka muille jakaa!

Kysymys on siis ketä Carl Barksin perheeseen kuuluu(nimet)?

Vierailija

Xx- roope keräilijä, tulen mukaan. No, vastaan saman tien tuohon kysymykseen (jos saan ja olen mukana, kai olen). Elikkä hänen perheeseen kuului (kun oli lapsi) isä ja äiti. Mutta myöhemmin (kun hän oli aikuinen) hänen vaimonsa oli Pertle Turner. Heille syntyivät lapset nimeltä Peggy ja Dorothy.

Menikö oikein?

// Ja vielä yksi kysymys. Miten tiedät pistemäärän ja mihin laitat sen? Aloitusviestiinkö? Minun mielestäni sinne olisi ihan hyvä idea pistää aina tilanne, mikä se on.

Vierailija

Henkilöt olivat oikeat mutta tarkoitin kyllä lapsuuden perhettä joten annan vain kaksi pistettä. Ja kyllä laitan pisteet käyttäjän perään.

Ja heti perään uusi kysymys kun vastasit oikein:

Mikä eläin Barksilla oli tapana piirtää yksittäisiin sarjakuvaruutuihin hiljaiseksi ja huomaamattomaksi tarkkailijaksi(1piste)?

JKP
Seuraa 
Liittynyt29.5.2008

Minä haluan myös mukaan ja vastaan tässä nyt samantien tuohon kysymykseenkin. Carl Barks piirtää yksittäisiin sarjakuvaruutuihin hiljaiseksi ja huomaamattomaksi tarkkailijaksi linnun. Eli vastaus on lintu.

-JKP aina Aku Ankkaa lukemassa.

Vierailija

Ärh! Täytyy kai sinutkin mukaan päästää ja yksi piste vielä oikeasta vastauksesta...

Uusi kysymys: Kuka on ensimmäinen Barksin keksimä hahmo(kaksi pistettä)?

Vierailija

Valitettavasti tämäkin on oikein ja olet nyt johdossa. Nyt lisään vähän sääntöjä eli kahta _vastausta_ ei voi laittaa peräkkäin ettei muutu ihan spämmiksi tämä visailu. Siis et voi nyt laittaa viestiä ennen kuin joku toinen on vastannut tähän väliin.

//: Kyllähän minun pitää mutta et siis saa vastata siihen.

///: Tässä kysymys: Milloin Barks kuoli(kaksi pistettä)? Ja mihin(kaksi pistettä? Eli yhteensä huimat 4 pinnaa on tarjolla tässä kyssärissä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat