Oma nurkka työn alla Akkariin 48/2010!

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Hoi!

Naputtelemme Aku Ankkaan 48/2010 Omaa nurkkaa. Nyt on taas oiva tilaisuus kysyä päässä pyörivistä Akkariin liittyvistä aiheista mitä tahansa. Pari kolme visaisinta mahtuu Nurkkaan hulppeasti!

Sivut

Kommentit (76)

Vierailija

Minkä takia vuoden 2010 numerossa 44 lukee, että kansi olisi Don Rosan piirtämä, vaikkei se ainakaan siltä näytä?

Vierailija

Itselläni ei nyt ole kysymystä painona, mutta Nixulle sanoisin vinkiksi, että käy selaamassa Inducksia! Löytyy.

Vierailija

Hei!

Minulla on Akkari 50 vuotta-juhlalehti vuodelta 2001. Käsittääkseni kyseinen lehti on muutaman kympin arvoinen. Kuitenkin, olen saanut tämän lehden muistaakseni vuonna 2002 tilaajalahjana aloittaessani Aku Ankan tilauksen. Onkohan tämä lehti siis ''se aito ja alkuperäinen?''

-Tapparafani96

Vierailija

Minulla olisi kaksi kysymystä:

Kenen piirtäjän töitä on eniten Aku Ankka-lehdessä?

Kuka piirtäjä on tehnyt eniten sivuja, jotka on on julkaistu Aku Ankka-lehdessä?

DONUONTYHMÄ
Seuraa 
Liittynyt11.7.2010

Heh, nyt tulikin taas oiva tilaisuus kysellä jotain kansikuvakilpailusta (en jaksanut lähettää sähköpostia). : D

Missä vaiheessa kansikuvakilpailu nyt on? Milloin saamme valmiit kansikuvat Akkariin? Vai onko kilpailusta tosiaan jo luovuttu monimutkaisuutensa vuoksi?

Ja jottei tämä pelkästään toimituksen sättimiseksi menisi... hmm... en keksi enää mitään minua askarruttavaa kysyttävää ankkamaailmasta, itseoppinut kun olen. Täytynee siis taas olla ärsyttävä ja kysäistä jotain minun suosikkitekijöistäni.

Voisikohan mm. Andreas Philin tai Noel van Hornin tarinoita julkaista enemmän Akkarissa? Kyseisten tekijöiden käsikirjoitukset ovat ilmiömäisiä ja jäävät selvästi vähemmälle huomiolle norjalaisten sekä Don Rosan viedessä kaiken huomion. Kysyn vielä, onkohan heiltä julkaisematonta materiaalia, joista voisi saada vähän aineksia Akkariin?

Tämä topic ei tainnut olla aivan tällaisia kysymyksiä varten... : D

Vierailija

Moi!

Keräilijäsieluna olen erittäin kiinnostunut vanhojen - ja miksei vähän uudempienkin - Akkareiden arvosta. Minulla on melkoinen määrä lehtiä 70-luvulta, mutta vanhin on toukokuulta 1966 (en tiedä tarkalleen mistä numerosta on kyse, koska lehdestä puuttuu kannet). Minkäköhän arvoinen se mahtaisi suunnilleen olla? Entä Mikki Hiiren 60-vuotisjuhlalehti (46/88), jossa on tietääkseni harvinainen Walt Disneyn elämästä kertova sarjakuva?

Vierailija

Sanoisin, että kannettoman lehden arvo pyörii muutaman sentin paikkeilla, kun tuo ei muutenkaan varmaan kovin harvinainen ole.

46/88:aa olen nähnyt kirppareilla moneenkin kertaan, ja itsekin omistan sen. En ala puhumaan mahdollisesta arvosta, kun en ole varma.

Vierailija

Hei! Siistiä kun sekin pääse taas vähän ääneen, eipä ole tässä lähiaikoina oikeastaan näkynytkään. No, olen jo kauan tässä miettynyt, että onko kaikkiean tarinoiden (Taskareissa, lehdissä jne.) Suomentaminen vaikeaa? Ja vielä oli ihan pakko kysäistä tuosta Suometamisesta sitä, että millä perusteilla valitsette tarinat, sillä itse en ainakaan ole nähnyt kaikkia maailman tarinoita Suomessa.

~ Viitta on voimaa

Vierailija

Hoi!

Kiitos mainioista kysymyksistä! Sain näistä erinomaisen idean koko nurkkaan.

Muutamiin kysymyksiin erikoisvastaus heti:

- kansikuvakilpa vuosien takaa on piikkinä lihassamme edelleen. Hyvänä uutisena kerrottakoon, että pari ensimmäistä kantta kilpailun sadosta on hollannissa viimein piirretty ja saatuamme riittävän satsin niitä meillekin julkaisemme ne tättärää-hengessä!

- joku kyseli ahkerimpia Ankka-piirtäjiä ja samalla eniten Akkarissa julkaisuja piirtäjiä. Ensi vuonna on Aku Ankka -lehden 60-vuotisjuhla ja teemme sarjan, jossa käymme netissä ja lehdessä läpi 60 julkaistuinta piirtäjää. Tammikuussa siis aloitamme ja juhlanmumerossa 5.12.2011 saatte tietää ahkerimman!

AKi

toimitus

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat