Energiajuomat

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Juotko energiajuomia? Jos juot, niin miksi ja mitä makua? Yleistä keskustelua energiajuomista.

Itse poikkesin äsken Alepaan. Ostin sieltä 1,05e Megaforce -energiajuomaa. On ihan hyvää, iso tölkki kaiken lisäksi, 50 cl. Juon myös muita makuja, kokeilen usein kaikkia.

Tiedätkö myös sinä energiajuomari, niiden haittavaikutukset? Minä ainakin.

Lempimakuja (tähän mennessä) ovat ehkä MadCroc no sugar ja tämä Megaforce.

Laitetaan myös joku kysely pystyyn:

Juotko energiajuomia?

a) kyllä, miksi? 1 kyllä

b) en, miksi? 6 ei

Kommentit (12)

Vierailija

No minä en nykyään enää juo kyllä energiajuomia.Kesällä join melkein joka viikko,ja oli ihan hyvää.Minusta paras maku on ehkä ED vihreä.Se on niin raikasta.Huonoin on ehkä Powerking punainen.(Taitaa olla karpalo)Mutta kuten jo sanoinkin,en enää juo Energia juomia.Paitsi ihan välillä vain,jos iskee väsyttävä olo.

Vierailija

Juu, powerking on kauheata mössöä. Se oli ensimmäistä energiajuomaa, jota maistoin. Taisin olla 10 tai 11 vuotias. Nykyään juon 1-5 kuukaudessa huvin vuoksi. En juo sen takia, että saan poweria, vaan koska se on omalla tavalla hyvää ja sitä on kiva juoda xP

No, en ole huolestunut omasta käytöstä, koska se on niin vähäinen. Meidän koulussa osa juo jokapäivä.

Jos juo 4-5 tölkkiä viikossa tarpeeksi usein ja vielä alkoholia, voi kuolla.

// Hmm. Energiajuoma nostaa sydämen sykettä, mutta en itse ole huomannut. Hakkaa ihan nomraalisti..

djlordi
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

En suosittele niiden juomista alle 15-vuotiaille. Ensimmäisenä Alavuden K-Supermarket kielsi niiden myynnin ala-aste-ikäisille, ja sitten viime viikolla jotkut muutkin ovat tehneet samanlailla. Yhden kauppiaan kuulin sanovan, että kaupassa myydään energiajuomia edelleen kaikille, koska lasten vanhempien siitä pitäisi huolehtia, mitä lapset juovat, eikä kauppojen. Näinhän se periaatteessa on, kun ei mitään lakia ole, minkä ikäisille juomaa saa myydä.

Itse en kuitenkaan tuollaisiin mömmöihin aio sekaantua koskaan. Aivan turhia.

Sohvis
Seuraa 
Liittynyt2.7.2009

Kerrankin kysymys johon on helppo vastata..=D. En juo! Miksi joisin? Mitä hyötyä niistä on? En ole kertaakaan juonut energiajuomia ja olen aivan hyvin pärjännyt tähänkin asti. Kuten djlordikin totesi, niin itsekään en suosittele niitä litkuja alle 15-vuotiaille. Nykyään tosin näkee ihan todella nuorilla (siis 7-8 vuotiailla jopa!) energiajuomatölkkejä. Lisäksi energiajuomien nimikin on harhaan johtava. Ei niissä mitään helkutin energiaa ole sen enempää kuin vaikka limsapullossa. Energiajuomat sisältävät vain piristäviä aineita, joten nimeksi sopisi paremmin "Piristysjuoma"..=D

Lainaus:
djlordi:Yhden kauppiaan kuulin sanovan, että kaupassa myydään energiajuomia edelleen kaikille, koska lasten vanhempien siitä pitäisi huolehtia, mitä lapset juovat, eikä kauppojen.

Samaa mieltä. Mitä holhoojia ne kaupat ovat? Vanhempien tehtävä on kasvattaa lapsensa ja heidän vastuulleen kuuluu myös ottaa selvää, mitä lapset työntävät kurkusta alas. Jos lapset juovat energiajuomia ja vanhemmat hyväksyvät sen, niin mitäs kaupat ovat sitä kieltämään.

Lainaus:
Aivan turhia.

Lyhyt, ytimekäs ja niin paikkaansa pitävä kommentti.

Vierailija

En liki koskaan juo energiajuomia, koska ensinnäkin ne eivät mielestäni maistu hyvälle, ja toisekseen ne vievät terveyden. Tunnen erään, joka yhdessä vaiheessa osti energiajuoman ennen kouluun menoa ja toisen päästessään koulusta. Sitä voi sanoa jo koukussa olemiseksi!

Olen huomannut tuon, mitä äsken mainittiin, eli nykyään jo reilusti alle yläasteikäisetkin juovat energiajuomia, he tuskin edes ymmärtävät sen haittavaikutuksia. Noin kuukausi sitten, kun olin kaupassa, minulta tuli kysymään kaksi noin 9-vuotiasta poikaa, että ''ostatko meille energiajuomaa, kun tuo myyjä ei myy meille.''

Elikkä yhdyn siihen, että energiajuomat ovat täysin turhia.

Vierailija

Yhdyn myös tuohon, että energiajuomat ovat täysin turhia! Kerran olen kaverilta vähän maistanut, enkä aio maistaa uudelleen, ei nimittäin ollut limsaa erikoisempaa, itse asiassa paljon pahempaa.

Ja kun se on vielä epäterveellisempää, en näe siinä mitään järkeä. Koulussamme on kielletty Tupakkatuotteet, alkoholituotteet, muut päihteet, sekä energiajuomat, joka kuitenkin mielestäni lisää energiajuomien juontia, koska se on kuulemma siistiä. Monta tyyppiä olen nähnyt vetämässä energiajuomaa välkällä nurkan takana, mutta itse en aio tuohon alentua. Edes kotona.

Vierailija

Jaahas : )

Joo, itsekin luin siitä, että Alavuuden K-kauppa kielsi myynnin.

Wanha luokkalainen osti viime vuonna 25 tölkkii Rodeota kouluun, kirjat ei mahtunut messiin :'DD

Tänään ehkä ostan vähäsen.. tosin 21.00 aikaan on aika myöhä juoda, mut ihan sama. Tai sitten ostan huomenna : )

Katsoin tuota eilen juomaani Megaforcea, lukee, että ei yli 2 tölkkiä päivässä, taitaa koskea näitä isoja tölkkejä, ei Batteryn kokoisia.

Itseni periaate on se (ja suositus), että kaikkien kannattaisi maistaa edes energiajuomaa.

Vierailija

Jaaha, vain niin. Keskustelua energiajuomista näemmä. No itse en pidä energiajuomista ollenkaan. Veljeni ovat tarjonneet minulle runsaita pohjia omista tölkeistään/pulloistaan, mutta kun kerran maistoin, niin totesin heti etteivät energiajuomat ole minun juttuni. Joku voi kenties pitää niistä, ja tykkää juoda niitä, mutta itse en kuulu siihen sakkiin.

Meillä oli juuri terveystiedon tunnilla muuten juttua noista energiajuomista. Niissähän on paljon kofeiinia ja lisäaineita, eli ne eivät ole pitään parasta tankkausainetta elimistölle.

Vaikka mitä minä olen siitä toitottamaan! Itse juon mieluusti limsaa ja teetä ja myös niistä löytyy sitä kofeiinia. Eli samat paheet minullakin on, ero löytyy vain siitä, etten minä juo energiajuomia.=)

*Nöösi, nauru naamalla*

JKP
Seuraa 
Liittynyt29.5.2008

Monet kaverini juovat energiajuomia, mutta ovat kuitenkin lähiaikoina vähentäneet niiden juontia. No meidän koulussa ei energiajuomat ole kiellettyjä(olen ylä-asteella), mutta en silti ole edes maistanut. Minunkaan mielestä niitä ei pitäisi alle 15-vuotiaille antaa, mutta minkäs teet kun ei semmoista lakia ole. Itsekin olen nähnyt jotain noin 1. luokkalaisia juomassa energiajuomaa.

Vierailija

Mm, meidän koulussa moni juo ihan sisällä vaan, ei niit kiinnosta jos opettaja näkee.

Itse olen nähnyt 6-vuotiaan tytön juovan, voisin vaikka piirtää sen kuvan, miten näen sen vieläkin, jos osaisin piiirtää!

Onhan niissä kaikkea mömmöä, mutta ei se minua haittaa.

Iskä sanoi, että saan juoda mutta en paljon ja usein.

Veikkaan, että yli 2-3 viikossa, niin sanoo kyllä.

Tosin tuntuu kuin olisi himo koko aika ^__^

Eilen huomasin kyllä, että vaikeutti omaan nukkumaanmenoa. Olisin vaikka pystynyt tehdä mitä, sen verrran "energiaa" oli.

Ja ne saavat mahan myös vähän sekasin.

Tapsa99
Seuraa 
Liittynyt7.9.2008

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Energiajuomat

AkutykkääIineksestä - 04.11.10 03:37 (ID 653864)

Itseni periaate on se (ja suositus), että kaikkien kannattaisi maistaa edes energiajuomaa.

Miksi ihmeessä?

Itse olen pari kertaa maistanut, ja ainakin ne, mitä olen maistanut, ovat olleet aivan täyttä kuraa maultaan. En ymmärrä yhtään, että miten jotkut meidän luokkalaisetkin (11-vuotiaat) juovat niitä monesti. Aivan turhia, kuten Djlordi jo aikaisemmin totesikin.

~ Tapsa

Vierailija

Siksi ihmeessä, en osaa kummemmin perustella, että kaikkea pitää kokeilla, vaikka en nyt kokeile kaikkea, esim juustoakaan.

Jos oot maistanut kahvia, niin maista hyvä ihminen energiajuomaa!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat